بازدید 28615

توضیح فرمانداری درباره علل رد صلاحیت رسایی

اعضای هیات اجرایی 11 نفر هستند بنابراین هر فرد برای احراز صلاحیت خود باید 6 رای بیاورند که رسایی این حد نصاب را نیاورد. باید به این نکته اشاره کرد که هیات های اجرایی مستقل از دولت و وزارت کشور هستند.
کد خبر: ۵۵۹۹۰۶
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۷ 10 January 2016
معاون سیاسی و انتظامی فرمانداری تهران در واکنش به اظهارات رسایی پس از احراز نشدن صلاحیتش در هیات اجرایی شهرستان تهران گفت: من دو جلسه مفصل با آقای رسایی داشتم و همه نکات را برای ایشان تشریح کردم و اکنون تعجب می کنیم که چرا چنین اظهاراتی را مطرح کرده است.

علی اصغر ناصربخت در گفت وگو با ایسنا افزود: همه توضیحات ما روشن می کند که رسایی مطالب کذبی را منتشر کرده است. وی گفته است که اعضای هیات اجرایی شهرستان تهران همگی اصلاح طلب هستند و بنابراین به دلیل گرایش سیاسی شان وی را ردصلاحیت کرده اند در حالی که همه اعضای هیات های اجرایی دارای ملاک های از قبیل وجهه اجتماعی مناسب، سابقه مدیریت بالا و صلاحیت اخلاقی و عملی هستند.

وی در ادامه افزود: اعضای هیات اجرایی شهرستان تهران عبارتند از حسین طاهری، سیدابوالفضل رضوی، محمدحسین رضوی، سیدمحمدرضا آیت اللهی، عبدالمقیم ناصحی، سیدمصطفی سیدهاشمی، برزین ضرغامی و سیدکامل تقوی نژاد، هرکسی که بخواهد با انصاف قضاوت کند متوجه می شود که اعضای هیات اجرایی دارای یک گرایش سیاسی خاص نبوده و در واقع همه جانبه هستند و شأن این افراد بالاتر از این است که به عنوان نماینده یک طیف در هیات های اجرایی انتخاب شوند. این افراد با دقت، حوصله و صبر و حساسیت در هفت جلسه چهار تا پنج ساعته تک تک پرونده ها را بررسی کردند.

وی ادامه داد: اگر آقای رسایی قانون انتخابات را بخواند متوجه می شود که هیات های اجرایی براساس تحقیقات محلی و استعلام از مراجع چهارگانه درباره افراد اظهارنظر می کند. اعضای هیات های اجرایی هم از معتمدان محلی هستند و شناخت خوبی نسبت به افراد حوزه خود دارند و علاوه براین بررسی های محلی را نیز انجام می دهند. در مورد آقای رسایی هم اعضای هیات اجرایی براساس بررسی های محلی به این نتیجه رسیده اند که رسایی برای کاندیداتوری در مجلس دهم صلاحیت ندارد.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان تهران در ادامه درباره این ادعای رسایی که دلیل رد صلاحیتش به وی اعلام نشده است، گفت: ما دلیل رد صلاحیت رسایی را مانند سایر داوطلبانی که صلاحیتشان احراز نشد ، به وی اعلام کردیم. رسایی طبق بند 5 ماده 28 قانون انتخابات در هیات اجرایی رد صلاحیت شد. اعضای هیات اجرایی 11 نفر هستند بنابراین هر فرد برای احراز صلاحیت خود باید شش رای بیاورند که رسایی این حد نصاب را نیاورد. باید به این نکته اشاره کرد که هیات های اجرایی مستقل از دولت و وزارت کشور هستند.

ناصربخت در ادامه با بیان اینکه آقای رسایی صدای کارکنان فرمانداری را ضبط و در اینستاگرام پخش کرده است، اظهار کرد: آقای رسایی نماینده مجلس است و بر قانون گرایی تاکید دارد اما وی به اعتبار کدام حکم قضایی صدای افراد را ضبط کرده است؟ ضبط صدای افراد به حکم قضایی نیاز دارد و کسانی که صدایشان ضبط شده حق پیگیری قضایی این مساله را دارند.

وی همچنین درباره ادعای دیگر رسایی که گفته است ناصربخت، فرماندار دولت خاتمی بوده و جهت گیری سیاسی دارد تصریح کرد: جایگاه معاونت سیاسی و انتظامی فرمانداری کاملا مشخص است. من و هیچ کدام از معاونان سیاسی و انتظامی در کل کشور نقشی در تایید یا رد صلاحیت افراد در هیات های اجرایی نداریم و این تصمیم براساس نظر هیات های اجرایی گرفته می شود. تنها نقش ما در انتخابات این است که به فرماندار کمک کنیم تا کارهای اجرایی انتخابات زمین نماند. بهتر است آقای رسایی قانون انتخابات را درست مطالعه کند. من هیچ نقشی در تصمیم هیات اجرایی شهرستان تهران ندارم و فقط به فرماندار کمک می کنم.

معاون سیاسی و انتظامی فرماندار تهران در پایان با توصیه به رسایی درباره رعایت اخلاق و پرهیز از فرافکنی خاطرنشان کرد: برای همه کسانی که صلاحیت آنها در هیات های اجرایی احراز نشده است این فرصت فراهم است تا به هیات های نظارت شکایت کنند. آقای رسایی بهتر است به جای فرافکنی دنبال شکایت خود باشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۲۲
انتشار یافته: ۶۵
بابا رسايي خودش را براي فتنه 88 هلاك ميكرد حالا خودش قانون گريز شده است
باید سرتون رو بندازید پایین برید مجلس بیاید دو هفته هم برید مسافرت دوباره یه سر مجلس بزنید هر کی حرف زد یه احسنت هم بگید و برید خونه تون . اگر سر به زیر باشید و ساکت صلاحیتتون احراز میشه. من که زیاد اسم آقای رسایی رو شنیدم که سرو صدا به پا کرده معلومه رد صلاحیت میشه مثل آقازاده های جناب رفسنجانی بودید صلاحیت داشتید.
بیخود رد صلاحیت کردید. بذارید مردم دربارش تصمیم بگیرن. کی میخواید یاد بگیرید
چقدر خوشحال شدم تایید نشد
بارکلا احسن الخالقین
آقای رسایی حالا که نوبت خودت شده مواظب باش فتنه گر نشی یه وقت
باید بهش گفت همین ضبط بدون اجازه قضایی نشون میده حد اقل صلاحیت اخلاقی ندارد.
سلام. فرافکنی اقای رسایی به خاطر این است که می داند در هیا ت نظارت تایید نمیشود .
همينضبط سخنان وافشاي ان كار پستي است كه احمدينژاد و رسايي براي سوئ استفاده ومنفور هر دين وايين است
باید رد بشه.
با سلام و تشکروشادی خیلی خیلی بینهایت از رد صلاحیت آقای رسایی
با اینکه نقد جدی به برخی رفتارهای آقای رسایی وجود داره
اما ای کاش به نظر مردم احترام گذاشته میشد و ایشون هم میتونست شرکت کنه در انتخابات
شما اصلا به کدوم اخلاق قایل هستین که رقباتون قایل به اخلاق درست و حسابی باشن
خلاصه کلام اخلاق یعنی تابع نظرات شما حالا می خواین اصولگرا باشین ،اصلاح طلب باشین ،یا اعتدالگرا
کاملا معلومه که از سر دستپاچگی یه بیانیه منفعلانه داده.
احسن به این هیئت حق جو.واقعا دست مریزاد.
همه می دانند که : رسایی پرونده قضایی دارد
سلام
ايشان الان نماينده مجلس هستند
شايد براي خيليها سوال باشد كه دليل رد صلاحيت چيه؟
اگر مسئايل شخصي نيست،لطفا توضيح دهند
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۰
نگاهی به عملکرد ایشان در چهار سال قبل در این زمینه ضروری است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۰
حرف خوبیه !چرااینهمه منفی؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۰
NKJ جان! خیلی های دیگه هم بودند که نماینده بودند ولی برای دوره بعد و در همان هنگامی که هنوز نماینده بودند رد صلاحیت شدند.
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۰
اینکه الآن نماینده مجلس است دلیل نمی شود که دوباره صلاحیتش تأیید شود. من خودم طرفدار اصولگرایان هستم اما ایشان و بخصوص یکی دو نفر دیگر از اصولگرایان از جمله آقای کوچک زاده را مناسب مجلس نمی دانم. برای اینکه موضع گیری هایشان منطقی نیست و بیشتر جناحی است. فقط در همه موضوعات بی جهت داد و فریاد و جنجال راه می اندازند نه برای منافع ملی بلکه برای اینکه فرد یا افراد خاصی را بکوبند به هر قیمتی شده.
طرفداران احمدی نژاد جایی در مجلس ندارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۱
یه سلامی هم بدیم به کامنت گذارانی که با تحکم درباره مردم صحبت می کنند؛
سلام دیکتاتور!
این رسایی مصداق بارز فتنه ست. توقع تایید صلاحیت هم داره.
بالاخره باید جلوی هوچیگریهای ایشان را یکی می گرفت
به هیچ گروه و جریانی وابستگی ندارم, ولی شخصا از رد صلاحیت ایشان که همیشه در صف مقدم تمام تند روها هستند خرسندم, ان شالله در مجلس شاهد حضور طیف تند روها که همیشه با حرکات احساساتی کارشان را پیش میبرند نباشیم. پاینده باد ایران.
آقاي رسايي خوب بدانند و آگاه باشند اگر دستگاه ها و گلوگاه هاي دنيايي اينجوري گير مي دند در آخرت چه خبر است بيشتر بايد مراقب بود
بگذارید نماینده بشود بدون مهندسی می داند چقدر رای میآورد.
اشتباه نکنید این بنده خدا پشتش گرمه و بالاخره یه جوری موفق به تایید صلاحیت میشه ، پس چرا ایشان را تایید نکردید؟ با اینکار میتونه مظلوم نمایی کنه ولی بگذارید بیاید تا متوجه بشود که مردم درس خوبی به ایشان خواهند داد .
شک ندارم اگه پرونده تونی بلر وکامرون و
کدخدا(امریکا )وشخص اوباما وفتنه گران 88.بخصوص موسوی با ان خیانت عظیم را به شما میدادن ،تائید صلاحیت میشد،ولی رسائی،نه! کجاتون آتیش گرفته از این رسائی ؟پیر میداندار که شما باشین ،دوروزه روزگارمان به سرنوشت گرفتاران در دست داعش ختم میشود ،که خدا نکند!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۰
جداَ فازت چيه تو ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اکبر
| Netherlands |
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۰
اینا که گفتی ترجمش داری ؟؟
چوب خدا صدا ندارد
یک کار خوب که انجام دادند همین رد صلاحیت رسایی است
سلام
من طرفدار آقای رسایی نیستم
خیلی هم از ایشان خوشم نمی آید.
ولی چه بهانه اسفناکی برای رد صلاحیت یک بنده خدا
آن هم رای گیری
به استناد استشهاد محلی!!!!
متاسفم برای این سیستم
پاسخ ها
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۰
هم وطن عزیز. آنها که نمی توانند علنی به او بگویند موضع گیری ها و تندرویهای بی منطق و غوغاسالاری مغرضانه ایشان باعث رد صلاحیتش شده! لذا شما هم آن دلیل را جدی نگیر!
اشنا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۰
با استشهاد محلی به ادم شناسنامه میدن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۱
دوباره متنو بخون نوشته از مراجع چهارگانه استعلام کردند
اگر این گفته ها درست باشد رسایی باید خلع لباس شود -چون وجود او دراین لباس که صدای دیگران را بدون اجازه ضبط ومنتشر می کند فعل حرام وسرقت است که درشان یک روحانی اصیل نیست.دادگاه ویژه کوتاهی نکند .
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۰
بعضی از اینها مثلا به اسم دفاع از دین دست به هر کاری زدند
پیرمرد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۰
شخص یا روحانی هست یا نیست .اصیل و غیر اصیل نداریم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۱
اصيل؟؟؟؟؟؟؟// اي بابا اقا كجاي كاري
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۱
جناب استاد حوزه ایشون مدرک خبرنگاری هم دارن.مدیر مسول یک نشریه هم هستن.بعدشم در حین ضبط صدا تو فرمانداری همه دیدن که داره صدا ضبط میکنه از حراست بگیر تا آبدارچی.در کل دنیا خبرنگار با ارائه کارت شناسایی معتبرمی تونه گزارش تهیه کنه حالا چه لباس روحانیت داشته باشه چه نداشته باشه.
به نظرم اگر تاييد صلاحيت ميشد بهتر بود
ایشان مشکلداشتندکه منجربه رای قوه قضاییه هم گردید
بدون هیچگونه جهت گیری , به نظر میرسد رد صلاحیت ایشان با حقوق شهروندی منافات دارد به این دلیل که چرا الان نماینده مجلس است. و به این دلیل رای مردم تعیین کننده است والسلام
رد صلاحیت ویا تایید صلاحیت یک فرد توسط دستگاه اجرایی آنهم برمبنای نظر سیاسی خاص یعنی ماهیت دولت روحانی را بیشتر آشکار می کند
آقا دیگه به ته خط رسیدی
خوب ، رد صلاحیت کسی همچون رسایی، بی شک شائبه دار است. و از کسانی که خود را مدافع حقوق شهروندی می دانند. بعید است که به این راحتی اذهان مردم را نسبت به خود و جناح خود مشوش نمایند. بهر حال شایسته است که آقای رسایی رد صلاحیت خود را از طریق قانونی پیگیری نماید و از طریق قانونی اعتراض نماید. و صرفا بخاطر عدم احراز صلاحیت خود مثل بعضی ها در پذیرش آراء مردم دچار تردید نشده و خواهان بطلان انتخابات نگردد.
سلام
راستش اقاي رسائلي اين همه سال در مجلس بودند واگر أيده ي داشتند همه رو بكار بستند حالاوقتش كه ديگران كه از اقاي رسائي مودبتر هستند وملايمتر به مجلس بيان
خوب;کسانی که از آقای رسایی ناراحت هستند بفرمایند اعمال خلاف قانون و یا شرع ایشان چه بوده؟
بهرحال قانون و شرع ملاک است نه خط و خط بازی.
استشهاد محلی معمولا در محل زندگی یک فرد که افراد آن محل با او از نزدیک و یا دورادور در تعامل هستند بصورت کلی بعمل میاید .
هوچيگرى ،چوب لاى چرخ گذار
اقای رسایی نه به خاطر استعلام از مراجع چهارگانه ،بلکه به واسطه رای گیری از افرادی با دیدگاه خاص ردصلاحیت شدند،
رسا یی.......... آخیییییی
سلام لطفا غیبت یا تهمت نزنید
خوشحال شود که فقط رد صلاحیت شد آرام برود خانه سنگین تر است
اینکه از یکی خوشمان نمی آید که نشد چشم مان را بر حقیقت ببندیم.
دلیل رد صلاحیت را به حدنصاب نرسیدن رای اعلام میکنند!
مردم رو چه می پندارید؟! دلیل نیاز به ادله دارد! کدام مرجع چهارگانه قانونی ایشان را رد صلاحیت کرده که اعضا به این نتیجه رسیدند؟!
باسلام. اگر به خلع لباس باشه خیلیها باید خلع لباس شوند
از نظر مردم، ایشان خیلی وقت است رد صلاحیت شدند.
اين بنده خدا كه كسي بهش رأي نميداد .. حالا تاييدش ميكردن .. ولي خيلي ناراحت فكر ميكنه نماينده مجلس بوده و اعتبار نامه ش تأييد نشده
این آقا یه تنه هر فیلمی میخواست اکران بشه جلوشو میگرفت..همون بهتررر
باید به قانون تمکین کرد آقای وکیل مجلس
مصداق بارز و عینی جریان فتنه
چرا کوچک زاده رد صلاحیت نشد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار