بازدید 2522

هشدار دوباره سازمان ملل از افزایش گرسنگی در یمن

گسترش بحران گرسنگی و بی غذایی در یمن و عدم دسترسی مردم این کشور به منابع غذایی به اوج بی سابقه ای رسیده است.
کد خبر: ۶۳۵۲۴۶
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۶:۳۳ 26 October 2016
برنامه جهانی غذای سازمان ملل با اشاره به اینکه بحران گرسنگی و بی غذایی در یمن بطور روزمره شدت می یابد، هشدار داد که بدون کمک های خارجی ادامه این بحران یک نسل کامل از مردم یمن را فلج خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، «محمد هادی» مدیر محلی برنامه جهانی غذای سازمان ملل در خاورمیانه و شمال آفریقا روز سه شنبه با انتشار اطلاعیه ای هشدار داد که گسترش بحران گرسنگی و بی غذایی در یمن و عدم دسترسی مردم این کشور به منابع غذایی به اوج بی سابقه ای رسیده است.
 
وی زنان و کودکان این کشور را قربانیان اصلی درگیری های جاری در این کشور ذکر کرد و گفت: بر اساس ارزیابی های ماه ژوئن سال جاری، هم اکنون بیش از 14 میلیون نفر از مردم این کشور با عدم امنیت غذایی روبرو هستند که وضعیت 7 میلیون نفر از آنها بحرانی محسوب می شود.
 
هادی افزود: این نهاد در حال حاضر برای مقابله با سو تغذیه 700 هزار کودک یمنی زیر 5 سال و کمک به مادران باردار برنامه ای را با کمک 2 هزار و 200 مرکز درمانی در 14 استان این کشور در دست اجرا دارد.
 
وی با اشاره به اینکه مردم یمن حتی قبل از آغاز درگیری های اخیر از بالاترین میزان سو تغذیه در جهان رنج می برده اند، تصریح کرد: با آغاز درگیری های تازه این بحران روبه افزایش گذشته و هم اکنون 31 درصد از کودکان زیر 5 سال یمنی مبتلا به سو تغذیه هستند.
 
مدیر محلی برنامه جهانی غذای سازمان ملل در خاورمیانه و شمال آفریقا با اشاره به اینکه در چنین شرایطی دسترسی به آسیب دیدگان یمنی بدلیل عدم امنیت غیر ممکن بوده، گفت: امداد گران این نهاد با استفاده از فرصتی که آتش بس 72 ساعته هفته گذشته در اختیار آنها گذاشته بود، تنها موفق شده اند حدود 155 هزار نفر از ساکنان استان تعز را زیر پوشش کمک رسانی قرار دهند.
 
محمد هادی در پایان و با اشاره به اینکه این نهاد برای ادامه عملیات کمک رسانی خود تا ماه مارس به 257 میلیون دلار نیاز خواهد داشت، یاد آور شد: از زمان وصول این پول تا ارسال مواد غذایی به این کشور دست کم به یک فرصت 4 ماهه نیاز خواهد بود.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر