بازدید 12982

بازگشت 500 نخبه از خارج کشور به ایران

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری گفت: در اجرای طرح ساماندهی جذب متخصصان ایرانی خارج از کشور، تاکنون 500 متخصص از 200 دانشگاه برتر دنیا به وطن بازگشته اند.
کد خبر: ۶۶۵۶۷۸
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۹ 09 February 2017
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری گفت: در اجرای طرح ساماندهی جذب متخصصان ایرانی خارج از کشور، تاکنون 500 متخصص از 200 دانشگاه برتر دنیا به وطن بازگشته اند.

به گزارش ایرنا، سورنا ستاری روز پنجشنبه در نشست نخبگان و سرآمدان علمی مسئولان دانشگاههای استان بوشهر افزود: بطور میانگین هر 2 روز حداقل سه نفر از متخصصان ایرانی مقیم خارج کشور به وطن باز می‌گردند که با فراهم شدن زمینه فعالیت آنان این شمار به 2 نفر در روز افزایش می یابد.

وی بیان کرد: این افراد با بازگشت به جمهوری اسلامی ایران در محیط‌ هایی که برای کار آنان فراهم شده فعالیت های دانش بنیان خود را گسترش خواهند داد.

ستاری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اقتصاد دانش‌بنیان دارای معدن بزرگ نیروی انسانی است که ایران بعنوان چهارمین کشور تولید کننده مهندس در دنیا ظرفیت بسیار بزرگی در حوزه نیروی انسانی دارد.

وی افزود: به منظور بهره‌مندی از این نخبگان و انسانهای توانمند باید زیست‌بوم‌های تخصصی و دانش‌بنیان فراهم شود تا به نقطه ایده‌ آل هدف‌گذاری شده دست پیدا کنیم.

ستاری گفت: تا سه سال آینده با بهره‌مندی از ظرفیت‌های نیروی انسانی متخصص و نخبه، بزرگترین شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور فعالیت خود را آغاز می‌کنند که این شرکت‌ها جایگزین صنایع و واحدهای صنعتی بزرگی مانند ایران‌خودرو و صنایع نفتی خواهند شد.

وی، توسعه زیست‌بوم اقتصاد دانش بنیان در استانها را ضروری خواند و افزود: زیست‌بوم اقتصادی دانش‌بنیان باید براساس نیاز شرکت‌های دانش ‌بنیان، دانشگاهها و مراکز علمی فراهم شود تا فضای کسب و کار و فعالیت این شرکت ‌ها بیش از پیش فراهم شود.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری در ارتباط با اهمیت اقتصاد دانش بنیان اظهار داشت: ارزش افزوده اقتصاد دانش‌بنیان بدون تامین اعتبار از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است زیرا ماده اولیه این اقتصاد نیروی انسانی نخبه، کارآمد و کارآفرین و بدون استفاده از ظرفیت های زیرزمینی است.

ستاری یادآور شد: استان اصفهان دارای ظرفیت‌های بسیار کارخانه‌ای، معدنی و صنعتی است ولی با وجود این همه تجهیزات و امکانات اقتصاد زیرزمینی ولی وضعیت نامطلوب بیکاری جوانان روبرو است طوریکه به عنوان سومین استان از نظر بیکاری معرفی شده است.

وی ادامه داد: استخدام جوانان در دستگاههای دولتی باعث سلب اعتماد به نفس، نوآوری و خلاقیت از آنها می ‌شود.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری با بیان اینکه دولت از نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان بطور ویژه حمایت کرده است، بیان کرد: سازمانها و دستگاههای اجرایی برای ایجاد فضای کسب و کار تلاش بیشتری کنند تا زمینه تبدیل اقتصاد زیرزمینی به اقتصاد دانش‌بنیان فراهم شود.

ستاری، نقش دانشگاهها و مراکز پژوهشی در تحقق شرکت‌های دانش‌بنیان را بسیار مهم و تاثیرگذار دانست و گفت: بزودی شبکه نوآوری تهران با تمرکز بر فعالیت‌های دانش ‌بنیان و نیروی انسانی توانمند راه‌اندازی خواهد شد.

وی در ارتباط با ظرفیت های استان بوشهر بیان کرد: ظرفیت این استان در حوزه سواحل، شیلات و گیاهان دارویی بسیار مهم و مورد توجه است که نخبگان و متخصصان آن باید از ظرفیت های یاد شده برای اجرای طرح‌های دانش‌بنیان بهره‌برداری لازم داشته باشند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۰
انتشار یافته: ۱۳
لابد از مالزی و ارمنستان؟
تا صبح 450 تا بود یه دفعه تا شب شدند 500 نفر ...
ماشالا به این پشتکار و خبر سازی ها و آمارسازی ها
راست می گی؟
ابتدا همین متخصصان بیکار داخلی را مشغول بکار کنید نخبگان خارج از کشور پیشکش.
از صبح تا حالا 50 نفر اضافه شد !!!!
خبر قبلیتون 450 نفر بود :)
سالانه 150 هزار نفر نخبه از ایران میرن اونوقت شما تیتر زدین 500 تا از اونا بر میگردن!!!!!!!
عجب!!! من که برگشتم یک سال خانه نشین بودم !!! بعد یک سال دوباره کوله بارم رو جمع کردم و زدم بیرون از مملکت ... نمیدونم این امار درسته یا نه .. اما سیستم جدب کننده نیست
ما هشتاد ميليون همه نخبه هستيم
نخبه که به روابط بین الملل و ابزار های روز مجهز نباشد که نخبه نیست. یک بیکار است که از روی ناچاری به ایران بازگشته. سال 2008 پس از رکود در آمریکا سیل این نخبه ها به ایران آمدند و بعد از 2 سال برگشتند. ساز و کار شما نخبه کش است نه نخبه گیر و نخبه ساز.
دردو بر انها و لعنت بر کسانی که دوباره انها را از دست بدهید
اگر تندرو یها...بگذارد،و باتنگ نظر ی آنان را فراری ندهند،ایرانیان میهن دوست هستند.
اری کم کم نخبگانی که میلیاردها هم بالا کشیده اند راه فرار نخواهند داشت و برخواهند گشت.
دروغ بزرگ!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر