بازدید 11215
وزیر ارتباطات اعلام کرد

ارایه نسل سوم موبایل بدون تماس تصویری

وزیر ICT با اشاره به نگرانی برخی مراجع عظام از جمله آیت‌الله مکارم شیرازی در زمینه‌ی گسترش نسل سوم ارتباطی، گفت: سیاست دولت برای اعطای مجوز نسل سوم ارتباطی به همراه اول و ایرانسل این است که این خدمات مانند زمانی که رایتل آن را ارائه می‌داد ارائه شوند و بخش ارسال عکس و تماس تصویری تا زمان تهیه پیوست فرهنگی مسدود است.
کد خبر: ۴۲۹۳۲۹
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۹ 26 August 2014
وزیر ICT با اشاره به نگرانی برخی مراجع عظام از جمله آیت‌الله مکارم شیرازی در زمینه‌ی گسترش نسل سوم ارتباطی، گفت: سیاست دولت برای اعطای مجوز نسل سوم ارتباطی به همراه اول و ایرانسل این است که این خدمات مانند زمانی که رایتل آن را ارائه می‌داد ارائه شوند و بخش ارسال عکس و تماس تصویری تا زمان تهیه پیوست فرهنگی مسدود است.

به گزارش ایسنا، وزیر ارتباطات امروز در حاشیه مراسم بزرگداشت هفته دولت که در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد با تشکر از تمام مراجع عظام و آیت‌الله مکارم شیرازی به خاطر تذکرشان درباره اعطای مجوز نسل سوم به اپراتورهای تلفن گفت: باید در نظر داشت که در این وزارت به دنبال آنیم که مسائل اخلاقی و فرهنگی را در اولویت خود قرار دهیم و تا زمانی که پیوست فرهنگی مربوطه امضاء نشود، تمام خدمات مثل دو سال قبل ارائه می‌شود.

او با اشاره به این‌که تدوین پیوست فرهنگی تماس‌های تصویری براساس قانون برنامه‌ی پنجم توسعه از سوی معاونت برنامه‌ریزی و مدیریت برعهده دولت گذاشته است، گفت: معاونت برنامه‌ریزی و مدیریت موظف است در مورد مسائل مهمی که نیاز به تدوین پیوست فرهنگی دارد آن را به دولت اعلام کنند و دولت نیز موظف به تهیه پیوست مربوط است در این زمینه پیوست فرهنگی تماس‌های تصویری از سوی وزارت ارتباطات تهیه شده است و برای تصویب و طی مراحل قانونی به مراجع ذی‌ربط فرستاده شده است.

محمود واعظی با اشاره به این‌که دو اپراتور با امضای تفاهم‌نامه‌ای با وزارت ارتباطات موظف هستند که در مورد مسائلی که امکان نظارت بر آنها وجود ندارد تا تصویب پیوست محدودیت ایجاد کند، افزود: در این زمینه ضمن تشکر از تمام مراجع و آیت‌الله مکارم شیرازی به خاطر تذکرشان باید در نظر داشت که در این وزارت ما به دنبال آن هستیم که مسائل اخلاقی و فرهنگی را در اولویت خود قرار دهیم و تا زمانی که پیوست فرهنگی مربوطه امضاء نشود، تمام خدمات مثل دو سال قبل ارائه می‌شود.

وی با اشاره به این‌که طبق قانون دولت موظف به تهیه پیوست فرهنگی تماس‌های تصویری است، خاطر نشان کرد: وزارت ارتباطات در این زمینه پیشنهاد خود را به دولت ارائه داده است و دبیرخانه شورای عالی فضای مجازی این پیشنهاد را تهیه کرده است.

واعظی افزود: در این پیوست به مواردی که مورد نگرانی است توجه شده و اپراتورها موظفند به این پیوست پس از تصویب، عمل کنند.

وی در پاسخ به یکی از خبرنگاران در مورد وضعیت ارائه‌ی خدمات اینترنتی در کشور خاطر نشان کرد: در این زمینه تمرکز ما بر دو بخش افزایش سرعت و افزایش تعداد کسانی است که مایل به استفاده از اینترنت هستند.

وی با اشاره به این‌که در یکسال گذشته وزارت ارتباطات و فناوری بیشتر بر افزایش تعداد کاربران اینترنتی تاکید داشت، تصریح کرد: به همین دلیل در سال گذشته بیش از شش هزار روستا به اینترنت کشور متصل شده‌اند و سه میلیون کاربر جدید نیز از امکانات اینترنتی بهره‌مند شدند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره‌ی نحوه نظارت بر شرکت‌ها در زمینه‌ی حمایت از محصولات داخلی اظهار کرد: هدف وزارت ارتباطات این است که همه اپراتورها و شرکت‌هایی را که از محصولات ict استفاده می‌کنند را به استفاده از محصولات داخلی ترغیب کند و برای دستیابی به این هدف تلاش می‌کنیم در فضای تفاهم این همکاری بین بخش‌های خصوصی و تولید‌کنندگان داخلی ایجاد شود.

وزیر همچنین در مراسم بزرگداشت هفته دولت در وزارت ارتباطات کشور با رویکرد چشم‌انداز سال دوم دولت تدبیر و امید برگزار شد با اشاره به لزوم ایجاد فضای صمیمی میان اعضا و خانواده وزارت ارتباطات گفت: منظور از خانواده وزارت ارتباطات، سازمان‌ها، مخابرات و چهار اپراتور همچنین شرکت‌های خصوصی که در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات فعالیت می‌کنند هم هست و نمی‌توان به این مسائل بخش‌ها بی‌تفاوت بود.

وزیر ارتباطات با اشاره به سیاست‌های یکسال آینده درباره‌ی سیاست ساختاری و داخلی وزارت ارتباطات گفت: اول باید تلاش کنیم سازمان‌ها و تشکیلات این وزارتخانه یکجا جمع شود همچنین باید بازنگری در شرح وظایف برخی سازمان‌ها انجام شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵۶
انتشار یافته: ۲۸
متاسفم!
به خاطر همین به ما میگن جهان سومی
پس skype رو می خوان چه کار کنن
پاسخ ها
محمد جعفر (2)
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
Filter !!!
سلام
با skype ,tango,ovvoo و دیگر امکانات نیازی به ارایه این نسل نمی باشد چرا که این اپلیکیشنها همه کارها را انجام می دهند بدون نیاز به شرعی یا غیر شرعی بودن در ضمن حتی زمانی خود تلفن غیر شرعی بود ولی الان نیاز به استفتا نمی باشد.
با این شرایط تفاوت نسل 2 و 3 در چیست؟
اینترنت کمی پر سرعت تر؟
به نظرم بر اساس معیارهای خودتان اسامی نسل ها را با توجه به تعاریف عوض نمایید.
مثلا نسل الف و یا نسل ب
چون نسل 3 با این توصیف با مشابه بین المللی آن تطابق ندارد.
وقتی ارسال تصویر و ویدویو توسط صدها نرم افزار خارجی امکان پذیره و مردم ازاونها استفاده میکنند بهتره این خدمات رو اپراتورهای داخلی هم بدهند
اگه ما بخواهیم در این کشور از امکانات بروز استفاده کنیم باید کیو ببینیم؟مراجع به خیلی چیزها گیر میدند و میگند مشکل شرعی داره مانند اخذ جریمه دیرکرد در بانکها، اما اون حرفهایی که به نفع مردمه شنیده نمیشه !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
اين حرفت هزاران مثبت داشت افرين
و ما همچنان اندر خم يك كوچه به اصطلاح فرهنگي گير كرده ايم . آخه اين تماس تصويري كجاش بده؟؟؟؟!!!!!
من اهل شیرازم، بنا بر اتفاق من چند روز اصفهان کار داشتم، و بنا بر اتفاق و اجبار برای مسیریابی تصمیم بهاستفاده از3g کنم و به طرز باورنکردنی به خوبی جواب می داد و پس از بازگشت به شیراز این موضع را در شیراز هم امتحان کردم دریغ از لود کردن یک صفحه ساده ... در صورتیکه این اپراتور ابتدا به شیراز خدمات رسانیش رو شروع کرد و بعد اصفهان ... پس از پیگیری از دوستانم در اصفهان ، اونها هم کاملا از 3g خطشون راضی بودن ...؟
آیا مسولان این امر در شیراز سهل انگاری می کنند و یا اینکه خون هموطنان اصفهانی از ما رنگین تر است؟

راستی چرا وام ازدواج اصفهانی ها 2 هفته ای پرداخت می شه و شیرازی ها 9 ماهه؟
این پیوست فرهنگی چی هست که هیچوقت تصویب نمیشود؟نسل سوم تلفن همراه بیش از یک دهه است که در دنیا بکار برده میشود ,چند سال است که رایتل در ایران فعالیت میکند, از یک سال قبل هم مشخص بوده که دوره انحصار رایتل امسال به پایان می رسد وبقیه اپراتورها مجوز ورود به نسل سوم را خواهند گرفت,در این مدت آیا واقعا امکان تصمیم گیری نبوده؟ اگر واقعا چیز مضری است اعلام شود.بقیه کشورهای چه تصمیماتی گرفته اند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
همونیه که اینترنت و ام ام اس ایرانسل رو دو سال از کار انداخت.
خو با اسكايپ همديگرو ميبينيم.
بعضی مواقع در مواجهه با تکنولوژی واقعا تنگ نظری میکنیم، نمیشه که جلو ورود تکنولوژی رو گرفت، باید فرهنگ سازی کرد
میدونین مسخرست
پیوست فرهنگی
میان جلوی یه موضوعیو می گیرن مثل ویدئو ، ماهواره ، انجام فیلترینگ بعد ماهم که نمیشینیم نیگاشون کنیم ، با همه روشا دورشون میزنیم بعد که دیدن فراگیر شده یه جوری قضیرو ماس مالی میکنن
بابا دیگه این نسل دوم و سو م قدیمی شد
هر بچه ای دیگه الان بلده با این همه نرم افزار موبایل مکالمه تصویری کنه
بابا چرا به شعور ما بی احترامی می کنین
مسئولین کشور نیاز به بروز رسانی دارند!!

نسل سوم بدون عکس و تماس تصویری !!!! دیگر نسل سوم نیست؟!!
تمام حسن نسل سوم، تماس تصویری و سرعت بالای اینترنت هست، اینترنتش که ماشاا... لاک پشت رو رو سفید کرده، تماس تصویری هم که نمیدین، بهتره همون نسل دو رو ارائه کنید اون هم زمانی که دنیا از نسل چهار هم عبور کرده!
ايمان زوركي!!!!!
يعني اگر امكان تماس تصويري نباشد، هيچگاه دو نامحرم روي يكديگر را نمي بينند. همانطور كه تاكنون چنين اتفاقي نيافتاده و تمامي جنايات ناموسي بين محارم اتفاق افتاده است!!!!!!!!!!!!!!!!!
ای بابا این امکان که افتاد برای اون دنیا
اگر تماس تصویری نداشته باشه میشه نسل دو ونیم!
حالا میخواهید گرانش کنید که بعد گرانترش کنید که بعد ...
این کلمات نباشن چه می کنیم
"فراهم شدن بستر فرهنگی"،"فراهم شدن بسته فرهنگی". تازه بعد از فراهم شدن کلی طول میکشه ابلاغ بشه و نحوه اجراش هم خودش میشه فیلمی...
اینترنتش از سرعت کافی برخوردار باشه، خودمون تماس تصویری برقرار می‌کنیم! خخخخخخخخخخخخخخخخ!
واقعا جاي تاسف دارد
این محدودیت ها برای همه است یا؟
زمانی یخچال هم حرام اعلام شد...
تا وقتي وايبر و تانگو و واتساپ و لاين و .... هست چه نياز كه پول يامفت بديم شركت مخابرات با اين سرعت هاي كذايي ؟؟؟؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست