بازدید 3745
۱

پیکان تاییدیه سرویس مدرسه نمی‌گیرد

کد خبر: ۷۳۲۶۹۴
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۶ 23 September 2017
معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهری سازمان تاکسیرانی شهر تهران گفت: والدین می‌توانند با استفاده از بارکدخوان گوشی تلفن همراه خود و QR Code درج شده بر روی برچسب ‌سرویس‌ مدارس از مجاز و غیرمجاز بودن آن‌ها آگاه شوند.

رضا قاضی معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهری سازمان تاکسیرانی شهر تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: سرویس‌ مدارس مجوز فعالیت خود را از آموزش و پرورش دریافت می‌کنند و سپس رانندگان سرویس مدارس به سازمان تاکسیرانی ارجاع می‌شوند و در صورت تأیید صلاحیت جسمی خود و خودرو و ارائه برگه عدم سوء پیشینه و اعتیاد و آموزش دوره‌های رانندگی می‌توانند مجوز سرویس مدارس را از تاکسیرانی اخذ کنند.

وی افزود: برای سال تحصیلی جدید، ۱۶ هزار و ۱۰۰ سرویس مدارس ثبت نام کردند که در این میان تعدادی تایید شدند و تعدادی هم در حال بررسی هستند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهری سازمان تاکسیرانی شهر تهران عنوان کرد: خودرو رانندگان سرویس مدارس باید معاینه فنی و بیمه شخص ثالث برای سرنشینان داشته باشد، همچنین برای خودرو‌های شخصی که به عنوان سرویس مدارس فعالیت دارند، داشتن بیمه خودرو‌های عمومی اجباری است.

قاضی بیان کرد: مقرر شده تا در سال‌های آینده خودرو پیکان از چرخه سرویس مدارس حذف شود و رانندگانی که سواری پیکان دارند، نمی‌توانند به عنوان سرویس مدارس فعالیت کنند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهری سازمان تاکسیرانی شهر تهران اذعان کرد: برچسب‌های سرویس مدارس در حال توزیع است و با این برگه‌ها رانندگان سرویس مدارس می‌توانند در ساعاتی که دانش آموزان را جابه جا می‌کنند، در محدوده زوج و فرد وارد شوند و با تدابیری که اتخاذ شده جریمه هم نمی‌شوند.

وی با اشاره به درج بارکد بر روی برچسب سرویس مدارس بیان کرد: داشتن برچسب سرویس مدارس در سال ۹۶ اجباری است و نداشتن آن به معنای غیرمجاز بودن سرویس مدارس است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهری سازمان تاکسیرانی شهر تهران عنوان کرد: بارکد درج شده بر روی برچسب سرویس مدارس، اصالت خودرو و راننده را تایید می‌کند و پلیس و دستگاه‌های نظارتی از این طریق مطلع می‌شوند که برچسب جعلی نیست.

قاضی در پایان اظهار داشت: والدین می‌توانند با استفاده از گوشی تلفن همراه خود از QR Code درج شده بر روی برچسب سرویس مدارس عکس بگیرند و به وسیله بارکدخوان گوشی از مجاز و غیرمجاز بودن سرویس مدارس فرزندان خود آگاه شوند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
اتفاقا اگه پسر من با پیکان بره مدرسه خیالم خیلی راحت تره تا این ماشینای مزخرف الان به خصوص پراید ؛ اگه دوباره پیکان تولید کنن کولر بزارن بدن هم قیمت پراید من پیکان میخرم با یه پیکان بیست سال کارکرد تصادف کردم نصف ماشینم جمع شد اون طرف خطرش شکسته بود
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر