بازدید 6752

روابط گسترده دستگاه امنیتی سعودی با منافقین

حسین امیرعبداللهیان گفت: نباید در روابط گسترده دستگاه امنیتی سعودی با منافقین بویژه در سال های اخیر تردیدی بخود راه داد.
کد خبر: ۶۰۴۵۵۳
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۷ 10 July 2016
معاون سابق عربی و آفریقای وزارت خارجه کشورمان با اشاره به اظهارات رئیس سابق دستگاه اطلاعات عربستان گفت: نباید در روابط گسترده دستگاه امنیتی سعودی با منافقین بویژه در سال های اخیر تردیدی بخود راه داد.

به گزارش تسنیم، حسین امیرعبداللهیان، معاون سابق عربی و آفریقای وزیر خارجه تصریح کرد:  این اظهارات تایید می کند که  حمایت های گسترده مالی و امنیتی عربستان سعودی از تروریسم در همه اشکال ان همواره در دستور کار ریاض بوده است.

وی ادامه داد: من موضوع تروریسم را در اخرین دیدارم با سعود الفیصل وزیر خارجه عربستان قبل از مرگ وی و در اولین دیدارم با عادل الجبیر وزیر خارجه سعودی در حاشیه نشست وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی در جده با زبانی دیپلماتیک بیان کردم و اضافه نمودم که امنیت مقوله ای به هم پیوسته و متعلق به کل منطقه است و نمی توان با استفاده  ابزاری از تروریست ها کشورهای منطقه را ناامن کرد و عربستان را امن نگهداشت.

این کارشناس مسایل منطقه تاکید کرد: خطای راهبردی ریاض مبنی بر  کاربرد تروریسم در تحولات منطقه، ریاض و همه ما را در منطقه با خسارات جبران ناپذیری مواجه  می کند.

وی افزود: عربستان باید رویکرد نظامی و امنیتی خود را در منطقه تغییر دهد و با تمرکز بر راهکار سیاسی و توقف حمایت اشکار و پنهان از تروریسم نقش سازنده در منطقه إیفاء کند.

ترکی الفیصل، شاهزاده سعودی و رئیس اسبق دستگاه اطلاعاتی عربستان در کنفرانس منافقین در پاریس حضور یافت و در سخنرانی خود از مسعود رجوی سرکرده این گروهک تروریستی به عنوان «مرحوم مسعود رجوی» یاد کرد.

رئیس اسبق دستگاه اطلاعاتی عربستان همچنین به منافقین وعده پیروزی علیه جمهوری اسلامی داد و مدعی شد ایران در مسائل کشورهای عربی دخالت می کند اما ریاض مانع این دخالت خواهد شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار