بازدید 7981
۱

ترکیب معاونان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تغییر می‌کند؟

با گذشت اندک زمانی از استقرار سید عباس صالحی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر هنوز برای هیچ کدام از معاونانش و مدیران سازمان‌های زیرمجموعه حکم ابقاء نزده و همین مسئله به گمانه زنی‌ها درباره تیم مدیریتی صالحی دامن زده است.
کد خبر: ۷۲۵۸۳۲
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۹ 29 August 2017
ترکیب معاونان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تغییر می‌کند؟
پس از روی کار آمدن سید عباس صالحی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، یکی از مهم ترین گمانه زنی‌ها، سطح تغییرات در این وزارتخانه است و این پرسش همچنان مطرح است که آیا صالحی برای مدیران کنونی باقی مانده از دولت پیشین حکم ابقاء خواهد زد یا مدیران جدیدی منصوب خواهد کرد و در نهایت تیم مدیریتی صالحی چه فرمی خواهد داشت؟
 
به گزارش «تابناک»؛ با گذشت اندک زمانی از استقرار سید عباس صالحی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر هنوز برای هیچ کدام از معاونانش و مدیران سازمان‌های زیرمجموعه حکم ابقاء نزده و همین مسئله به گمانه زنی‌ها درباره تیم مدیریتی صالحی دامن زده است. با توجه به آنکه تصور می‌شود صالحی رفتاری محافظه کارانه‌تر از صالحی امیری و جنتی داشته باشد، معاونان این وزارتخانه فعلاً چراغ خاموش عمل می‌کنند.
 
با این حال به نظر می‌رسد شرایط در این وزارتخانه تغییر چشمگیری نیز نخواهد داشت. بر اساس اطلاعات «تابناک»، صالحی به معاونان و مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد گفته به فعالیت‌هایشان ادامه دهند و به همین دلیل برای مدیران این وزارتخانه این تصور پیش آمده که تغییراتی در راه نیست. البته این تحلیل چندان دور از واقعیت نخواهد بود و بخشی از ترکیب مدیریتی این وزارتخانه تغییر نخواهد کرد.
 
ترکیب معاونان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تغییر می‌کند؟ 
حسین انتظامی معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مسئولیت ماندنی است و به نظر می‌رسد حکم ابقای او از سوی صالحی صادر شود. انتظامی در دوره حضورش توانسته توقعات را به صورت نسبی برآورده نماید و با توجه به سوابق همکاری و وحدت نظرش با صالحی، تغییر در سطح این معاونت بسیار دور از انتظار است.
 
محمدمهدی حیدریان رئیس سازمان سینمایی نیز چهره‌ای است که فعلاً در این مسئولیت باقی خواهد بود. ابقای حیدریان بی ارتباط با این موضوع نیست که ظاهراً عباس صالحی در تیمش مدیری برای اداره سینمای ایران ندارد و تا زمانی که به چهره مورد وثوق برای جایگزینی حیدریان نرسد، تغییرات در این مجموعه که وضعیت چندان مناسبی ندارد، رخ نخواهد داد. رفتارهای حیدریان نیز نشان می‌دهد او به این سادگی‌ها قصد ندارد این وزارتخانه را به یک مدیر جوان و تازه نفس بدهد که توان اجرایی و دانشی بیش از او داشته باشد. آیا چنین اراده‌ای در طرف مقابل یعنی آقای وزیر وجود دارد؟
 
وضعیت علی مرادخانی اما مشخص نیست. مرادخانی صاحب پرحاشیه‌ترین معاونت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است؛ از تلاش برای خروج تابلوهای موزه هنرهای معاصر که با دستور رضا صالحی امیری وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی متوقف شد، تا حاشیه‌های ارکستر ملی و وضعیت عجیب تالار وحدت؛ از وضعیت کنسرت‌های موسیقی تا اوضاع عجیب جشنواره‌های تئاتر و هنرهای تجسمی فجر. همه اینها باعث نشده تا او جای خود را به مدیری تازه نفس بدهد. باید دید او جای خود را به چهره جدیدی خواهد داد یا سومین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دوران روحانی توان تغییرش را نخواهد داشت؟
 
محمد سلگی که پیش از این در سمت مدیرکل دفتر توسعه کتاب و کتاب‌خوان فعالیت می‌کرد و از سوی صالحی به عنوان سرپرست معاونت فرهنگی وزارت ارشاد منصوب شده نیز گزینه جدی تصدی رسمی این مسئولیت است. معاونت فرهنگی در دوره تصدی صالحی با حاشیه‌های اندکی نسبت به دیگر معاونت‌ها همراه بوده و چنین تصور می‌شود که صالحی به دنبال استمرار این رویه است.
 
درباره دیگر معاونت‌ها و سازمان‌های حاشیه‌ای نیز گمانه زنی‌های وسیعی وجود دارد اما گزینه جدی مطرح نیست. باید دید صالحی که امروز نخستین حکم را برای یکی از مدیران استانی صادر کرد، با چه سرعت و کیفیتی، تیم مدیریتی اش را در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با توجه به برنامه اش برای این مجموعه خواهد چید و از چه زمان می‌توان مسئولیت آنچه در این مجموعه رخ می‌دهد را متوجه تیم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دوازدهم دانست.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
در ميان تغيير رييس سازمان حج و زيارت فراموش نشود
اميدواريم دكتر صالحي فردي توانمند را در راس اين سازمان قرار دهند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل