بازدید 7776
ادعای نشریه انگلیسی؛

فرمانده عملیاتی داعش در اروپا، از این گروه جدا شده است

از زمان وقوع حملات تروریستی مرگبار در برخی شهرهای بزرگ اروپایی، دولت های غربی از یک سو اقدامات امنیتی را در داخل تشدید و از سوی دیگر، جست و جو برای یافتن عوامل اصلی این حملات را آغاز کرده اند. اکنون خبر می رسد که مغر متفکر اصلی حملات پاریس و بروکسل، از داعش جدا شده و دستگاه های اطلاعاتی غربی در پی یافتن وی هستند.
کد خبر: ۶۱۲۵۷۶
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۱ 07 August 2016
فرمانده عملیاتی داعش در اروپا، از این گروه جدا شده استاز زمان وقوع حملات تروریستی مرگبار در برخی شهرهای بزرگ اروپایی، دولت های غربی از یک سو اقدامات امنیتی را در داخل تشدید و از سوی دیگر، جست و جو برای یافتن عوامل اصلی این حملات را آغاز کرده اند. اکنون خبر می رسد که مغر متفکر اصلی حملات پاریس و بروکسل، از داعش جدا شده و دستگاه های اطلاعاتی غربی در پی یافتن وی هستند.

به گزارش «تابناک» به نقل از پایگاه اینترنتی نشریه «میرِر»، یک عامل نفوذی به گروه تروریستی داعش مدعی شده، فرمانده عملیاتی این گروه در اروپا از داعش جدا و از سوریه فراری شده و اکنون همه به دنبال یافتن وی هستند. این در حالی است که احتمال می رود وی به ترکیه رفته باشد.

ابوسلیمان که یکی از تحت تعقیب ترین تررویست های جهان به شمار می رود، مسئولیت برنامه ریزی علمیات های تروریستی پاریس و بروکسل را بر عهده داشته و اسراری را از داعش با خود دارد که کشورهای غربی به شدت به دنبال دست یافتن به آن هستند. به گفته عامل نفوذی مذکور، در پی گریختن ابوسلیمان از سوریه، اینک هم داعش و هم غربی ها به شدت در جست و جوی وی هستند.

ابوسلیمان که اصالتی فرانسوی دارد، مغز متفکر حملات اخیر داعش در اروپا بوده است. در حال حاضر، اعتقاد بر این است که وی به ترکیه گریخته و همچنین این احتمال هست که اصولاً فرار وی و جدا شدنش از داعش، در پی توافقی صورت گرفته باشد که وی با مقامات امنیتی ترکیه مبنی بر حفاظت از جانش داشته است، حال آنکه اطلاعات موجود از ابوسلیمان بسیار اندک است و هیچ تصویری نیز از وی در دست نیست.

ابوخالد، از اعضای گروه های معارض سوری که با داعش نیز ارتباطاتی دارد، مدعی است که ابوسلیمان آخرین بار در سوریه در شهر «جرابلس» دیده و از آنجا، از داعش جدا شده است. پس از آن، وی به شهر «قره قمیش» در ترکیه رفته است.

گفته می شود که ارتقای ابوسلیمان به جایگاه فرمانده عملیاتی داعش در اروپا، پس از آن انجام گرفته که عبدالحمید اباعود، عامل اصلی حملات تروریستی پاریس، در حمله پلیس فرانسه کشته شد. ابوخالد مدعی است که ابوسلیمان با مقامات ترکیه به توافقی رسیده و همراه چهارده عضو فرانسوی دیگر داعش به ترکیه گریخته است.

ابوخالد همچنین می گوید که در فاصله اکتبر 2014 تا سپتامبر 2015 و زمانی که در شهرهای رقه و حلب فعالیت می کرده، با ابوسلیمان دیدار داشته است. وی مدعی است که همچنان دارای ارتباطاتی با داعش بوده و مخبرهایی در این گروه دارد.

ابوسلیمان که گمان می رود سی و چند ساله باشد، پیش از پیوستن به داعش، یک کشتی گیر نیمه حرفه ای بوده و در پاریس، باشگاه ورزشی داشته است. همچنین احتمال می رود که وی تباری مراکشی یا تونسی داشته باشد.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار