بازدید 3378

روحانی: ما در مردمسالاری پیشرو هستیم

کد خبر: ۳۷۷۵۹۷
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۴ 10 February 2014
قاضی‌بن صالح سفیر جدید تونس صبح روز دوشنبه با رییس‌جمهوری دیدار و استوارنامه خود را تقدیم کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، رییس‌ جمهور در این دیدار با ابرازخرسندی از تحولات اخیر تونس و نقش آن در کشورهای شمال آفریقا و با بیان این‌که «پیامبراکرم(ص) بنیانگذار مشورت در جهان اسلام بود» گفت: ما در مردمسالاری پیشرو هستیم. ایران و تونس علاوه بر همکاری‌هایی که در مجامع اسلامی و بین‌المللی دارند، می‌توانند در زمینه مسایل منطقه‌ای و جهان اسلام نیز با یکدیگر همکاری و رایزنی‌های نزدیکی داشته باشند.

دکتر روحانی با اشاره به مشترکات فرهنگی دو کشور مسلمان ایران و تونس بر توسعه و تقویت روابط اقتصادی و فرهنگی و ضرورت گسترش و تسهیل صنعت گردشگری میان دو کشور اظهار کرد: ایران خواهان توسعه روابط با کشور دوست و برادر تونس است.

قاضی بن صالح سفیر جدید تونس نیز در این دیدار ضمن ابلاغ سلام‌ های گرم منصف المرزوقی رییس‌ جمهوری تونس به دکتر روحانی و عرض تبریک به مناسبت ایام پیروزی انقلاب اسلامی گفت: مفتخرم به کشوری ماموریت پیدا کرده ام که صاحب فرهنگ، تاریخ و تمدن بزرگ و شناخته شده ای در جهان است.

بن صالح ضمن تبریک پیروزی ملت ایران از طرف دولت و ملت تونس گفت: تونس خود را شریک پیروزی های انقلاب اسلامی ایران می داند.

سفیر جدید تونس در ایران افزود: دولت تونس مصمم به گسترش و تحکیم روابط خود با جمهوری اسلامی ایران نه تنها در عرصه سیاسی بلکه در تمام زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان