بازدید 7785

مجوز مراجع برای استفاده از سهم امام (ع) برای کمک به آسیب دیدگان زلزله

برخی از مراجع عظام با صدور بیانیه هایی ضمن عرض تسلیت برای درگذشت تعدادی از هموطنان و ابراز همدردی با بازماندگان زلزله‌ غرب کشور اجازه استفاده از مقداری از سهم امام (ع) را برای تامین نیازهای ضروری آسیب دیدگان این زلزله اعلام کردند.
کد خبر: ۷۴۷۴۳۹
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۵ 14 November 2017
برخی از مراجع عظام با صدور بیانیه هایی ضمن عرض تسلیت برای درگذشت تعدادی از هموطنان و ابراز همدردی با بازماندگان زلزله‌ غرب کشور اجازه استفاده از مقداری از سهم امام (ع) را برای تامین نیازهای ضروری آسیب دیدگان این زلزله اعلام کردند.

به گزارش «تابناک» در همین ارتباط جمعی از مقلدین آیت‌الله سیستانی در ایران از دفتر این مرجع شیعیان درباره اجازه برای کمک به آسیب دیدگان زلزله اخیر غرب کشور از سهم مبارک امام (ع) استفتاء کردند که دفتر آیت‌الله سیستانی در پاسخ اعلام کرد:
 
«معظم له ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های داغدار و آسیب دیدگان این حادثه غم انگیز و دعا جهت شفای عاجل مصدومان اجازه فرمودند مقلدانشان از نصف سهم مبارک  امام ارواحنا فداه در تامین نیازهای ضروری آسیب دیدگان صرف کنند.»
 
همچنین دفتر آیت الله وحید خراسانی با صدور اطلاعیه مجوز استفاده از یک سوم از این سهم را صادر نمود.
 
در این اطلاعیه آمده است:
 
بسم الله الرحمن الرحیم

الَّذِينَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِيبَةٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ.

حادثه‌ی ناگوار زلزله در غرب کشور و همچنین کشور همسایه، عراق، موجب تألم خاطر معظم‌له گردید. ایشان ضمن همدردی با بازماندگان این حادثه‌ی ناگوار و طلب مغفرت برای جانباختگان و شفای عاجل برای مصدومان، اجازه فرمودند: مؤمنین می توانند یک سوم از سهم مبارک امام علیه السلام را جهت رفع ما یحتاج ضروری آسیب دیدگان، صرف نمایند.

 
 البته آیت الله صافی گلپایگانی هم بمناسبت این حادثه دردناک زلزله در ایران و عراق اطلاعیه ای صادر کرده و اعلام نمودند که مقلدین ایشان می توانند بخشی از سهم مبارک امام (ع) را به امر کمک به زلزله زدگان اختصاص دهند.
 
در این اطلاعیه آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

الَّذِينَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِيبَةٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ.

حادثه دردناک زلزله در بخش بزرگی از کشور ما و عراق، موجب تأسف و تأثر فراوان گردید. متأسفانه در این مصیبت غمبار تعداد زیادی از هموطنان عزیزمان، جان خود را از دست داده و به لقاء‌الله پیوستند.  مصیبت بسیار سنگین است و فقط لطف و فضل الهی می تواند آن را جبران نماید.

اینجانب با تسلیت این واقعه ی اندوهبار به خانواده های مصیبت دیده و مردم شریف استان کرمانشاه، از خداوند متعال، رحمت و غفران برای جان باختگان، و شفای کامل برای مجروحان مسئلت دارم‌، و از دولت محترم و نهادهای مردمی و انقلابی و مردم شریف ایران می خواهم با هر وسیله ی ممکن، مصدومان و گرفتاران این حادثه را کمک و یاری نمایند، و مؤمنین مجاز هستند از سهم مبارک امام علیه السلام کمک کنند.

ان شاء الله تعالی همه در پیشگاه خداوند متعال مأجور باشند.
 
در بیانیه مشابه دیگری هم آیت الله مکارم شیرازی ضمن عرض تسلیت برای فوت تعدادی از هموطنان و تاکید بر کمک رسانی سریع و کامل به بازماندگان این ضایعه دردناک ، مجوز استفاده از یک سوم از سهم امام را صادر نمودند.
 
در اطلاعیه دفتر ایشان آمده است:
 
بسم الله الرحمن الرحيم

زمين‌لرزه‌اى كه در غرب كشور رخ داد و جمعى از هموطنان عزيز ما را به كام مرگ فرو برد و يا مجروح ساخت و خانه‌هاى زيادى را ويران كرد موجب تأسف شديد گرديد. اميدواريم دولت و همه مسئولين هر چه زودتر به ترميم خرابى‌ها و نگهدارى آسيب‌ديدگان و نجات مجروحان اقدام نمايند و خيّرين و نيكوكاران نيز در اين راه كمك شايسته كنند تا از اين طريق مرهمى بر دل‌هاى مجروح اين عزيزان گذارده شود. در ضمن مؤمنين مجاز هستند از يك سوم سهم مبارك امام (علیه السلام) براى اين كار خداپسندانه استفاده نمايند و إن‌شاءالله از بركات معنوى و الهى آن برخوردار شوند. و نسبت به خسارات جانى و مالى كشورهاى همسايه نيز بسيار متأسفيم، اميدواريم مسئولين محترم آن كشورها نيز حداكثر تلاش خود را براى جبران خسارت‌ها و نجات مصدومين داشته باشند.
خداوندا! همه ما را از بلاهاى زمينى و آسمانى محفوظ دار. 
 

 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان