بازدید 12761

هزینه انتقال آب از خلیج فارس به صفارود

استاندار کرمان گفت: ۸۰۰ میلیون دلار برآورد هزینه برای خط لوله انتقال آب از خلیج فارس و سد صفارود به کرمان است که طرح آبرسانی از سد صفارود به استان کرمان باید سرعت بیشتری بگیرد تا شاهد آبرسانی به این استان باشیم.
کد خبر: ۵۳۲۵۵۱
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۳ 18 September 2015
علیرضا رزم حسینی صبح امروز در طرح تکمیل تصفیه خانه آب شهر بافت اظهار داشت: از وزیر نیرو تشکر می کنم که پیگیر افتتاح طرح تصفیه خانه سد مخزنی بافت بودند و از این طریق سبب تامین آب سه شهر بافت، بزنجان و رابر تامین شدند.

به گزارش تسنیم از بافت، استاندار کرمان به توجه دولت تدبیر و امید به رفع مشکل کم آبی استان کرمان اشاره و بیان کرد: استان کرمان ظرفیت‌های معدنی، فرهنگی، گردشگری،کشاورزی و غیره ممتازی دارد و مهم تر از همه این‌ها سرمایه انسانی این استان است.

رزم حسینی افزود: 800 میلیون دلار براورد هزینه برای خط لوله انتقال آب از خلیج فارس و سد صفارود به کرمان است که طرح آبرسانی از سد صفارود به استان کرمان باید سرعت بیشتری بگیرد تا شاهد آبرسانی به این استان و رفع بسیاری از مشکلات آن باشیم.

وی تصریح کرد: طرح همیاران آب سبب می شود بیش از 340 میلیون ذخیره سفره های آب زیرزمینی داشته باشیم.

مدیرعامل آب منطقه ای کرمان در ادامه افتتاح این طرح بیان کرد: به منظور تامین آب مورد نیاز برای شرب، صنعت و کشاورزی شهرهای بافت و بزنجان و کنترل سیلاب‌های فصلی اجرای طرح سد بافت از سوی شرکت آب منطقه‌ای کرمان آغاز شد.

بختیاری خاطرنشان کرد: سال گذشته آب وارد مدار گردید و شهرستان رابر و بزنجان تحت شرب این تصفیه خانه قرار گرفتند.

وی ادامه داد:عملیات اجرایی طرح تصفیه خانه سد مخزنی بافت از سال 88 آغاز شده وشهرستان رابر که روزانه 2 ساعت آب در روز داشت با افتتاح این طرح بسیاری از مشکلات آن‌ها برطرف شد.

وی کل ظرفیت تصفیه خانه را 375 لیتر در ثانیه عنوان کرد و گفت: با شروع عملیات این پروژه، ظرف یک سال آینده عملیات تصفیه خانه به اتمام می‌رسد.

مدیرعامل آب منطقه ای کرمان اظهارداشت: تاکنون 20 میلیارد تومان برای احداث این سد سرمایه گذاری شده و حدود100 میلیاردتومان برای تکمیل این سد برآورد می‌شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر