بازدید 5249

معرفی کتاب «گام به گام با برجام از آغاز تا فرجام»

کتاب «گام به گام با برجام از آغاز تا فرجام» با حضور حمید بعیدی‌نژاد، رئیس تیم کارشناسی هیات‌ مذاکره‌کننده هسته‌ای، نویسنده کتاب معرفی می‌شود.
کد خبر: ۵۵۷۳۹۸
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۸ 30 December 2015
جلسه معرفی کتاب «گام به گام با برجام از آغاز تا فرجام» نوشته حمید بعیدی‌نژاد شنبه (۱۲ دی ماه) در سرای اهل قلم برگزار می‌شود.
 
به گزارش مهر کتاب «گام به گام با برجام از آغاز تا فرجام» با حضور حمید بعیدی‌نژاد، رئیس تیم کارشناسی هیات‌ مذاکره‌کننده هسته‌ای، نویسنده کتاب معرفی می‌شود.
 
کتاب «گام به گام با برجام از آغاز تا فرجام»  مشتمل بر یک مقدمه و ۴ فصل است. نویسنده در مقدمه ضمن اشاره به چگونگی ارجاع مسئولیت پرونده هسته‌ای از شورایعالی امنیت ملی به وزارت امور خارجه، به مرور ابعاد مختلف مذاکرات هسته‌ای با گروه ۱+۵ و دلایل پیچیدگی آن اشاره می‌کند.
 
فصل اول این کتاب با عنوان «برنامه اقدام مشترک» مشتمل بر ۶ بخش است که در این بخش‌ها، نویسنده ضمن بیان جزییات و حواشی مذاکرات مربوط به توافق ژنو (۳ آذر ۱۳۹۲) به تشریح متن توافق و بررسی دستاوردهای آن می‌پردازد.
 
همچنین، فصل دوم که خود شامل سه بخش است، به مذاکرات لوزان اختصاص یافته است. در این فصل نویسنده به تشریح تلاش‌های طرفین برای دستیابی به چارچوب یک تفاهم سیاسی و دلایل انعطاف طرف غربی در مذاکرات اشاره می‌کند.
 
 در فصل سوم نویسنده به مذاکرات برای تدوین متن نهایی توافق می پردازد. نویسنده کتاب در این فصل ضمن مرور فهرست تحریم‌های اقتصادی و مالی علیه ایران، می‌کوشد به ابهامات ایجاد شده پیرامون بازرسی از تاسیسات هسته‌ای، موضوع پروتکل الحاقی و ابعاد نظامی احتمالی پاسخ دهد.
 
فصل پایانی کتاب نیز  در ۷ بخش به بررسی جزئیات متن برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد، ناگفته‌هایی از حواشی مذاکرات و... و. اختصاص یافته است.
 
کتاب «گام به گام با برجام از آغاز تا فرجام» با شمارگان هزار نسخه در ۳۹۰ صفحه و به بهای ۲۵ هزار تومان از سوی انتشارات «مخاطب» راهی بازار نشر شده است.
 
حمید بعیدی نژاد در مرداد ۱۳۹۲ به عنوان مدیر کل امور سیاسی و امنیت بین المللی وزارت خارجه منصوب شد و به عنوان یکی از اعضای تیم جدید مذاکرات هسته ای ایران و رئیس هیات كارشناسی مذاکرات برنامه اقدام مشترك ژنو و همچنین مذاكرات برنامه جامع اقدام مشترک وین (برجام) فعالیت کرده است. وی علاوه بر این موارد کتب و مقالات متعددی هم در زمینه خلع سلاح و دیپلماسی چندجانبه و همچنین مسائل سازمان‌های بین‌المللی و سازمان ملل به رشته تحریر درآورده است.
 
زمینه تخصصی او خلع سلاح و امنیت بین‌المللی است و از سال ۱۹۹۲ تاکنون در بسیاری از مذاکرات و کنفرانس خلع سلاح شامل اجلاسها و نشست‌های کشورهای عضو معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای (ان پی تی) شرکت کرده است. او در جلسات متعدد خلع سلاح و امنیت بین‌المللی به عنوان نماینده ایران، حضور و ریاست برخی از این جلسات و و نشست های بین‌المللی را بر عهده داشته است.
 
جلسه معرفی کتاب «گام به گام با برجام از آغاز تا فرجام» ساعت ۱۵ در سرای اهل قلم به آدرس خیابان انقلاب، خیابان برادران مظفر جنوبی، کوچه خواجه‌نصیر، شماره ۲، طبقه همکف  برگزار می‌شود
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار