بازدید 9817

آخرین وضعیت خودروهای گمرکی معلولان

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور ضمن اعلام آخرین وضعیت خودروهای گمرکی معلولان گفت: احتمال افزایش مبلغ تسهیلات خودروهای گمرکی به معلولان تا 50 میلیون تومان وجود دارد.
کد خبر: ۴۰۰۰۶۱
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۶:۱۵ 13 May 2014
معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور ضمن اعلام آخرین وضعیت خودروهای گمرکی معلولان گفت: احتمال افزایش مبلغ تسهیلات خودروهای گمرکی به معلولان تا 50 میلیون تومان وجود دارد.

دکتر یحیی سخنگویی در گفت‌وگو با مهر در مورد اعطای خودروهای گمرکی به معلولان افزود: سال گذشته در آخرین اقدامی که انجام شد چهار هزار و 700 معلول واجد شرایط برای دریافت تسهیلات خودروهای گمرکی معرفی شدند و در حال حاضر نیز لیست این افراد به گمرک ارائه شده است.

وی تاکید کرد: قرار بود در دولت قبلی تکلیف این خودروها مشخص شود اما این اتفاق رخ نداد و در دولت جدید نیز گمرک درخواست کرده که ارائه تسهیلات گمرکی به معلولان باید مصوبه و نامه ریاست جمهوری داشته باشد و به همین دلیل در حال رایزنی با دولت هستیم که بتوانیم این موضوع را به نتیجه برسانیم.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی از احتمال افزایش تسهیلات 20 میلیون تومانی نیز خبر داد و گفت: در گذشته قرار بود 30 میلیون تومان به معلولان تسهیلات برای واردات خودروهای گمرکی اعطا شود که به نظر این تاخیر به وجود آمده به نفع معلولان است چون احتمال افزایش میزان تسهیلات تا 50 میلیون تومان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه اسامی معلولان در استانها موجود است گفت: به محض موافقت گمرک تسهیلات خودروها در اختیار معلولان واجد شرایط قرار می گیرد.

سخنگویی در مورد آخرین وضعیت بازنگری لایحه حمایت از حقوق معلولان افزود: این لایحه در حال حاضر در کمیسیون اجتماعی ریاست جمهوری است و پس از بررسی و تصویب در این کمیسیون تخصصی در دولت به تصویب می رسد و اجرا می شود.

وی افزود: روند بررسی این لایحه حدود 2 سال به طول انجامید و در حال حاضر پس از اعمال نظرات کارشناسی بررسی آن به اتمام رسیده و فقط مانده که در هیأت دولت به تصویب برسد که امیدواریم این موضوع محقق شود.

به گفته وی، تغییر زیادی در لایحه حمایت از حقوق معلولان ایجاد نشده فقط مفادی از آن کوتاه شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی