بازدید 65837
بسته خبری «تابناک»؛

از زندانی شدن مهدی شرمنده نیستیم/ حمایت اینستاگرام از اشرف پهلوی/ نه گاف کیمیا و معمای شاه

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند: «روایت رسایی از اوج ذلت مجمع اصلاح‌طلبان»،«ادعاهای جدید پورنجاتی درباره برنامه هویت»،«نشست محفلی درقم علیه‌هاشمی و لاریجانی!»؛«هفت توصیه انتخاباتی قرائتی به مردم» و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۶۰۸۷۳
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۵ 14 January 2016

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.


روایت رسایی از اوج ذلت مجمع اصلاح‌طلبان

حمید رسایی در صفحه اینستاگرامش با انتشار تصویر زیر نوشته: امروز این پست را در انتقاد از خبر توهین آمیز یک کانال تلگرامی اصلاح طلبان افراطی منتشر کردم. در همان چند ساعت، حدود 65 هزار بازدیدکننده در كانال تلگرامم داشت. بعد از چند ساعت، این کانال تلگرامی مدعی اصلاح طلبی که توسط عوامل افراطی مدیریت میشود، مجبور به عذرخواهی شد، اما گناه انتشار این خبر توهین آمیز را گردن یک عنصر نفوذی خیالی انداخت و مدعی شد که این نفوذی را هم از مدیریت کانال اخراج کرده است.


فرار دو شاعر به خارج از کشور

مهدی موسوی و فاطمه اختصاری، شاعران اصلی جریان موسوم به پست مدرن از کشور فرار کردند. شعبه‌ ۲۸ «دادگاه انقلاب اسلامی» در مهر ۹۴ فاطمه اختصاری، مهدی موسوی و کیوان کریمی را به ترتیب به ۱۱ سال و نیم زندان و ۹۹ ضربه شلاق، ۹ سال زندان و ۹۹ ضربه شلاق و ۶ سال زندان و ۲۲۳ ضربه شلاق محکوم کرده بود. اختصاری و موسوی چندی پیش به دلیل اتهامات ضدامنیتی و مسائل اخلاقی بازداشت و محاکمه شده بودند ولی تا صدور حکم نهایی دادگاه به قید وثیقه آزاد بودند اما در مدت آزادی موقت خود با کسب پناهندگی کشور سوئد از طریق کردستان عراق از ایران فرار کردند.

۲۵ درصد از بافت مسکونی تهران فرسوده است

به گفته احمد حکیمی‌پور، عضو شورای شهر تهران، ۲۵ درصد از بافت مسکونی تهران فرسوده است. حکیمی‌پور به ایلنا گفته شورای شهر از دولت و مجلس خواسته است تا برای حل معضل بافت‌های فرسوده تهران قوانین لازم برای بهسازی و احیا و نوسازی بافت فرسوده در برنامه ششم پیش‌بینی شود. به‌گفته او در برنامه ششم توسعه در مورد بافت‌های فرسوده حکم روشنی وجود ندارد، در حالی‌که در برنامه‌های قبلی در این‌باره مسئولیت‌هایی تعیین شده بود.


تائید صلاحیت‌ها بدون توجه به استعلام‌ها بود

سردار محمدحسین نجات معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه ضمن انتقاد از عملکرد هیئت‌های اجرایی گفته: به نظر ما هیئت‌های اجرای وظایفشان را درست انجام ندادند؛ بررسی صلاحیت حق‌الناس است یعنی اگر کسی که صلاحیت ندارد، اگر تأیید شود حق مردم ضایع شده است. وظیفه هیئت اجرایی تشخیص صلاحیت‌ها به کمک استعلام از پنج دستگاه مرجع است که پس از استعلام‌ها نتیجه‌گیری می‌کنند، اما شاهد بودیم که هیئت‌های اجرایی به استعلام‌های گرفته شده عمل نکردند. وی نتیجه عدم انجام درست وظیفه هیئت‌های اجرایی را سخت شدن کار شورای نگهبان دانست و افزود: حالا شورای نگهبان مجبور است کسری کار هیئت‌های اجرایی را جبران کند و قطعاً افراد زیادی ریزش پیدا می‌کنند.

ادعاهای جدید پورنجاتی درباره برنامه هویت

احمد پورنجاتی معاون سیمای سازمان صداوسیما در دوره ریاست علی لاریجانی که از حمایت از آیت‌الله ری‌شهری در انتخابات 76 به ادعای اصلاح‌طلبی در سالهای بعد رسید در گفت‌وگو با دوهفته‌نامه «رو به رو» مدعی شده است: برنامه «هویت»، برنامه‌ای نبود که در صداوسیما ساخته شده باشد. برنامه تولید صداوسیما نبود. هویت برنامه‌ای بود که خارج از صداوسیما فراهم شده بود و بیشتر با یک رویکرد سیاسی - امنیتی توسط مجموعه‌ای فراهم شد و بعد به مدیران صداوسیما ارائه شد. بالطبع ابتدا به معاونت سیما ارائه شد که من مسئول آن بودم که نپذیرفتم این مجموعه از سیما پخش شود. بعد از آن، به حوزه معاونت سیاسی ارجاع داده شد و در باکس‌های برنامه‌ای آن معاونت قرار گرفت. من نمی‌توانم داوری کنم که لزوما در تمام موارد از نظر سیاسی، مدیریت عالی سازمان (علی لاریجانی) همسو با آن برنامه بوده است. بخشی از این موضوع را باید به تدابیر کلی‌تری که احتمالا مد نظر و پشت پرده بوده، نسبت داد. چه بسا در موارد دیگر همسویی هم نداشته باشد. ریاست وقت سازمان، اصرار داشتند که برنامه هویت پخش شود اما اینکه خاستگاه اصرار بر این موضوع خود شخص ایشان بوده‌اند یا مشورتی کرده‌اند را دقیقا نمی‌دانم که مطرح کنم اما به هر حال مدیریت سازمان در آن زمان موافق پخش برنامه هویت بود. خوشبختانه مخالفت من برای پخش از سیما را برتافتند تا از معاونت دیگری پخش شود. البته قرار بود بیش از این حرف‌ها چنین برنامه‌هایی ساخته شود اما من حاضر نشدم حتی با آنها جلسه‌ای بگذارم.

«هویت» نام برنامه‌ای بود که در سال ۱۳۷۵ طی چندین قسمت از صدا و سیما پخش شد و نسبت به برخی افراد از جمله دکتر عبدالحسین زرین‌کوب مواضع خاصی اتخاذ کرد. اعترافات تلویزیونی که از سعیدی سیرجانی، عزت‌الله سحابی و غلامحسین میرزاصالح در زندان ضبط شده بود نیز در این برنامه پخش و تحلیل‌هایی لابه‌لای آن گنجانده می‌شد. از سعید امامی متهم اصلی پرونده قتل‌های زنجیره‌ای به عنوان یکی از تهیه‌کنندگان این برنامه نام برده می‌شود.

از زندانی شدن برادرم شرمنده نیستیم

محسن هاشمی رفسنجانی در گفتگو با روزنامه آرمان گفت: از زندانی شدن برادرم احساس شرمندگی نمی‌کنیم. فرزند ارشد رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخشی از این گفتگو گفته: من در طول حدود نیم قرن عمری که سپری کردم لحظه‌های عبرت‌آمیز زیادی مشاهده کردم. کودکی و نوجوانی من در پشت دیوارهای زندان و نگرانی از حضور همیشگی ماموران ساواک در خانه و تعقیب و شکنجه و زندانی شدن مداوم پدرم گذشت. با پیروزی انقلاب در حالی که انتظار بازگشت آرامش را داشتیم شاهد ترور پدرم در خانه و تیرخوردن وی بودم که این ناامنی‌ها، سرنوشتم را تغییر داد و به دلیل آنکه نمی‌خواستم با محافظ در دانشگاه حضور یابم مجبور به ترک خانواده و دانشگاه و ادامه تحصیل در خارج از کشور شدم. در اواسط دفاع مقدس، به دلیل نیازی که کشور به تخصصم در حوزه طراحی جامدات به ویژه کامپوزیت‌ها داشت، با توصیه پدرم، تحصیل در دوره دکترا را رها کردم و به صنایع موشکی رفتم تا دانش و تخصصم را منتقل و در جهت دفاع از کشور به‌کار ببرم. بعد از جنگ هم تلاش خستگی‌ناپذیر در حوزه اجرایی و حل معضلات مهم مردم در حوزه حمل ونقل عمومی، به ویژه در مترو، تقریبا همه وقت و انرژی من را گرفت و اکنون در دوره میانسالی ضمن فعالیت تمام وقت در عمران دانشگاهی، به صورت هفتگی به ملاقات برادرم در زندان می‌روم، گویی که به دوره نوجوانی بازگشته‌ام. عبرت این حوادث برای من آن است که قدرت برای هیچ کس باقی نمی‌ماند. از زندانی شدن برادرم نیز احساس شرمندگی نمی‌کنیم.خوشبختانه آقای هاشمی الان در قدرت نیست اما بیشتر از زمانی که در قدرت بود محبوب است و این موضوع را در رفتار مردم با خود و خانواده احساس می‌کنم. به تعبیر قرآن، قدرت بین افراد و گروه‌ها می‌چرخد، «تلک الایام نداولها بین الناس» اما این عملکرد ماست که می‌ماند و باعث افتخار یا شرمندگی‌مان خواهد بود.

حمایت معنادار اینستاگرام از اشرف پهلوی

شبکه اجتماعی اینستاگرام مطلبی در صفحه دفتر مقام معظم رهبری درباره فساد اشرف پهلوی را حذف کرد. خبر حذف این مطلب در پست های جدید صفحات Khamenei.ir و Khamenei_history در اینستاگرام منعکس و نوشته شده است: دو شب پیش و هم زمان با مرگ اشرف پهلوی خواهر شاه مخلوع پهلوی، روایت حضرت آیت الله خامنه ای درباره فساد این خاندان منحوس و شخص اشرف در حساب درس و عبرت پایگاه اطلاع رسانی Khamenei.ir منتشر شد. انتشار این روایت به همراه عکس اشرف در مدت کوتاهی مورد استقبال گسترده کاربران فضای مجازی قرار گرفت و این متن و عکس به سرعت در دیگر شبکه ها و حساب های شبکه های اجتماعی و سایت ها منعکس شد. اما با گذشت یک روز از انتشار، اینستاگرام بدون ارائه دلیل خاصی و برخلاف ادعای آزادی بیان خود، این عکس و روایت را حذف کرد. این اقدام ازسوی اینستاگرام در حالی انجام می شود که هزاران حساب غیراخلاقی و تروریستی در این شبکه مشغول فعالیت و حتی عضوگیری هستند. این اولین بار نیست که اینستاگرام با حساب های منتسب به انقلاب اسلامی علی الخصوص Khamenei.ir برخورد می کند و در خرداد ماه 94 اکانت امام خمینی را با نزدیک 100 هزار دنبال کننده به کلی حذف کرد و تا به حال صفحات عاشق مبارزه با اسراییل و حمایت از قدس را بدون ذکر دلیل خاصی بیش از سه بار حذف کرده است.


3 چالش اصلی دولت پس از آغاز اجرای برجام

ایران هسته‌ای، وبسایت نزدیک به تیم مذاکره‌کننده جلیلی به نقل از کارشناسانی ناشناس نوشته: دولت روحانی پس از آغاز اجرای برجام با 3 چالش اصلی مواجه خواهد بود:

1- مدیریت انتظارات افکار عمومی از برجام بویژه در حوزه اقتصادی

2- مدیریت تلاش های امریکا برای سوء استفاده از برجام

3- مقابله با چالش نقض های جزئی یا کلی برجام از طرف 1+5

نه گاف جالب کیمیا و معمای شاه

گاف های تاریخی در ساخت محموعه های تلویزیونی بخش جدا نشدنی از آن است که نه تنها در ایران بلکه در سراسر فیلم های ساخته شده در جهان نیزغیر قابل انکار است پخش دو مجموعه تاریخی در تلویزیون و در شبکه خانگی این روز ها هم گاف های جالبی دارند که شاید خیلی از ماها در نگاه اول متوجه آن نشده ایم


برای خرید آیفون 6 چند ساعت باید کار کرد؟


تاثیرات آنی لغو تحریم‌ها بر اقتصاد ایران

حسین راغفر استاد دانشگاه و کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با فرارو گفت: صرف نظر ار منابعی که آزاد می شود اجرای برجام ظرفیت قابل توجهی برای اقتصاد ایران در بر خواهد داشت. نکته مهمتر فرصت هایی است که فراهم می شود و هزینه هایی که تاکنون وجود داشته و اکنون کم می شود. ما در دوره تحریم مبالغ هنگفتی بابت هزینه فرصت پرداخت کردیم و هزینه های داد و ستد ما نیز افزایش یافته بود؛ اما اکنون با لغو تحریم ها می توانیم این هزینه ها را رفع کنیم. لذا این ظرفیت جدیدی برای کاهش هزینه های تولید است که ادامه حیات بنگاههای تولیدی کشور را فراهم می کند که تا کنون مشکلات جدی در انتقال ارز داشته و انتخاب های آنها به چند کشور که فناوری های لازم را نداشتند محدود شده بود. با لغو تحریم ها می توانیم نفت خود را به صورت مستقیم بفروشیم در حالی که پیش از این مجبور بودیم زیر قیمت بازار جهانی نفت خود را بفروشیم تا برای دور زدن تحریم ها توسط خریداران، جذابیت فراهم کرده باشیم. لذا اینها فرصت های بسیار مهمی است که نمی توان نادیده گرفت. از جمله دیگر ظرفیت ها افزایش تقاضا برای حضور سرمایه گذاران خارجی در کشور است که ظرفیت های صنعتی بسیار بزرگی دارند و می توانند منابع بزرگی برای سرمایه گذاری به کشور بیاورند. منتهی اینکه سرمایه گذاری خارجی در کشور به فرصت تبدیل می شوند یا تهدید بستگی دارد به اینکه دولت آمادگی های لازم برای استفاده از فرصت ها را فراهم کرده باشد یا خیر. لذا باید استراتژی توسعه صنعتی مناسب داشت و به عنوان مثال صنعت خودروسازی که برای خارجی ها جذاب است باید مشخص شود در ازای واگذار کردن بازار ایران، آنها چه امتیازاتی به ما می دهند.


احتمال اعتراض فدراسیون فوتبال به فدراسیون جهانی

به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛ سیدهادی حسینی ‌در واکنش حاشیه سازی های اخیر فدراسیون فوتبال عربستان در رابطه با برگزاری بازی بین تیم های فوتبال این کشور با تیم های ایرانی در زمین بی طرف ، گفت که این اقدامات فدراسیون عربستان تنها با هدف جنجال‌آفرینی و حاشیه سازی است، حال اینکه فوتبال سیاسی نیست بلکه ورزشی برای ارتباط بین ملت ها است. وی در ادامه با تاکید بر اینکه حتما فدراسیون فوتبال ایران نسبت به رفتارهای عربستان واکنش نشان می‌دهد گفت: البته نباید در برابر هر صحبت و یا حاشیه سازی واکنش نشان دهیم به نظر ما واکنش عربستان خیلی خنده‌دار است و ما در صورتی که فدراسیون آسیایی وجهانی سوال بپرسند پاسخ خواهیم داد و اطلاعات در اختیارشان می گذاریم. حسینی اضافه کرد: نظر بنده این است که اگر اتفاقی افتاد باید واکنش نشان دهیم. ما نمی توانیم از پیش قضاوت کنیم پس صبر می‌کنیم که اگر تصمیم عاقلانه ای گرفته شد تن به تصمیمات عاقلانه دهیم و در غیر این صورت به فدراسیون جهانی اعتراض کرده و اعلام می‌کنیم این تصمیم درست نیست و ما به این تصمیم تن نخواهیم داد.

گاف ترامپ در خصوص تفنگداران آمريکايي

روزنامه اينديپندنت نوشت چند ساعت پس از آن که ايران ده تفنگدار آمريکايي را آزاد کرد، دونالد ترامپ خواستار آزادي آنها شد. به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از پايگاه اينترنتي اين روزنامه انگليسي، ساعاتي پس از آزادي ده تفنگدار آمريکايي که در ايران بازداشت شده بودند، دونالد ترامپ، نامزده جمهوري خواه در انتخابات رياست جمهوري آمريکا خواستار آزادي آنها شد. وزارت دفاع آمريکا ساعت شش و نيم صبح روز چهارشنبه به وقت گرينويچ در بيانيه اي اعلام کرد اين تفنگداران آزاد شده اند و آسيبي نديده اند.

تندروها ترمز بریده‌اند

محمدهاشمی گفته: این سخن که «گروه‌های تندرو ترمز بریده‌اند» شاید بتوان گفت حکم ضرب المثل در جامعه را پیدا کرده است. به این صورت که اوایل انقلاب اصطلاحی وجود داشت که هم بار دینی و اخلاق اسلامی داشت و هم بیان عوامانه ای داشت که برای مردم قابل فهم باشد و این بود که گروه‌های تندرو ترمز بریده‌اند. بنابراین به هر جا می‌زنند و تابع عقلا هم نخواهند بود چون ترمز ندارند. بار دینی این امر کجاست؟ در اسلام بسیار به تقوا توصیه می‌شود. شما در نمازجمعه‌ها هم می‌بینید که خطبا ابتدا به تقوا توصیه می‌کنند. تقوا یک عبارت عربی است که معادل فارسی‌اش ترمز می‌شود یعنی انسان بتواند بر خودش و نفس اش کنترل داشته باشد. یعنی همان کاری که ترمز در یک ماشین انجام می‌دهد تقوا برای انسان انجام می‌دهد. صحبت هایی که به شخصیت بسیار محترمی مثل آقای صالحی توسط بعضی از این آقایان گفته شد، مسائلی نیست که بدون مجازات باشد، بلکه مجازات دارد و باید به این گفته ها رسیدگی و مطابق آیین نامه برخورد شود. در مورد این صحنه ای که در مجلس اتفاق افتاد، تعبیر من این است که ما در آنجا زشت و زیبا را با هم دیدیم، از یک طرف حرکت زشت تندروهای افراطی را دیدیم اما در کنارش حرکت مدیریتی قوی آقای لاریجانی را هم دیدیم که بسیار زیبا بود و توانست مسئله را کنترل کند. هم زیبایی اعمال مدیریت خوب در جمع کردن قضیه که با متانت همراه بود و هم حرکت زشتی که بر خلاف فرمایش حضرت امیر، آن صحنه تندروانه را دیدم که از صندلی هایشان بلند شده و به سمت تریبون آقایان حمله ور شده بودند.

تعددثبت‌نامی‌ها حاكي از رضايتمندی است

حسن رسولي گفته: اگر بپذيريم به هر ميزاني كه مشاركت مردم در انتخابات چه به عنوان كانديدا و چه به عنوان راي‌دهنده بيشتر باشد، نشان‌دهنده مناسبات رضايت‌بخشي بين حاكميت و ملت است، اين افزايش كم نه تنها امر مذموم و به طريق اولي تهديدي عليه مصالح كشور نيست، بلكه فرصت و مزيت نسبي است و متوليان امر بايد از اين مشاركت استقبال كنند. البته اين مرحله اول است. بستگي به اين دارد كه چه ميزاني از اين 12هزار نفر توسط شوراي نگهبان تاييد شوند. اگر همين ميزان افزايش 110درصدي ثبت‌نام را در عبور از صافي نهاد نظارتي هم مشاهده كنيم، به نظرم نظري كه گفتم از پشتوانه علمي و عملي بهتري برخوردار خواهد بود.

نشست محفلی درقم علیه‌هاشمی و لاریجانی!

حجت‌الاسلام سیدمحمد غروي عضو جامعه مدرسين قم در پاسخ به این سوال که شنیده شده در قم جلساتي با حضور برخي چهره‌هاي سياسي براي تخريب شخصيت‌هايي مانند آيت‌ا... هاشمي و آقاي علي لاريجاني برگزار مي‌شود. شما تا چه اندازه از اين جلسات اطلاع داريد و موضع شما در قبال آنها چيست؟ گفت:من اطلاعي از اين جلسات ندارم و نمي‌دانم چه شخصيت‌هايي مي‌آيند. طبيعتا به من هم اطلاع نمي‌دهند چرا كه مواضع بنده نسبت به آيت‌ا... هاشمي، سيد حسن خمینی، آقاي لاريجاني و ديگر شخصيت‌هاي معتدل نظام مشخص است ولي به هر حال نظر بنده اين است كه اين خط تخريب و بداخلاقي به ضرر حتي خود تخريبگران خواهد بود و حيثيت و منزلت آنها را در نظر مردم كاهش مي‌دهد و روز به روز هم محبوبيت افرادي كه مظلوم واقع شوند بالا‌تر مي‌رود.

عربستان با دم شیر بازی نکند

منصور حقیقت پور، نماینده مجلس در مورد احتمال تنش نظامی عربستان و ایران به خبرنگار نامه نیوز گفت: عربستان مرد میدان جنگ نیست، آنها حتی جرات جنگ مستقیم با مردم بدون امکانات یمن را هم ندارند. مزدوران عربستان ماه‌هاست در برابر مردم بی دفاع یمن با امکانات فراوان کم آورده‌اند. وی با تاکید براینکه عربستان در سیاست‌های خود در منطقه و به ویژه نسبت به ایران تجدید نظر کند، اظهار داشت: برای حکومت و مردم عربستان بهتر است با دم شیر بازی نکند.

هفت توصیه انتخاباتی قرائتی به مردم

رئیس ستاد اقامه نماز با تاکید برضرورت توجه و عمل به قرآن کریم گفت: تمامی فعالیت های تبلیغی باید قرآن محور باشد و منبریان از قرآن در امر تبلیغ استفاده کنند. به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی در اولین همایش انجمن علمی ارتباطات و تبلیغ حوزه علمیه در دارالقرآن علامه طباطیایی قم افزود: تبلیغ ما باید با تکیه بر آیات قرآن باشد مثلا اگر بخواهیم در آستانه انتخابات بر اساس مبناهای قرآنی، از راه سیاسی به مردم بصیرت دهیم، با استناد به آیات به آن‌ها بگوییم فریب زرق و برق، پول، شعارها، سخنرانی و وعده‌ها را نخورند.

احراز صلاحیت 10954 داوطلب انتخابات مجلس

سخنگوی وزارت کشور گفت: صلاحیت همه داوطلبان استان بوشهر احراز شد.به گزارش ایسنا، حسینعلی امیری افزود: استان تهران و اصفهان هم که به ترتیب بیشترین ثبت نامی‌های انتخابات مجلس را داشتند به ترتیب بیشترین آمار صلاحیت های احراز نشده را به خود اختصاص دادند. امیری از احراز صلاحیت 10 هزار و 954 نفر از داوطلبان انتخابات مجلس از جانب هیئت‌های اجرایی در مرحله اول بررسی صلاحیت ها خبر داد وگفت: از مجموع 12 هزار و 123 ثبت نامی برای مجلس شورای اسلامی 580 نفر در ایام ثبت نام و 296 نفر هم در زمان بررسی صلاحیت ها با اختیار خودشان از ادامه ورود به عرصه انتخابات انصراف دادند و البته صلاحیت814 نفر هم در زمان بررسی صلاحیت ها احراز نشد. وی ادامه داد: مجموع انصرافی‌ها و احراز صلاحیت نشده ها به هزار و 690 نفر و تعداد احراز صلاحیت شده نیز به 10 هزار و 954 نفر رسید.

صفحه ویژه انتخابات سایت رهبری آغاز به کار کرد

رهبر انقلاب اسلامی در دیدار اخیرشان با توجه فرا رسیدن «فصل انتخابات» فرمودند که «تا انتخابات هنوز وقت هست ما هم مجال داریم تا مطالبی که داریم به مردم عرض کنیم.»به گزارش ایسنا، با نزدیک‌شدن به ایام انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در اسفند ماه ۱۳۹۴، پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR صفحه‌ ویژه‌ای شامل دیدگاه‌های رهبر انقلاب اسلامی درباره‌ی انتخابات راه‌اندازی کرد.صفحه‌ ویژه «تا انتخابات»، آخرین و جدیدترین مواضع و بیانات رهبر انقلاب اسلامی درباره‌ انتخابات و همچنین دیدگاه‌های ایشان در این خصوص را در قالب‌های مختلف به مخاطبان ارائه خواهد کرد و در ایام انتخابات به صورت منظم بروز خواهد شد.

رییس و اعضای هیات بازرسی انتخابات استان تهران منصوب شدند

طی حکمی از سوی رییس هیات مرکزی بازرسی انتخابات کشور، رییس و اعضای هیات بازرسی انتخابات استان تهران منصوب شدند.به گزارش ایلنا، به استناد ماده 25 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و ماده 76 آیین‌نامه اجرایی قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری و حکم وزیر کشور مبنی بر تشکیل هیات‌های بازرسی استان‌ها، رییس و اعضای هیات بازرسی انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان تهران منصوب شدند.به موجب این احکام که از سوی سیدسلمان سامانی، رییس هیات مرکزی بازرسی انتخابات کشور صادر شده است، حسن کریمی به عنوان رییس هیات بازرسی استان، سیف، مدیرکل دفتر بازرسی و ارزیابی عملکرد استانداری تهران به عنوان دبیر، مجید مومنی به عنوان رییس کمیته منابع انسانی، علیرضا واحدی، رییس کمیته پشتیبانی و تدارکات، علی‌اشرف منصوری، رییس کمیته حقوقی و آموزش، احمد لطفی‌نژاد، رییس کمیته طرح و برنامه و امامی امین، رییس هیات بازرسی شهرستان تهران منصوب شدند.

پیام روشن دستگیری تفنگداران آمریکایی به کشورهای منطقه

علاالدین بروجردی، رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پیامی از عملکرد و اقدام نیروی دریایی سپاه پاسدارات انقلاب اسلامی قدردانی کرد. در بخشی از این پیام آمده: پیام روشن این اقدام به کشورهای منطقه این بود که جمهوری اسلامی ایران با احساس مسئولیت در برابر امنیت این منطقه حساس در شرایطی قرار دارد که با قدرت های بزرگ اینگونه برخورد می کند و آن ها باید توجه داشته باشند که دچار اشتباه محاسبه نشوند و بیهوده رجز خوانی نکنند.

موضع جدید دولت درباره توقیف «یالثارات»

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه قانون مطبوعات، مجموعه ای از تخلفات را ذکر کرده، گفت: این مجموعه تخلفات، با مجازات های خاص خود است و بعضی از این مجازات ها ، مستوجب تذکرات یا توقیف و یا لغو پروانه است. جنتی افزود: البته نوع تخلفات، متفاوت است؛ نشریه یالثارات با توجه به تذکرات مکرری که در طول سال گذشته و امسال دریافت کرده بود و نیز مجموعه مقالات و مطالبی که درج کرد، نشان دهنده آن بود که گردانندگان این نشریه، اصرار به تخلف دارند. وی خاطرنشان کرد: بر این اساس، هیأت نظارت بر مطبوعات تصمیم به لغو پروانه گرفت چون یکی از مواردی که هیات نظارت مجاز به لغو پروانه است، در جایی است که رسانه حتما اصرار به تخلف داشته باشد.

دوست رزمی‌کار پوتین در هالیوود

استیون سیگال، ستاره‌های فیلم‌های اکشن و دوست صمیمی ولادیمیر پوتین پس از انجام چند سفر به صربستان، تابعیت این کشور را دریافت کرد. استیون سیگال به انجام حرکات ورزش رسمی آیکیدو در فیلم‌های پرفروشش شهرت دارد. گفتنی است سفر او به صربستان توسط یک گروه صرب نزدیک به روسیه انجام شده بود. گفته می‌شود آقای سیگال دارای دان ۷ ورزش رزمی آیکیدو است. فیلم‌های در محاصره، فراتر از قانون، جان‌سخت و ... از جمله فیلم‌های مشهور وی است. آقای سیگال از دوستان ولادیمیر پوتین محسوب می‌شود و تاکنون چندین مرتبه در کنار هم دیده شده‌اند.


رستاخیز برای اکران فقط یک اصلاحیه نیاز دارد

علی جنتی قبل از ترک گیلان در جمع خبرنگاران به بازدید خود از کتابخانه و تالار مرکزی رشت اشاره کرد.وی با بیان اینکه بخش‌هایی از تالار مرکزی رشت دهه مبارک فجر امسال افتتاح می‌شود، افزود: تالار مرکزی رشت از تالارهای منحصر به‌فرد در کشور بوده و اکنون در آستانه افتتاح است. وی درباره اکران فیلم رستاخیز متذکر شد: کارگردان باید یک اصلاحیه در فیلم رستاخیز انجام دهد و چهره حضرت ابوالفضل (ع) را حذف کند تا قابل اکران باشد.


کوچ سکولاریسم اول انقلاب در بین برخی مسئولان

حسین شریعتمداری ظهر امروز در جمع پیشکسوتان و بازنشستگان منطقه دوم نیروی دریایی سپاه در تیپ 214 تکاوران حضرت امیر (ع) با اشاره به اقتدار نیروی دریایی سپاه در برخورد با نظامیان آمریکایی در جزیره فارسی اظهار داشت: حرکت اخیر نیروی دریایی سپاه در خلیج‌ فارس افتخارآفرین بود و بسیاری از معادلات را تغییر داد و موجب اقتدار جمهوری اسلامی ایران در جهان شد. مدیرمسئول روزنامه کیهان گفت: سکولاریسم از میان جریانات غرب‌گرای اول انقلاب اکنون به میان بعضی مسئولان کوچ کرده ‌و نباید به تابلو توجه کرد بلکه باید به شناسنامه‌ها دقت کرد و با مراجعه به شناسنامه‌ها این افراد را شناسایی کرد.


توصیه یک آیت الله به امامان جمعه

حضرت آیت الله جوادی آملی ظهر امروز در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین سید صمصام الدین قوامی، امام جمعه پردیسان با ابراز خرسندی از اجرای طرح امامت و امارت در پردیسان، اظهار داشت: یکی از ظرفیت های نماز اداره جامعه است؛ این که در قرآن و روایات سخن از خواندن نماز نیست بلکه سخن از اقامه نماز است و از طرف دیگر نماز را ستون دین می داند و ستون باید به پا داشته شود به خاطر این است که دین پابرجا بماند.وی با بیان این که دین یک خیمه است و نماز هم ستون این خیمه، گفت: باید تمام مردم زیر این خیمه جمع شوند و اقامه نماز هم به همین منظور است تا بتوان از این طریق مردم و جامعه را اداره کرد. حضرت آیت الله جوادی آملی در رابطه با کیفیت خطبه‌های نماز جمعه ابراز کرد: خطبه‌ها باید عالمانه باشد و از تکرار حرف‌های روزنامه‌ای اجتناب شود زیرا آن حرف‌ها را مردم بهتر از ما می‌شنوند و نیاز نیست در نماز جمعه تکرار شود؛ در نماز جمعه باید احادیث خوانده شود و مردم را با سیاست اهل‌بیت(ع) آشنا کرد.


دلیل کاهش قیمت نفت از دیدگاه لاریجانی

رئیس مجلس شورای اسلامی در جمع ائمه جماعات مساجد گفت: بعد از به نتیجه رسیدن مذاکرات، سعودی‌ها گفتند که قیمت نفت را آنقدر پایین می‌آوریم که ایران از مذاکرات سودی نبرد. علی لاریجانی پیش از ظهر پنج‌شنبه در دیدار جمعی از ائمه جماعات مساجد استان قم، اظهار داشت: روحانیون به عنوان راهنمای مردم باید تحلیل درستی از وضعیت کشور داشته باشند. وی بیان داشت: وضعیت اقتصادی کشور در حال حاضر مناسب نیست و تحریم‌ها موجب شد تا واحدهای تولیدی با مشکلاتی مواجه کنند و از طرفی تحریم‌های بانکی هم مانع از جابجایی پول و سرمایه واحدهای تولیدی شده که به همین دلیل تولیدکنندگان مجبور بودند تا با واسطه‌هایی نقل و انتقالات پولی خود را انجام دهند و این امر موجب افزایش قیمت اجناس تولیدی می‌شد و در این وسط هم برخی از واسطه‌ها کل پول را می‌گرفتند و می‌بردند.


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر