بازدید 4588

نماز عید سعید قربان اقامه شد

کد خبر: ۷۲۶۳۶۲
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۰ 01 September 2017
نماز عید سعید قربان به امامت آیت‌الله امامی کاشانی صبح امروز در مصلای امام خمینی (ره) تهران برگزار شد.

به گزارش ایسنا، نماز عید سعید قربان صبح روز جمعه (دهم شهریورماه) به امامت آیت‌الله محمد امامی کاشانی -خطیب موقت نماز جمعه تهران- در مصلای امام خمینی (ره) با حضور پرشور و باشکوه مردم برگزار شد.

درب‌های مصلی بعد از اقامه نماز صبح به روی نمازگزاران باز شد و از همان ساعت‌های آغازین شاهد حضور مردم برای شرکت در نماز عید سعید قربان بودیم.

به دلیل همزمانی نماز عید سعید قربان با روز جمعه، این هفته نماز جمعه برگزار نمی‌شود.

این نماز در سراسر ایران در مساجد، حسینیه‌ها و تکایا برگزار می‌شود.

نماز عید قربان‏ مانند نماز عید فطر دو رکعت است که نمازگزار در رکعت اول بعد از خواندن حمد و سوره باید پنج تکبیر بگوید و بعد از هر تکبیر یک قنوت بخواند و بعد از قنوت پنجم تکبیری بگوید و به رکوع برود و دو سجده به‌جا آورد و برخیزد و در رکعت دوم چهار مرتبه تکبیر بگوید و بعد از هر تکبیر قنوت بخواند و تکبیر پنجم را بگوید و به رکوع برود و بعد از رکوع دو سجده کند و تشهد بخواند و نماز را سلام دهد.

**چه در روز عید فطر و چه قربان، پیش از نماز و پس از آن (در نمازقربان، تا ده نماز پس از نماز عید) تکبیرهایی گفته شود، که همه، بزرگ‏ شمردن خدا و توحید و ستایش او و شکر بر نعمت هدایت است. در قنوت نماز باید دعای "اللهم اهل الکبریاء و العظمة و اهل الجود و الجبروت و اهل العفو و الرحمة و اهل التقوی و المغفرة اسالک بحق هذا الیوم الذی جعلته للمسلمین عیدا و لمحمد صلی الله علیه و آله ذخرا و شرفا و کرامة و مزیدا ان تصلی علی محمد و آل محمد و ان تدخلنی فی کل خیر ادخلت فیه محمدا و آل محمد و ان تخرجنی من کل سوء اخرجت منه محمدا و آل محمد صلواتک علیه و علیهم اللهم انی اسالک خیر ما سالک به عبادک الصالحون و اعوذ بک مما استعاذ منه عبادک المخلصون" خوانده شود.

**نماز عید قربان سوره مخصوصی ندارد ولی بهتر است که در رکعت اول آن سوره "شمس" و در رکعت دوم سوره "غاشیه" را بخوانند، یا در رکعت اول سوره "سبح اسم" و در رکعت دوم سوره "شمس" را بخوانند.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان