بازدید 24954
اعترافات تلخ مرضیه وحید دستجردی ادامه دارد؛

آیا کسی نیست که به پرسش وزیر بهداشت پاسخ بگوید؟!

در بخش‌هایی از گفت‌وگوی وزیر بهداشت با خبرنگار صداوسیما، دکتر دستجردی به گونه‌ای نسبت به عملی نشدن وعده‌های بانک مرکزی در تأمین ارز مورد نیاز برای واردات دارو گلایه می‌کند که گویی، تنها از زاویه یک پزشک مسئول به ماجرا نگریسته و یا حتی می‌کوشد، زبان گویای خانواده‌های بیمارانِ دچار مشقت باشد، به گونه‌ای که انگار تنها انتظار وزیر هم یافتن پاسخ برای علامت سؤال بزرگ امروز در بحث داروست!
کد خبر: ۲۸۴۵۵۹
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۴ 12 November 2012
ظاهرا انتقادات وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پایانی ندارد؛ انتقاداتی که روز به روز بر شمارشان افزوده می‌شود تا از طرح خطر بروز «آتشفشان ایدز» و لزوم اهتمام بر امر پیشگیری از آن، به تندترین انتقادها در زمینه سهم بسیار اندک بیمه‌ها در تقبل هزینه‌های درمانی و افزایش نرخ سقوط به زیر خط فقر با پرداخت هزینه‌های سنگین درمانی رسیده و سرانجام به ماجرای بحران ارزی و نایاب شدن دارو کشیده شود.

به گزارش «تابناک»، با گذشت نزدیک دو هفته از انتشار خبر «تأمین 400 میلیون دلار ارز دارویی کشور» از سوی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مرضیه وحید دستجردی، روز گذشته با حضور در گفت‌وگوی خبری یکی از شبکه‌های صدا و سیما، از محقق نشدن این وعده خبر داده و به گونه‌ای انتقادات خود را نسبت به این موضوع ابراز داشت که گویی تنها در قالب یک پزشک و مسئولیت‌هایش سخن می گوید، نه به عنوان یکی از اعضای هیأت دولت.

دکتر دستجردی با تأکید بر محقق نشدن بخش اعظم نیاز ارزی کشور برای واردات دارو در سال جاری، دارو را از نان شب واجب‌تر خوانده و در پاسخ به پرسشی مبنی بر شایعه مصرف ارز واردات این کالای اساسی برای ورود ماشین‌های لوکس می‌گوید: ما هم به مانند شما این پرسش را داریم و نمی‌دانیم ارز دارو به چه مصرفی رسیده است، ولی بسیار امیدوارم که تعهدات دولت محترم و بانک مرکزی در این زمینه جامه عمل بپوشد.

این سخنان در شرایطی گفته می‌شود که با گذشت نزدیک هشت ماه از سال جاری، ششصد میلیون دلار از دو و نیم میلیارد دلار نیاز ارزی کشور برای واردات دارو تأمین شده و کمبود و گرانی در برخی از اقلام دارویی، کارد را به استخوان بسیاری از خانواده‌های درگیر با مقوله درمان رسانده تا جایی که رئیس کمیسیون بهداشت مجلس، در انتقادی شدیداللحن، می‌گوید: هزینه یک دوره درمان سرطان با هرسپتین دویست میلیون تومان شده و بهای تجهیزات پزشکی به طور متوسط ۲۵۰ درصد افزایش پیدا کرده است، اما دولت اعتبارات مصوب را تخصیص نداده و سلامت مردم را به بازی گرفته است.

حسینعلی شهریاری با اشاره به عقبگرد در تقبل هزینه‌های سلامت توسط دولت، به کمبود دارو، واکسن، بروز برخی از بیماری‌هایِ ریشه‌کن شده، افزایش هزینه‌های درمان و هزینه‌های بیمارستانی و کاهش کیفیت خدمات ارائه شده توسط آن‌ها اشاره کرده و با گلایه از اختصاص ارز برای واردات لوازم آرایشی، خودروهای لوکس، چوب بستنی و دیگر اقلام غیر ضروری، می‌گوید: به خدا قسم [بیماران] با ما تماس می‌گیرند و نفرین می‌کنند. می‌گویند شما مگر نمایندگان ما نیستند؛ چرا به مشکلات ما رسیدگی نمی‌کنید؟ چرا داروهای مورد نیاز ما را فراهم نمی‌کنید؟ مسئولان دولت بدانند که شوخی با سلامت مردم کار خطرناکی است و من گمان نمی‌کنم جاهایی مثل بانک مرکزی و برخی مراکز تصمیم گیری در دولت ناآگاهانه این کار‌ها را انجام ‌دهند!

انتقاداتی از این دست در حالی گفته می‌شود که برخی مشکلات پدید آمده در واردات دارو را تا اندازه‌ای ناشی از تحریم‌ها خوانده و از دشواری‌های انتقال ارز سخن به میان می‌آورند؛ اما قطعا اختصاص نیافتن ارز مورد نیاز برای این امر، مشکل بزرگتری است که شاید سنگ بنای پدید آمدن این شرایط بغرنج دارویی باشد.

اینجاست که وزیر بهداشت بحق، نوک پیکان انتقاداتش را متوجه این نقطه کرده و با تأکید بر تحقق نیافتن تعهدات دولتی که عضو ارشد آن است، ابراز امیدواری می‌کند که تعهدات بانک مرکزی جامه عمل بپوشد. شاید خواندن سخنان این عضو کابینه، بهتر از هر بحث کار‌شناسی در این باره باشد:

* آیا به دارو به عنوان کالای اساسی، ارز مرجع (همان ارز ۱۲۲۶ تومانی) تعلق نمی‌گرفته؟

باید قاعدتا تعلق می‌گرفت، ولی متأسفانه این مشکل را در شش ماهه نخست امسال داشتیم که البته اکنون تا اندازه‌ای برطرف شده که بایستی تسریع شود.

* خوب، همان [دیرکرد] شش ماهه ظاهرا لطماتی وارد کرده ...؟

بله، همین که مواد اولیه و داروهای ساخته شده وارد نشود، منجر به کمبود می‌شود که البته ما از راه‌های گوناگون به شدت تلاش می‌کنیم [که از لطمات بکاهیم]؛ یعنی اگر مسیری بوده که برای ما سه ماه، چهار ماه به طول می‌انجامیده، تلاش کردیم اینها را از راه‌های گوناگون همچون استفاده از هواپیما، به سرعت داروها را تهیه کرده و وارد کنیم که هیچ صدمه‌ای از این بابت متوجه مردم خوب ما نشود و در عین حال، امید بسیاری داریم تعهدی که بانک مرکزی به ما داده ـ که به سرعت ارز مابقی مورد نیاز را در اختیار شرکت‌های دارویی ما می‌گذارند ـ جامه عمل بپوشد.

دارو یک محصول به شدت استراتژیک است که حتی از نان شب هم واجب‌تر است، چراکه ممکن است به جای نان، چیز دیگری را برای خوراک مصرف بکنیم، ولی دارو قابلیت جایگزینی ندارد. دارو با زندگی و مرگ انسان‌ها سر و کار دارد و همین سبب می‌شود که گاه حاضر می‌شوند همه زندگی‌شان را بفروشند تا دارویی تهیه کنند تا شاید خانواده‌، فرزند و یا خودشان را نجات بدهند.

* ارز مرجع در اختیار وارد کنندگان داروست یا وارد کنندگان محصولاتی چون پورشه، مازراتی و دیگر خودروهای لوکس؟

ما هم به مانند شما چنین اخباری را شنیده‌ایم و این پرسش را داریم و امیدواریم که به این پرسش پاسخ داده شود.

از آغاز سال، تلاش بسیاری کرده‌ایم تا ارز ۱۲۲۶ تومانی را ـ که البته در ابتدا ۱۰۵۰ تومانی بوده ـ در اختیار وارد کنندگان دارو گذاریم، ولی موفق نشده‌ایم و نمی‌دانیم این ارز در کجا مصرف شده است؛ این پرسش ما هم هست.

آنچه از دست ما برمی‌آید، تلاش است و به شدت در حال تلاشیم. همکاران ما در سازمان غذا و دارو، بخش تجهیزات پزشکی، هیأت امنای ارزی و شرکت مادر تخصصی تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت و همه شرکت‌هایی که به گونه‌ای در این زمینه سر و کار دارند، یک پایشان در بانک مرکزی و پای دیگرشان در بانک عامل، در حال تلاش و پیگیری هستند و خود ما نیز همواره در حال پیگیری هستیم.

اما آنچه ما می‌توانیم انجام دهیم، این است که در خدمت مردم عزیز کشورمان باشیم و تلاش کنیم و نگذاریم سلامت مردم به خطر بیفتد و از سوی دیگر نیز باید این کشش باشد و این ارز را در اختیار بگذارند. البته من ناامید نیستم و بسیار امیدوارم، این تعهداتی که دولت محترم و بانک مرکزی در این زمینه داده‌اند، تسریع و عملی شده و از این به بعد این تعلل و دیرکردها جبران شود.


دانلود گفت‌وگوی تلویزیونی وزیر بهداشت
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۱۸۲
انتشار یافته: ۵۵
بنده ضمن تشكروقدرداني ازسركار خانم دكتروحيددستجردي كه وزارت بهداشت ودرمان ايران راعهده دارميباشندمتاسفم كه دولت محترم به همكارخدوم ودلسوزخودپاسخ ومساعدت مناسبي رادربهبودبهداشت ودرمان مردم نجيب جمهوري اسلامي ايران نميدهد
پاسخ ها
يارو
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
تمام مشكلات را شما با اين تشكر تون حل كرديد!! نمي دونم ما ايراني براي چي توي همه چيز تعارف تيكه پاره ميكنيم. لب كلام : وضعيت دارو و درمان خيلي بده....... وسلام
آيا اصلاً كسي هست كه پاسخ بگويد؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
مگه خود خانم وزیر نگفت 97درصد داروها تولید داخله به خود کقایی رسیدیم و اماده صادراتیم پس چی شد؟
امین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
برادر من مشکل تو همون چند درصده که تولید داخل نیست. تازه خیلی ها که تولید داخل بعضی مواد اولیه اش وارداتیه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۳
نه اگر کسی پاسخگو بود ما چه دردی داشتیم
نمی دونم چرا اکثر این مدیر وزیرا آخر دولتشون که میشه زبونشون باز میشه و به فکر م ل ت میافتن...لطفا یکی این بیماری رو برای من تشریح کنه
ارز مخصوص كالاهاي ضروري مثل خودرو است
اگه ارز رو بدن برا دارو پس از كجا ارز مرجع براي واردات ماشينهاي لوكس تامين كنند.
توقعاتي داريدها...
خانم وزیر، با این حرفها باید منتظر برکناری از طرف رییس جمهور باشید. اما مطمئن باشید با این برکناری ارزش شما بین مردم چندبرابر خواهد شد. خوشحالم که در بین هیات دولت کسی هست که عملا به درد مردم توجه داره و فقط شعار نمیده و توجیه نمیکنه.
بسمه تعالي

بنده نيز به نوبه خود از زحمات پرسنل زحمت كش تابناك تقدير و تشكر مي كنم و از وزير محترمه بهداشت نيز به خاطر حسن نيت ايشان به مسايل داروي و بهداشتي كشور تشكر مي كنم وليكن شهرستان هشترود نيز از اين مشكل در مذيقه هست و اين در حاليست كه ايشان از بيمارستان هشترود ديدن كردند و خود نيز شاهد بودند كه بيمارستان كنوني شهر در حال تخريب است و از لحاظ استراتزيك در موقعيت حساس قرار گرفته منجمله با گذر اتوبان تبريز زنجان واينكه اين مسير پر از گردنه و حادثه خيز و محل بيشتر تصادفات جاده اي اتوبان تبريز و زنجان را شامل مي شود از هر لحاظ در مشكل مي باشد و حال اين را فرصتي دانستم تا درد دل اين مناطق محروم را به سمع و نظر بينندگان شريف و عزيز تابناك برسانم و از وزير محترم نيز مساعدت و ياري بخواهم . متشكرم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
بیمارستان شهر ما هم همین شرایط رو داره باورتون نمیشه بیمارا به دلیل کمبود امکانات و پزشک از بین میرن!
اگه ارز رو بدن برا دارو پس از كجا ارز مرجع براي واردات ماشينهاي لوكس تامين كنند.
توقعاتي داريدها...
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
چرا کسی نمی گوید و خبرنگاران دنبال این نمی روند که دلیل اینکه برای پورشه و غیره ارز داده اند چیست؟ شرکت وارد کننده ی پرشه از آن کیست؟!
با اين وضع گراني وسختي زندگي. بيماري هم اگر كسي داشته باشد كه ديگر هچ.خدايا مسئولين چه مي كنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
ماشین وارد می کنن...
هرجامنافع کانون قدرت ایجاب کند انجا به اسم مختلف تلاش میکنند نه نیاز حیاتی مردم
وضعیت دارو چه به لحاظ قیمت و چه به لحاظ نایابی برای بیماران واقعا وحشتناک و برای دولت مایه تاسفه.
با توجه به اینکه غربیها خودشون گفته اند که دارو جز کالاهای تحریمی ایران نیست.
فکر میکنم باز هم پای واسطه ها و دلال ها در میانه
وای از دست دلالی که بخواهد از محل گرانفروشی و احتکار دارو کودکان و مردم بیمار، نان سر سفره زن و بچه اش ببره.
اگر در تعالیم اسلام صحبت از "خوردن لقمه ای از آتش" میشود به نظرم یکی از مصداق هایش همین مسئله داروست.
هزاران بیمارسرطانی با مشکل داروطرفند.حضرات دربندنقش ایوانند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
رای منفی یعنی چه؟!!!
بابا دیگه با جون آدما بازی نکنید!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
رای منفی یعنی ب جون آدما بازی کنید.!!!
همسر من 28 سالشه. 2 ساله که بیماری ms داره. هرهفته باید یه آمپول آونکس بزنه که خارجیه(ایرانی براش جواب نمیده). ماهیانه 300 هزار تومان هزینه اش بود. احتمالا میدونید که بیمتری ms یه بیماری پیش رونده است که رابطه مستقیم با روحیه بیمارداره و اگه بیمار روحیه اش خراب باشه بیماری به سرعت پیشرفت میکنه. الان 2 ماهه دارو نیست! هزینه اش رو فراموش کنید! نیییییییییییییییست! فقط به خاطر اینکه ارز به واردکنندگان دارو نمیدند. بیماری خانومم تو این 2 ماه بیش از این 2 سال پیشرفت کرده! فردای قیامت رو بهش اعتقاد دارن! ؟ به راحتی میگن تو تفریغ بودجه 89 مبلغ 13 میلیارد دلار به خزانه واریز نشده! فقط گیر ارز دارو هستند؟ما مریض دارای خاص اینقدر تو مشکلات غرق شدیم که دیگه سیاست برامون معنی نداره.
پاسخ ها
وحید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
کاش ارز نمیدادند، همه را بلاتکلیف کرده اند. یک روز میگویند میدهیم، یک روز میگویند نمیدهیم. اگر میگفتند ارز نداریم و خزانه خالی است. مردم میرفتند خودشان فکری میکردند و مشکلات کمتر میشد.
سيمين
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
از خداوند براي همسر شما و تمام بيماران آرزوي شفاي عاجل دارم. از صميم قلب برايتان دعا مي كنم.
تحریم ها رو داخلی ها سخت میکنند
شاید میخوان همه مجبور بشن قبول کنن...
سرکار خانم وزیر
جنابعالی عضو کابینه هستید و می تونید این سئوال ها را در جلسات هیئت وزیران از رئیس کل بانک مرکزی و بالاتر از او از رئیس جمهور بپرسید. یادتان باشد وزرا در مورد تصمیمات هیئت وزیران مسئولیت مشترک دارند.
مریض های سرطانی، ام اس و دیگر بیماری های سخت که پایان بیشترشان مرگ است حتی با نرسیدن 1 هفته دارو نیز ممکن است جان خود را از دست دهند گناه مرگ اینها به گردن کیست؟! اینها درد روحی دارند همین کافیست! اصلا باید هزینه ی درمانشان را مجانی می کردیم! چرا جان انسان ها ارزش ندارد؟
چندین بار این خانم در جلسات مختلف ، افتتاح و رونمائی های متعدد و کلنگ زنی های بی شمارش اعلام کرده که ما به 97درصد خودکفائی در تولید دارو رسیده ایم آیا این است معنی خود کفائی ؟
قضیه فقط داروهای بیمارهای خاص نیست.خیلی داروهای روتین در داروخانه وجود ندارند یا سهمیه بندی شدند.پماد نیستاتین 5 عدد!!سهمیه میدن موندم این 5 دونه رو به کی بدم؟واکسن آنفلوانزا رو 5 دونه بهمون دادن !!اسپری سالبوتامول از 3هزار وسیصد تومن شده هشت هزار تومن که یه بیمار آسمی هفته ای یکدونه مصرف داره وخیلییییییییییی داروهای دیگه که از بس ندیدیمشون اسمشون از ذهنم پاک شدن.چه کسی پاسخگوه؟اصلا کسی به فکر هست؟
دقیقا مشخص کجا صرف شده.
کاملا مشخص
صرف اونایی که برابرترند.
اگر این قضیه درست باشه و ارز به این کالاهای لوکس داده باشند و به دارو نداده اند که ... (نمیدانم باید چه جمله ای بگم که در خور این آقایون باشد)
چه گویم و چه پرسم تابناک جان؟

از ماست که بر ماست.

آهای مولتی میلیاردری که فقط مازراتی قرمز رنگت یک و نیم میلیارد میارزه، حواست باشه یه روز درد سراغ تو و وجدانت میاد

واقعا واسه اون هم وطن که همسرش داره جلوش آب میشه متاسفم. خدا صبرش بده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
نه برادر اون مولتی میلیاردر نه درد جسمی سراغش میره و نه درد وجدان همونطور که دیدیم و میبینیم و خواهیم دید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
از ابراز همدردیت ممنونم. سلامتی تمام ایرانی ها و شفای تمام بیمارا بزرگترین آرزومه.
ناشناس
| France |
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
بی کفایتی و سواستفاده گروهی خاص چه ربطی به میلیاردر ها داره!!!!
به جای اینکه بیفتیم به جون هم باید از مسببینش سوال کرد.
درمان بیماران مهمتر از هر چیزی است . امروز اگر چه علم پزشکی پیشرفت زیادی داشته ولی درمان بسیاری از بیماریها با طب سنتی بهتر جواب میدهد خانم وزیر بایست در جهت احیاء طب سنتی نیز اقدام لازم مبذول فرمایند . - اصفهان
مگر ایشان وزیر نیستند و مگر در هیئت دولت تشریف ندارند و مگر دولت قوه مجریه و جوابگوی این مطلب نیست چگونه است ایشان بعنوان وزیر و سپس رییس جمهور و غیره و غیره
همه و همه مثل یک شهرند گله و انتقاد میکنند
پس مسئول و جوابگو در این مملکت کیست باز هم باید از جمشید بسماله و غیره توقع جواب این سئوالات را داشت.
این خانم چا این حرفا رو تو هیات دولت نمی زنه مگه خودش از اعضای هیات دولت نیست؟
خدايا به حق محمد و آل محمد مريضي نصيب كسي نشود ، نصيب ما هم نشود
گوش اگر گوش تو ،ناله اگر ناله من انچه جایی نرسد فریاد است
خانم وزیریادتان رفته که اعلام کردید ما در تولید نود درصد تولید دارو خودکفا شده ایم وحتی دنیا به داروی ضد ایدز ما محتاج است !!!
سایت تابناک شما چطور ؟شما هم یادتان رفته؟
اقا جان تا كى نهادهاى نظارتى مىخوان احمال وسهل انگارى اقايان را ناديده بگيرند.
واقعا براى من سوال شده از هر كى ميپرسى ميگه داروهاى ايرانى براى سرطان و ام إس جواب نميده ،پس چه جوره كه توى اخبار ميگن داروهاى ساخت داخل از لحاظ اثر با نمونه ى خارجى متابقت داره، تازه از مال خارجى ها هم بهتره، فكر كنم ايران توى ساخت داروهاى بي اثر به ٩٧٪ خودكفايي رسيده/
این بحث دلار خوبیش اینه که دست خیلی ها رو شد که می گفتن ما خودکفا شدیم و نیاز به واردات نداریم الان سر دلار جنگ در گرفته تو وزارت خانه ها که بیشتر ارز بگیرند گفتن مواردی شبیه اینکه دلار صرف واردات خودرو و.. غیره می شه هم باید مستند باشه نه مغرضانه که موجب بدبینی و نا امیدی می شه
آدم پاش که به بیمارستانهای ایران میرسه تازه میفهمه که چقدر بیماران بی پناهند.یکی میگفت مادرش یک ماه توی نوبت عمل بوده در بیمارستان میلاد بعد برای جلوگیری از فوتش میارن بیرون و 2 ساعته در بیمارستان خصوصی عمل میشه.
همه اینها به کنار این طرح پزشک خانواده که با آب و تاب بیان میکنن بکنار این طرح که در استان فارس اجرا شده خانواده ها مجبورند یک پزشک عمومی به عنوان پزشک خانواده انتخاب و ثبت نام کنن بعد اگه این پزشک نتونست تشخیص دهد فرم ارجاع مینویسه برای یه پزشک متخصص که طرف قرارداد پزشک خانواده باشه بعد میری پیش اون تا ویزیت بشی و بعد داروخانه ای که طرف قرارداد پزشک خانواده هست هم باید باشه تا دارو با قیمت بیمه داده بشه حالا از دوندگیهاش بگذریم مشکل اینه که 90 درصد متخصصان خوب طرف پزشک خانواده نیستن اگه بری پیش اینها ویزیت آزاد حساب میشه و اگه بری داروخانه چون دفترچه بیمه مهر پزشک خانواده داره باز دارو یی که این پزشکان مینویسن آزاد حساب میشه یعنی عملا بیمه هیچ و هیچ فایده ای این دفترچه ها نداره ضمن اینکه پزشک های خانوده برای فرم های ارجاعیشان سهمیه دارن فقط متخصص های خوب در درمانگاه مطهری و امام رضا هستن که طرف قرارداد پزشک خانواده هستن و یه استان فارس هست و این دوتا درمانگاه و غل غله از طرفی اگه دکتر بگه بعد آزمایش دوباره بیا ببینمت یا باید زیر نظرش باشیم باز فرم ارجاع میخواهد موضوع اینه که از حقوق ما بابت بیمه داره 7 درصد کم میشه ولی عملا از خدمات درمانی نمیتونیم استفاده کنیم من میخوام بدونم چرا وقتی میریم پیش یه متخصص خوب که با پزشک خانواده قراردادی نداره همون دفترچه بیمه ای که داریم هم مثل قبل قبول نمیکنن و دارو و آزمایش و همه چیزو باید آزاد بپردازیم اصلا برای چی ما دفترچه داریم ضمن اینکه این پزشک های عمومی که به عنوان پزشک خانواده قرارداد بستن اصلا اطلاعات علمیشون ضعیف است چون تجربه زیادی ندارن فقط برای درمان سرماخوردگی و مسمومیت و به صورت جزئی به درد میخورن اونم با یه سری داروهای روتین که همه میدونن مردم که بیکار نیستن چند بار برن پیش این پزشک ها و موش آزمایشگاهی بشن آخرش هم برای درمانش متخصص خوب باید برن که طرف قرارداد اینها نیست فکر کنم اصلا جون مردم برای دولت ارزشی نداره اینجا تو استان فارس هم کسی پاسخگو نیست تا شکایت کنیم حتی به استانداری زنگ میزنیم که از این طرح شکایت کنیم حتما باید کد ملی و شجرنامه بدی تا شکایت ثبت بشه وگرنه اصلا ثبت هم نمیشه من نمیدونم چرا اینقدر دروغ به مردم میگن این طرح با این شرایط بازی کردن با جون مردم هست اونم بااین هزینه های سنگین هیچکس هم نیست به داد مردم این استان برسه چون حقایق به صورت وارونه در این استان با تبلیغ فراوان منعکس میشه اگه خوبه چرا تو تهرون اجرا نمیکنن ؟ جالبه از حقوق ما بابت بیمه کم میشه ولی همه چیز عملا باید آزاد پرداخت بشه حالا خانم وزیر بفرمایند تکلیف مردم چیه؟ کی باید جوابگو ما تو استان فارس باشه ؟
بازم خوبه حرفشو زده
من کارمند یک شرکت داروسازی هستم و باید اینو یادآور بشم که مشکلات بسیار زیادی شرکت های داروسازی و وارد کننده دارو رو تهدید میکنه.از جمله اینکه دیگه اکثر بانکها تحریم شده اند و خیلی سخته که پول رو به دست فروشنده برسونیم.
ضمن اینکه در تعیین قیمت دارو خیلی عوامل دیگه هم اثرگذاره نظیر قیمت و هزینه بسته بندی ، هزینه پخش و ارسال و . . .
امیدوارم دولت دست بکار بشه و به کمک همه مریض ها بیاد
داروی میترا برای بیماران سرطانی نایاب است تورو خدا به داد مردم برسید
خانم وزیرمگرشما عضو ارشدهییت دولنت نیستید ؟ بهترنیست که این سوال رادرجلسات از رییس بانک مرکزی و رییس جمهور بنمایید.
به نحوی گلایه می کند که به کار نمی آید. واضح و محکم بگویید چرا وعده تان را عملی نمی کنید. تعارف که نداریم جان مردم در خطر است.
بانک مرکزی الان شبیه پدری شده که بیکار و بی پول شده اما همچنان همه ازش طلبکارند خانواده می خواد که مواد غذاییش رو مثل سابق دریافت کنه بچه ها میخواند برند مدرسه غیر انتفاعیك خانم می خواد دندوناش رو درست کنه و.... البته قبلا پول داشت و همه این هزینه ها رو می داد اما الان نداره چکار کنه. قبلا نفت به عنوان میراث ملی فروخته می شد و میومد بانک مرکزی و یک جوری بین مردم توزیع می شد الان دیگه به قول رئیس محترم اون م...ه رو لولو برد دیگه پول نیست باید بسازند همه هم بیماران هم دانشجویان که می خواستند برند خارج هم واردکنندگان و همه و همه. نیست والا بلا نیست.
میشه کسی از وزیر بهداشت در مورد اثرات زیانبار پارازیت های ماهواره ای بپرسه که ایشون هی تکذیب میکنن که پارازیت ها تاثیر بدی نداره.کم مونده بگن پارازیت برای مردم مفید هم هست روزی 24 ساعت در معرض پارازیت بودن همتونو سالم میکنه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر