بازدید 3646
۲

مجازات سنگین در انتظار والدین کودک آزار

کد خبر: ۷۵۳۹۲۶
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۸ 10 December 2017

نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس جزئیات لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان را تشریح کرد.

به گزارش تسنیم، محمد کاظمی نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به بررسی لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان در این کمیسیون، اظهار داشت: لایحه مذکور در کارگروه ویژه کمیسیون در حال بررسی و ارزیابی است که احتمالاً این کار‌گروه گزارش خود را هفته جاری به اعضای کمسیون ارائه می‌دهد.

وی با بیان اینکه در جلسات هفته آینده کمیسیون جزئیات لایحه مذکور بررسی و درباره آن رای‌گیری می‌شود، افزود: لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان 2 هفته دیگر برای بررسی در صحن علنی تقدیم هیئت رئیسه پارلمان می‌شود.

نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس، با بیان اینکه لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان، لایحه جامعی است و تمامی موارد را در نظر گرفته است، گفت: در این لایحه مجازات‌های بازدارنده‌ای برای کودک آزاران در نظر گرفته شده است.

کاظمی ادامه داد: در این لایحه مجازات بازدارنده‌ای اعم از جزای نقدی و حبس برای تمامی اشخاصی که حقوق کودکان را نقض کنند به ویژه والدین کودکان در نظر گرفته شده است.

 

وی تصریح کرد: مجازات تعیین شده برای والدین متخلف، که به هرگونه آزار جسمی و روانی کودک خود مبادرت کنند، بسیار سنگین‌تر از سایر افراد است.

نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس، با تاکید بر اینکه در زمینه کودک آزاری قوانین نمی‌تواند به تنهایی مانع و اثرگذار باشند، عنوان کرد: ممانعت از کودک آزاری نیاز به کار فرهنگی و تربیتی به ویژه برای والدین کودکان دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲
چه عجب ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ بالاخره یک حرکتی دیدیم بعد از اینهمه اخباری که در مورد سوزوندن بچه های کوچک با سیگار و کوبوندن کله شون به دیوار و تعرض جنسی و ... شنیدیم
چه عجب واقعا ؟
من فقط موندم از اون زن هایی که تو مجلس هستند دقیقا دارند چکار می کنند که نه دنبال حقوق کودکان هستند نه کوچکترین واکنشی به اخبار وحشتناک کودک آزاری تو ایران نشون میدند؟
اميدوارم با آموزش والدين و توجيه آنان براي آگاهي از اينكه اگر اين موضوع ادامه يابد سيستم قضايي و دولت مي تواند به نيابت از جامعه حق حضانت فرزند را جهت تامين امنيت كودك و جامعه بگيرد نيز اين مسئله تا حد قابل قبولي كنترل و مديريت شود.
دست در دست هم دهيم به مهر
ميهن خويش را كنيم آباد!
كودكان ما آينه معصوميت و مظلوميتند. صدايشان را بشنويم! به چشمان معصوم و بيگناهشان نگاه كنيم و آنان را از گذشته اي تاريك به آينده اي روشن برسانيم.
انشاءا...
بَقِيَّتُ اللَّهِ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُم مُّؤْمِنِينَ ۚ وَمَا أَنَا عَلَيْكُم بِحَفِيظٍ (86)
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار