بازدید 6311

مردم بدون نگرانی مرغ مصرف کنند

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: در تولید مرغ، هورمونی نه مصرف و نه تزریق می شود، مردم بدون هیچگونه نگرانی می توانند مرغ مصرف کنند.
کد خبر: ۵۳۵۶۳۰
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۵ 30 September 2015
رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: در تولید مرغ، هورمونی نه مصرف و نه تزریق می شود، مردم بدون هیچگونه نگرانی می توانند مرغ مصرف کنند.

دکتر خلج رئیس سازمان دامپزشکی کشور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در تولید مرغ، هورمونی نه مصرف و نه تزریق می شود و مردم بدون هیچ تشویش و نگرانی ، مرغ های عرضه شده در مراکز مجاز عرضه و فروش را مصرف کنند.

دکتر مهدی خلج افزود: از نظر علمی و عملی، مصرف هورمون در پرورش مرغ امکان پذیر نیست و تنها تزریقی که به مرغ انجام می شود واکسنی است که به جوجه های یک روزه در محل جوجه کشی تزریق می شود که روشی معمول در پیشگیری و کنترل بیماری هاست.

رییس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به کمپین شکل گرفته در برخی فضاهای مجازی با عنوان مرغ نخوریم تاکید کرد: این کمپین از روی جهل شکل گرفته و اغراضی دارد که درباره آن دستگاه های مسئول باید درباره سلامت مرغ و چگونگی شکل گیری چنین کمپین هایی اطلاع رسانی کنند.

دکتر خلج همچنین در خصوص نظارت سازمان دامپزشکی کشور بر تولید و عرضه مرغ خاطر نشان کرد : نظارت و پایش  توسط 6 هزار و 500 نفر کادر سازمان دامپزشکی و همچنین  23 هزار کادر فنی غیر دولتی در کنار همه عوامل و کارشناسان بخش تولید بر تمامی مراحل تولید مرغ از مزرعه تا عرضه آن در بخش تولید و عرضه مرغ اعمال می شود .

وی افزود:با اطمینان می گویم مردم عزیز ما آنچه را در مراکز مجاز عرضه می شود، می توانند بدون هیچگونه نگرانی مصرف کنند. صنعت مرغ و تخم مرغ کشور با تولید دو میلیون تن مرغ و 930 هزار تن تخم مرغ در سال، تولیدی انبوه دارد که خوشبختانه با سرمایه گذاری مناسب ، وضعیت مناسبی دارد.

دکتر مهدی خلج رییس سازمان دامپزشکی کشور در پایان افزود: علاوه بر ایران، کشورهای وارد کننده هم به طور دقیق نظارت خوبی بر روی محصولات تولیدی بازار ایران دارند و تاکنون مطلبی درباره کیفیت نامناسب تولیدات دامی در ایران بیان نشده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار