بازدید 4722
عضو کمیسیون امنیت ملی مطرح کرد؛

پیگیری موضوع نازنین زاغری در سفر جانسون به تهران

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به اولین سفر بوریس جانسون به تهران اعلام کرد که در این سفر موضوع آزادی نازنین زاغری شهروند دوتابعیتی که به اتهام جاسوسی در زندان بسر می‌برد، پیگیری خواهد شد.
کد خبر: ۷۵۳۴۳۱
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۶ 08 December 2017

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به اولین سفر بوریس جانسون به تهران اعلام کرد که در این سفر موضوع آزادی نازنین زاغری شهروند دوتابعیتی که به اتهام جاسوسی در زندان بسر می‌برد، پیگیری خواهد شد.

به گزارش ایلنا، علیرضا رحیمی در یادداشتی در مورد سفر وزیر خارجه انگلیس به تهران در کانال تلگرامی خود نوشت: بوریس جانسون وزیرخارجه انگلیس فردا در تهران با دکتر ظریف دیدار و گفتگو میکند.

این اولین سفر جانسون به تهران است.

موضوعاتی چون وضعیت برجام و موضع لندن در ۱+۵، مناسبات دوجانبه و امور کنسولی، وضعیت سوریه و یمن، اقدام اخیر ترامپ در اعلام بیت المقدس بعنوان پایتخت رژیم اشغالگر از جمله مسائلی هستند که ممکن است مورد مذاکرات طرفین قرارگیرد.

موضوع آزادی خانم نازنین زاغری شهروند دوتابعیتی که به اتهام جاسوسی در زندان بسر می‌برد برای وزیر خارجه انگلیس جزو مسائلی است که به همسر بریتانیایی خانم زاغری ونیز نمایندگان در وست مینستر وعده پیگیری داده است.

ماه گذشته همسر خانم زاغری در دیداری که با اقای جانسون در لندن داشته علاوه بر تقاضای پیگیری وضعیت همسرش، خواستار شد تا به همراه وزیر خارجه به ایران سفر کند.

تناقض در اظهارات جانسون و خانواده خانم زاغری ابهامات پرونده وی را بیشتر کرد اما مقامات بریتانیا با تاکید بر زمینه‌های انساندوستانه خواهان آزادی وی شده‌اند.

علیرغم فضا سازی رسانه ای وسیعی که در انگلیس درخصوص بازداشت خانم زاغری انجام شده است این موضوع اما برای اقای جانسون یک پرونده کنسولی می‌تواند باشد و نه مسئله‌ای که بتوان مناسبات دوکشور را تحت الشعاع قرار دهد.

سه ماه قبل قرار بود هیاتی کارشناسی از وزارت خارجه انگلیس برای انجام مذاکرات کنسولی به ایران سفر کند که به دلائل نامشخصی انجام نشد.

به نظر می‌رسد مذاکرات کنسولی و تسهیل و افزایش صدور روادید انگلستان برای شهروندان ایرانی نیز بخشی از مذاکرات اقای جانسون در دیدار با مقامات کشورمان قرار گیرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر