بازدید 10990

مادر دستفروش دیگری هم ممکن است به زودی سیلی بخورد!

این روزها مادر فومنی را به تلویزیون دعوت می کنند و با او حرف می زنند؛ مهمان رئیس جمهورش می کنند و با او حرف می زنند و در حالی که با او صحبت می کنند، مادران بیشمار دیگری در همین مملکت قربانی ظلم و جفاهای احتمالی مأموران دولتی و غیر دولتی می شوند!
کد خبر: ۶۴۲۹۴۶
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۹ 23 November 2016
این روزها، خبرها و گزارش های خبری در ایران اغلب در سطح جریان دارد و کمتر کسی است که به عمق حوادث رخ داده در این مملکت بپردازد؛ نمونه آن ماجرای مادر فومنی است که توسط مأمور شهرداری آن شهر سیلی خورده و از آن روز تا کنون، خبرهای زیادی در این باره در رسانه های مختلف منتشر شده است.

به گزارش «تابناک»؛ واقعیت آن ماجرا هر چه که بود، ایرانیان بسیاری را آزرده خاطر کرد؛ اینکه مادری ایرانی از دست مأموری حکومتی سیلی بخورد، قطعا جای تأسف دارد و مأمور خاطی همان گونه که در خبرها آمده باید موآخذه شود؛ اما حقیقت این است که همچنان مادران بسیاری در این کشور در معابر و چهارراه ها،  دستفروشی خواهند کرد و کتک خوردن و تحقیر آنان را خیلی از دوربین ها ثبت و ضبط نخواهد کرد.

این روزها مادر فومنی را به تلویزیون دعوت می کنند و با او حرف می زنند؛ مهمان رئیس جمهورش می کنند و با او حرف می زنند و در حالی که با او صحبت می کنند، مادران بی شمار دیگری در همین مملکت قربانی ظلم و جفاهای احتمالی مأموران دولتی و غیر دولتی می شوند!

به نظر می رسد، با مهمانی رئیس جمهور و تلویزیون، رنج مادران این سرزمین آرام نخواهد گرفت. میزبانان این مادر فومنی باید از خود بپرسند، در این مملکت چه اتفاقی افتاده که یک مادر ایرانی برای به دست آوردن قوت زندگی اش، خطر درگیر شدن با هر کسی را ـ چه مأمور دولتی و چه راهزن غیر دولتی ـ به جان می خرد؟ میزبانان این مادر فومنی این روزها باید از خود بپرسند چرا در هر کجای ایران، زنانی مشابه این مادر فومنی پیدا می شوند که اینچنین در معرض آسیب و رنج و گرفتاری دایمی هستند؟

اما طنز ماجرا اینجاست که چرا در همه این سالها که گذشته، کسی شهروندان ایرانی را از حقوق خود آگاه نکرده است؟ چرا سیستم جامع تأمین اجتماعی را برای آنان مهیا نکرده و حتی آنانی که تحت پوشش بیمه های بازنشستگی بوده اند، برای دریافت حق و حقوق خود از سازمان های بازنشستگی به این میزان تحقیر می شوند و عذاب می کشند؟

هم اکنون مشکل این کشور، یک یا چند مأمور شهرداری یا یک یا چند مادر فومنی نیست! این روزها تنش و دعواهایی اینچنینی که در بین مردم هست، ناشی از بی توجهی به مراقبت های حاکمیتی است که باید از آینده و سرنوشت مردم کم می شد که نشده است!

وقتی سیستم ازدیاد جمعیت در دهه شصت تبلیغ می شد، به مردم گفته نشد برای آینده این نسل ها دولت مسئول است و با دعوت کردن چهار سال یک بار یک مادر فومنی، مسئولیت دولت انجام نمی شود. اینها ناشی از فشاری است که طبقات پایین جامعه بر دوش خود احساس می کنند! ناشی از بی عملی دولتمردان و مجلسیانی است که بنا بود با تسهیم عادلانه یارانه، باری از دوش مردم ضعیف بردارند، اما چهار سال از آمدن همین دولت منتقد سیستم توزیع یارانه ها هم می گذرد؛ سیستم توزیع یارانه مانند سال های گذشته است و هنوز از محل یارانه ها از قشرهای ضعیف دستگیری نشده است!

اگر بیاموزیم با مهمانی بازی تلویزیونی یا مهمانی بازی با مقامات و گرفتن عکس یادگاری، مشکلات مردم فرودست حل نمی شود، شاید به فکر فرو برویم و حداقل برای خدا هم که شده، بازی انتخاباتی را با یارانه ها کنار بگذاریم و یارانه ها را به مستحقان آنان برسانیم. شاید بتوان سازمان تأمین اجتماعی را به جای به حداکثر رساندن استثمار مردم، به سازمان حمایتی برای حمایت از قشرهای فرو دست تبدیل کنیم؛ هر چند در کوتاه مدت، امیدی به تغییر در نگاه برخی مسئولان برای حمایت از قشرهای ضعیف این جامعه نحیف دیده نمی شود!


 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۳۶
عمق فاجعه اونجاست که تصور یک عده از کار کردن زنان "تفریح و خوشگذرانی بیرون منزل" هستش . . .
اما واقعیت پیاده روهای خیابانهای شهرهای ما ، خصوصاً در هوای سرد این روزها چیز دیگه میگه!
.
اگر با شغلهای به اصطلاح "کاذب"، دستفروشی و کارکردن زنان مخالف هستید، فکری به حال ارزش پول و نرخ بیکاری بکنید!!!
چه عجب.تابناک از تو بعیده!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
خودت را خسته نکن ما نمی آموزیم
از امروز دعوا ميشه واسه ديدن رئيس جمهور و شهردارو ... عجب داستانيه !!!
احسنت ! این مادر فومنی و خیلی از مادر های دیگر باید از طریق دریافت یارانه تحت حمایت قانون قرار گیرند که ناچار نشوند در جایی که از نظر قانونی اجازه ندارند ، بساط دستفروشی پهن کنند . البته تنها این مادر نیست که در این حکومت سیلی می خورد هرکس به نحوی مشمول سیلی خوردن شده و خواهد شد . اشکال از بی توجهی حکومت به خواسته های برحق مردم است .
تامین اجتماعی....دلتون خوشه ها.
اسمشو بذارن تامین اختصاصی
درود بر شما به خاطر این گزارش بسیار عالی. واقعا دست شما درد نکند
وضع اقتصاد تا زمانيكه اينجوري وخيمه و ركود بيداد ميكنه اين وضعيت ادامه داره، دولت دلش خوشه تورم كم شده اما صلدقانه اعلام نميكنه ركود سنگينه
اینکه برخورد قهری با این دست افراد ضعیف جامعه و زحمتکش امری بسیار زشت و ناپسند و محکوم است شکی در ان نیست . اما اینم در نظر داشته باشیم که منه رهگذر از معابر شهری حقوقی دارم که متاسفانه توسط دستفروش و ماشینهای سیار میوه و سبزیجات و امثالهم ضایع شده . اگر قانون خوبه پس باید همه احترام بگذاریم قانون برای همه است .
تا وقتي كه مامور هتاك و خاطي شهرداري بطور عبرت آميزي محاكمه و مجازات نشود، نظاره گر چنين صحنه هاي زشت و ناپسند در سراسر كشور خواهيم بود. متاسفانه در گذشته نيز شاهد اقدامات مشابهي از طرف ماموران شهرداري بوده ايم كه برخورد جدي با آنها صورت نگرفته و لذا روز به روز جسورتر مي شوند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۳
تو هم از همان هایی هستی که به قانون دهن کجی می کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۳
کلا" ما دوست داریم هر جا هر کاری دلمان خواست بکنیم
تعويض شهردار شهر و تذكر به استاندار استان مربوطه مي تواند حقوق شهروندي را تقويت كند
خانه از پای بست ویران است خواجه در بند نقش ایوان است
یک هشدار به دلسوزان نظام
مزدم ایران غیر قابل پیش بینی هستند مخصوصا در زمانی که در فشار و سختی باشند
همه اینا درسته ولی بدونید که بیشتر سیاه بازی برای تخریب دولت فعلی و قدرت طلبی یه عده دیگس نه رنج مادر بی گناه و مظلوم فومنی
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۳
عزیز جان شهرداری تهران یا جاهای دیگه مگه از دولت حساب می‌برن که به حساب دولت نوشته بشن؟
ناشناس
| Germany |
۰۳:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
کاملا با نظره شما موافقم. هر چقدر به انتخابات نزدیک تر میشیم باید منتظره اتفاقاته بیشتری باشیم. دلواپسا حسابی دست به کار شدن.
تابناک.در عصر رسانه های دروغین.محدود رسانه ایست که به رسالتش عمل کند.سپاس به خاطر این گزارشت. حمایت از مظلوم همین کاریست که تو انجام میدهی .
لطفا به صورت من هم سیلی بزنید!!!!!!!!
بدبختانه ما مردمانی جوگیر هستیم بالخصوص مسولان ما !!!!اقایان فقط برای اگاهی ونرفتن شما به غیبت ودروغ باید عرض کنم شوهر وی با تحریک این خانم بنابر اظهار اهالی محل دختر بینوایی راکه در همسایگیشان خانه ای اجاره نموده بود برای سرقت اندکی از پس انداز ان دختر مظلوم وتنهادر شبی تاریک و سردغریبانه می کشد وپس از لو رفتن به تنهایی جرم را بگردن می گیرد هم اکنون پای اعدام است(این زن در فومن بخاطر عربده کشی وچاقوکشی معرف عام وخواص است لطفا تحقیق کنید )اقای رییس جمهور همه نگذارید بخاطر این مسله خون ان دختر معصوم وبی کس پایمال بشه واین زن از اب گل الود ماهی بگیرد(راستی فیلمش هم کسی گرفت ودر سایتها گذاشت که چند روز قبلش پیادرو مغازه اش رااشغال کرده بود وتوسط ماموران برای تردد مردم پاکسازی شده بود برای انتقام پخش کرد وحالا در بین مردم مورد بازخواست قرار گرفته در این مورد هم تحقیق کنید)انشاالله که سایت تابناک برای تنویر افکار عمومی این مطلب راپخش کند
راهکار اینه که مثل کشورهای پیشرفته دنیا ما هم به بیکاران و اسیب دیدگان اجتماعی که ناخاسته بی کار ویا معلول و گرفتار می شوند مطابق حداقل حقوق کارگران (812 هزارتومان ) حقوق دولت پرداخت کند
تابناک ظاهراً جنگ انتخاباتی رو علیه روحانی داری استارت میزنی.
همه آخاد مردم همونطور كه يارانه به آنها تعلق مي گيره بيمه تامين اجتماعي هم بايد به اونها تعلق بگيره. همه كه شغل دولتي ندارند كه بيمه باشن. افرادي كه شغل آزاد داشته اند از قديم و الان سني از اونها گذشته بدون داشتن بيمه چه بايد بكنند؟!!!
آقا من میشناسم این خانومو شوهرش به جرم قتل هنگام دزدی زندانه، بسیارم بد دهنه و اگر عابری به وسایلش برخورد کنه واویلا، تمام دستفروشان اون خیابون اصلی فومن منتقل شدند به جای مناسب الا این خانوم که زیر بار نمیره. هردو طرف دارای اشتباهاتی هستند خواهشا احساسی قضاوت نکنید.
اینها را از ان مدیرانی بپر س که چند پلاک زمین و اپارتمان و دیگر امکانات گرفته اند و اینگونه مدیریت میکنند خربکاریهای دولت قبل یکی و دوتا نیست پو ل کشور هم جاهای دیگر خرج میشود و برا ی مردم نیست قبلا از جانباز ان نوشتید وهزاران مشکل دیگرواقعا دولت چه میتواند بکند
باسلام:عزیزم حقمونه .
چرا شهردار ومسئولین شهر فومن مواخذه نمی شوند که در دستگاه زیرمجموعشان همچنین اتفاقی افتاده.وبا قدرت برصندلی ریاستشان تکیه کردند.اگر در یک کشور خارجی این اتفاق افتاده بودکه...
من متاسفم از اينكه چنين اتفاقي افتاد و مادري در اين سرزمين براي امرار معاش اينچنين كار كند و ماموري انچنين رفتار كند
ايا با اخراج اين مامور مشكل مادران و امرار معاش حل خواهد شد جز اين است كه همسر اين مامور به جمع ديگر مادران اضافه خواهد شد ريشه اين مشكل اقتصاد است اقتصاد مريض
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
مریض ما هستیم که غیرتمان نم کشیده
عزت نفسمان زنگ زده
اینقدر نظر ندید عمل کنید لطفا
متاسفيم كه بعضى اتفاقات تبليغاتى مى شود ويك هو توى بوق مى رود واين بى ابرويى اجتماعى است همه اين اتفاقات بخاطر اينست كه قانون براى هيچكس چه در سطح بالاى جامعه وچه در سطح پايين تر احترام ندارد وهمه قانون گريز هستند اگر اين مادر محترم در جايگاهى كه شهر دارى تعيين كرده بود مى رفت اين اتفاق نمى افتاد ويا اگر ان مامور شهردارى حق قانونى خود را مى دانست چرا بايد چنين اتفاقى بيفتد
متأسفانه از اين دست وقايع كم پيش نمياد . وضع اقتصادي مردم خيلي خراب است و تا مسئولين عزيز ما مثل مردم عادي زندگي نكنند درد مردم را حس نخواهند كرد و چيزي كه بيشتر اين مردم را مي آزارد خبر هايي از اختلاس هاي بسيار سنگين و كلاني است كه اين مدت هم كم شاهدش نيستيم . چرا ؟؟
آفرین به این مقاله
مادرهاونیزپدرها,انسانهادراین مملکت هرروزچندین بارازصاحب منصبان سیلی میخورندامادوربینی ازآنهاعکس وفیلم نمگیرد.سیلی رشوه,اخاذی,اختلاس,کلاهبرداری,قانونهای بد,امضاهای طلایی,رانت و....خدایاازاینهمه سیلی که برصورت روح جسممان میزنندبه چه کسی شکایت بریم.شماهم باعدم انتشارسیلی دیگری نزنید!
تابناک در عصر رسانه های همه چیز نگو.خوش درخشیدی .به خاطر این گزارشت ممنون.
ما ايراني جماعت در جو گير شدن و قضاوت عجولانه يد طولايي داريم ، با انتشار يك عكس كه هيچ اطلاعي از عقبه و مقدمه ان نداريم حكم صادر ميكنيم و براي يك كارگر بدبخت هزار خط و نشان ميكشيم و از هستي ساقطش ميكنيم ،
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل