بازدید 3646
شهردار منطقه 5 خبر داد:

تولید روزانه ی هزاران تن زباله در تهران

شهردار منطقه 5 گفت: نشست هم اندیشی بهینه سازی تفکیک زباله از مبدأ با حضور قائم مقام و معاونت خدمات شهری شهرداری تهران، مدیران و دبیران شورایاری منطقه 5 برگزار شد.
کد خبر: ۴۵۲۲۹۹
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۹ 24 November 2014
شهردار منطقه 5 گفت: نشست هم اندیشی بهینه سازی تفکیک زباله از مبدأ با حضور قائم مقام و معاونت خدمات شهری شهرداری تهران، مدیران و دبیران شورایاری منطقه 5 برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، پژمان پشمچی‌زاده شهردار منطقه 5 در این نشست با اشاره بر اهمیت آموزش و ترغیب شهروندان به تفکیک پسماند از مبدأ گفت: با رشد شهرنشینی معضلات زیست محیطی یکی از مباحث قابل اهمیت است که با توه به دغدغه مدیریت شهری دراین زمینه می‌بایست نسبت به آموزش و ترغیب شهروندان به مشارکت در حفظ محیط زیست گام برداشت.
 
پشمچی زاده شهردار منطقه 5، تفکیک زباله از مبدا یکی از راهکارهای موثر در این زمینه بر شمرد و افزود: در این راستا طرح آموزش و پرورش چهره به چهره تفکیک پسماند از مبدأ بامراجعه آموزشگران به درب منازل و مراکز آموزشی در حال اجرا است.
 
منصور باقرصاد قائم مقام معاونت خدمات شهری شهرداری تهران درادامه با اشاره به اهداف مدیریت شهری در تحقق زمین پاک و آسمان بیان کرد: در همین خصوص اصلاح رفتار تفکیک و کاهش تولید زباله دوموضوع مورد توجه مدیریت شهری است که در این زمینه آموزش و جلب مشارکت شهروندان بسیار قابل اهمیت است.
 
وی تصریح کرد: تفکیک پسماند، تفکیک از مبدأ همچنین اصلاح الگوی مصرف ازجمله برنامه‌های مورد توجه است و نقش معاونت اجتماعی و فرهنگی در امر آموزش و فرهنگ سازی و تغییر الگوی مصرف شهروندان بسیار برجسته و مهم است.
 
باقر صاد با اشاره به هزینه‌های دفع زباله در شهر تهران تاکید کرد: تفکیک از مبدا زباله‌ها نقش چشمگیری در کاهش این هزینه ها دارد و در همین راستا نیاز است تا با اجرای برنامه‌های آموزشی لازم در مسیر فرهنگ سازی و تغییر سبک زندگی شهروندان حرکت کنیم.

وی ادامه داد: روزانه حدود 8 هزار تن زباله در تهران تولید می‌شود که 50 درصد آن شامل پسماند خشک و قابل بازیافت است در همین خصوص ضرورت تفکیک از مبدأ این زباله‌ها برای پیشگیری از انواع آلودگی‌های محیط زیست اجتناب ناپذیر است.
 
باقرصاد ضمن اشاره به نقش مهم و موثر نهادهای مردمی و شورایاری‌ها در افزایش همکاری و تعامل شهروندان در خصوص کاهش تولید پسماند و تفکیک آن در مبدأ برشمرد و گفت: در این راستا حفظ بهداشت محیط و رعایت صرفه جویی در مصرف از جمله آموز‌ه‌های دینی است و باتوجه به ضرورت فرهنگ‌سازی و ترویج تفکیک پسماند در مبدأ و تفهیم اثرات زیست محیطی و اقتصادی آن بر سلامت و بهداشت شهروندان می‌تواند موضوع پسماند را بر یک فرصت طلایی تبدیل کرد.
 
قائم مقام معاونت خدمات شهری شهرداری تهران در ادامه افزود: در بخش پسماندهای تر نیر، حمل تصفه و دفن شیرابه‌های تولیدی برای مجموعه مدیریت شهری هزینه بر است که تنها با آگاهی دادن به شهروندان و کاهش نیم‌لیتر رطوبت پسماند تر برای هر خانوار تهرانی، شاهد کاهش یک میلیون و 250 هزار لیتری از شیرابه‌های تولیدی کل پایتخت خواهیم بود.

باقرصاد قائم مقام معاونت خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به کاهش مخازن زباله و افزایش مراکز جمع‌آوری پسماند خشک را از اهداف طرح تفکیک پسماند خشک خاطر نشان کرد: برنامه ریزی و تامین امکانات جهت آموزش و پرورش، فرهنگ سازی،‌اطلاع رسانی و توزیع امکانات از موارد مهم در دستیابی به اهداف مدیریت شهری در تحقیق زمین پاک است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر