بازدید 28844
بسته خبری «تابناک»؛

رونمایی از شعار انتخاباتی روحانی/ درخواست مطهری از سیاسیون/ تکذیب ادعاهای مرتضوی/ روایتی از دیدار مهدی هاشمی و علم الهدی/ خرازی چه کسانی را نفرین کرد؟

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند: « ممنوعیت داعش برای چند رشته تحصیلی»،«دستگیری کاندیدای مجلس به جرم حمل مواد مخدر!»،«زاکانی رد صلاحیت شد؟»،«داد مجلسی ها به خاطر بودجه درآمد»،«احمدی‌نژادیسم دیگر چه واژه‌ای است؟ » و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۶۰۲۷۲
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۰ 11 January 2016

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

امضای میثاق نامه میان کاندیداهای اصلاح‌طلب

کاندیداهای اصلاح‌طلب در شهرستان‌ها میثاق نامه‌ای امضا کرده‌اند تا در صورت لزوم به نفع کاندیدای برتر در حوزه‌های انتخابیه مختلف کنار بروند. از جبهه اصلاحات خبری می‌رسد که در راستای هماهنگی بیشتر برای حضور در انتخابات مجلس دهم در شهرستان‌هایی که تعداد نامزدهای اصلاح‌طلب چند برابر ظرفیت حوزه انتخابیه است،‌ میثاق نامه‌ای میان کاندیداهای اصلاح‌طلب امضا شده که طبق آن هر کاندیدایی که تایید صلاحیت شود و در نظرسنجی‌ها آرای بیشتری داشته باشد در کارزار انتخابات مجلس باقی بماند و سایرین به نفع و در حمایت از او انصراف دهند.


سیاست حذف را کنار بگذاریم

علی مطهری نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری گفت: منتقدان و مخالفان نیز در انتخابات شرکت کنند. مطهری در ادامه با بیان این‌که «دو جریان سیاسی اصولگرایی و اصلاح طلبی در ایران دارای نقاط قوت و ضعف هستند» گفت: نقطه ضعف اصلی اصولگرایان کم توجهی به آزادی‌های اساسی ملت و حقوق شهروندی است که بسیاری از بی قانونی‌ها و بی عدالتی‌ها را تحت عنوان حفظ نظام توجیه می‌کنند و نقطه ضعف اصلی اصلاح طلبان تسامح و تساهلی است که در مسائل فرهنگی دارند و گاهی به نام آزادی در این امور سهل انگاری می‌شود. این نماینده اصولگرای مجلس اظهار کرد: این پدیده که اصلاح‌طلبان از شکست دولت اصولگرا خوشحال شوند و اصولگرایان از شکست دولت اصلاح طلب، بلیه‌ای است که کشور ما دچار آن شده است. سیاست حذف برای کشور ما سم مهلک است و کشور را با مشکلات جدی مواجه می‌کند.


فشار دستگاه‌های خدماتی به مردم تشدید شده است

سیدعبدالکریم هاشمی نخل ابراهیمی نماینده مردم میناب در مجلس از رییس جمهور خواست تا از دستگاه‌های خدمات دهنده بخواهد در آستانه انتخابات هفتم اسفندماه فشارهای رفتاری و مالی‌شان به مردم را کاهش دهند. نماینده مردم میناب در مجلس اثر نهایی این فشارها را محقق نشدن مشارکت حداکثری مردم در انتخابات اسفندماه دانست.


نفرین بر کسانی که بین رهبری و اصلاحات فاصله بیندازند

به گزارش ایسنا، محمدصادق خرازی در همایش «ایران پس از تحریم- انتخابات و راه نو اصلاح‌طلبان» که به همت حزب ندای ایرانیان شعبه کرمانشاه در تالار شهید بهشتی برگزار شد، اظهار کرد: با بیان این‌که «اصلاحات با هیچ دولتی پیوند ندارد»، گفت: دست هر دولتی که کارها را درست انجام دهد می‌بوسیم و به سینه هر دولتی که مقابل مردم بایستد دست رد می‌زنیم. اصلاحات یک عقیده است، اصلاحات یک حزب نیست. این احزاب هستند که درون اصلاحات قرار می‌گیرند و عملکرد احزاب اصلاح طلب را نباید پای واژه مقدس اصلاحات گذاشت. نفرین بر کسانی که می‌خواهند بین رهبری و اصلاحات فاصله بیاندازند.


ستاد جوانان و دانشجویان شورای سیاست‌گذاری تشکیل شد

ستاد جوانان و دانشجویان ائتلاف فراگیر اصلاح طلبان تشکیل و مهدی نادمی به عنوان رئیس این ستاد انتخاب شد. به گزارش ایسنا، ستاد جوانان و دانشجویان ائتلاف فراگیر اصلاح طلبان امروز کار خود را آغاز کرد. این ستاد با دعوت از 21 نفر از فعالین جوان حزبی، دانشجویی و سازمان‌های مردم نهاد اصلاح طلب زیر نظر شورای سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح طلبان شکل گرفت و مهدی نادمی به عنوان رئیس این ستاد انتخاب شد. این ستاد زیرمجموعه ستاد ائتلاف فراگیر اصلاح طلبان است که ریاست آن را مهندس صوفی برعهده دارد.


ممنوعیت داعش برای چند رشته تحصیلی

جمهوری اسلامی به نقل از روزنامه ایتالیایی کوریه دلاسرا نوشت: سرنوشت مشترکی در کمین این عده است زیرا آنها از پذیرش برنامه آموزشی جدید داعش سر باز زده‌اند. بر اساس این گزارش که به نقل از شبکه‌های خبری خاورمیانه تهیه شده است، حاکمان رادیکال داعش در مناطق تحت حکومت خود تدریس و آموزش دروس و رشته‌هایی مانند فلسفه و ریاضیات را ممنوع اعلام کرده‌اند. همچنین، به گزارش رسانه‌های کردی و به نقل از یک معلم سوری، از قرار معلوم رشته‌های شیمی و بیولوژی نیز دیگر تدریس نمی‌شود و در عوض به دستور داعش تدریس اصول شریعت و جهاد جایگزین آن شده است.


دستگیری کاندیدای مجلس به جرم حمل مواد مخدر!

معاون دادستان شیراز از دستگیری یک داوطلب کاندیداتوری انتخابات مجلس در فرودگاه این شهر خبر داد. زارعی در گفت‌وگو با «میزان» اظهارکرد: یک کاندیدای انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه شیراز که از سوی هیئت اجرایی نیز تایید شده بود و قصد سفر به خارج از شهر را داشت، به اتهام حمل مواد مخدر در فرودگاه شیراز دستگیر شد. وی افزود: متهم در بازجویی‌های اولیه اظهار کرده بود که اعتیاد به مواد مخدر ندارد. معاون دادستان شیراز گفت: متهم با قرار کفالت آزاد شده است.


زاکانی رد صلاحیت شد؟

کانال روزنامه ایران:علیرضا زاکانی رد صلاحیت شد. خبر عدم تایید صلاحیت این نماینده جریان اصولگرا در حالی اعلام شده که وی یک روز قبل با تشکیل نشست خبری در خبرگزاری مخالف دولت (فارس) اتهام های تند گروه های تندرو علیه وزیر نفت (بیژن زنگنه ) تکرار کرد. روزنامه های وابسته به جبهه پایداری امروز ز سخنان زاکانی علیه وزارت نفت را با عنوان افشاگری تیتر کردند زاکانی تبلیغات علیه وزارت نفت روحانی را در حالی آغاز کرد که رئیس جمهوری با عزیمت به پارس جنوبی ،یکی از موفقیت های چشمگیر وزارت زنگنه در پارس جنوبی را جشن گرفت و اعلام کرد که به ثمر رسیدن دو فاز استراتژیک 15و 16 عسلویه بزرگترین گام وزارت نفت در دوران تحریم می باشد که حاصل برنامه ریزی و تلاش های وزیر نفت و همکاران او است .


فروش پارس خودرو به رنو

حسن روحانی رییس جمهور در حالی تا چندی دیگر راهی پاریس خواهد شد که به گفته منابع آگاه، در این سفر تکلیف دو خودروساز بزرگ فرانسه در ایران مشخص خواهد شد. به گزارش صنعت نویس، در این سفر علاوه بر اینکه قرارداد ایران خودرو و پژو به امضا خواهد رسید، بلکه قرار است سرنوشت انتقال سهام پارس خودرو به رنو نیز مشخص شود. به گفته منابع آگاه، قرار است فرانسوا اولاند رییس جمهور فرانسه شخصا موضوع فروش سهام پارس خودرو به رنو را مطرح و از روحانی بخواهد تا این انتقال صورت گیرد. به عبارت بهتر، اولاند به نوعی می خواهد واسطه فروش پارس خودرو به رنو شده و این درخواست را با رییس جمهور ایران در میان بگذارد.


ادعاهای مرتضوی کذب است

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی به اظهارات اخیر سعید مرتضوی و ادعاهای وی در نامه 20 صفحه‌ای پاسخ داد. سیدتقی نوربخش اظهار داشت: آقای مرتضوی بر اساس قانون از مناصب قبلی و دولتی خود برکنار شده و بطور طبیعی فرصت کافی برای نامه‌نگاری داشته و می‌توانند هرچه بخواهند بگویند و بنویسند ولی بنده در سازمان تأمین اجتماعی اولویت مهمتری برای خدمت به بیمه شدگان و اجرای امور سازمان دارم و حقیقتاً خیلی فرصت ندارم که هر بار به ادعاهای کذب ایشان پاسخ بدهم. وی افزود:‌ با توجه به حاشیه سازی‌های اخیر آقای مرتضوی، برای رفع شبهات و حفظ منافع سازمان تأمین اجتماعی و مصالح بیمه شدگان و بازنشستگان، مدیران سازمان در زمان مقتضی به ادعاهای کذب ایشان در خصوص چگونگی خرید سهام ذوب آهن، عدم صدور کیفرخواست و همین طور نحوه معامله با بابک زنجانی و اجرای مصوبات دولت قبل در رابطه با پرداخت به داروخانه‌ها پاسخ خواهند داد.


شباهت سید حسن به امام موسی صدر

محمد تقی فاضل میبدی عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم در مورد حملات جریانی خاص به سید حسن خمینی در روزهای اخیر گفت: در عرصه سیاسی هرکسی قدش بلند‌تر و مستقل‌تر باشد و نظرات خود را به جامعه عرضه کند طبیعی است که مورد حمله قرار بگیرد.او در مصاحبه با عصر ایران خاطر نشان کرد: فکر می‌کنم سید حسن به دلیل اعتبار خانوادگی و شخصیت حوزوی و استقلال فکری که دارد زمینه هراس برخی را فراهم کرده است.از فاضل میبدی پرسیده شد «برخی از دوستداران سید حسن او را به عمویش - مرحوم آیت الله سید مصطفی- و بعضی هم به امام موسی صدر تشبیه می‌کنند. شما به کدام شبیه تر می دانید؟» او پاسخ داد: «هم از حیث تفکر و هم از لحاظ ظاهر به امام موسی صدر شبیه است».


شکایت دفتر هاشمی از برخی رسانه‌ها

دفتر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی طی اطلاعیه‌ای از برخی رسانه‌ها بدلیل نشراکاذیب و افترا شکایت کرد.به گزارش روزنو در اطلاعیه دفتر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی آمده است:پیرو انتشار خبری توسط خبرگزاری تسنیم(وابسته به یکی از نهادهای خاص) در انتشار اکاذیب، افترا و جعل نسبت به دفتر آیت الله هاشمی رفسنجانی در رابطه با نقش این دفتر در دریافت وام توسط فردی، شکایتی علیه تسنیم و رسانه های همسو در دستگاه قضایی ثبت گردید.


باج دادن اصولگرایان به پایداری بردگی است

امیر محبیان به روزنامه ایران گفت:جبهه پایداری واقعاً ظرفیت رأی، بدنه اجتماعی قدرتمند یا تشکیلاتی ندارد. اما ناگهان با دولت روحانی، با آقای ناطق نوری یا آقای لاریجانی درگیر می‌شود. آنان همه شناخته شده هستند، وقتی پایداری خود را در مقابل این چهره‌های شناخته شده قرار می‌دهد، خود را به همان سطح بالا می‌آورد، ضمناً از موضع «جنجال‌سازی» استفاده می‌کند. در این شرایط، اگر جریانات اصلی کنار دست او تا حدودی اعتماد به نفس خود را از دست داده باشند، براساس مدل قدیمی باج‌دهی و سهیم کردن، تلاش خواهند کرد پایداری را ساکت کنند. وی در بخشی از سخان خود گفت: من حتی شنیده‌ام که آقای حبیبی از مؤتلفه گفته که «باید آماده باشیم تا برای رسیدن به وحدت، حتی از سهم و حقوق خودمان نیز بگذریم، پس اگر در این مثلث هم قرار گرفتیم، حقوق خود را به جبهه پایداری واگذار کنیم.» نام این روند «بردگی» است، نه «وحدت». اینکه شما از حقوق خود به نفع یک جریان بگذری تا وحدت ایجاد کنی، تبعیت مطلق از یک جریان دیگر به معنای وحدت، ایثار یا ازخودگذشتگی نیست.


روایتی از دیدار مهدی هاشمی و علم الهدی

سید احمد علم‌الهدی گفت‌وگویی با تشریه رمز عبور داشت وی در بخشی از گفت و گوی خود به سفر مهدی هاشمی به مشهد اشاره کرد و گفت: آقای مهدی هاشمی از بنده تقاضای ملاقات کرد و به اینجا آمد و با هم ملاقات کردیم. ایشان گفت: «حرف‌هایی که به من نسبت دادند که جاسوس انگلیس هستم و مدارک جاسوسی علیه من دارند، دروغ است». بنده به ایشان گفتم: «چرا شما این‌ها را به من می‌گویید؟ من که در قوه قضائیه کاره‌ای نیستم، شما در پرونده‌ای که دارید مطرح کنید.» گفت: «نه، چون این مسائل به وسیله دوستان شما توسعه داده می‌شود، آمدم به شما بگویم که به دوستان خود بگویید.» گفتم: «دوستان بنده را مشخص کنید که این‌ها چه کسانی هستند. اگر اشخاص معینی هستند بفرمایید که به آن‌ها بگویم.» ایشان از دو نفر اسم بردند که من گفتم این افراد از دوستان من نیستند و اصلاً این‌ها را نمی‌شناسم. شما از این‌ها نام می‌برید و من این‌ها را نمی‌شناسم. کل جلسه بنده با آقای مهدی هاشمی این بود.


یک پیام اخلاقی متفاوت در مصلی!

تصویر زیر، یک بنر حاوی پیامی اخلاقی را نشان می‌دهد.این عکس را که مریم طالشی از این بنر در مصلی تهران گرفته، «پارسینه» بازنشر کرده است.

بسته خبری «تابناک»؛


حضور کاندیدای زن اردبیل در مسابقه ۱۰۳

در حالیکه حضور کاندیداهای انتخاباتی در صدا و سیما به دلایل تبلیغاتی ممنوع است، اما شبکه سه سیما مسابقه‌ای را پخش کرد که یکی از کاندیداهای زن از حوزه اردبیل، نیر، نمین و سرعین در آن حضور داشت.به گزارش سبلانه، مسابقه تلویزیونی 103 که از شبکه سه سیما در روزهای یک شنبه و جمعه برگزار می شود، روز گذشته میزبان 103 نفر از جامعه کارگری بود.اما نکته جالب در پخش این برنامه ضبط شده از سوی صدا سیما، حضور یکی از بانوان کاندیدا در انتخابات مجلس دهم از حوزه اردبیل، نیر، نمین و سرعین بود.

رونمایی از شعار انتخاباتی روحانی/ درخواست مطهری از سیاسیون/ خرازی چه کسانی را نفرین کرد؟/ تکذیب ادعاهای مرتضوی/ روایتی از دیدار مهدی هاشمی و علم الهدی

«رانت اجتهاد» بدترین نوع رانت است

کاندیدای خبرگان رهبری گفت: شاید هرکس از یک نفر اجازه اجتهاد بیاورد، اما آقایان خودشان دارای صلاحیت نباشند که در این صورت تنش پیش می‌آید، بنابراین سالم‌ترین راه احراز صلاحیت، نظر شورای نگهبان است.حجت‌الاسلام محمدحسن محرمی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، با اشاره به نقش شورای نگهبان در احراز اجتهاد کاندیداهای خبرگان اظهار داشت: یکی از شرایط مجلس خبرگان، اجتهاد است و از این جهت باید آزمونی برگزار شود تا مشخص شود که افراد مجتهد هستند یا خیر.حجت‌الاسلام محرمی ادامه داد: برگزاری آزمون علمی برای تشخیص اجتهاد یک راه عقلایی است، همانطور که برای مجلس شورای اسلامی وقتی شرط مدرک گذاشته شده، باید آن را ارائه کنند و از این رو وقتی در خبرگان شرط اجتهاد گذاشته شده، باید این اجتهاد احراز شود و حرفی هم در آن نیست.این کاندیدای مجلس خبرگان با تأکید بر اینکه معمول‌ترین و مورد قبول‌ترین روش برای دانستن اجتهاد افراد، آزمون است، یادآور شد: در همه دنیا برای سنجش‌های علمی، آزمون برگزار می‌شود.وی با اشاره به اینکه طبق مصوبه خبرگان، احراز صلاحیت اعضای این مجلس برعهده شورای نگهبان است، تصریح کرد: به هر حال، برگزاری آزمون، بهترین و آسان‌ترین راه برای تشخیص اجتهاد افراد است و کسی که آزمون را برگزار می‌کند باید مرجعی باشد که خودش مجتهد است.


رسایی از هیئت اجرایی دولت شکایت کرد

نماینده مردم تهران در مجلس در واکنش به عدم پاسخگوی فرمانداری تهران نسبت به عدم احراز صلاحیتش از هیئت اجرایی به شورای نگهبان شکایت کرد.


حسینیان برای پدر رییس دولت اصلاحات کتاب می نویسد

نماینده مردم اردکان در مجلس از نگارش کتابی از سوی روح الله حسینیان درباره مرحوم آیت الله سید روح الله خاتمی خبر داد.محمدرضا تابش در متنی که در کانال تلگرامی خود منتشر کرده نوشت:«امروز در مجلس با حجت الاسلام والمسلمین روح الله حسینیان صحبت می‌کردیم. یادآور شد که از مدت‌ها قبل پیشنهاد نموده تا از طرف مرکز اسناد انقلاب اسلامی کتابی در خصوص شرح احوالات و فعالیت‌های مرحوم آیت الله سید روح الله خاتمی (ره) که همیشه از ایشان به نیکی یاد می‌کند، بنگارند.راست هم می‌گوید.قصور از بنده بود؛ که بایستی زودتر فردی عامل به کار را به ایشان معرفی می‌کردم.امروز تماس تلفنی وی با نگارنده کتاب را برقرار نمودم و مقرر گردید تا طرح اولیه جهت ارائه و تصویب به مرکز اسناد انقلاب اسلامی تسلیم شود.فارغ از دیدگاه متفاوت سیاسی، در برخی امور آقای حسینیان نظراتی دارد که با آنچه از شخصیت وی ساخته‌اند، متفاوت است.در این دو دوره با هم گفت‌وگوهای زیادی داشته‌ایم که اگر مجالی حاصل شد در آینده نزدیک به آن خواهم پرداخت.»


شوخی خطرناک صدام با همسرش!

تصویر زیر، صدام حسین را در کنار همسرش ساجده در سال 1960 نشان می‌دهد.این عکس را «جوان و تاریخ» بازنشر کرده است.

بسته خبری «تابناک»؛


احتمال تکمیل لیست خبرگان تا ۷ بهمن

حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمد غروی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌و‌گو با خبرگزاری تسنیم، اظهار داشت: لیست جامعه مدرسین برای انتحابات خبرگان رهبری هنوز تکمیل نشده است.وی درباره زمان تکمیل این لیست گفت: احتمالاً این لیست تا 7 بهمن ماه تکمیل می‌شود؛ البته نمی‌دانم، ولی صحبتی شده است که تا 7 بهمن ماه تکمیل می‌شود؛ اما نمی‌توان در این مورد قاطعانه سخن گفت.عضو جامعه مدرسین با تأکید براینکه لیست خبرگان هنوز در جامعه مدرسین تکمیل نشده است، افزود: لیست خبرگان در جامعه مدرسین در برخی جاها تکمیل شده و در برخی جاها تکمیل نشده است.حجت‌الاسلام و المسلمین غروی درباره تکمیل لیست تهران در جامعه مدرسین یادآور شد: لیست تهران نیز هنوز قطعی نیست و بنا بر این بوده است که جامعه مدرسین با جامعه روحانیت مبارز لیست مشترکی خصوصاً در ارتباط با کاندیداهای تهران داشته باشند و تلاش می‌کنند که این اتفاق بیفتد.


جاسبی شایعه نامزدی‌اش را تکذیب کرد

عبدالله جاسبی ، کاندیداتوری خود برای انتخابات مجلس را تکذیب کرد.به گزارش عصر ایران، در روزهای اخیر شایعاتی در برخی رسانه ها و نیز در شبکه های مجازی درباره کاندیداتوری رئیس پیشین دانشگاه آزاد اسلامی منتشر و حتی درباره رایزنی های صورت گرفته با وی برای حضور در فهرست های انتخاباتی منتشر شده بود.


داد مجلسی ها به خاطر بودجه درآمد

احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی امروز در ادامه، در تذکر شفاهی در صحن علنی گفت: از آنجا که دولت لایحه بودجه سال 95 را در موعد مقرر به مجلس ارائه نداد است موظف است هنگام ارائه آن، بودجه چند دوازدهم را تقدیم مجلس کند.حجت‌الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد نایب‌رئیس اول مجلس که اداره جلسه را برعهده داشت در توضیح این تذکر با قرائت ماده 188 آیین‌نامه داخلی مجلس تصریح کرد: چنانچه دولت در ارائه لایحه بودجه تاخیر کند باید علاوه بر ارائه آن لایحه بودجه چند دوازدهم را نیز به مجلس ارائه دهد و اینطور نشود که دولت پس از این همه تاخیر لایحه بودجه را بدون بودجه چند دوازدهم بیاورد.


دولت یازدهم رکود تایید صلاحت زد

در زمان قانونی ثبت‌نام برای کاندیداتوری در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی 12 هزار و 123 نفر داوطلب شدند که در اولین مرحله بررسی صلاحیت این داوطلبان در هیئت‌های اجرایی 90.46 درصد تائید و 6.55 درصد رد صلاحیت شدند.با توجه به عدم بررسی درست و دقیق داوطلبان در هیئت‌های اجرایی و تائید صلاحیت 90 درصدی داوطلبان، در آماری مقایسه‌ای به بررسی عملکرد هیئت‌های اجرایی در ده دوره ثبت‌نام انتخابات مجلس شورای اسلامی و میزان تائید و رد صلاحیت شدگان در این هیئت‌ها پرداخته‌شده است.


خارج کردن غده از بدن مهدی هاشمی

روز گذشته به دلیل دردی که مهدی هاشمی در ناحیه شکم احساس کرد به بیمارستان منتقل شد و همان زمان به روش آندوسکوپی اقدامات تشخیصی صورت گرفت.صبح امروز با بیهوشی کامل وی تحت عمل جراحی قرار گرفت و یک غده از بدنش خارج شد که ما هنوز منتظر جواب پاتولوژی هستیم و نگرانی‌مان برطرف نشده است.


مدیریت مخابرات رسما سه نفره شد

پس از تعیین دوباره نمایندگان دولت و سهام عدالت در هیأت‌مدیره مخابرات ایران، از این شرکت خبر می‌رسد که این دو نماینده بار دیگر در جلسات هیأت‌مدیره حضور ندارند.نصرالله جهانگرد معاون وزیر ارتباطات و نماینده دولت که در دوره قبل به‌دلیل غیبت متوالی از هیأت‌مدیره مخابرات حذف شده بود، بار دیگر از سوی دولت برای این سمت انتخاب و معرفی شد. اما در دوره جدید نیز در جلسات حضور نیافت و اکنون با غیبت بیش از 4 جلسه، قانوناً از ترکیب هیأت‌مدیره حذف شده است.دیگر نماینده دولتی محمد روح‌الهی نیز که از سوی سهام عدالت انتخاب شده بود، در دوره قبلی به‌دلیل غیبت در جلسات حذف شد و در دوره جدید بار دیگر به‌عنوان نماینده سهام عدالت انتخاب شد. اما با توجه به اینکه معرفی‌نامه وی از سوی سهام عدالت ارسال نشد، عملا عضویت وی در هیأت‌مدیره مخابرات، ملغی شد.به این ترتیب مدت‌هاست هیأت‌مدیره مخابرات با سه عضو خصوصی اداره می‌شود و دولت رسما از مدیریت شرکت مخابرات کناره‌گیری کرده است.


از یاران احمدی‌نژاد نگرانی نداریم

رئیس ستاد تهران اصلاح‌طلبان گفت: تبلیغات اصلاح‌طلبان از هفته آینده شروع می‌شود. در نود و پنج درصد حوزه‌ها به اجماع می‌رسیم. از یاران احمدی‌نژاد نیز نگرانی نداریم. علی صوفی به خبرنگار ایلنا؛ گفت: ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان مختص شهر تهران تشکیل شده است و ستادهایی که تحت نظر ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان راه اندازی شود؛ تحت چهارچوب قانون عمل خواهد کرد.رئیس ستاد تهران ائتلاف اصلاح‌طلبان گفت: کلیه افرادی که تمایل دارند به این ستاد کمک مالی کنند یا مکان‌هایی را در اختیار ستاد قرار دهند؛ می‌توانند به دفتر این ستاد در ستارخان مراجعه و همکاری خود را با این ستاد شروع کنند.


رونمایی از شعار انتخاباتی روحانی

رئیس جمهور امروز در سخنرانی افتتاح پروژه فازهای ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبی در سخنان انتخاباتی خود شعار انتخاباتی دولت را «فضای باز و غیر امنیتی انتخابات» بیان کرده است.


فروپاشی یک خانواده ایرانی در هر سه دقیقه

به طور میانگین در هر ساعت ۱۸.۶ مورد طلاق در کشور ثبت می‌شود یعنی در هر سه دقیقه یک خانواده ایرانی از هم فرومی‌پاشد. این آمار در کنار آمار پنهان اختلافات زوجین زنگ خطری جدی است.


وداع رسمی پرسپولیس با سوشا!

جلد روز دوشنبه روزنامه پیروزی که ارگان هواداری تیم قرمز معرفی می شود این حقیقت که دیگر سوشا جایی در پرسپولیس ندارد را تائید می کند!حتی قبل از بازداشت سوشا مکانی می شد پیش بینی کرد که دیگر این بازیکن جایی در آینده پرسپولیس ندارد و باید از جمع قرمزها جدا شود اما بازگشت برانکو ایوانکوویچ حرف های کوتاه سرمربی در جمع خبرنگاران درباره سرنوشت گلر تیمش که حالا جلد روزنامه پیروزی شده ، تقریبا خیال همه را راحت می کند. سوشا که عصر یکشنبه از زندان آزاد شد اما ساعت ها پشت در اوین ماند تا عکاسان دست از سرش بر دارند و بتواند با آرامش از محدوده زندان خارج شود و عکس جلوی در زندانش را کسی نداشته باشد ، بعد از آزادی یک راست به امام زاده صالح رفته و زیارت کرده است. او اما بعد از حدود یک هفته حضور در زندان ، متوجه شده سرنوشت فوتبالی اش به کلی عوض شده.برای آنچه خودش بااشتباهاتش در زندگی شخصی ایجاد کرده و سرک کشی فرد یا افرادی که مشخص نیست به چه دلیلی در پی انتقام از این گلر جوان بوده اند ، حالا سوشا را در مسیری عجیب قرار داده است و او دیگر نمی تواند برای پرسپولیس بازی کند. اینکه تا زمان صدور حکم نهایی پرونده اش شاید حتی نتواند فوتبال بازی کند هم قابل پیش بینی است و سوشا باید تنها و تنها به انتظار سرنوشتش بنشیند. حالا همه اهالی فوتبال باید او را یاری کنند تا اقلا به سرنوشت مجاهد خضیراوی دچار نشود و بتواند بعد از طی کردن مدت قانونی مجازاتش که دادگاه بزودی تشخیص می دهد و اعلام می کند ، او با درس گرفتن از اشتباهات گذشته اش برگردد و دوباره فوتبال بازی کند.


انتقاد وزیر احمدی‌نژاد از دولت روحانی

محمد سلیمانی که سابقه وزارت ارتباطات در دولت محمود احمدی نژاد را دارد، در تذکر شفاهی خود به مسئولان اجرایی گفت: هزینه‌های جاری دولت در دو سال اخیر حدود 2 برابر افزایش پیدا کرده، از این رو دولت باید در جهت کاهش این هزینه‌ها اقدام کند.وی در ادامه افزود: متاسفانه دولت در شرایط کنونی بخش‌های مختلف کشور از جمله اقتصاد، مسکن، بورس، عمران و آبادانی کشور و اخیرا نیز حوزه روابط خارجی را به رکود کشانده و دلیل اصلی آن این است که همه برنامه های خود را به برجام گره زده و زمانی که در رابطه با تاریخ اجرای برجام از آن‌ها سوال می‌پرسیم پاسخی به نمی دهند!این عضو فراکسیون اصولگرایان ادامه داد: قطعا باید برای مردم روشن شود که چرا تحریم‌ها و تهدیدها نه تنها برداشته نشده بلکه هر روز بیشتر می‌شود. از طرفی دیگر رئیس جمهور باید باور کند که شیوه کنونی دولت غلط بوده و باید بر تولیدکنندگان و مردم تکیه کند.سلیمانی در ادامه مدعی شد که دولت هر روز تن مردم را برای قطع یارانه می‌لرزاند، بنابراین دولت باید پاسخگو باشد که با توجه به اینکه چرخ معیشت مردم پنچر شده چرا مدام تن مردم را با این گفته که یارانه آن ها را قطع خواهد کرد می لرزاند؟!وی با بیان اینکه در شرایط کنونی حوزه سیاست خارجی وضعیت اسفناکی پیدا کرده و دولت گاه منفعل عمل می کند، تصریح کرد: در این شرایط زبان برخی دولت‌ها برای ما باز شده، در حالیکه دولت باید از عزت ملت بیشتر دفاع کند.


احمدی‌نژادیسم دیگر چه واژه‌ای است؟

خبرآنلاین در گفت و گو با کامران دانشجو وزیر علوم دولت احمدی نژاد به نقل از وی می نویسد:« از دانشجو درباره نقش احمدی‌نژاد و احتمال حمایتش از برخی جریانات حاضر در انتخابات پرسیدیم، از اینکه چرا برخی وزرایش در هنگام کاندیداتوری از او اعلام برائت کردند، از نگرانی‌ درباره خطری تحت عنوان «احمدی نژادیسم» و او اینگونه پاسخ داد «من نمی‌دانم احمدی‌نژادیسم دیگر چه واژه‌ای است؟! آقای احمدی‌نژاد رئیس جمهور دو دورۀ کشور بودند. مثل این می‌ماند که بگوییم رفسنجانیسم یا خاتمی‌ایسم یا روحانی‌ایسم.»

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر