بازدید 10505

گزارش پنتاگون از دومین روز عملیات امریکا در عراق

فرماندهی مرکزی ارتش امریکا که خاورمیانه را پوشش می دهد در بیانیه ای گفت: نخستین حمله هوایی ساعت 11:20 دقیقه به وقت واشنگتن به کمک ترکیبی از جت های جنگنده و پهپادها انجام شده است.
کد خبر: ۴۲۴۲۱۷
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۵ 10 August 2014
پنتاگون اعلام کرد: نیروهای امریکا روز شنبه در دومین روز عملیات نظامی خود در عراق به حملات هوایی بیشتری در شمال این کشور در دفاع از آنچه که غیر نظامیان ایزیدی خوانده شد، دست زده اند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، باراک اوباما رئیس جمهوری امریکا طی هفته جاری اعلام کرد که وی مجوز حملات هوایی امریکا در عراق را صادر کرده و بخشی از اهداف این حملات رفع محاصره ارتفاعات سنجار است که نیروهای داعش در گوشه و کنار به سر می برند و گفته می شود هزاران پناهنده غیر نظامی از اقلیت مذهبی ایزیدی را تهدید به مرگ کرده اند.

فرماندهی مرکزی ارتش امریکا که خاورمیانه را پوشش می دهد در بیانیه ای گفت: نخستین حمله هوایی ساعت 11:20 دقیقه به وقت واشنگتن به کمک ترکیبی از جت های جنگنده و پهپادها انجام شده است.

به گفته این فرماندهی ، در این حمله دو نفربر زرهی داعش که در حال شلیک به سمت غیر نظامیان ایزیدی در نزدیکی سنجار بود هدف قرار گرفت و یکی از دو خودروی داعش منهدم شده است.

بیست دقیقه بعد پس از شناسایی نفر بر دوم ، هواپیماهای امریکا مبادرت به حمله کرده و ظاهرا این نفر بر را به همراه دو نفربر زرهی دیگر و یک کامیون تسلیحاتی هدف قرار داده و منهدم ساختند.

این فرماندهی افزود: حوالی ساعت سه بعداز ظهر به وقت واشنگتن، یک هواپیمای امریکا یک نفر بر زرهی دیگر را در نزدیکی سنجار شناسایی و مورد حمله قرار داد و ظاهرا منهدم کرد.

در روز جمعه، دو موج از حملات هوایی مواضع توپخانه داعش را هدف قرار داد و یک کاروان شبه نظامیان را منهدم کرد و یک گروه خمپاره انداز را از بین برد.

هواپیماهای امریکا و عراق همچنین برای هزاران نفر از عمدتا ایزیدی‌های سرگردان در ارتفاعات سنجار از زمان فرار از دست حملات یک هفته پیش داعش به خانه هایشان، مبادرت به فروریختن غذا و آب کردند.

اوباما پیشتر طی شنبه گفته بود که به عقیده وی تهاجم امریکا در عراق یک «طرح بلندمدت» برای از بین بردن شبه نظامیان و ارسال کمک برای غیر نظامیان محاصره شده خواهد بود.

وی گفت: من نمی توانم جدول زمانی خاصی برای عملیات ارائه دهم چرا که من از اول گفتم در هرکجا و هروقت که پرسنل و تسهیلات امریکا در تهدید باشند، وظیقه من به عنوان فرمانده کل قوا حصول اطمینان از تحت محافظت قرار گرفتن آنان است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار