بازدید 12160
بر پایه نظرسنجی «تابناک» مشخص شد

محمدرضا شجریان و آزاده نامداری خبرسازترین چهره‌های فرهنگی و هنری از نگاه مخاطبان تابناک

سایت تابناک در ادامه سلسله نظرسنجی‌های آخر سال خود چند گزینه خبرساز در سال گذشته را در معرض انتخاب مخاطبان خود قرار داد و از آن‌ها پرسید به نظر شما خبرسازترین چهره فرهنگی و هنری سال ۹۶ چه کسی بود؟ گزینه‌هایی که بین آن‌ها از کارگردان سینمای انقلاب و استاد آواز ایران گرفته تا مجری صدا و سیما و بازیگران سینما حضور داشتند.
کد خبر: ۷۸۵۴۶۱
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۴ 27 March 2018

محمد کبریائی-سال ۹۶ با همه تلخی‌ها و شیرینی هایش سپری شد و اکنون در اولین روز‌های ۹۷ قرار داریم. سایت تابناک در واپسین روز‌های سال گذشته طی چندین نظرسنجی، نظرات مخاطبان خود را درباره موضوعاتی مختلف از جمله تلخ‌ترین و شیرین‌ترین حوادث و اتفاقات سال ۹۶، خبرسازترین شخصیت‌های سیاسی داخلی و خارجی، فرهنگی و ورزشی و نیز مهمترین نگرانی آن‌ها در ابتدای سال ۹۷ جویا شد؛ که در چند خبر نتایج و حاشیه نوشتی بر آن‌ها منتشر می‌شود.

به گزارش «تابناک» عرصه فرهنگ و هنر و چهره‌ها و نقش آفرینان این عرصه نیز مثل سایر حوزه‌های سیاسی، اجتماعی و ورزشی متن و حواشی خاص خود را دارد؛ حواشی که شاید حتی بعضا پررنگ‌تر از متن نیز هستند. اگر اخبار جدی یا زرد مربوط به بازیگران سینما و تلویزیون و هنرمندان موسیقی در گذشته از طریق تلوزیون‌ها و مجلات تخصصی و عامه پسند منتشر می‌شد و خبرساز می‌شد این روز‌ها شبکه‌های اجتماعی مجازی از تلگرامم گرفته تا اینستاگرام سرعت پخش و انتقال آن را افزایش داده اند و هر حرکت سیلبریتی‌ها چه از طریث اکانت‌های شخصی شان چه از طریق دیگران زیر ذره بین عموم مردم قرار می‌گیرند.

در سال ۹۶ سالی که سپری شد فعالان عرصه فرهنگ هنر نیز به واسطه اخباری که گاه خوشایندشان بود گاه بر خلاف میل آن‌ها منتشر شد به سرخط خبر‌های جنجالی و چالش برانگیز آمدند و مدتی خبرساز بودند. برخی به خاطر ضریب نفوذ و محبوبیت و معروفیت بالای خود بی آنکه گفتگویی داشته باشند یا برنامه‌ای اجرا کرده باشند، صرفا با انتشار خبر بیماری یا وضعیت سلامتی شان حساسیت افکار عمومی را بر می‌انگیختند و برخی با اظهارات جنجالی روی صحنه یک جشنواره موضوع جستجوی کاربران در اینترنت بودند. برخی به خاطر دریافت سیمرغ‌های سینمایی برخی با خبر ازدواج دوم و برخی به خاطر بازگشت به وطن پس از مهاجرت برای بازی در تلویزیون‌های خارج از کشور خبر ساز می‌شدند. هنرمندان، مجری‌های تلویزیونی و سینماگران و اهالی موسیقی در سال ۹۶ نیز در متن و حاشیه عرصه‌ای که فعالیت می‌کنند در برهه‌ای برجسته شدند و در برهه‌ای دیگر از مرکز توجه رسانه‌ها و افکار عمومی دور شدند.

محمدرضا شجریان و آزاده نامداری خبرسازترین چهره‌های فرهنگی و هنری از نگاه مخاطبان تابناک

سایت تابناک در ادامه سلسله نظرسنجی‌های آخر سال خود چند گزینه خبرساز در سال گذشته را در معرض انتخاب مخاطبان خود قرار داد و از آن‌ها پرسید به نظر شما خبرسازترین چهره فرهنگی و هنری سال ۹۶ چه کسی بود؟ گزینه‌هایی که بین آن‌ها از کارگردان سینمای انقلاب و استاد آواز ایران گرفته تا مجری صدا و سیما و بازیگران سینما حضور داشتند.
محمدرضا شجریان که از نوروز دو سال پیش خبر بیماری اش در سطحی وسیع منتشر شد علی رغم عدم هر گونه فعالیت هنری در فضای عمومی در سال گذشته نیز همچنان مورد توجه افکار عمومی و رسانه‌ها بوده است. هر ازگاهی به دلیل انتشار پستی اینستاگرامی توسط فرزندان او اسم شجریان در خروجی سایت‌ها و خبرگزاری‌های مختلف داخلی و خارجی قرار می‌گرفت. اسم محمدرضا شجریان در ایام انتخابات هم چند بار در کمپین‌های انتخاباتی دو جریان عمده سیاسی کشور مطرح شد که منجر به واکنش‌های زیادی نیز شد. همایون شجریان فرزند محمدرضا شجریان طی گفتگو با یورونیوز در خصوص آخرین وضعیت جسمی پدرش اینطور گفت: «سال گذشته و به دلیل بیماری که پدر دچارش بودند، مجبور شدند که پرتو درمانی را در ناحیه سر داشته باشند که این باعث می‌شود بافت‌های سالم هم آسیب ببیند. پرتو درمانی ضمن اینکه مریضی را کنترل می‌نماید موجب یکسری اشکالات می‌شود. الان نسبت به آن روز‌های اول وضعیت ایشان خیلی بهتر شده است.» او همچنین در بخشی دیگر درباره بازگشت پدرش به صحنه گفته بود: «اگر شرایط ایشان (محمدرضا شجریان) به گونه‌ای باشد که بتوانند و بخواهند که به صحنه بازگردند، من در مقابل ایشان و روی صحنه خاک پای ایشان را تمیز می‌کنم. در کنار ایشان نشستن همیشه افتخار من بوده است.»
در اردیبهشت سال گذشته، سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت و درمان ضمن خبر دادن از دیدارش با محمدرضا شجریان وضعیت جسمانی استاد آواز ایران را رضایت‌بخش خوانده بود.
همچنین ابوالقاسم طالبی روز شنبه، ٢٣ اردیبهشت، در همایش نخبگان حامی ابراهیم رئیسی اعلام کرده بود که دولت یازدهم آن قدر دستش خالی است که آویزان یک بیمار سرطانی (محمدرضا شجریان) شده است. این اظهار نظر، بسیاری از هنرمندان و چهره‌های شناخته شده کشور را به واکنش وا داشته بود.
ابراهیم حاتمی کیا دیگر چهره خبرساز سینمای ایران در سال گذشته بود. او فیلم به وقت شام را در سالی ساخت که مقطع بزرگی از آن داعش در دو کشور سوریه و عراق هنوز ریشه کن نشده بود. شاید پرداختن به داعش و مدافعین حرم در سینما توسط کارگردان آژانس شیشیه‌ای از اتفاقاتی بود که به خودی خود می‌توانست او را به یکی از چهره‌های خبر ساز سال تبدیل کند. اما اظهارات او درباره در توقیف ماندن فیلم گزارش یک جشن در بهمن ماه نیز بازخورد زیادی داشت. ابراهیم حاتمی‌کیا با بیان اینکه خود را سرباز نظام می‌داند، گفته بود: شرمم می‌آید و خجالت می‌کشم که جلوی پخش فیلم «گزارش یک جشن» را گرفتند و افتخار نمی‌کنم که در جمهوری اسلامی فیلمی ساخته‌ام که اکران نشده است.
اما مهمترین حرف‌های جنجالی او در سال گذشته مربوط به اظهارات انتقادی او در اختتامیه جشنواره سینمایی فجر و پس از دریافت سیمرغ بلورین می‌شد. او در آن روز گفته بود: سردار سلیمانی برای به وقت شام گریست. اف به کسانی که گفتند به وقت شام فیلم کمدی است. من غصه می‌خورم در جایی هستم که اینجا نگاهداری و محافظتش دست بچه‌هایی است که در به وقت شام به آن‌ها اشاره شد. این لجبازی را به خدا شکایت می‌برم. این نگاه نگاه زشتی است برای این مملکت.

او همچنین در بخشی دیگر از این اظهارات جنجالی گفته بود: من فیلمساز وابسته و فیلمساز نظامم. من افتخار می‌کنم از کسانی حرف می‌زنم که باورشان دارم. سی سال است روی این سن می‌آیم و برایم اولین بار نیست.
آزاده نامداری مجری مشهور تلویزیون که با اجرا در برنامه «تازه‌ها» در سیمای خانواده به شهرت رسید در سال گذشته به همراه همسر و دخترش به شهر ژنو سوییس سفر کرد و عکس‌های بی حجاب وی در فضای مجازی منتشر شد تصاویری که بازتاب گسترده‌ای به همراه داشت و برای چندین روز در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها در مورد آن حواشی زیادی ایجاد شد. بازگشت او از سفر و انتشار پست اینستاگرامی در پاسخ به مباحث مطرح شده در فضای رسانه‌ای کشور نه تنها از حجم حواشی نکاست که به آن دامن هم زد. ماجرای ازدواج این مجری تلویزیونی و جدایی از همسر سابقش نیز پیشتر به یکی از حواشی خبرساز سال‌های قبل تبدیل شده بود.

رابعه اسکویی بازیگر تلوزیون نیز به خاطر بازگشت به کشور و جدایی از شبکه تلویزیونی فارسی زبان خارج از کشور و انتشار تصویری در مقابل حرم امام رضا برای چند روز خبرساز شد. هومن سیدی کارگردان و بازیگر جوان سینما نیز همزمان به خاطر حضور پررنگش در چند فیلم سینمایی، سریال‌های شبکه خانگی و نیز حضور در بین سیمرغ بگیر‌های جشنواره فجر در سال ۹۶ از چهره‌های خبرساز سیما محسوب میشد. بهاره رهنما دیگر بازیگر زن سینما نیز بیشتر به خاطر پست‌های اینستاگرامی و توییتری از یک سو و از سوی دیگر ازدواج دوم و حواشی که در فضای زرد رسانه‌ای مورد توجه قرار می‌گرفت برای مقاطعی در سال گذشته خبرساز می‌شد.

با این حال در نظرسنجی که برای انتخاب خبرسازترین چهره فرهنگ و هنر سال ۹۶ از مخاطبان تابناک انجام شد، ۱۷۳۰۷ تن شرکت کردند و به یکی از ۶ گزینه محمدرضا شجریان، ابراهیم حاتمی کیا، هومن سیدی، آزاده نامداری، رابعه اسکویی و بهاره رهنما رای دادند.

محمدرضا شجریان و آزاده نامداری خبرسازترین چهره‌های فرهنگی و هنری از نگاه مخاطبان تابناک

۳۵.۱۹ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی محمد رضا شجریان استاد آواز ایران را خبرسازترین چهره فرهنگی هنری در سال گذشته انتخاب کردند. هنرمندی که جز انتشار خبر بیماری و وضعیت سلامتی او توسط فرزندانش هیچ فعالیت دیگری از او رسانه‌ای نشده بود.

دیگر چهره‌ای که توانست ۳۱.۰۳ درصد آرا را در این نظرسنجی کسب کند، آزاده نامداری مجری تلوزیونی بود که به خاطر سفر سوییس و انتشار عکس‌های بی حجابش به یکی از خبرساز‌های سال ۹۶ تبدیل شده بود.

ابراهیم حاتمی کیا نیز با ۱۸.۷۱ درصد آرای مخاطبان تابناک سومین چهره خبرساز سال محسوب می‌شود.

بهاره رهنما با ۸.۸۲ درصد، هومن سیدی با ۴.۱۹ درصد و رابعه اسکویی ۲.۰۵ درصد از دید شرکت کنندگان در این نظرسنجی نسبت به سه گزینه بالا کمتر خبرساز بوده اند.

با این حساب محمدرضا شجریان و آزاده نامداری خبرسازترین چهره‌های فرهنگی و هنری از نگاه مخاطبان تابناک در سال ۹۶ بوده اند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۱۳
آدم دلش به حال حاتمی کیا می سوزد.
نظرسنجی تون اشتباه بوده چون اصلی ترین چهره خبرساز یعنی استاد تتلو رو جا انداختین!
به هم میان
هر دو از خود مچکر
نامدارى مجرى تلويزيون، چهره فرهنگى است يا هنرى؟
درست نبود اسم این دو را کنار هم به کار ببرید ، یکی اسطوره موسیقی
این رندی شما در تیتر زدن خیلی صخیف است.
شجریان هنوز علت توهین را پاسخ نداده است
واقعا شرم آوره که شجریان را با آزااده نامداری در یک نظر سنجی قرار داده اید
من نمی دونم چرا هنر اینقدر تو مملکت ما بی ارزش شده که افراد ریا کار هم هنرمند شناخته میشند. خانم نامداری فقط یک مجری ساده بود
مقایسه اقای گودرزی و شقایقی کاملا غلط است/
هر دوی اینها اصلاح طلبند.
و بسیاری از خوانندگان تابناک از اصلاح طلبانند
چرا اصرار دارید نام استاد بزرگوار شجریان را در کنار خانم مجری درجه 3 که به علت رعایت نکردن حجابی که دایم آنرا تبلیغ میکرد به همین علت مورد استهزاء مردم قرار گرفت بیاورید.با این کارتان می خواهید استاد را در سطح یک مجری کم ارزش قرار دهید که هیچگاه موفق نمی شوید زیرا هنرمندان واقعی تا پایان دنیا زنده اند در حالیکه چند سال دیگر نه از شما و نه از این خانم نامی نخواهد بود.
شجريان بخاطر متانت و درستيش
نامدار بخاطر تظاهرش
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر