بازدید 31100

هشدار راهبردی به ایران؛ ارتش سوریه دیر بجنبد، مرز شرقی را از دست خواهد داد!

تحولات شرق سوریه وارد مرحله جدیدی شده و می تواند اثرات بسیار چشمگیری برای آینده بحران و جنگ در این کشور داشته باشد؛ جایی که ارتش سوریه و نیروهای دموکراتیک کرد سوریه، همزمان علاوه بر تلاش برای شکست داعش در این ناحیه، در یک رقابت تنگاتنگ برای تسلط بر شرق سوریه به سر می برند.
کد خبر: ۷۴۲۱۵۹
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۴ 28 October 2017
تحولات شرق سوریه وارد مرحله جدیدی شده و می تواند اثرات بسیار چشمگیری برای آینده بحران و جنگ در این کشور داشته باشد؛ جایی که ارتش سوریه و نیروهای دموکراتیک کرد سوریه، همزمان علاوه بر تلاش برای شکست داعش در این ناحیه، در یک رقابت تنگاتنگ برای تسلط بر شرق سوریه به سر می برند.
 
به گزارش «تابناک»، ارتش سوریه و نیروهای کرد تحت حمایت آمریکا، همزمان در حال حرکت به سوی مرز عراق و سوریه و تسلط بر نواحی مرزی هستند.
 
نقطه اوج این رقابت، تلاش برای تسلط بر ناحیه مرزی ابوکمال است که از اهمیت راهبردی برخوردار است. به طوری که ناظران بر این باورند، هر بازیگر میدانی که بتواند پیش دستی کند و زودتر بر این ناحیه مسلط شود، می تواند بر نوار مرز شرقی سوریه-عراق مسلط شود.
 
در حال حاضر، نیروهای دموکراتیک کرد سوریه(PYD) در حال پیشروی گسترده به سوی ابوکمال و مرز عراق هستند و به نظر می رسد در صورت غفلت ارتش سوریه، می توانند بر این منطقه مرزی مسلط شوند.
 
گفتنی است، چند روز پیش نیز نیروهای کرد توانستند میادین استراتژیک نفتی «العمر» را تحت کنترل خود درآوردند و بر نواحی زیادی از استان دیرالزور مسلط شوند.

مهم ترین هدف نیروهای کرد تحت حمایت آمریکا از پیشروی به سمت مرز و تسلط بر ابوکمال را باید جلوگیری و ممانعت از الحاق و وصل شدن نیروهای عراق و ارتش سوریه به یکدیگر دانست.
 
هشدار راهبردی؛ ارتش سوریه دیر بجنبد، مرز شرقی را از دست خواهد داد! هشدار راهبردی؛ ارتش سوریه دیر بجنبد، مرز شرقی را از دست خواهد داد!
 
بدون تردید، اگر این هدف نیروهای پشتیبانی شده از سوی آمریکا تحقق یابد، ارتش سوریه کار بسیار دشواری برای اعاده حاکمیت دولت این کشور بر شرق سوریه و استان دیرالزور خواهد داشت، چون آن ها می توانند بر نوار مرزی عراق و سوریه به صورت کامل مسلط شوند که از اهمیت راهبردی فزاینده ای برخوردار است.
 
از سوی دیگر، در حالی که ارتش سوریه به نظر می رسد، پیشروی کندی به سمت ابوکمال دارد، گزارش ها حاکی از آن است که نیروهای عراقی در حال تسلط بر منطقه مرزی القائم در نقطه صفر مرزی با سوریه و در نزدیکی ابوکمال هستند.
 
هشدار راهبردی؛ ارتش سوریه دیر بجنبد، مرز شرقی را از دست خواهد داد! 
 بنا بر اين گزارش، نيروهاي عراقي طي درگيري‌هاي شديد با داعش در جنوب القائم، موفق به پيشروي در اين شهرستان شدند و با کشتن نزديک به 30 تروريست و زخمي کردن ده‌ها تن از آنها، به سوي مرکز اين شهرستان پيشروي کردند.
 
 شواهد حاکی از آن است که واشنگتن علاوه بر تلاش جهت تحکیم تسلط خود بر منطقه مرزی التنف، تمایل دارد تا منطقه ابوکمال را هم در دست داشته باشد، تا با شکست داعش، دو گذرگاه مهم مرزی سوریه و عراق را در اختیار گیرد.
 
به نظر می‌رسد، این‌که چه کسی ابتدا با داعش بر سر تسلط بر ابوکمال وارد نبرد شود، می‌تواند مهم بوده و پیامدها و مزیت های راهبردی برای هر یک از طرفین به همراه داشته باشد.
 
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۱۴
چرا هشدار راهبردی به ایران؟ به ما چه مربوطه سوریه خرابم شد به درک
به ما چه ربطی داره ؟ هر کس مسلط شد که شد . ما کم بدبختی داریم باید حرص اینکه ارتش سوریه یا کردها یا داعش میخواد مسلط بشه هم بخوریم . بابا فکر بیکاری و فقر فساد و فحشا باشید . هر چند هزینه مسلط شدن همه رو از جیب ما پرداخت میکنن . دلم خیلی به حالم خودم و این مردم بدبخت میسوزه
چرا درهم برهم می بافی نیروهای عراق و سوریه دوماهه که در غرب الانبار به هم پیوستن...
پاسخ ها
سروش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۶
آمریکا بخاطر حمایت از داعش آبروش رفته حالا هم نمی ذاره یه آب خوش از گلو سوریه و و حتی عراق پایی بره.
ضروری است نیروهای سوری طی هلی برد هوایی در اطراف و بویژه حنوب شرق اوکمال مستقر شوند. بواسطه داشتن پیمان همکاری نظامی با عراق و نزدیک بودن آنها در منطقه، در صورت بروز مشکل می توانند روی کمک نیروهای عاقی حساب باز کنند.
وگرنه از دست دادن ابوکمال و باز پس گرفتن آن از دست نظامیان تحت حمایت آمریکا سخت خواهد بود.
اتفاقا نکته قابل تاملی است و فشارهای آمریکا به ایران و حزب الله هم ناشی از همین مساله است که آمریکا و اسراییل اصلا حاضر نیستند تا این دو گذرگاه در اختیار نیروهای مقاومت و ارتش سوریه قرار گیرد . ایران باید با کمک نیروهای عراقی و از جمله حشد الشعبی بر این گذرگاه از سمت عراق مسلط شده و نیروهای کرد سوریه را از این مناطق دور کنند تا ارتش سوریه به تدریج تسلط بر آنها پیدا کند. اگرچه آمریکا به شدت از کردها حمایت خواهد کرد . اگر آمریکا مانع حرکت سریع نیروهای عراقی به سمت ابوکمال شود نباید تعجب کرد.
پاسخ ها
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۷
بعدش چی گیر ما مییاد برادر؟
آمریکا تحریماش رو برمیداره؟
به نظر ميرسد ارتش سوريه در حال وقت تلف كردن در شهرهاست و كردها راه بيابان پيش گرفته اند كه موانع كمتر دارد
کردهای سوریه برعکس کردهای عراق تحت حمایت نیروی هوایی امزیکا هستند
اتحاد نیروهای سوری و عراقی در تصرف این منطقه کلید پیروزی است عملیات مشترک از داخل خاک عراق حمله مستقیم و برق آسا به قلب بوکمال از داخل عراق
بعد از تسلط ارتش عراق بر قایم. تعدادی از ارتش سوریه از طرف قایم به ابو کمال وارد و بر ان مسلط شوند
جبهه دموکراتیک سوریه sdf درست است نه جبهه دموکراتیک کرد لازم شد یک نگاه به پرچم این تشکل ببندازند.
نیروهای عراقی با یک هماهنگی با دولت سوریه وارد منطقه البوکمال میشن و جای پای خود را در آن منطقه محکم میکنند تا ارتش سوریه با خیال آسوده کارهاشو انجام داده و سپس به البو کمال اومده و اونجا رو از همپیمانان عراقی تحویل بگیره. اونوخ آی به ریش ترامپ میخندیمااااااا
ایران در عراق تمرکز کند و نیروهای قویتری را درآنجا و یمن نگه دارد و نتیجه کلی نبرد با آمریکا و ناتو و کشور های مرتجع عرب را به نفع خودش تمام کند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر