بازدید 5050

تلاش آمریکا برای جلوگیری از بهبود روابط دو کره

کد خبر: ۷۶۱۶۴۷
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۰ 05 January 2018

اظهارات یک مقام ارشد نظامی آمریکا در کره جنوبی حکایت از آن دارد که واشنگتن در تلاش است تا به هر شکل از بهبود روابط دو کره جلوگیری کند.

به گزارش ایرنا، فرمانده کل نیروهای آمریکایی به دنبال برقراری ارتباط تلفنی مرزی دو کره پس از دو سال گفت که این کشور و همه متحدانش باید آمادگی رزمی خود را برای رویارویی با کره شمالی افزایش دهند.

این در شرایطی است که 'کیم جونگ اون' رهبر کره شمالی در سخنرانی سال نو خود بر بهبود روابط با کره جنوبی و احتمال اعزام هیاتی به بازی های المپیک زمستانی آن کشور تاکید کرد.

از سوی دیگر پس از این قضایا 'مون جایه این' رییس جمهور کره جنوبی بسرعت به همه دستگاه ها از جمله وزارت وحدت و وزارت خارجه دستور داد فضا را برای بهبود روابط دو کره بازتر کرده و زمینه ساز ورود هیات ورزشی کره شمالی شوند.

'وینسنت بروکز' که هدایت نزدیک به 28 هزار و 500 نظامی آمریکا را در کره جنوبی برعهده دارد، گفت که نباید اجازه داد وحدت کشورها برای مقابله با کره شمالی شکسته شود.

او با اشاره تلویحی مبنی بر اینکه اتفاقاتی در حال رخ دادن در روابط دو کره است که ممکن است مثبت باشد، گفت: این نباید مانع بالا بردن قابلیت های جنگی برای مهار کره شمالی شود.

وی در دانشگاه سایبری در پایتخت کره جنوبی با تاکید بر اینکه باید واقعیات را مورد ارزیابی دقیق قرار داد افزود: اگر شرایط بخواهد بدتر شود آن زمان آمریکا و کره جنوبی باید تیغ تیز و برنده رزمی خود را در اختیار داشته باشند و بتوانند در هر وضعیتی برای مهار و مقابله با کره شمالی آماده باشند.

وی دست خود را به نشانه علامت اتحاد بالا برد و گفت: کره شمالی در یک دست به مثابه کف دست است و می خواهد انگشتان از هم جدا باشند اما نباید اجازه داد تا چنین اتفاقی بیفتد و کشورهای دیگر که مانند انگشتان دست هستند باید اتحاد، برابری و توازن را در برابر این سیاست حفظ کنند.

وی گفت که ما فضا را برای گفت و گو باز می کنیم اما دوشادوش سربازان کره ای آماده هستیم تا هر زمان لازم باشد در برابر کره شمالی قدرت نظامی لازم را داشته باشیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی