بازدید 7600

مؤسسات اعتباری نیروهای مسلح ادغام می‌شوند

تعاونی اعتبار ثامن و مؤسسه مهر اقتصاد تا بهار سال 97 در بانک انصار ادغام خواهند شد در مرحله بعد سه مؤسسه کوثر، بانک حکمت و قوامین ساماندهی می‌شوند
کد خبر: ۷۸۲۳۱۹
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۱ 13 March 2018
چند ماه پیش بود که وزیر دفاع و پشتیبانی از ادغام و ساماندهی مؤسسات اعتباری و بانک‌های متعلق به نیروهای مسلح خبر داد. درهمین راستا معاون نظارتی بانک مرکزی روز گذشته از نخستین گام برای ادغام مؤسسات و بانک‌های نیروهای مسلح رونمایی کرد. براساس اعلام فرشاد حیدری تعاونی اعتبار ثامن، مؤسسه مهر اقتصاد تا بهار سال 97 در بانک انصار ادغام خواهد شد.

به گزارش روزنامه ایران، وی در یک نشست خبری درباره این ادغام توضیح داد: هیچ جای نگرانی برای سپرده‌گذاران نیست و حتی یک دقیقه وقفه نیز در کار روزانه این مؤسسات انجام نخواهد شد و تا بهار ٩٧ نیز این ادغام نهایی خواهد شد. وی تأکید کرد: به طور قطع بانک مرکزی اجازه خلل در سپرده‌ها را نمی‌دهد و نمی‌گذارد حق و حقوقی از سپرده‌گذاران ضایع شود. حیدری ادامه داد: قرار بر این است که در مرحله بعد سه مؤسسه کوثر، بانک حکمت و قوامین نیز ساماندهی شوند که به مرور اعلام می‌شود ولی فعلاً ثامن و مهر اقتصاد در بانک انصار ادغام می‌شوند. وی در ادامه در پاسخ به‌سؤالی درباره برنامه بانک مرکزی برای ادغام تمام بانک‌ها و مؤسسات نظامی در یک بانک گفت: سیاست‌های کلی برای بانک‌های نظامی وانتظامی اتخاذ شده و حسب آنچه به اجرا درمی‌آید به اطلاع عموم خواهیم رساند. الان بنا داریم بانک انصار و ثامن و مهر اقتصاد را ادغام کنیم.

مؤسسات غیرمجاز چگونه پا گرفتند؟
 
حیدری در ادامه افزود: ساماندهی، انحلال یا صدور مجوز، سه راهکار ساماندهی مؤسسات اعتباری غیرمجاز بوده است و سال ٩٦، سال پایان فعالیت اعتباری مؤسسات غیرمجاز خواهد بود و اکنون هیچ مؤسسه اعتباری غیرمجازی وجود ندارد. وی تصریح کرد: کمیته سران قوا تکلیف کرد که ساماندهی این مؤسسات انجام گرفته و امروز دیگر هیچ مؤسسه غیرمجازی نداریم و پایان مؤسسات غیرمجاز پولی را مظهر اقتدار بانک مرکزی می‌دانیم تا قیمت تمام شده پول برگردد.
 
رئیس جمهوری دستور داد مجوز جدید به هیچ بانکی داده نشود

وی افزود: با دستور رئیس جمهوری اجازه ایجاد هیچ بانکی داده نمی‌شود و در سال ٩٥ و ٩٦ هیچ مجوزی صادر نشده است؛ این در حالی است که اکنون چند درخواست برای ایجاد بانک داریم و بانک قرض‌الحسنه رضوی درخواست داده و در حال بررسی است، به هر حال هر بانکی باید حتماً شرایط قانونی را داشته باشد تا مجوز بگیرد.

حیدری در خصوص رتبه‌بندی بانک‌ها نیز گفت: بانک‌ها رتبه‌بندی شده‌اند و بسته به‌صورت‌های مالی سال ٩4 و ٩5 بانک‌ها رتبه‌بندی صورت گرفته است. در واقع صورت‌های مالی ٩٤ بررسی شده و برای سال ٩٥ نیز بزودی منتشر می‌شود.

تسویه سپرده‌های زیر۱۰۰ میلیون افضل توس

وی در خصوص تعاونی افضل توس گفت: مقرر شده سپرده‌های زیر صد‌میلیون تومان تسویه شده و نرخ سود هم تعدیل شود ، البته بر این اساس کل سپرده‌گذاران ٣٦٥ هزار و ٣٠٠ نفر بوده که ٣٦١ هزار و ٢٧٥ نفر تعیین تکلیف  شده‌اند. عملیات تسویه دو تعاونی بدر توس در خراسان و تعاونی ولیعصر رباط کریم از هفته قبل آغاز شده است. در تعاونی رباط کریم تعداد سپرده‌گذاران ٢٧ هزار و ٣٥٧ نفر هستند که تا روزیکشنبه تعداد تسویه شده ١٧هزار و ٨٦١ نفر سپرده‌گذار بوده است ،در مورد ولیعصر نیز ٥١٩٥٢ نفر سپرده‌گذار بوده‌اند که تا دیروز ٤٥هزار و ٣ نفر تعیین تکلیف شده‌اند.

معاون بانک مرکزی با بیان اینکه در ساماندهی مؤسسات، در تعاونی فرشتگان ٤٥٨هزار سپرده‌گذار وجود داشت که مقرر شد در آن سپرده‌های زیر ۲۰۰ میلیون تومان را پرداخت کنیم و برای آنهایی که بالاتر از ۲۰۰ میلیون سپرده داشتند نیز ۲۰۰ میلیون تومان پرداخت کردیم.

وی افزود: اگر سپرده‌گذاری با شروطی که آیین نامه دارد مغایرتی می‌بیند می‌تواند به بانک مرکزی یا کاسپین مراجعه کند. در تعاونی وحدت نیز ٤٤ هزار و ٨٧١ سپرده‌گذار داشته که نرخ سود آنها نیز به ١٥ درصد تقلیل یافته است، ضمن اینکه سپرده‌های کمتراز صد میلیون تعیین تکلیف شده‌اند.

حیدری بیان کرد: درتعاونی البرز ایرانیان ٤١هزار و ٧٣١ سپرده‌گذار تعیین تکلیف شده‌اند و آنهایی که بالای صد میلیون تومان سپرده داشته‌اند هم صد میلیون تومان دریافت کرده‌اند.

بازداشت دو کارمند بانک مرکزی در پرونده غیرمجازها
 
معاون بانک مرکزی از بازداشت دو کارمند بانک مرکزی  که در جریان پرونده مؤسسات غیرمجاز بازداشت شده‌اند، خبر داد و تصریح کرد: هیچ یک از مدیران بانک مرکزی بازداشت نشده‌اند و تنها دو کارمند به‌دلیل تخلفات داخل و خارج از بانک مرکزی بازداشت شده‌اند که کار حقوقی و قضایی در مورد آنها صورت
 گرفته است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان