بازدید 3981

۱۰ روشِ بازیافت زباله‌های کاغذی در خانه

کد خبر: ۷۸۶۶۷۴
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۲ 03 April 2018

بازیافت زباله‌های کاغذی و کاغذهای اضافی در خانه‌ بی‌تردید روشی موثر برای کمک به اقتصاد خانواده و در عین حال سلامت محیط زیست است.

به گزارش ایسنا، از آنجایی که تولید کاغذ بیشتر مستقیما به قطع تعداد بیشتری از درختان منجر می‌شود میزان مصرف ودورریز کاغذ توسط ما اهمیت زیادی دارد.

سایت «آل‌یو» با هدف کاهش هدر دادن و دورریز کاغذ ۱۰ توصیه برای بازیافت زباله‌های کاغذی ارائه کرده که به شرح زیر است:

۱ـ از کاغذهایی که فقط یک سمت‌شان استفاده شده در چاپگرها دوباره استفاده کنید. می‌توانید از این کاغذها برای فکس‌ها و چاپ‌های غیررسمی استفاده کنید.

۲ـ با استفاده از تکه‌ای مقوا و کناره‌های خالی کاغذهای چاپ، یک دفترچه یادداشت درست کنید.

۳ـ کاغذهای چاپی را به جای کاغذهای نقاشی در اختیار کودکان قرار دهید تا روی آن خط خطی و نقاشی کنند چرا که این کاغذها از کاغذهای مرسوم برای نقاشی ارزان‌تر هستند.

۴ـ با کاغذها در کنار فرزندانتان کاردستی درست کنید. گزینه‌های خلاقانه برای اینگونه کارهای هنری بی‌پایان هستند. به این شیوه می‌توان کاغذهای باطه را به سادگی به وسایل زیبا و خلاقانه تبدیل کرد که مدت طولانی تری قابل استفاده هستند.

۵ـ روزنامه یا کاغذهای قدیمی می‌توانند به جای فوم و لایه‌های پلاستیکی در بسته‌بندی‌ها مورد استفاده داشته باشند.

۶ـ اگر گربه خانگی دارید می‌توانید از روزنامه‌های باطله به جای خاک مخصوص مدفوع گربه استفاده کنید.

۷ـ با استفاده از کاغذها و مقواهای باقیمانده از کاردستی‌های کودکان و روبان‌های مختلف کاغذهای بسته‌بندی و کادویی زیبا بسازید و به جای کاغذهای کادو آماده استفاده کنید.

۸ـ از خرده‌های کاغذهای قدیمی برای پر کردن کوسن‌ها یا عروسک‌های پوشالی استفاده کنید. خرده کاغذها مانند مواد مصنوعی عمل می‌کنند با این تفاوت که بسیار ارزان‌تر و در عین حال سالم‌تر هستند.

۹ـ به جای خرید لوازم‌التحریر فانتزی خودتان با استفاده از کاغذهای موجود در خانه، سیم‌های قابل انعطاف و دیگر وسایل تزئینی وسایل مورد نیاز خود را بسازید!

۱۰ـ اگر واقعا نمی‌توانید با استفاده از روش‌های بالا کاغذهای باطله خود را خلاقانه مجددا استفاده کنید، باز هم نباید آنها را دور بریزید. کیسه‌های کاغذی، روزنامه‌ها، مجلات، پاکت‌نامه‌ها، کاغذهای چاپی و کاغذهای بسته‌بندی همگی قابل بازیافت هستند. تنها کاغذهای تغییر ماهیت داده، کاغذهای چند لایه (مانند کاغذهای بکار رفته در بسته‌بندی فست‌فود)، بسته‌بندی مواد غذایی حیوانات خانگی، کاغذهای روغنی یا آغشته به مواد غذایی هستند که غیرقابل بازیافتند. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید از مراکز باز یافت محله خود در این مورد پرس‌وجو کرده و از کارشناسان راهنمایی بگیرید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی