بازدید 4297

حق شهروندان و تكليف دولتمردان

اگر رئيس جمهور محترم جوانان را به عرصه جهاد در جنگ نرم فرا مي خوانند، انتظار مي رود با «مديريت جهادي» خود و بسان يك امير خبير آنان را مجهز و ممهز كنند
کد خبر: ۴۰۱۹۷۶
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۶ 21 May 2014
سيد باقر پيشنمازي در سرمقاله رسالت نوشت:

رئيس جمهور: جوانان بايد در فضاي مجازي، اسلام رحماني و فرهنگ ايراني را به جهان معرفي كنند، ارتباط با شبكه اطلاعات جهاني را «حق شهروندان» مي دانيم. 27 /2/ 93. اين شعار، سخن درستي به نظر مي‌رسد اما يك روي سكه است. اگر گفته شودكه بهره برداري از دريا را «حق شهروندان» مي دانيم و بعد هم جوانان گرمازده در تابستان زندگي را بدون پرورش در امرشنا و بدون تعيين محدوده شنا و بدون تامين (به تعدادكافي) نجات غريق‌هاي مجرب به درياي طوفاني بسپاريم، نتيجه اي كه به دست خواهد آمد، قابل پيش بيني است! همچنان كه در واقعيت موجود سواحل شمال ما كه هر سال در پايان تابستان آمار غريق‌ها و درصد افزايش نسبت به سال قبل اعلام مي‌گردد! و خانواده هاي فرزند از دست داده نيز به حال خودشان واگذار مي‌گردند!

آيا هيچ پدر دلسوزي فرزندان خود را اينگونه به امواج متلاطم دريا مي سپارد؟!

براي حضور موثر و ايجابي شهروندان در فضاي مجازي و ارتباط نامحدود با شبكه اطلاعات جهاني

- آن روي سكه:

تكليف دولت در مورد تناور پروردن نوجوانان و جوانان است كه آموزش و پرورش كانون اصلي آن است و بيشترين فرصت را براي تحقق اين وظيفه خطير در اختيار دارد.

آموزش و پرورش كه در ماه هاي اخير دغدغه اول انتصاباتش ملاحظات جناحي و سياسي بوده است به گونه اي كه بعضي از آنان رسما در جلسه معارفه خود اعلام كردند! چگونه مي تواند ادعاي اهتمام به تربيت صحيح دانش آموزان را داشته باشد؟

هشدار مقام معظم رهبري در ديدار 17/2/93 فرهنگيان و توصيف اين خط مشي به انتشار "سم" در محيط تعليم و تربيت ، قابل تامل است.

- آن روي سكه:

تكليف دولت در ممهز كردن آموزش و پرورش براي پرداختن به وظيفه اصلي و آزادسازي نظام تعليم و تربيت از اسارتهاي جناحي و سياسي است .

- آن روي سكه:

"تدبير" مناسب براي افزايش ايمني و سلامت جوانان است از جمله هموار سازي و تسهيل ازدواج آنان. نه اينكه براي 3 ميليون تومان وام ازدواج كه به سختي مي‌شود با آن يك يا دو وسيله از لوازم شروع زندگي تهيه كرد، بيش از يك سال در صف انتظار بمانند و در گردش كار پيچيده وكاغذي" وامهاي كوچك" بانكها تحقير شوند! و بعد هم از كاهش آمار ازدواج اظهار تاسف شود!

- آن روي سكه:

"تدبير"مناسب براي غني سازي اوقات فراغت نوجوانان و جوانان و ايجاد
" اميد" است تا ناگزير از انتخابهاي غير مفيد و گاهي آسيب زا نشوند. نه اينكه برخي دستگاههاي دولتي متولي امر فرهنگ وجهه همت خود را
رها سازي استانداردها و موج سواري سياسي قراردهند، و به روند روبه افزايش آسيب هاي اخلاقي و فرهنگي زير پوست شهر چشم فرو بندند!

- آن روي سكه:

تكريم جوانان و نقش سپاري به آنان در عرصه مسائل اجرايي كشور و فرصت سازي براي مشورت دهي و مشورت گيري و در يك كلام از حاشيه به متن آوردن و پاسخ صحيح به تشخص طلبي منطقي آنان است.

- آن روي سكه:

سپردن مسئوليت دستگاههاي فرهنگي و تربيتي در سراسر كشور به افراد شايسته، دلسوز، مجرب و مومن به ارزشهاي انقلاب است و نه تشكيل كميته هاي انتصاب در سايه از افراد تندرو جناحي و سياسي و به دور از "اعتدال" شعار شده در دولت «راستگويان»!

- آن روي سكه:

تقويت هويت ديني، انقلابي و ايراني جوانان با بهره گيري از همه ظرفيت هاي هنري و فرهنگي و تربيتي است نه بي برنامگي در برابر استحاله فرهنگي آشكار و پنهان غرب و امواج مهاجم.

- آن روي سكه:

حمايت عملي و پشتيباني از جوانان مومني است كه به صورت فردي يا گروهي از مدتها قبل به امر توليد محتوا در فضاي مجازي و معرفي اسلام رحماني و فرهنگ ايران انقلابي (طبق نظر رئيس جمهور محترم) پرداخته اند. جواناني كه در سخنان 1/1/ 93 مقام معظم رهبري در مشهد مقدس به فعاليت هاي فرهنگي آنان اظهار اميدواري شده و تشويق گرديده اند.

اگر رئيس جمهور محترم جوانان را به عرصه جهاد در جنگ نرم فرا مي خوانند، انتظار مي رود با «مديريت جهادي» خود و بسان يك امير خبير آنان را مجهز و ممهز كنند و خود نيز با فرماندهي در صحنه و بهره گيري از ديده‌بان‌ها لحظه به لحظه فرصت ها و تهديدها را به سربازان اعلام كنند .

در اين صورت شعارها باور مي‌شوند و "عزم ملي" براي تحقق آنها شكل مي گيرد.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر