بازدید 3426

تشدید تدابیر امنیتی در پاکستان در آستانه عاشورا

کد خبر: ۷۳۴۳۴۳
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۷ 29 September 2017
در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی و نگرانی از احتمال تکرار حوادث ناگوار تروریستی در پاکستان، دولت این کشور با تشدید تدابیر امنیتی و انجام اقداماتی چون افزایش نیروهای ضدتروریستی، قصد دارد تا از بروز ناآرامی احتمالی جلوگیری کند.

به گزارش ایرنا همه ساله در ماه محرم، میلیون ها نفر از شیعیان و خیل عظیمی از مسلمانان اهل سنت پاکستان که عشق و ارادت فراوانی به شهدای کربلا و اهل بیت علیهم السلام دارند، به صورت گسترده و با شکوه در مراسم های سوگواری که در سراسر این کشور برای سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) و یاران باوفایش برگزار می شود، شرکت می کنند.
 
در این ماه، رسانه های پاکستان نیز با کاستن از برنامه های شاد نظیر برنامه طنز و موسیقی، ویژه برنامه هایی را با موضوع محرم و آیین های سوگواری پخش می کنند.
 
در آستانه ماه محرم و آماده شدن میلیون ها نفر از شیعیان و دوستداران سرور و سالار شهیدان و اهل بیت علیهم السلام در پاکستان برای شرکت در مراسم های عزاداری، دولت و دستگاه های امنیتی، نظامی و انتظامی این کشور نسبت به اتخاذ تصمیم ها و تدابیری برای تامین امنیت مراسم های سوگواری در مناطق مختلف پاکستان اقدام کردند.
 
بر این اساس و پیش از فرا رسیدن محرم، مقامات و مسئولانی از دستگاه های مختلف امنیتی و نظامی از جمله برخی مقامات ارتش در شهر کراچی با برگزاری نشست هماهنگی مشترک، راه های تقویت امنیت هیات های سینه زنی و مراسم های عزاداری در بزرگترین شهر پاکستان را بررسی کردند.
 
همچنین نشست هماهنگی مشترک و مشابهی نیز بیست و هشتم شهریورماه در محل وزارت کشور پاکستان در پایتخت این کشور برگزار شد.
 
روابط عمومی ارتش پاکستان اعلام کرد سپهبد 'شاهد بیگ میرزا' فرمانده نیروهای ارتش پاکستان در کراچی در آن نشست مشترک، بر ضرورت اتخاذ تدابیر شدید امنیتی در این شهر در ایام ماه محرم با هدف تامین امنیت عزاداری ها تاکید کرده است.
 
در آن نشست که در راستای تامین امنیت جان شهروندان پاکستانی در آستانه محرم برگزار شد، هماهنگی کامل میان دستگاه امنیتی، انتظامی، نظامی و نیز گروه های مذهبی که قصد برگزاری مراسم های مذهبی دارند، مورد تاکید قرار گرفت.

اقدامات پلیس و نیروهای امنیتی در آستانه تاسوعا و عاشورا
 
پلیس راهنمایی و رانندگی کراچی به عنوان بزرگترین شهر پاکستان در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی با اعلام محدودیت های تردد خودروها و مسیر جایگزین، تمهیداتی برای برگزاری امن آیین های عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی اندیشیده است.
 
دولت پاکستان به منظور برقراری هر چه بیشتر امنیت و اطمینان شهروندان، وسایل (گیت های) امنیتی الکترونیکی و اسکنرهای هوشمند در محل های ورود و خروج مساجد و اماکن برگزاری مجالس عزاداری سیدالشهدا نصب کرده است.
 
همچنین بیمارستان ها به منظور ارائه خدمت ویژه برای مقابله با هرگونه حادثه در روزهای هشتم، نهم و دهم محرم در آماده باش کامل هستند.
 
بر این اساس، مقامات پلیس و جوخه های تک تیرانداز در 124 ساختمان کراچی مستقر شده و آیین های هیات ها و دستجات عزاداری پس از آن می توانند آغاز شود که تیم های ویژه چک و خنثی نظر خود را در خصوص نبود مورد مشکوک اعلام کرده باشند.
 
همچنین از نیروهای امنیتی در اسلام آباد پایتخت پاکستان نیز خواسته شده تا در شب های محرم با استقرار در اماکن عمومی پر ازدحام و بخش های مختلف پایتخت، به ویژه مساجد و امام بارگاه ها ( حسینیه ها) ، آماده مقابله با هرگونه حادثه غیر مترقبه باشند.
 
در برخی از شهرها از جمله اسلام آباد، راولپندی، کراچی، لاهور، کویته و پیشاور بالگردهای نظامی به پرواز در می آیند و مسیر دستجات عزاداری را به طور کامل تحت کنترل قرار می دهند.
شهباز شریف سر وزیر ایالت پنجاب نیز بر تامین امنیت ویژه مساجد، امام بارگاه ها ( حسینیه ها) و دیگر اماکن عزاداری دستور ویژه داده است.
 
وی در دستور ویژه از نمایندگان نهادهای محلی خواسته است در تامین امنیت دستجات و آیین های عزاداری، با پلیس و دیگر نیروهای مسئول هماهنگی کنند.
 
همچنین بر اساس تصمیم ها در برخی ایالت های پاکستان نظیر ' سند'، خدمات تلفن های همراه در آستانه فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی به حالت تعلیق در آمده است.
 
پلیس کراچی نیز روز پنجشنبه ششم شهریورماه اعلام کرد که حداقل پنج تروریست عضو گروهک 'تحریک طالبان' که قصد داشتند همزمان با عاشورای حسینی به عملیات خرابکارانه دست بزنند، در درگیری با نیروهای پلیس به هلاکت رسیده اند.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی