بازدید 23090
بخوانید، به کار ببندید و به دیگران هم توصیه کنید:

نه نیروهای امدادی، نه دولت، ارتش و سپاه نمی‌توانند این مشکل را حل کنند!

این راهكارهاي عملي و ساده، ‌ضمن كاهش حداقل 20% مصرف گاز در بخش خانگي يعني نزديك 100 ميليون متر مكعب در شبانه روز، كمك مي كند كه در هيچ نقطه اي از كشور، شاهد افت فشار يا قطعي گاز نباشيم تا با پایداری شبکه گاز شهری، همه مشترکین در این ایام سرد زمستانی، از گاز طبیعی و گرمای مناسب بهرمند باشند و...
کد خبر: ۳۷۶۵۵۰
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۷ 05 February 2014
میليون ها نفر از هموطنان‌مان در سرماي بي سابقه، چشم انتظار همراهي ما هستند؛ کسانی که محتاج پتو و وسايل گرمايشي نیستند بلكه همراهي ما را مي‌خواهند و فقط انتظار كاهش مصرف از ما دارند تا کمی سهمشان از نعمات الهی فزونی یافته و بتوانند گرم شوند.

به گزارش «تابناک»، چند روزی است که بيشتر استانهاي كشور،‌ سردترين روزها و شب هاي زمستان را مي‌گذرانند، اما سهم استان های شمالی کشورمان از برف و سرما در استانهاي شمالي كشور، در 50 سال اخير بي سابقه اعلام شده و سازمان هواشناسي اعلام كرده است كه اين موج سرما و بارش برف، تا پايان هفته در كل كشور پايدار است. يعني سرما فعلا ميهمان كشور مان است و لاجرم مناطق برفی می‌بایست انتظار یخبندان و سرمای ناشی از آن را بکشند.

به گزارش شركت ملي گاز ايران، مصرف گاز كشور در روز 13 بهمن 92 به ركورد بي سابقه 570 ميليون متر مكعب رسيد كه 491 ميليون متر مكعب آن در بخش خانگي مصرف شده است و 116 ميليون متر مكعب سهم بخش خانگي استان تهران است. به واسطه اولويت تامين گاز بخش خانگي، گاز تمام يا بيشتر نيروگاهها، پالايشگاهها، صنايع بزرگ و عمده، جايگاه هاي عرضه سي ان جي و... قطع يا شديدا" محدود شده اما همچنان بحران مصرف بيداد مي‌كند.

بر همین اساس است که شركت گاز اعلام کرده اگر صرفه جويي نكنيم، خطر افت فشار و حتي قطعي گاز جدي است. البته افت فشار را در چند روز گذشته نه تنها هموطنان مازندراني و گيلاني بلكه ساکنان برخی مناطق تهران هم تجربه كردند.

البته شمالی ها، به ویژه اهالی غرب مازندران علاوه بر این مشکل، محرومیت از نعمات دیگری چون آب و برق را هم تجربه کرده و در بسیاری مناطق هنوز با آن دست و پنجه نرم می‌کنند و انتظار می‌کشند تا دستور رئيس جمهور و و دیگر دولت مردان برای رسیدگی فوری اجرایی شده و نیروهای امدادی که به در کنار خود ارتش و سپاه را نیز می‌بینند، موفق به رفع موانع و مشکلات در منطقه شوند اما اگر همه اینها به سرعت هم رقم بخورند، باز دستور هیچ مقامی و تلاش هیچ نهادی نخواهد توانست افت فشار گاز را سر و سامان دهد.

از یکسو موج سرما قدرتمند است و از سوی دیگر برف نشسته بر زمین هم به تقویت سرما آمده تا اشکالاتی مانند اتلاف بالای انرژی در ساختمان های موجود در کشورمان، بهینه نبودن مصرف و... هم مزید بر علت شده و مصرف بالای گاز تا حدود زیادی طبیعی به نظر برسد اما مگر می‌شود شمالی‌ها در سختی باشند و ما راحت بنشینیم؟

کافی است تصور کنیم در اين سرماي كم سابقه، برق خانه و محله ما قطع شود؛ اگر خانه ما با شوفاژ گرم مي شود، اگر قطعي برق چند ساعت ادامه يابد، بواسطه قطع برق و كار نكردن پمپ سيستم شوفاژ، خانه ما سرد مي شود و يا اگر فشار گاز محله و شهرما كم شود، با كوتاه شدن شعله بخاري ها و مشعل ها و پكيج ها و گرم نشدن خانه ما، كم كم مي توانيم حس كنيم هموطنانمان در چند استان كه در انتهاي شبكه خطوط گازرساني هستند چه حس و حالي دارند. بياييم حداقل در ذهن مان چنين فضايي را حس كنيم و بدانیم شدت نگراني و بحران، جدي تر و شديدتر از حد تصور ماست.

با این فرض به سادگی درخواهیم یافت که بسیاری از ساکنان مناطق سرمازده، كمك مالي و نقدي، پتو و وسايل گرمايشي و غيره نمي‌خواهند بلکه منتظرند تا ما با كاهش مصرف گاز، كمك كنيم شعله گرما بخش وسايل حرارتي آنها قد بكشد و آنها هم از نعمت گرما بهره مند شوند.

چند راهكار ساده و فوري براي كمك به گرم شدن خانه همه ایرانیان:

دكتر جواد نوفرستي، كارشناس بهينه سازي انرژي و ايمني ساختمان در این باره می‌گوید: هم اكنون و در اين ايام سرماي سراسري، وقت و زمان پرداختن به موضوعات مهمی چون چرایی عدم افزایش تولید گاز در سه سال اخیر، دلايل اصلی مصرف بالاي گاز در ساختمان، راندمان پايين و پرمصرف بودن وسايل انرژی بر و توصيه به جايگزيني آنها، نصب سيستم هوشمند و ترموستات و ... نيست بلکه نیازمند اقدامات فوری و اجرایی ساده هستیم.

وی می‌افزاید: از تمامی خانواده ها در کل کشور درخواست مي شود ضمن رعايت نكات ايمني و پرهيز از روشهاي غير ايمن كه مي‌تواند منجر به حوادث گازگرفتگي و مرگ خاموش شود، به توصيه هاي زير عمل كنند:

1. خانواده هايي كه از بخاري و آبگرمكن براي تامين گرما و آب گرم استفاده مي‌كنند، يعني 70% خانواده هاي ايراني، اگر در منزل چند بخاري روشن داريد، فقط براي چند شب، يك بخاري را خاموش كنيد. درجه بخاري ها را كمي كمتر كنيد. لازم نيست درجه ابگرمكن روي الاترين حد باشد، درجه را يك پله يا 5 تا 10% كمتر كنيد.

2. خانواده هايي كه از شوفاژ استفاده مي كنند (موتورخانه يا پكيج دارند)، يعني حدود 20% خانواده هاي ايراني: لطفا" درجه موتورخانه يا پكيج تان را فقط 5 تا 10 درجه كمتر كرده و یا حداقل شير يك رادياتور را ببنديد. دماي 50 تا 60 درجه موتورخانه يا حد متوسط دماي پكيج، ضمن اينكه شرايط مطلوب و گرماي مطبوعي براي خانواده ماست، براي بهرمندي هموطنان مان از گاز براي گرما، كمك بزرگي خواهد بود.

3. از خانواده‌ها می‌خواهیم در منزل لباس گرمتر بپوشند تا لازم نباشد بخاري ها و موتورخانه ها و پكيج ها با حداكثر ظرفيت و يا شعله زیاد، گاز را بسوزانند. در اينصورت به آساني مي‌توانيم بدون نگرانی از سرماخوردگی، 10 تا 20% در مصرف گاز صرفه جويي كنيم. 

4. از خانواده‌ها می‌خواهیم براي خواب، از پتو و لحاف گرم بیشتر استفاده كنند تا بتوانند درجه بخاري و ديگر وسايل گازسوزشان را به كمترين حد برسانند. 

5. از خانواده‌ها می‌خواهیم در اين ايام و اين چند شب بسيار سرد، مدت استفاده از آب گرم در شستن ظرف ها و استحمام را كاهش دهند.

6. از مديران و روساي سازمانها و دستگاههاي دولتي و مدارس می‌خواهیم از خاموش بودن سيستم هاي حرارتي ساختمانها در ساعات غیر کاری اطمينان حاصل كنند و در ساعات كاري نیز حتما" درجه موتورخانه را چند درصدي كاهش دهند. درضمن و بناچار، حتی تعطیلی یک روزه مدارس، دانشگاهها و ادارات دولتی با فرض خاموشی کامل سیستم های حرارتی قابل بررسی است؛ فراموش نكنيم، سرما، سلامت و جان ميليون ها هموطن عزيزمان را تهديد مي كند.

عضو شوراي سياستگذاري انجمن جامعه ايمن كشور در پایان می‌گوید: راهكارهاي عملي و ساده فوق، ‌ضمن كاهش حداقل 20% مصرف گاز در بخش خانگي يعني نزديك 100 ميليون متر مكعب در شبانه روز، كمك مي كند كه در هيچ نقطه اي از كشور،  شاهد افت فشار يا قطعي گاز نباشيم تا با پایداری شبکه گاز شهری، همه مشترکین در این ایام سرد زمستانی، از گاز طبیعی و گرمای مناسب بهرمند باشند و علاوه بر آن، گاز نيروگاهها و پالايشگاهها، صنايع بزرگ و جايگاه هاي عرضهCNG  هم تامين شود تا بواسطه مصرف سوختهاي جايگزين مثل مازوت و گازوئيل در نیروگاهها، پالایشگاها و صنایع عمده و بنزين در خودروهای دوگانه سوز،‌ هواي شهرمان آلوده تر، مرگ آورتر و سرطان زاتر نشود.

برای دریافت و دیدن آخرین اخبار تابناک، از هر نقطه ای در اینترنت Toolbar اختصاصی تابناک را از لینک زیر دریافت و بر روی مرورگر خود نصب کنید:

لینک دریافت Toolbar تابناک
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۰۴
پشت پنجره ها پتو یا ملحفه کلفت بزنید.
پاسخ ها
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
باز هم تویی؟ بقول دوستت خودشو ناراحت نکن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
ما یزدی ها به نوبه خود مصرف را به حداقل رسوندیم ، هرچند اینجا هم دما 10- هست.
وقتی تلوزیون اعلام میکنه افت شدید فشار داریم ما تا جایی که امکان داره مصرفمون را پایین میاریم و در خانه کاپشن می پوشیم تا در نقاط سرد مانند اردبیل و حالا هم شمال گاز داشته باشند.(سختی را درک می کنیم)
من نمی دونم چرا اینقدر همدلی در بین مردم ما کم شده !!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
مسخره می کنید؟!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
فعلاً 2 روزی است که گاز ما که در وسط تهران هستیم (شمال شهر را نمی دانم!) قطع هست. ولی این مشکل مربوط به نحوۀ تولید انرژی در ایران هست که گاز با این ارزش را تو شبکۀ وسیعی پخش می کنند تا بسوزد. امروزه در دنیا گاز در مراکز تولید برق با حداکثر بازدهی به برق تبدیل میشود و در منازل فقط برق مصرف میشود که نه افت فشار داره نه مشکل قطع منابع. ....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
از سازمانهای صلیب سرخ و جهانی کمک بخواهیم بعدا جبران می کنیم
کمک بخواهیم بهتره تا مردم بمیرن
مهرداد بچه نازی آباد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
من بخاری رو کم میکنم امیدوارم مشکلاتتون حل بشه...فقط تابستون گرون فروشی نکنید
سید عبود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
مگه مرض داریم گاز اسراف کنیم مجانی که نیست پول میدیم پس جایی برای صرفه جویی نیست بابام جان
میثم
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
در پاسخ به سعید عبدو
عاشق این تحلیلتم....ادم هایی مثل شماست که وضع ما ایرانی ها اینه.........میدونیم پول میدی میگم به فکر هم وطنات باش
ما مردم ایران کی باید از منابع خدادادیمون استفاده کنیم؟بجای اینکه فرافکنی کنن بیان یه کم برا مردم ارزش قائل بشن و بی عرضگی مسئولینو گردن مردم ندازن.کافیه گازی رو که به منت به کشورای دیگه صادر میکنیم حجمشو کمتر کنن تا این مشکلات پیش نیاد.خدا به ما مردم ایران رحم میکنه که برف زیاد نمیباره وگرنه همه از سرما میمردیم ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
اتفاقا"‌ ما منابع خدادادي مون رو خام خام و مفت مي فروشيم به خارجي ها و اونا كيفشو مي بردن و كارگرشون شاغل مي شه و بعد توليد مي كنند و ما چند برابر مي خريم و در بازار داخل هم مفت مفت و اونقد ارزون مي فروشيم كه براش ارزش قائـل نيستيم. عزيز من، گاز هر متر مكعب 40 سنت يعني 1100 تومن ارزش داره ولي ما با متر مكعبي 80 تومن مي سوزونيم. بنظر شما چرا ساختمون هامون گرم نمي شه؟ چون بد و بي كيفيت ساخته شدن، بدون عايق ساخته شدن. چرا موتورخونه ها و بخاري هامون پرمصرفه و راندمانشون در حد 50%؟ چون گاز مفت و ارزون بوده قدرشو ندونستيم توليدكننده ها هم كالاي كم مصرف توليد نكردن.
ما بايد به اين فكر كنيم كه اين گازو توي كارخونه هامون استفاده كنيم (مثل تركيه و اروپايي ها) و توليد كنيم و ميليو نها كارگر بيكارمون كارگرمون كار كنند و شاغل بشن و توليدبا ارزش افزوده صادر كنيم. خبر دارين كه اطلان چند كارخونه تعطيل شده چون گاز نداره؟
دولت قبلي كم كاري كرده و سه ساله توليدمون ثابته اما اگرم توليد دو برابر مي شد ما بايد مفت مي سوزونديم؟
اميدوارم كار اساسي بكنند كه ما سال بعد همين بحران رو نداشته باشيم و با اين ورند حتما خواهيم داشت مگر اينكه خدا قهر كنه و برف رو كم كنه!
محمد امین
| Italy |
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
من طرفدار دولت نیستم یا هر نهاد دیگه، اما عملا از لحاظ تکنیکی نمیشود و ربطی به هم ندارند. گازی که وارد فاز شهری میشوند به ظرفیت سیستم لوله کشی و انتقال بستگی دارد و تا حدی میتواند پرفشار یا کم فشار باشد بیشتر از فشار هم مشکل آفرین و خطرناک پس من با این تیتر تابناک موافقم تنها راه حل کم و درست مصرف کردن هستش
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
جای تعجب نداره اینکه یک نفر آگاه نباشه ولی اینکه اینهمه افراد ناآگاه هم با شما موافقند جای تعجب داره
1در زمستان هیچ صادرات گازی نداریم
2در زمستان از ترکمنستان گاز وارد میکنیم
3کسی نمیتونه جلوی استفاده ما از نعمات کشورمان را بگیره ولی بهتره درست استفاده کنیم
ما که تو گیلان هستیم خیلی مشکل داریم تردد تو جادهای درون شهری بسختی انجام میشه یه جورایی تو خونه زندانی هستیم مسئولین هم بی توحه هستن
پاسخ ها
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
و پایتخت نشینانی که ما رو انتهای لوله گاز کشور قرار دادند و بهار و تابستون که میشه میان شمال رو نابود میکنن و کلی آشغال تو طبیعت میریزن و میرن- باید راه های ارتباطی رو روشون ببندیم که نتونن بیان شمال .همونطور که اونا الان تو خونه های گرم نشستن و شمالی ها تو سرما تا جبران بشه.
یه شهروند گیلانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
عقده ای برای چی منفی میدی؟!!
از خدا می خوام شما مرفهین بی درد هم به این مشکلات دچار بشید تابدونید ما چی میکشیم.
یک هفته است که برف زندگییمون را مختل کرده و هیچکس بدادمون نمیرسه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
والا 2 متر برف تو 2 روز ... خوب همه غافلگیر شدن... چرا پایتخت نشین ها رو متهم میکنید ؟؟؟ ما همه داریم برای شما دعا میکنیم و بخاری هامون رو هم کم کردیم ... هر اتفاقی میافته میندازن گردن ما تهرانی ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
نتیجه تخریب محیط زیست و قطع درختان و ساختن ویلا و آپارتمان برای یکسری تازه به دوران رسیده میشود خشم طبیعت. اگر انسان به طبیعت احترام میگذاشت، اینگونه جواب نمیدید. این تازه اولشه و بحرانهای اصلی مانند زلزله های وحشتناک و سیلهای سهمگین و اتفاقات بسیار بدتر هنوز در راهه. بشر درخت را قطع میکند و حیوانات بیگناه را میکشد، غافل از اینکه خدایی هم وجود دارد تا حق این بیگناهان را پس بگیرد.
من
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
شما هم با فروختن اجناستون به 10 برابر قیمت جبران می کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
فرهاد جان شما هم که وقتی مسافران می آیند به هر قیمتی ویلا اجاره می دهید از آنها ÷ول می گیرید و تازه کلی جنس و ... که مسافرین می خرند به چرخه اقتصاد شهرهای شمالی کمک می شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
داشته باشین گرانفروشی شما در تابستان که آمدیم آنجا یادمان نرفته حرامتان باد
علی اصفهان
| Turkey |
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
آقا فرهاد: را ههای شمال را ببندین همتون ورشکست میشین همه چی را سه برابر قیمت میفروشین به جای تشکر واسه ما توپی الکی نیا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
البته تهرانی کمی بیشتر اسراف میکنند ...
فرهنگ مصرف گرایی عجیبی دارن بعضیاشون ...
و جاي تعجب و تاسف است كه ما بجاي كمي همدردي با هموطنان، نه تنها مصرف خود را كم نكرديم بلكه ركورد مصرف گاز در استان تهران در 14 بهمن به 129 ميليون متر مكعب رسيد يعني 13 ميليون متر مكعب يا 9%‌بيشتر در كل كشور هم مصرف بخش خانگي از 471 به 518 ميليون متر مكعب رسيد و اين يعني فاجعه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
تورو خدا اين مطلب يعني مقاله تون رو توي تلويزيون و در اخبار بگن حتما مردم توجه مي كنند اخه مردم همه كه توي اينترنت نمي يان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
فراموش نکن که 25% جمعیت ایران تو تهرانن و سال به سال هم دارن بیشتر میشن پس یه دلیل رکوردشکنی مصرف، رکوردشکنی جمعیته!
چه رویی هم دارن این اقا فرهاد شمالی
مجبورت که نکردن اونجا باشی
خودتون به خودتون رحم نمیکنید بعد توقع کمک دارین ؟
بخواد گاز قطع بشه میشه زبطی به کم کردن یا نکردن من نداره
من کم کنم خانوادم مریض بشه که تو تابستون پول ویلات رو گرون کنی ؟ همشون تنبلن و تا حالا کار نکردن
الان میرم زیاد میکنم....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
متاسفانه مردم ما نه حس همدردي دارند و نه ... وقتي همشهريان شهرهاي شمالي از اين وضعيت سوء استفاده ميكنند و يك عدد تخم مرغ رو 700 و يك بطري اب معدني رو 3000 تومان به همشهري شون مي فروشن، چه انتظاري داريم؟
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
موجود جالبی هستی در نوع خودت! کسی اگه این آقا مجبور نکرده اونجا بمونه تورو هم کسی مجبور نکرده بری شمال...چند درصد مردم شمال مگه ویلا دارن!؟ جا ول دادن هر حرفی کمی ادب یاد بگیری...بعدشم تو یکی نیای شمال عالی میشه چون حال و روزت معلومه
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
همشهری های راننده تاکسی شما هم برای سیر کردن شکم خانواده شون این روزها فقط دربست کار میکنن و خانواده امثال جنابعالی در سرما منتظر تاکسی ...
مهتاب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
بهتره قبل از آن سریعا خودت را به یک روانشناس خبره نشون بدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
تو رو خدا نگاه کن چه وضعیتی برای اخلاقیات مردم پیش اومده!
عوام الناس
| United States of America |
۰۱:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
آموزگار اخلاق،سعدی بزرگ گفت :
تو نیکی می کن و در دجـــــــله انداز خداوند در بیــــــابانت دهد باز.
یعنی چکار داری طرف لیاقت این لطف ترا دار یا نه، در تابستان با گرانفروشی ویلا تلافی میکند!تو که خوبی خوبی خود را بخودت ثابت کن و این فرصت صواب را از خودت دریغ نکن که طرفت خداست و از جایی که ظن نمی بری دستت را میگیرد نه آن گرانفروشان بیرحم که در همه جا هستند چه در شمال و چه در تهران و....
وقتی که از فرهنگ و ادب غنی خود می بریم با حافظ و سعدی بیگانه می شویم ، بی اخلاقی و فرصت طلبی و نان به نرخ روز خوری میشود مرام ما..........
دلا معاش چنان کن که گر بلغزد پای.....فرشته ات به دو دست دعا نگهدارد.....
آقایان حاضر نیستند صادرات گاز را کم کنند می گویند مردم مصرف نکنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
ربطی به صادرات نداره.
اون دستگاه هایی که گاز را پمپ می کنه روی حداکثر ظرفیت هست . دیگه کشش نداره .مصرف ایران معادل کل اروپا !!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
معلومه چی میگی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
ایران و اروپا یک تفاوت اساس دارند
در اروپا تمام ساختمانها دارای عایق بندی هستند و پنجره دو جداره واقعی! یعنی ساختمانها گرما را هدر نمی دهند و همینطور سرما را در تابستان
تو ایران چند درصد ساختمانها اینطوریند!؟

خونه خود ما مثلا پنجره دو جداره داره! باور کنید از همه جاش باد میاید تو؟؟ حالا کی پایان کار داده به این پیمانکار و تایید فرموده؟!
ناشناس
| Turkey |
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
بجه بازی درآوردین مگر میشود تعهدات خارجی را انجام نداد!
کشوری با بیشتر منابع گازی تو دنیا، گاز نداره به مردمش بده
کی میخوایم پیشرفت کنیم خدا میدونه
نمیدونم چرا خصوصی سازی نمیکنند شما که نمیتونید پارس جنوبی بسازید خصوصیش کنید
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
چرا گاز نداره به مردمش بده؟؟
ولی یه مشکل هست
سرانه مصرف ما 5 برابر آلمانیها و 13 برابر چینی هاست
کاوه
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
آقای محمد! این جریان سرانه مصرف اروپا که مرتب به رخ مردم کشیده می شود بدون در نظر گرفتن این است که اصولا در بیشتر کشورهای اروپایی از برق برای گرمایش استفاده می شود. این مثل مقایسه مصرف سرانه آب در اروپا و ایران است که قیاسی نادرست چرا که متوسط درجه حرارت در ایران طی تابستان حدود 36 درجه و در اروپا حدود 22 تا 25 درجه است. بدیهی است شرایط آب و هوایی و امکانات تاسیساتی در مصرف مثر است. مردم هرگز مقصر نیستند. ما نمی توانیم مردم را مجبور به فداکاری کنیم.
در تابستان بي ابي داريم و در زمستان بي گازي.
براي گردش بنزيم نداريم و براي غذا پول.
زيرمون ثروتي هست كه خدا به كمتر ملتي داده.
بي كفايتي هم موج ميزنه و بي لياقتي فرياد.
پاسخ ها
نوفرستي، كارشناس انرژي
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
آقا رضا، هموطن عزيز
اون ثروتي كه ميگيد زيرمون هست، رو ما داريم خام خام و مفت مي فروشيم به خارجي ها و اونا كيفشو مي بردن و كارگرشون شاغل مي شه و بعد توليد مي كنند و ما چند برابر مي خريم و در بازار داخل هم مفت مفت و اونقد ارزون مي فروشيم كه براش ارزش قائـل نيستيم. عزيز من، گاز هر متر مكعب 40 سنت يعني 1100 تومن ارزش داره ولي ما با متر مكعبي 80 تومن مي سوزونيم. بنظر شما چرا ساختمون هامون گرم نمي شه؟ چون بد و بي كيفيت ساخته شدن، بدون عايق ساخته شدن. چرا موتورخونه ها و بخاري هامون پرمصرفه و راندمانشون در حد 50%؟ چون گاز مفت و ارزون بوده قدرشو ندونستيم توليدكننده ها هم كالاي كم مصرف توليد نكردن.
ما بايد به اين فكر كنيم كه اين گازو توي كارخونه هامون استفاده كنيم (مثل تركيه و اروپايي ها) و توليد كنيم و ميليو نها كارگر بيكارمون كارگرمون كار كنند و شاغل بشن و توليدبا ارزش افزوده صادر كنيم. خبر دارين كه اطلان چند كارخونه تعطيل شده چون گاز نداره؟
دولت قبلي كم كاري كرده و سه ساله توليدمون ثابته اما اگرم توليد دو برابر مي شد ما بايد مفت مي سوزونديم؟
اميدوارم كار اساسي بكنند كه ما سال بعد همين بحران رو نداشته باشيم و با اين ورند حتما خواهيم داشت مگر اينكه خدا قهر كنه و برف رو كم كنه!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
از اين مطلب و همچنين پاسخ كارشناس انرژي به آقا رضا، لذت بردم من رو به فكر فرو برد كه مشكل واقعا كجاست
این بحرا نشون داد مسیولان ما فقط بلوف میزنند، ما که در برابر یک برف اینطور وا میریم، دربرابر .... که مقابلمون هستن، چیکار میکنیم؟
یه دوست سیدی دارم که این چند روز مدام این سوالو از من میپرسه
اميدوارم مدارسي كه 2-3 روزه تعطيل هستن، موتورخونه شون خاموش باشن و فردا و پس فردا كه ادارات و شركتها هم اكثرا تعطيل هستند، موتورخونه پرمصرف شون رو خاموش كنند مشكل برطرف ميشه
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
فامیل ما مدیر یه مدرسه ست و میگفت هرچندروز هم تعطیل باشه موتورخونه مدرسه شبها خاموشه و صبهها روشن
فامیل دور
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
فامیلت نگفت صبحها صحیح است نه صبهها؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
آقای فامیل دور ملاکلامی: صبح‌ها درست است؛ نه صبحها
فامیل دور
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
ناشناس جان شما چون تازه دکترای اکابر گرفتی برایت خواندن صبحها سخت است .
بسیاری از منازل کشورمان هنوز استاندارد های لازم برای گرمایش ندارند مثلا پنجره ها ی منازل آهنی یا الومنیمی هستند که به راحتی سرما را به داخل خانه انتقال می دهند در حالیکه در کشور هخای پیشرفته از پنجره های دو جداره استفاده کرده و در مصرف سوخت صرفه جویی می کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
مهمتر از پنجره هاي دوجداره، عايق بندي پوسته خارجي (ديوارها، سقف و كف) ساختمان هاست كه سهم بالاي 60% در اتلاف گرما دارند و 20-25% هم سهم پنجره هاست. البته كه پنجره هاي دوجداره هم مهمند اما خونواده هايي كه بخاري دارند (بر اساس اين گزارش 70% خونه ها)، نمي تونن پنجره دوجداره بزارن و همه جارو كيپ كنند يا بايد پنجره بزارن و يك دريچه يا روزنه تامين هوا كه دچار گازگرفتگي و مرگ خاموش نشن
خدایا مردم ما را در این آزمایش بزرگ سربلند
بفرما و از عطوفت و رحمتت مایوس نفرما .
به جای مدیریت جهانی بهتر بود تولید گاز را افزایش می دادند
ممنون از اطلاع رسانی صحیح و یادآوری نکاتی ساده که میتونه کمک کنه به کسایی که دچار کمبود گاز هستند
پاسخ ها
ايراني
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
تو رو خدا اين مطلب رو به گوش همه ايرونيا برسونيد با اسم ام اس و از رسانه ملي كه همه بدونن چطوري مي تونن به هموطناشون كمك كنن
محسن خان با شما هستم:
جایی که شما کاری و زرنگ باشی باید که شمالی زحمتکش که محصولشو پیش فروش میکنه برای یک لقمه نان حلال،تنبل باشه.
جایی که شما با انصاف وسط این سرمای استخوان سوز گاز خونتو زیاد کنی تا شاید اینطوری عقده های درونیتو خالی کنی باید که شمالی پررو باشه و پرتوقع.
جایی که ازتون درخواست کمک میشه و اینطوری جواب میدی و مثلا تلافی گرونی ویلاها رو خالی کنی، باید که شمالی بی رحم باشه .شمالی که در مهمان نوازی سرآمد هست و نون خالیشو با مهمان قسمت میکنه.گرچه خیلی ها امدند نان خوردند و نمکدان شکستند.
بذارید بگم: امثال شما ها توی جاده ها باعث تصادفات مرگبار میشید چون وقتی تحمل یک نظر رو حتی نداری محال ممکنه بر فرض مثال وسط جاده رانندگی کنی و به راننده ی دیگری اجازه حرکت یا .. بدی. خدا عاقبتت را بخیر کنه.برو به زندگیت برس. شمالی با عزت نفس هم گیلانی و مازندرانی منت امثال شمارو نمی کشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
متاسفانه همه جا همه جور آدم پیدا می شود
بنی آدم اعضای یکدیگرند بنابراین در زمان نیاز باید به یکدیگر یاری رساند.
تمیدورام زودتر مشکل هموطنانمان حل شوند.

ولی از حق نگذریم شمالیها هم در عید و تابستان البته نه همه اشان ولی خیلیهاشان از کاسب گرفته تا اجاره دهندگان حسابی همه را سر کیسه می کنند!
ما معمولا درس خوانهاي شب امتحان هستيم با گرم شدن هوا و ذوب شدن برفها تمامي سروصداها ووامصبيتها هم فراموش ميشود تا بار ديگر برف يا زلزله يا سيل ديگر البته هنوز مات متحير مانده ام از مديريت كه ادعاهاي جهاني دارد ودر كار يوميه خود مانده!
اميدوارم مدارسي كه 2-3 روزه تعطيل هستن، موتورخونه شون خاموش باشن و فردا و پس فردا كه ادارات و شركتها هم اكثرا تعطيل هستند، موتورخونه پرمصرف شون رو خاموش كنند مشكل برطرف ميشه
وقتي بخاري هامون راندمانشون 50% است و بدتر از اون موتورخونه ها راندمانشون افتضاحه، مردم چكار كنند؟
من براي خونه خودم مجبور شدم برم بخاري بخرم چون با شوفاژ و موتورخونه بازم خونه گرم نميشه، مي بينم برچسبش رده برچسب انرژي F و G داره! چرا مي زارن اينا توليد بشن
توروخدا دولت دستور بده بانك مسكن يه وام جعاله مخصوص تغيير وسايل و سيستم گرمايش خونه ها بده، بتونم خونمو لوله كشي شوفاژ كنم و از اين پكيجايي كه ميگن هوا رو از بيرون مي گيره و دودكش دولوله اي داره بخرم. هم كم مصرفه هم ايمن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
جدا مردم چه گناهی دارن چرا دولت اجازه میده هنوز وسایل پرمصرف تولید بشه و راندمان اکثرشون اف یا جی هستش بعضی هام اصلا برچسب ندارن یعنی مردودن؟ بهینه سازی و استاندارد و وزارت صنایع جواب بدن؟
به خدا قسم دیشب رفتم دوستمو ببینم می بینم با زیرپوش اومده دم در. رفتم تو می بینم بخاری رو هواست!!! می گم عزیزم اینو کمش کن چه لزومی داره اینقدر خونه را گرم کنی. من خودم الان با کاپشن نشستم پشت کامپیوتر. لزومی نداره هی با گاز خودتو گرم کنی. مگه قدیما چیکار می کردن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
احسنت بر تو دوست ناشناس
مشكل ما همينه، لباس راحتي توي خونه زمستون و تابستون ما يكيه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
قدیمها کرسی داشتند
دیوار یک متری داشتند
دل بزرگی داشتند
صفا داشتند
صمیمیت داشتند
راستی و صداقت داشتند
.....
حال کدامشون هست!؟
وقتي بخاري هامون راندمانشون 50% است و بدتر از اون موتورخونه ها راندمانشون افتضاحه، مردم چكار كنند؟
من براي خونه خودم مجبور شدم برم بخاري بخرم چون با شوفاژ و موتورخونه بازم خونه گرم نميشه، مي بينم برچسبش رده برچسب انرژي F و G داره! چرا مي زارن اينا توليد بشن
توروخدا دولت دستور بده بانك مسكن يه وام جعاله مخصوص تغيير وسايل و سيستم گرمايش خونه ها بده، بتونم خونمو لوله كشي شوفاژ كنم و از اين پكيجايي كه ميگن هوا رو از بيرون مي گيره و دودكش دولوله اي داره بخرم. هم كم مصرفه هم ايمن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
از ديوار اتاق خواب و پذيرايي انگار سوز سرما وارد مي شود شوفاژ ماهم خونه رو گرم نمي كنه درجه موتورخونه هم زياده و مجبور شديم شومينه رو روشن كنيم ولي بازم فايده نداره. اما بخاطر هموطنامون، لباس گرمتر مي پوشيم، شومينه رو هم خاموش ميكنيم و درجه موتورخونه رو هم مياريم روي 55
دوستان عزیز

توجه کنید اگه از بخاری گازسوز در اتاق معمولی ( و نه حال پذیرایی) استفاده میکنید به هیچ وجه درزهای در و یا پنجره رو نبندید . صرفه جویی خوبه ولی نه به قیمت خفه شدن با گاز مونواکسید . توجه داشته باشید که اگه تمامی درزهای اتاق من جمله دریچه کولر . درزهای پنجره و اتاق رو ببندید به تدریج اکسیژن اتاق کم شده و زمینه برای سوختن ناقص گاز و تولید مونواکسید فراهم میشه . یک نکته دیگه : اگه از پنجره اتاقتون دودکش به بیرون از اتاق زدید حتما دور این دودکش رو عایق کنید در غیر این صورت گازهای خروجی از دودکش بیرون از پنجره سرد شده و فشار معکوس در بخاری ایجاد میکنه که ممکنه باعث تولید مونواکسید بشه . در سالهای قبل یکی از عوامل اصلی خفگی در اتاق نه نشد گاز و .. بلکه بسته بودن مجاری ورود اکسیژن بوده
به یکی از دوستام میگم دیشب با 2تا شلوار و لباس گرم خوابیدم و بخاری رو یه 10-20% کم کردم میگه من شبا حتما باید با شورت بخوابم.با شلوار خوابم نمیبره.امان از این جاهلیت مدرن
من بعد از خوندن این مطلب رفتم بخاری مغازه رو تا اخر کم کردم امیدوارم بقیه دوستان هم رعایت کنند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
من هم همين كارو كردم. درجه آبگرمكن رو كم كردم. يه بخاري رو خاموش و همه اعضاي خونواده لباس گرمتر پوشيديم
علاج استفاده از حداکثر گرما و صرفه جویی از حامل های انرژی صرفا پوشاندن درزها ی پنجره ها و درب ورودی با نایلون و پتوست و خوبم جواب میده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
علي آقا: راهكار شما 70%‌ و شايد 80%‌ مردم رو با خطر گازگرفتگي مواجه مي كنه. همه كه مثل شما موتورخونه يا پكيج پيشرفته ندارن. تازه خيلي ها شومينه دارن و ...
اكسيژن خونه كم بشه مرگ خاموش و انالله و انا اليه راجعون
مشكل مملكت ما اينه كه توصيه صرفه جويي ميكنيم به عواقب ايمني اون توجه نداريم مثل تبليغات چند سال قبل بهينه سازي و شركت گاز كه حرف شمارو مي زدن: درز بند باعث صرفه جويي مي شود! بله ولي باعث مرگ هم مي شود اگر توي خونه وسيله حرارتي داريد كه طبق اين گزارش و حرفهاي قشنگ كارشناس، 70%‌مردم مملكتمون بخاري دارن.
متوجه شدي يا نه!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
كه بميريم؟
تروخدا اين پيشنهادو به كسي نده
بیاید بامصرف بی رویه گاز درتعطیلی مدارس سهیم باشیم
با وجود اینکه تبریز بشدت سرده من به احترام هموطنان شمالیم همین الان پکیجمو 15 درجه کم کردم . ما ایرانی ها برای هم زنده ایم. این فرهنگ ایران زمینه. اگر انتقادی از مسئولین داریم به جای خود. فکر کنید این اتفاق در شهر خودمان اتفاق می افتاد از دیگر هم وطنان خود چه انتظاری داشتیم؟زنده باد هم وطنان شمالیم
پيشنهاد1- به مردم ايران: بيايد همه براي اين دوره بحران همه صرفه جويي كنيم و دوستامون روهم با پيامك تشويق كنيم بخاطر هموطنامون چه با دولت فعلي و قبلي خوشمون بياد چه نياد انسان كه هستيم ايراني كه هستيم!
پيشنهاد2 به دولت: بعد از اين بحران يا از ابتداي سال آينده، ما مصرف گازمون رو نصف ميكنيم بشرط اينكه دولت گازو كه صادر ميكنه 50% پولي كه از صادرات گاز بدست مي ياره (نصف 40 سنت) رو بما برگردونه، بقيه حلالش!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
عجب ايده بكري!
با استفاده از غذاهای آماده که نیاز به پخت وپز و شستن ظرف زیاد ندارد مصرف گاز را کاهش دهید
خانواده ما در اهواز بخاری خاموش کردیم و تصمیم گرفتیم تو خونه لباس گرم بپوشیم چون سرمای 5-10 درجه ای اینجا رو میشه با پوشیدن لباس گرم تحمل کرد ولی جریان گاز باید به سمت هموطنان در مناطق سردتر برقرار باشه
درسته تبریز خیلی سرد هست ولی مانع نمیشه که یاد هموطنامون تو شمال نباشیم. این نعمت خدادای هست و صاحبش هم مردم ایران زمین هستند. شاید همین شرایط فردا پس فردا برای شهر من رخ بده پس باید به فکر همدیگر باشیم. منم به نوبه خودم درجه بخاری ها را تو درجه حداقل گذاشتیم و عوضش لباس گرم پوشیدیم و یکم درز گیری کردیم.
چرا منفی بافی می کنی تابناک ....؟!
همه جای دنيا برف که مياد کار ها سخت ميشه...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
منفي بافي چيه؟ حالت خوشه؟
داره ميگه يكم صرفه جويي كنيم كه هموطنامون هم گاز داشته باشن خونه شون رو گرم كنن اين منفي بافيه؟
هموطنان عزیز حوادث غیر مترغبه در کشورهای توسعه یافته هم اتفاق میافتد و مشکلاتی هم به وجود می آید اما سازماننهای دولتی ونهادهای مردمی از قبل به دقت برنامه ریزی میکنندو آموزشهای لازم نیز به مردم داده میشود امروز تنها مشکل منطقه شمال کشور کاز نیست بلکه تمام زندگی وشغل مردم تحت تاثیر قرار گرفته واین واقیت انکار ناپذیر را باید بپذیرم که کشور ما در مصرف آب برق وگاز بدلیل مختلف از میانگین جهانی بسیار بیشتر است ولازم است مطلعات دقیقی انجام شود واما سخن آخر اینکه در حال حاضر بعنوان وظیفه انسانی میبایست دور از هرکونه بحث حاشیه ای بهر شکل ممکن به مردم شمال وسایر مناطق کشور کمک کنیم
پاسخ ها
دوست شما
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
امحمد اسم مرده یا زن؟ غیر مترغبه هم نیست
غیر مترقبه است .
شرایط بعضی نقاط استانهای شمال اورژانسی
بوده و نیاز فوری به کمک و همدلی دارند .
اگر هر کمکی از دستتان بر می آید فورا انجام
دهید و اگر نمیتوانید با حرفهای نیشدار و متلک
انداختن نیشتر به قلب مجروح هموطنان
شمالی نزنید. وقت فراخ دستی. دستی بگیر
ز دستی. تا دست تو بگیرند هنگام تنگدستی
من که از شمالی ها بدی ندیدم. همین تهرانی ها اگه صاحب مغازه ها و ویلاهای شمال بودن بی انصافی رو به حد اعلا رسونده و خون مردم رو تو شیشه می کردن!
ما فعلا فقط یک اتاق را گرم می کنیم و شب را در آن می خوابیم. بقیه خانه دمای متوسط دارد.
ما تو یک ساختمان 200 واحدی 8 طبقه در تهران زندگی میکنیم و از اول پاییز حتی یک بار هم وسایل گرمایشی مون رو روشن نکردیم و چون عایق خوبی داریم بعضی موقع ها پنجره رو باز میکنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
درسته كه عايق شاهكار ميكنه و اصل صرفه جويي و كاهش مصرف با عايق انجام ميشه ولي حرفتون باورنكردنيه.
200 واحد توي 8 طبقه يعني هر طبقه 25 واحد؟ اين ساختمون كجاي تهرانه
هيچ وسيله گرمايشي؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
شهرک اکباتان که اینجوریه جای دیگه رو نمی دونم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
یعنی شما توی شهرک اکباتان از اول فصل سرما هنوز سیستم گرمایش رو روشن نکردید و فن کویئۀ هاتون روشن نیست؟ من که خونه فامیلم توی همون اکبابتان فن کوئـیل ها رو روشن دیدم
ابن جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
فاز دو اکباتان بصورت مجتمع بزرگ با چند ورودی
است . شاید 200 واحد در چند ورودی و 8 طبقه
صحیح باشد .
احمد اقا!اولین باری است پیام میگذارم.ادب.....
سلام به همه دوستان شمالی، جنوبی، مرکزی ،غربی و شرقی‌ (ایرانی‌ )

بحثها را نگاه می‌کردم، چند چیز مثل تیر در قلبم نشست

بنابرین چند نکته را می‌خواهم حضورتان عرض کنم،

برادران ، خواهران

حالا شمال گران فروش هستند یا نیستند ،

تهرانیها مرفه هستند یا نیستند ، گاز به اروپا صادر میشود یا نمیشود به کنار

عزیزان ، هموطنان ما به کمک ما احتیاج دارند

الان جای این دعواها نیست ، یه بخاری را خاموش کردن یا

یک رادیاتور را بستن برای این که بچه برادرتان ، خواهرتان در شمال یخ نزند

به خدا کار سختی نیست.

به خدا ما(همین مردان و زنان ایرانی‌ ) یک زمانی‌ برای حفظ جان دوستان ، برادران و خواهرانمان

داوطلبانه روی نارنجک میخوابیدیم که ترکشش دیگران را نگیرد، من

از ۱۰۰۰ سال پیش حرف نمیزنم همین ۲۰-۳۰ سال پیش بود.

چه بلایی سر ما آماده است، چرا با هم این قدر ناا مهربانیم.

من به همه افرادی که می‌شناسم گفته‌ام خواهش کردم، که

در مصرف گاز چند روز صرفه جویی کنند .

انشا‌الله خدا این مردم را دوباره با هم مهربان و یک دل کند

امین
پاسخ ها
عوام الناس
| United States of America |
۰۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
ای آشنای ناشناس از تو سپاس از تو سپاس
من هم تا اینجا را خواندم و بهتر از جواب شما را نیافتم!لذت بردم.
آموزگار اخلاق،سعدی بزرگ گفت :
تو نیکی می کن و در دجـــــــله انداز خداوند در بیــــــابانت دهد باز.
یعنی چکار داری طرف لیاقت این لطف ترا دار یا نه، در تابستان با گرانفروشی ویلا تلافی میکند!تو که خوبی خوبی خود را بخودت ثابت کن و این فرصت صواب را از خودت دریغ نکن که طرفت خداست و از جایی که ظن نمی بری دستت را میگیرد نه آن گرانفروشان بیرحم که در همه جا هستند چه در شمال و چه در تهران و....
برای همدردی باهاشون امشب فلکه گاز خونمو بستم
درد اينجاست بابام جان ! كه ما دومين كشور كاز جهانيم ! كه ما بلحاظ نفت و منابع عظيم بتروشيمي جزو سومين جهانيم ! از نظر معادن وفلزات و وغيره بسيار غني ايم! اما ! اما! فقط شانس نداريم! شانس خيلي مهمه!!
با وجود سرماي شديد تو تبريز به خاطر حس هموطن دوستي و بشردوستانه ، علي الخصوص هموطن هاي شمالي ، يكي از دو بخاري موجود رو كلاً خاموش كرديم. فرقي نمي كنه اگر فقط يك شمالي يا تهراني و يا ... در سرما بمونه همه مون مقصريم و پاسخگو.
يا حق.
متاسفانه خانم من برای شستن ظرفهای ناهار 4 نفر 30 دقیقه آب گرم را در حداکثر دما استفاده میکنه با اینکه از شستن ظرف خوشم نمیاد این هفته را با اب سرد من ظرفها را میشورم من با اب سرد راحت ترم اما مسولان برای این موارد از قبل برنامه ریزی داشته باشن
باید به همه مردم و مسئولین گفت: اون وقتا که جیک جیک مستونت بود، فکر زمستونت بود؟!!
بعد پشت سر گذاشتن این بحران از همین حالا باید فکر سال بعد بود و البته سایر بحرانهای احتمالی آینده...
آفرین به غیرت و انسانیت.و... تبریزی ها عزیز کاش همشهری شما بودم
مشکل ما ایرانیها اینه که همه ما کارشناس هستیم تو همه مسائل
اگه تو سوریه بود میتونستند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان