بازدید 36555
در گفت و گو با سلیمی نمین مطرح شد؛

چرایی اعلام مرگ مسعود رجوی توسط مقام سابق عربستانی

متأسفانه در مورد جریان سازمان منافقین هم غربی‌ها تا کنون امتیازات زیادی از ما گرفته‌اند. این در حالی است که آمریکایی‌ها و فرانسوی‌ها در این بازی بسیار سود برده‌اند. مثلا زمانی آمریکایی‌ها دست منافقین را باز می‌گذاشتند تا آن‌ها وارد سازمان ملل شوند و مسائلی را برای ایران ایجاد کنند
کد خبر: ۶۰۵۱۰۲
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۰ 11 July 2016
مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران با ارائه راهکاری برای مقابله حمایت غربی‌ها از گروهک‌های تروریستی بi ویژه سازمان منافقین و داعش گفت: جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با این بازی غربی‌ها باید گروه‌های مخالف فعال در آمریکا، انگلیس و فرانسه را شناسایی و علاوه بر حمایت از آن‌ها، این موضوع را رسما اعلام کند.

عباس سلیمی نمین در گفت‌و‌گو با خبرنگار تابناک درباره حمایت دولت‌های غربی از گروهک منافقین و برگزاری اجلاس اخیر این گروهک در پاریس، اظهار کرد: سرمایه گذاری غرب نسبت به گروه‌های تروریستی، یک بحث اساسی است که متأسفانه ما در این زمینه همواره از غرب بازی خورده‌ایم.

وی افزود: بازی خوردن ما در این موضوع نظیر دادستان ما و گروهک منافقین است؛ یعنی آن‌ها بار‌ها منافقین را در ازای اخذ امتیازاتی به ما فروخته‌ و تصمیمات مقطعی درباره آن‌ها اتخاذ کرده‌اند. ما بر اساس همین تصمیمات مقطعی و معامله‌ای که با غرب داشته‌ایم، مسأله گروهک منافقین را پایان یافته تلقی کرده‌ایم، ولی پس از اندک زمانی دیدیم که آن‌ها به نقطه اول بازگشته‌اند.

وی رویکرد غرب در قبال مسأله داعش را همچون سایر مواضع آن‌ها در موضوع برخورد با گروهک‌های تروریستی خواند و ادامه داد: اگر نبود هشیاری رهبر مظعم انقلاب و اگر ایشان هدف غربی‌ها را از پیگیری مسأله داعش افشا نمی‌کردند، قطعا دولت فریب آن‌ها را خورده بود و وارد بازی‌ می‌شد که هر دو سوی آن در اختیار غربی‌ها بود.

این کار‌شناس مسائل سیاسی گفت: آن‌ها جریانات تروریستی را راه اندازی می‌کنند تا به وسیله آن یا دولتی را ساقط کنند و یا بر اساس وجود آن جریان تروریستی وارد معامله‌گری با کشورهایی بشوند که توان ساقط کردن آن‌ها را ندارند، این بازی است که در هر دو سر آن غربی‌ها و هدایت کنندگان و پشتیبانان جریانات تروریستی برنده هستند.

وی یادآور شد: متأسفانه درمورد جریان سازمان منافقین هم غربی‌ها تا کنون امتیازات زیادی از ما گرفته‌اند. این در حالی است که آمریکایی‌ها و فرانسوی‌ها در این بازی بسیار سود برده‌اند. مثلا زمانی آمریکایی‌ها دست منافقین را باز می‌گذاشتند تا آن‌ها وارد سازمان ملل شوند و مسائلی را برای ایران ایجاد کنند و ما برای جلوگیری از این گونه اقدامات به قدرتی مراجعه می‌کردیم که خود حامی منافقین بودند. بر این اساس آن‌ها مدتی منافقین را در لیست گروه‌های تروریستی قرار دادند و باز در اقدامی قابل تأمل آن‌ها را از این لیست خارج کردند.

سلیمی نمین افزود: یا در جایی دیگر فرانسوی‌ها با فراهم کردن برخی امکانات، زمینه برگزاری گردهمایی‌ها و برنامه‌های منافقین را فراهم می‌کند، آن‌ها از این کار اهدافی دارند تا با توجه به فضای جمهوری اسلامی ایران به ابزار این گروهک مستمسک شوند، لذا ما نباید وارد بازی غرب بشویم، بلکه در مقابل بازی مشابهی را با آن‌ها آغاز کنیم.

وی در توضیح اینکه چگونه می‌شود در مقابل حمایت غرب از برخی گروهک‌های تروریستی بازی مشابهی را آغاز کرد، عنوان کرد: به عنوان مثال گروهی در انگلیس با عنوان IRA (ارتش جمهوری‌خواه ایرلند) فعالیت می‌کند که برای آن‌ها حکم یک گروه تروریستی را دارد. ما می‌توانیم در اقدامی مشابه نظیر آنچه غربی‌ها انجام می‌دهند، یک موضع حمایت گونه نسبت به IRA (ارتش جمهوری‌خواه ایرلند) داشته باشیم؛ هرچند بسیاری از انفجار‌ها در لندن توسط خود دستگاه اطلاعاتی انگلیس انجام می‌شود.

مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران افزود: در مورد آمریکا هم شرایط به همین شکل است. برخی گروه‌ها در مخالفت با هیأت حاکمه و دولت آمریکا فعالیت می‌کنند، جمهوری اسلامی ایران برای مقابله به مثل کردن با بازی غرب در قبال مسأله تروریسم، باید با حمایت از این گروه‌ها این بازی را وارونه کرده و موضوع را هم رسما اعلام کند.

به گفته سلیمی نمین، اگر جمهوری اسلامی ایران همچنان وارد بازی مورد نظر غرب در خصوص مسأله تروریسم بشود، قطعا بازنده خواهد بود. ما باید متوجه باشیم، مکانیزمی که غرب توانسته چهره خود را بر اساس آن موجه نشان بدهد، در صورتی که کارهای تروریستی و اقدامات غیر انسانی گروهک‌های تروریستی تماما تحت نظر و با حمایت آن‌ها انجام می‌شود، بسیار مهم و قابل توجه است، چراکه آن‌ها از این طریق اهداف خود را نیابتی دنبال کرده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه غرب هرگز مستقیم وارد انجام کارهای تروریستی و غیر انسانی نمی‌شود، مگر مسأله خیلی خاص باشد، گفت: بر همین اساس است که آن‌ها می‌توانند همزمان هم از ابزار تروریست استفاده کنند و هم از حقوق بشر.

این کار‌شناس سیاسی تأکید کرد: ما باید جریانات استقلال طلب در کشورهای آمریکا، انگلیس و فرانسه را پیدا کرده و رسما اعلام کنیم از آن‌ها حمایت می‌کنیم. از این طریق می‌توانیم به بازی آن‌ها علیه ملت ایران پایان بدهیم، زیرا آن‌ها نزدیک چهل سال است بازی منافقین را با ما دنبال کرده و بنابراین، امتیازاتی از ما گرفته‌اند.

سلیمی نمین گفت: در مورد داعش همین رویه را از سوی غربی‌ها شاهدیم؛ هرچند این گروهک را تشکیل داده و به حمایت مالی و تسلیحاتی از آن مشغول اند، اما از آن اعلام برائت می‌کنند و حتی وارد مبارزه با آن می‌شوند. آن‌ها همزمان با دو ابزار متضاد کار می‌کنند، به همین دلیل نمی‌توان این دیپلماسی غرب را به خوبی شناخت؛ بنابراین، به کار بردن عنوان «شیطان» برای آن‌ها درست‌ترین لفظ است. پس باید شناخت بیشتری نسبت به ساختار رژیم‌های غربی داشت و به صورت مشابه با آن‌ها برخورد کرد.

وی تحلیل خود را درباره اعلام خبر مرگ مسعود رجوی از سوی رئیس سابق دستگاه اطلاعاتی سعودی، این گونه بیان کرد: به احتمال زیاد مسعود رجوی مرده، اما غربی ها برای سر پا نگه داشتن تشکیلات منافقین تلاش کرده‌اند که خبر مرگ او را مخفی نگه دارند؛ چون بیشتر کار‌شناسان معتقد بودند پس از مرگ رجوی این تشکیلات فرو می‌پاشد.

مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران بیان کرد: به نظر می‌رسد دستگاه‌های اطلاعاتی غربی امروز احساسشان این است که توانسته‌اند سازمان منافقین را به گونه ای حمایت کنند که بعد از مرگ مسعود رجوی هم ادامه حیات بدهد. این مسأله مهمی است که تروریستی با سابقه چندین ساله که دستش به خون انسان‌های بی‌گناه و مظلوم زیادی آلوده هست، چندین سال است مرده، اما دستگاه‌های اطلاعاتی غربی برای رسیدن به اهداف خود این خبر را مخفی نگه داشته‌اند.

وی با بیان اینکه هرچند امروز سازمان منافقین برای غربی‌ها و حتی اسرائیلی‌ها از لحاظ فعالیت عملیاتی ناکارآمد است، از حیث فعالیت اطلاعاتی بسیار مهم است، گفت: امروز آمریکایی‌ها که در ایران نمی‌توانند فعالیت داشته باشند و شرایط برای تحرک انگلیسی‌ها هم بسیار سخت است، فعالیت اطلاعاتی منافقین در ایران برای آن‌ها بسیار با اهمیت است. به همین دلیل تلاش کرده‌اند که با مخفی نگه داشتن مرگ مسعود رجوی گروهک منافقین را سر پا نگه دارند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۳۱
تحلیل بسیارنادرست و خطرناکی است دولت مواظب باشد
با سلام
پس اطلاعات ایران چه می کنه؟؟؟
«هرچند بسیاری از انفجار‌ها در لندن توسط خود دستگاه اطلاعاتی انگلیس انجام می‌شود.»
بابا دست مریزاد. عجب تحلیلی آقای سلیمی نمین!
یعنی شما این گروهک تروریستی را جدی می گیری؟
ایشان بهتر است اول چند نفر را در غرب که به اسم جدایی طلبی و مخالفت با حکومت در زندان هستند نام ببرند و بعد اگر توانستند از آن ها حمایت کنند !!
آقای نمین شاید تحلیل شما درست باشد آم عربستان با این گاف به ایران پیام داد می تواند از گروه های معارض ایران مانند منافقین حمایت نموده ودر آنها نفوذ جدی دارد و تلاش آنها تنها معطوف به گروهک های تکفیری نیست
ایشالا مریم رجوی هم به درک واصل خواهد شد.
لعنتی ها.
ﻻﻑ اﺯ ﺳﺨن ﭼﻮ ﺩﺭ,تﻭاﻥ,ﺯﺩ
همکاری منافقین و آل سعود آنقدر برای هردو طرف رسوا و شرم آور است که آل سعود میخواهد با اعلام مرگ رجوی بگوید که بله در نبود او ما با منافقین هم پیمان شدیم و منافقین هم بگویند
ادم معمولی است که باد شده است
تحلیل خیلی خوبی بود.ممنون
ای پشه عرصه سیمرغ نه جولنگه توست.....
زیانی که رانت خواران به منافع ملی وارد می کنند هزاران برابر بدتراز منافقین است
خوب 100 دام نبود وهابی ها اعلام کردند
از نظر آقای سلیمی نمین هدف وسیله رو توجیه میکند ، ایشان معتقدند در ازای حمایت غربیها از منافقین ما هم از تروریستهای مخالف آنها حمایت کنیم بدون توجه به اهدافشان و اینکه ممکن است باعث کشته شدن بیگناهان بیشتری بشویم.
آقای سلیمی به نظر من تحلیل درستی نداشته و در این زمینه به نظرم بایستی کارشناسان و تحلیلگرانی که دیدگاه واقعی تری به موضوع دارند اظهار نظر کنند تا بر آن اساس بتوان اقدامات درست داشت
خوب شد ایشون استراتژیست جنگی نیستن...چه مقابله به مثلی!!!
اگر صداقت دارن پژو سیترون و رنو فسخ کنن بینیم فرانسه براش میصرفه یا نه ؟ اگر هم طور دیگه است ....!!!!!!!!
عجب عجب
ای کاش کارشناسان مسائل سیاسی ما کمی مطالعه و تبحر داشتن
انها حتي موضوع هسته اي صلح آميز را و ساخت موشك هاي دفاعي را و ... را الكي بهانه مي كنند تا بتوانند ضربه اي بزنند چه رسد كه فرمول شما را بخواهند عمل كنند!! با كي و كجايي ؟
هیچگاه انسان عاقل دشمن را هرچه ضعیف
را کوچک نمیشماره
حمایت از گروه هایی نظیر "رتش جمهوری‌خواه ایرلند" ضرر خیلی زیادی برای کشورمون خواهد داشت.
دقت کردید در موارد اختلافی بین چین و غرب هر گاه چین موضع سخت میگیرد غرب کوتاه می اید چون قوی و قدرتمند است
خداوند مقام معظم رهبری را به عنوان نعمت بر سر ایرانیان نگه دارد . چون اگر مقاومت و تدبیر ایشان نبود در اندک عمر کوتاه این دولت کشور عزیزمان تکه تکه شده بود .
تنها راه موفقیت و خروج دولت و ملت ایران از تله های وهابی وصهیونیست گوش سپردن و عمل کردن به دستورات رهبری می باشد .
احتمالا یک ازدواج ایدولوژیک دیگر با رئس سابق اطلاعات عربستان در راه است.
حکومت ما مردمی و محکم است و اطلاعاتی که ریگی را در اسمان دستگیر می کند نباید از یک پیر زن بترسد
سلام
بنده به عنوان فرد میانه رو که به کشورم به شدت علاقمند هستم، دلیل موفقیت و سر افرازی ایران بین دوست و دشمن را تنها در حدکت در مسیر صحیح اخلاقی می بینم.

مثلا ایران هیچگاه از گروه های تروریستی حمایت نکرده و همیشه فرایند های قانونی را در پیش گرفته است.

بنابراین همین مسیر در سیاست خارجی صحیح بوده و مستمسک شدن به چنین راه حل ها بیان شده کاملا نادرست است
ایشان در قالب هدف وسیله را توجیه میکند این نطر را داده ( این نطر کمونیست ها است نه مسلمانها ) و کلا نظر درستی نیست با رسالت و ارمان انقلاب اسلامی سازگار نیست
وا مصبتا که امثال این آقا تئوریسین ایران هستن
خداوند در قرآن منافقان را لعنت کرده
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار