بازدید 2376

جلسه کمیته فلسطین نم در مقر سازمان ملل

نشست کمیته فلسطین جنبش عدم تعهد در سطح وزرای خارجه امروز به ریاست محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در مقر سازمان ملل تشکیل شد.
کد خبر: ۴۳۷۴۶۵
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۷ 27 September 2014
نشست کمیته فلسطین جنبش عدم تعهد در سطح وزرای خارجه امروز به ریاست محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در مقر سازمان ملل تشکیل شد.

به گزارش ایرنا، دراین نشست ابتدا نماینده فلسطین گزارشی در مورد آخرین تحولات فلسطین ارائه کرد و بخش عمده ای ازسخنانش را به برنامه حکومت خودگردان برای طرح قطعنامه ای درشورای امنیت با هدف تعیین ضرب الاجلی برای خاتمه اشغال اراضی فلسطینی اختصاص داد. 

وی گفت: فلسطین در نظر دارد که قطعنامه ای با این مضمون در ماه آبان و در زمان ریاست آرژانتین براین شورا جهت تصویب ارائه کند. سپس دراین نشست وزرای خارجه کوبا، زیمبابوه، الجزایر، اندونزی، سنگال، هند، معاون وزیر خارجه مصر وسفرای مالزی وآفریقای جنوبی سخنرانی کردند.

وزیر خارجه ایران نیز دراین نشست طی سخنانی ضمن تسلیت به فلسطینیان به خاطر تلفات وخسارات وارده توسط رژیم اشغالگر قدس درجریان تجاوز دو ماهه آن رژیم به غزه، اضافه کرد متاسفانه با توجه به ماهیت تجاوزکارانه این رژیم، مشکل می توان امیدوار بود که این تجاوزها در آینده باز هم تکرار نشود. 

ظریف اضافه کرد که با این حال نکته مثبت این است که جوامع و دولت های مختلف بیش ازپیش نسبت به حقانیت مردم فلسطین و ماهیت تجاوزکارانه رژیم اشغالگر قدس واقف می شوند.

وی به عنوان مثال در این مورد به رای مثبت بیش از دو سوم اعضای مجمع عمومی به نفع ارتقاء موقعیت فلسطین در سازمان ملل، آگاه شدن فزاینده جوامع اروپایی به سیاست های تجاوزکارانه رژیم مذکور وحتی مخالفت رو به رشد مردم آمریکا بخصوص جوانان این کشور با این سیاست ها اشاره کرد. 

وزیر امور خارجه با استناد به این تحولات تاکید کرد: زمان به سود مردم فلسطین و به ضرر دشمنان آن کشور در جریان است واین به معنی شکل گیری روند مهمی درسطح بین ا لمللی در ارتباط با مسئله فلسطین است. 

ظریف افزود : وظیفه ما دوستان فلسطین این است که با اتخاذ سیاست های مناسب این روند را تقویت کنیم. 

وی دراین رابطه ضمن ابراز خرسندی از تحولات مثبت در جهت اتحاد جناح های فلسطینی طی چند روز اخیر، اظهار امیدواری کرد که تحقق این امر بیش از پیش به تقویت روند رو به رشد مبارزات مردم فلسطین برای رفع اشغال و بی اعتباری کامل رژیم صهیونیستی در جامعه بین المللی منجر شود.

در خاتمه این نشست اعلامیه کمیته فلسطین جنبش عدم تعهد که مذاکره در مورد آن قبلا درسازمان ملل متحد انجام شده بود با اجماع به تصویب وزرا رسید.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی