بازدید 29583
سهم بسیار زیاد مردم در تقبل هزینه‌های درمان؛

خانم دکتر؛ اکنون که درد را یافته‌اید، نسخه درمانی فراموشتان نشود!

نمی‌دانیم چه کسی ادعا کرده که سیستم بهداشت و درمان در کشورمان از آغاز، رو به راه بوده که مدتی است، خانم وزیر در هر نشست و برخاستی، انتقادی آتشین حواله آن می‌کند و یادش می‌رود که همه شاخصه‌های مطرح از سوی خودش هر بار رو به افول می‌گذارد و کار به جایی رسیده که وزیر، تندترین انتقادها را نصیب دولت و مجموعه تحت امر خودش می‌کند و همه را انگشت به دهان می‌گذارد؟!
کد خبر: ۲۷۹۹۲۴
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۸ 22 October 2012
از چند روز پیش که وزیر بهداشت با اشاره به سهم بالای مردم از پرداخت هزینه‌های درمان گفت که «چیزی در حدود 7.5 درصد از جمعیت کشور با هزینه‌های درمانی به زیر خط فقر می‌روند» تا کنون، هنوز نمی‌دانیم تکلیفمان با تکرار این سخنان تلخ چیست؛ تکذیب کنیم، تأیید، از صراحت لهجه وزیر قدردانی کنیم، انتقاد روا بداریم یا سکوت پیشه کنیم؟ اصلا نمی‌دانیم که منظور وزیر از این اعترافات نابهنگام و تکرار هر باره آنها چیست؟!

به گزارش «تابناک»، سومین گردهمایی بزرگ دست‌اندرکاران نظام سلامت، جدای از هدف‌گذاری‌ها و دستاوردهایی که داشت، از این روی جالب توجه بود که وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای چندمین بار در چند وقت اخیر نسبت به سهم بسیار بالای بیماران در هزینه‌های درمان گلایه کرده و وضع موجود را به نبود عدالت در حوزه سلامت نسبت داده است.

دکتر مرضیه وحید دستجردی که در سومین گردهمایی بزرگ دست‌اندرکاران نظام سلامت حضور یافته بود، با تاکید بر فرصت مغتنم برای بازبینی کارهای انجام شده در حوزه بهداشت و درمان، تامین منابع در حوزه سلامت را یکی از مهمترین چالش‌های پیش روی این حوزه دانست و گفت: «هم‌اکنون 54.9 درصد از هزینه‌های درمانی از جیب مردم پرداخت می‌شود و بیمه‌های سلامت 18.6، دولت نزدیک 20 درصد و بیمه‌های خصوصی 7.3 درصد هزینه‌های درمانی را پرداخت می‌کنند که با اصلاح تأمین منابع تلاش می‌کنیم جلوی این بی‌عدالتی در سلامت را بگیریم».



این سخنان در حالی بیان می‌شوند که خانم وزیر، چندی پیش نیز در اجلاس رؤسای انجمن‌های علوم پزشکی، سخنان مشابهی گفته بود؛ «ما سیستم پزشکی خوبی در کشور داریم، ولی نظامی که باید در آن پزشکان و پرستاران در کنار هم باشند و ارائه خدمات بدهند، سامان‌دهی خوبی ندارد که یکی از پیامدهای نداشتن این سامان‌دهی خوب، پرداخت هزینه‌های درمانی از جیب مردم به اندازه 54.9 است، چرا که در هیچ جای دنیا این گونه نیست. باید توجه داشت اگر مردم به غیر از هزینه‌های سلامت که از جیب پرداخت می‌کنند، حق بیمه پرداختی آنها را هم در نظر بگیریم، پرداختی از جیب مردم در کشور ما به 70 درصد می‌رسد که این یک ظلم به مردم است».

بدین ترتیب ظلمی مطرح می‌شود که چه بسا نه ریشه در امروز داشته و نه با توجه به روند افزایش تعرفه‌های پزشکان ـ که از قضا هنوز بحث آن کاملا تمام هم نشده ـ امیدی به بهبود وضعیت آن می‌رود؛ اما از این روی، عجیب است که ظاهرا تبدیل به موضوع انتقادی شماره یک فرد سکاندار وزارت بهداشت و درمان شده تا وی به هر بهانه‌ای آن را طرح کرده و داغ بسیاری از مراجعان به سیستم درمانی کشور را تازه کند!

به سخنان این وزیر در مراسم افتتاح درمانگاه خبرنگاران که اواخر فروردین ماه سال جاری رخ داده بود، دقت کنید تا ماجرا بیشتر برایتان روشن شود: «... بیمه‌ها باید خدماتشان را گسترش دهند، آن 10 درصدی که تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند [این عدد به تازگی 17 درصد ذکر شده] باید دفترچه بگیرند و خدمات بیشتری باید تحت پوشش بیمه‌ها قرار گیرد ... سالانه نزدیک 2.5 درصد مردم [این رقم هم در سخنان اخیر وی 7.5 درصد بیان شده] به علت هزینه‌های سنگین درمان زیر خط فقر می‌روند، درست است که بر پایه قانون باید این میزان به زیر یک درصد برسد، ولی ما نباید کاری به شاخص‌های جهانی داشته باشیم؛ در کشور ما حتی اگر یک نفر هم به خاطر هزینه‌های بیماری فقیر شود زیاد است و نباید باشد».

تکرار انتقادهای تندی از این دست، فارغ از اختلافاتی که در عدد و رقم‌های ارائه شده وجود دارد ــ که البته آن هم بسیار مهم بوده اما بررسی چرایی بروز آن در این مقال نمی‌گنجد ـ از این روی، شگفتی‌آور است که گذشت زمان هم منجر به ارائه راهکاری از طرف وزارتخانه تحت امر دکتر دستجردی نشده و تنها در حد انتقاد صرف باقی مانده است.

به عبارتی بهتر، در حالی از سقوط 7.5 درصدی جمعیت کشور به زیر خط فقر سخن رانده می‌شود که نه تنها این سخنان آتشین منجر به گرفتن تصمیمی نشده است، بلکه هنوز نمی‌دانیم این جمعیت حدود 5.5 میلیون نفری استطاعت بالقوه برای قرار گرفتن در زیر خط فقر را دارا هستند و یا این اتفاق رخ داده و چندین میلیون نفر مجبور شده‌اند که به بهای فقیر شدن، سلامت را برگزیدند؟

بدین ترتیب با سخنان خامی روبه‌رو هستیم که بارها و بارها به راه‌های گوناگون تکرار شده و نه راجع به جامعه آماری کوچکی بیان شده که از دید دیگر مسئولان بازمانده و واکنش آفرین نشود و نه تا کنون کسی در مقام تکذیب آنها برآمده تا موج منفی ساطع شده از آن تا اندازه‌ای خنثی شود؛ اینجاست که چاره‌ای نخواهیم داشت جز پذیرفتن ادعای وزیر اما بی گمان، حق خواهید داد که پذیرش این حقیقت تلخ، پرسش‌‌هایی را به ذهن خواهد آورد:

مگر نه اینکه بر اساس قانوني كه در برنامه پنجم توسعه به تصويب رسيد، باید همه مردم كشور زير چتر حمايتي بيمه قرار مي‌گرفتند؟ اجرای این قانون بر عهده کدام نهاد یا وزارتخانه[ها] بوده که جامه عمل نپوشیده و تا به امروز عملیاتی نشده است؟

چگونه است که در زمان تصویب این قانون این گونه بیان می‌شد که ده ميليون نفر از مردم جامعه تحت پوشش هيچ بيمه‌اي نیستند؛ اما امروز سخن از 17 درصد جمعیت کشور (بیش از دوازده میلیون نفر) است که تحت حمایت هیچ بیمه‌ای نیستند؟

آیا یکی از مباحث مهم در آغاز راه هدفمندسازی یارانه‌ها، تکیه بر سهم بسیار بالای مردم در تقبل هزینه‌های درمان و اختصاص 10 درصد از درآمد ناشی از هدفمندی برای تعدیل آن نبود و آیا تأکیدات مؤکد وزیر، معنایی غیر از محقق نشدن این پیش‌بینی‌ها و در نتیجه به خطا رفتن در اجرای این امر بزرگ دارد؟

آیا با این دورنمایی که امروز وزیر بهداشت و درمان ترسیم می‌کند، امیدی هست که یکی از اهداف نهایی هدفمندسازی یارانه‌ها، «درمان رایگان» محقق شود؟

شاید بد نباشد به جای طرح پرسش‌های دیگر، از وزیر محترم بپرسیم که منظور از طرح چندباره این انتقادها چیست و آیا هم‌اکنون که موفق به کشف دردی به این اندازه بزرگ و مهم شده‌اند، برای درمان آن هم راهکاری اندیشیده‌اند و نسخه‌ای در دست تهیه دارند یا از دید ایشان باید برای مرحله پس از تشخیص، راهی مطب بعدی و دکتر بعدی شویم؟!

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۱۱
انتشار یافته: ۱۰۲
بابا یک نفر با پدر ومادر پیدا شده حرف راست میزنه حتی اگر خودش مسئولش باشه را هم نمی توانیم تحمل کنیم خدا رحمت کند پدر وارسته خانم دستجردی را
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
بر اساس اصل تقیه هیچگاه نباید حرف راستی در این کشور زده شود همه چیز آرومه همه هم خوشحالن این تنها حرفی است که باید زده شود
عليرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
با سلام .
خانم دكتر حرف دقيق و به جائي زده اند وليكن به ايشان بفرمائين اگر واقعيتها را مي دانيد پس در زماني كه آقا امر به اقتصاد مقاومتي وجهاد اقتصادي با حداكثر صرفه جوئيها را دارند چرا بابت همين همايش كه درآن صحبت فرموده ايد. با حضور غربي به 4 هزار نفر از دست اندركاران نظام سلامت از كليه نقاط كشور كه هيچگونه بازده مطلوبي هم نداشت مبلغ 3 ميليارد تومان هزينه گرديده .با اين مبلغ چه تعداد بسته گاز هليوم براي فعال نمودن دستگاههاي از كار افتاده MRI دانشگاهها ميتوان تهيه نمود. يا علي
فريد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
ايها الناس قبول اشتباه يك طرف اين قصه است و قبول كه خيلي شهامت ميخواد و به قول رييس جمهور محترم و محبوب هميشه دلها:خانم دستجردي مثل مرد كار ميكنه.
اما باور كنيد ما داريم له ميشيم لطفا كمك .خواهشا كمك. يك ازمايش ساده cbcآزادش 6500تومان و با دفترچه بيمه تامييييييييييييين اجتماعي 5500تومان.خدايا بازهم فقط خودت به فريادمان برس.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
رفتم یک سری آزمایشات معمولی (مثل اوره و خون و...) دادم، جمع کلشون شد80 هزار تومان که با بیمه تامین اجتماعی میشد 65 هزار تومان. این انصافه؟!
یک زمانی سهم بیمه در حدود 70% میشد ولی الان 20% هم نمیشه. اگه به خاطر بیمه بازنشستگی نبود هیچ وقت در شرایط فعلی خودم بیمه نمی کردم. تا مجبور بشم ماهیانه حدود 40 تا 50 هزار تومان بدم و اونوقت با من اینطور برخورد بشه.
بخدا اشکم درامد وقتی داروخانه برای دوقلم داروی گفت 30000 تومن . هرچی بدبختی باید ما طبقه متوسط به پائین بکشیم .هزینه ویزیت حداقل 12500 با دفترچه .من نمیدونم چکار کنم با این زندگی خواهشا تابناک پخش کن .اصلا بیمه های ایرانیان هیچ اعتباری نداره .حالا بعضی ها از حقوقهایی مفتی که میگرن و نمیدونن با پولاشون چکار کنن و ما که با این بدبختی و تورم باید بسازیم که معلوم نیست تا کی .......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
بنده خدا برو خدارو شکر کن مثل من سرت نیومده
ما در سال 85 بابت هزینه داروی mabthera500mg 8 دوره و برای هر دوره 1900000 هزار تومان پول میدادیم که هنوز هم داریم قرض و وامهای اونموقع رو پرداخت میکنیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
من خودم چند روزیه مریض شدم. سرماخوردگی دارم. بخاطر هزینه های بیش از حددرمان با همون شلغم و لیمو شیرین خود درمانی میکنم. تا مجبور نشم پول بدم بهیه عده از خدا بی خبر. خدا به داد اونایی برسه که بیماریهای سخت دارن.
با سلام
....خیلی جالب که تمامی مسئولین این دولت هم مشکلات میدونن و قشنگ صحبت میکنن ولی نه اینکه کار اجرایی با دولته پس بهتره که بذارن کس دیگه انتقاد کنه شما در پی رفع ان اقدام کنین هر چند دیگه برای این حرفا دیر شده !!!!!!
اگر بگويند اوضاع خوب است كه خودتان متهم مي كنيد كه دروغ مي گويند. اگر هم خودشان بگويند كه اوضاع بد است مي پرسيد منظورتان از اين حرف هاي چيست؟ بالاخره اين ها چي بايد بگويند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
هیچی نگن فقط عمل کنن
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
مسوولان باید حقیقت را بگویند و اگر اوضاع بد است آن را بهتر کنند. اگر بد است جای انتقاد دارد. اگر خوب است که خود مردم احساس خواهند کرد و تایید میکنند. اگر بد بود و مسوولان گفتند خوب است، مردم میفهمند که دروغ گفته اند. خیلی ساده است. نمیدونم چرا متوجه نشدی
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
اينها بايدعلاوه بر اينكه حقايق را مي گويند به آن عمل نيز بكنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
اين خانم از وقتي كه وزير شده فقط همين حرف هاي تكراري را زده.درد را همه ميدانند و ميتوانند بيان كنند.مسئله اين است كه اين وزير مسئول رفع اين مشكلات است كه هيچ كاري نكرده و فقط آمار ارائه مي دهد.لطفا ايشان بگويند چه كسي مسئول سروسامان دادن به اين اوضاعي است كه بيان كرده؟آيا كسي جز وزارتخانه تحت امر ايشان؟
اختلاف سطح درامدي بين پزشكان عمومي و متخصص و حتي بين 2 متخصص يكسان سر به فلك مي زند. اگر مي خواهند مشكل حل شود نسخه كار راحت است اما ايشان اين كار را نمي كنند چون در اول كار نان خودشان اجر مي شود:
پزشكان بخش دولتي خصوصا اساتيد معزز از مربي گرفته تا دانشيار و استاد از كار كردن در بخش خصوصي منع شوند!
اين اولين كار است ايا مي توانند اين كار را كنند!؟ در بسياري از بيمارستانهاي دولتي دستياران بيماران را به مطب ها يا بيمارستانهاي خصوصي كه حضرات انجا مشغولند دلالت مي كنند. حضرات گاه در يك لحظه كه قرار است در بخش دولتي شاغل باشند در بخش خصوصي هم مشغول بكار ند خصوصا در اطاقهاي عمل!!! بيمار در بخش خصوصي به اسم قلان استاد گرانقدر بستري مي شود اما كس ديگري او را جراحي مي كند و در مقابل حقوقي مختصر از استاد گرانقدر دريافت مي كند!! مطب بسياري از اينان منجمله وزير معزز توسط افراد ديگري از پزشكان كه در استخدام ايشان هستند اداره مي شود! اينها جزئي از حاشيه ها و جرياناتي است كه مافيايي را ايجاد مي كند كه هيچگاه اجازه نخواهد داد وضعيت سلامت در اين كشور روي خوش را ببيند. اخيرا بحث پزشك خانواده و نظام ارجاع نيز بدان اضافه شده و قرار است پزشك عمومي محوريت موضوع را داشته باشد ان هم پزشك عمومي كه در تمامي جرايد و بوقهاي رسمي و غير رسمي همواره متهم به نا كارامدي و بي كفايتي و انجام اقدامات غير مسئولانه بوده اند. اموزش هم اگر ببيند حق ندارد كار هاي معمول و روتين را نيز انجام بدهد. با اين بي اعتباري و بي حيثيتي پزشكان عمومي كه در باور عمومي مردم نيز ايجاد شده مي خواهيم مردم خصوصا در شهرهاي بزرگ كه ياد گرفته اند براي يك سردرد معمول نزد بهترين نورولوژيست مراجعه كنند به نزد پزشكان عمومي مراجعه كنند!؟ شوخي از اين مضحك تر نمي شود! واقعيت اينست كه اموزش پزشكي نيز بايد متحول شود. اموزش مافيا محور وزارت بهداشت پوسيده تر از اينست كه بتواند اعتماد مردم را به پزشك خانواده و نظام ارجاع جلب كند. دوره هاي مهارت براي اين قبيل پزشكان نيز در اين نظام جايي ندارد. خلاصه موضوع اينكه وقتي بخواهيم طرحي را چنان زمين بزنيم كه بلند نشود ان را بايد در سطحي وسيع و با داد و بيداد شروع كرد و اينگونه است كه فاتحه ارجاه هم خوانده مي شود و مردم مي مانند و مشكلات هزينه بر و كمر شكن سلامت!
پاسخ ها
آرش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
الان 90% پزشکان قبل از عمل جراحی پول جداگانه ای بابت حق الزحمۀ خودشان از مریض دریافت می کنند. آیا این قانونی است؟ اگر قانونی است چرا بیمه تقبل نمی کند؟ اگر غیر قانونی است چرا برخورد نمی شود؟
واقعا كه حقيقت تلخ ما همينه...
بنده به دلیل حوزه کاری خودم و پدرم با مشکلات وزارت بهداشت آشنایی دارم مشکل اصلی وزارت بهداشت نبود کارشناسان واقعی با تسلط کافی است یک مثال ساده برای شما می آورم طبق ساختار فعلی و وجود وزارت رفاه و حتی در گذشته با بررسی ساده ای در کشورهای مختلف خارجی و گذشته وزارت بهداشت به این نتیجه می رسیم که در امر اقتصاد سلامت و مدیریت اداره امور بیمارستانها نه رشته بی فایده و ب محتوای مدیریت خدمات بهداشتی درمانی فعلی کشور و به خصوص وزارت بهداشت فاقد کارشناسان لازم می باشد و دو رشته فوق الذکر می باشد و در دانشگاهها هم این رشته ها تدرسی نمی شود در گذشته در وزارت بهداشت یک تیم چند نفری که تمامی آنها کارشناسان قدیمی در رشته های فوق الذکر از دانشگاههای معتبر خارجی مدرک اخذ نموده و سابقه کار حداقل 20 -30 ساله در این حوزه داشتند و این کارشناسان چند نفره به صورت دو دو تا چهارتا نسبت به محاسبه مبلغ تعرفه و میزان بودجه لازم وزارت بهداشت با دلیل و برهان و اقدام و از مجلس پول می گرفتند که اکنون با عدم وجود آنها همش با التماس تهدید و غیره وزارت بهداشت عمل می کند ببینید یک پزشک پزشک است کارشناس مدیریت و تهرفه و بیمه و اقتصاد نیست مطمئن باشید اگر به مسائل بالا توجه شود خیلی از مشکلات حل می شود نشانه آن هم دوران جنگ تحمیلی با آن همه امکانات کم به نظر می رسد عملکرد وزرات بهداشت بهتر بود.
پاسخ ها
توکل به خدا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
برادر کجای کاری بنده فرغ التحصیل رشته مدیریت خدمات درمانی از دانشگاه دولتی در سال 81 بودم که تا الانش هیچ موقعیت شغلی برام پیش نیومد و سن استخدام هم ازمون گذشت در حالی که در رده های مدیریتی بیمارستانها افرادی وجود دارند که رشته مرتبط ندارند.
علوم پزشکی بوشهر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۳
متاسفانه در وزارت بهداشت فقط به رشته های بهداشتی درمانی بها می دهند فوق لیسانس مدیریت کار یک دیپلمه انجام می دهد و حتی پستهای مالی واداری هم در اختیار کارشناسان بهداشت محیط است و پزشکان است
اي بابا آقا من فكر مي‌كنم يكي از وظايف اصلي دولت ارائه خدمات بهداشتي رايگان و ايجاد امنيت در جامعه است. ملت هم اصلاً به خاطر همين امر ماليات مي‌پردازند. من فكر مي‌كنم نويسنده مقاله بايد قبل از نوشتن اين مقاله مغرضانه يك سري هم به وظايف دولت در قبال بزنند و بيشتر مطالعه كند چرا كه هدفمندي يارانه‌ها ربطي به حذف خدمات بهداشتي دولت ندارد بلكه دولت هزينه‌هاي مربوط به آن را از طريق ماليات بايد تامين كند.
21 تومن پزشک متخصص می گیره 3 4 تومن کم می کنن به خاطر بیمه تامین اجتماعی ما بقی باید مردم بپردازه با این وضعیت بحرانی که هست یک فردی که 500 هزار درامدشه چطوری بیاد واسه یک نسخه یک بیماری کمش 80 هزار پرداخت کنه
سلام
بنده براي تعويض گواهينامه پايه دو اقدام نمودم تعجب كردم از اين همه مبالغي كه از مردم ميگيرند اما متعجبتر زماني كه براي معاينه به پزشك معتمد مراجعه نمودم 11500تومان پرداخت نمودم ايشان يك معاينه مختصري انجام داد و بعد گفت چون چشمان شما عمل ليزر شده بايد پزشك دومي هم شما را از چشم معاينه كند نزد پزشكي كه ايشان راهنمايي كرد رفتم فكر كردم حالا با دستگاه و و بررسي هاي دقيق چشمان بنده را معاينه مي كند ولي هيچ كار خاصي نسبت به پزشك اول انجام نداد و ايشان هم 11500تومان گرفت .آيا به نظر شما منطقيه؟عجب نون قرض دادني راه انداختند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
آقا میگن میخوای خالی ببندی هم تابلو نبند!
ویزیت فوق تخصص در بیمارستان دولتی تهران 2300 تومان هست
هرکی باور نداره فردا صبح به درمانگاه اولین بیمارستان دولتی سر بزنه
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
متاسفانه اون دوستی که نظر دادن دکتری تخصصی معادل پزشکی عمومیه کاملا در اشتباها. دکتری تخصصی یعنی PHD و PHD پزشکی هم همون فوق تخصص هستش. ضمنا پزشک عمومی (که اصطلاحا از قدیم دکتر عمومی نامیده می شود) معادل فوق لیسانس بقیه رشته هاست برارد من.
فعلا جمعیت را زیاد کنید زیرا که رفاه میاورد و همه عالی زندگی خواهیم کرد
متاسفانه توقع ملی پزشکان بسیار بالاست. با وجودیکه بقیه مشاغل بسیار کمتر از نرمال جهانی درآمد دارند، پزشکان نزدیک و برخی مواقع بالاتر از نرمال جهانی درآمد دارند و باز گلایه می کنند که تعرفه ها باید واقعی شود(خود وزیر هم این اداعا را بارها تکرار کرده اند.)
مثلا یک دکتری تخصصی مهندسی و یا علوم پایه که همتراز یک پزشک فوق تخصص است تقریبا 2 درصد درامد یک فوق تخصص پزشکی را دارد. و الی آخر...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
مهندس و علوم پایه چند تا کشیک تو عمرش داده؟
چند بار از خواب وقت و بی وقت بیدار شده؟
پزشکان به نسبت زحمتشون کم هم میگیرن ولی...
ولی دولت باید حمایت کند که نمیکند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
ببخید پزشکی که تو مطبش نشسته پول ویزیتش 15000 تومنه ، زیر میزی هم میگیره از بیمارستانم حقوق میگیره،شما بیا با کل مردم مقایسه کن و بعد از حقوق کم و سختی کارت حرف بزن .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
از دایره انصاف خارج نشوید! 2% را از کجایتان دراوردین؟اگر معدود ÷زشکانی را می فرمایید که از مطب و بیمارستان بخش خصوصی درامد بالا دارند خوب عزیزم به شرکت های مهندسی که درامدهای میلیاردی دارند هم توجه بفرما، خدایا همه ما را در حرف زدن مراقبت نما!
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
عزیزم دکتری تخصصی همتراز فوق تخصص نیست ، همتراز عمومیه ، وقتی نمیدونی حرف نزن لطفا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
هر وقت مهندس و علوم پایه سختی های پزشکی رو کشیدن و 4 تا کشیک دادن و طرح رفتن اون وقت ....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
سخت در اشتباهی.
بیشتر پزشکان که شامل پزشکان عمومی می شوند درآمدی در حد مشاغلی که گفتید دارند.
ناشناس
| Kazakhstan |
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
هر وقت یک شب تو بیمارستان تا صبح بیدار بودی کشیک دادی اونوقت بیا نظر بده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
آقا جان کجای کاری؟
رزیدنت جراحی در ماه 20 تا کشیک میده و 10 روز دیگر رو هم 12 ساعت سر کاره. روزی شاید 20 تا مریض ویزیت میکنه و 2 3 تا جراحی انجام میده
اونوقت حقوقش اگر متاهل باشه 620 هزار تومان
بعد از 4 سال با این وضعیت هم باید 8 سال بره منطقه محروم و با همین شرایط کار کنه
قبلش هم 7 سال درس خونده و 2 سال کشیک داده و 2 سال در منطقه محروم طرح بوده
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
علیرضا خان وقتی تو هم نمیدونی حرف نزن ، فوق لیسانس برابر دکتر عمومیه.دکترای تخصصی میشه مثل متخصص پزشکی.نه پزشک عمومی نه فوق تخصص.
والا من هر موقع نظر میدم میگن 24ساعت دیگه بررسی میشه
ولی سیستم کشور ما در زمینه بهداشت و درمان واقعا ضعیفه
تو شهرستان رزن استان همدان یه بیمارستان هست که بهتره بهش بگن تیمارستان
ريشه همه مشكلات بيمه ها هستند و تا بيمه ها پرداخت خود را همانند دريافت نقدي و منظم خود اصلاح نكنن همين آش است و همين كاسه. امان از دست اين بيمه ها ، بيمه ها، بيمه ها
دقت كردين كمترين تعهد را براي خود قائل هستند تازه همان را هم عمل نمي كنن...!!!
وزارت بهداشت بجای انکه بیشتر بدنبال حق و حقوق مردم باشد ، بدنبال حقوق پزشکان و متخصصان است . البته از وزارتخانه ای که همه مدیران ارشد و تصمیم گیرندگان ان از همین صنف اطبا هستند توقع بیشتری نیست . در کشور ما این صنف به تافته جدا بافته از بقیه مشاغل تبدیل شده اند . چرا در کشوری که متوسط حقوق بسیاری از مردم و کارگران حدود پانصد هزار تومان است ، این صنف خواهان افزایش تعرفه های خود هستند و جناب وزیر و مجموعه تحت امرشان همواره از این خواسته حمایت می کنند. مگر این پزشکان در همین مملکت زندگی نمی کنند. ایا در کشورهای دیگر هم این همه تفاوت در درامد یک پزشک با شغل دیگر وجود دارد. حقوق یک پزشک شاغل در طرح پزشک خانواده 5 تا 9 میلیون در نظر گرفته شده است که حتی با این حقوق نیز خیلی از ظرفیتهای شغلی ان خالی مانده است یعنی شغل با این درامد وجود دارد اما متقاضی برای ان موجود نیست . جالب اینجاست که بعضا از طرف مسئولین وزارت بهداشت و دانشگاههای علوم پزشکی ادعا می شود که پزشکان بیکار وجود دارند و بایستی ظرفیت پذیرش دانشجو در این رشته ها کاهش یابد. ایا شما رشته دانشگاهی را می شناسید که فارغ التحصیل ان پس از خروج از دانشگاه ، چنین فرصت شغلی را از نظر درامد و امنیت شغلی داشته باشد . در فراخوانی که در منطقه نفتی و بد اب و هوای عسلویه صورت گرفت ظرف چند ماه تمامی ظرفیتهای شغلی ان توسط فارغ التحصیلان لیسانس و فوق لیسانس رشته های فنی تکمیل شد . این یعنی عرضه و تقاضای درست و عادلانه در تربیت دانشجو . ولی در مورد پزشکان ، این مسئله همواره برعکس هست . همیشه برای فرستادن پزشک به مناطق محروم ، وزارت بهداشت به پزشکان باج داده است ، دست انها را در گرفتن زیر میزی باز گذاشته و در حقیقت ریسکی برای انها در نظر نگرفته است(اگر یک در ده هزار شکایت شود از پزشک اضافه دریافتی را گرفته و به شاکی مسترد می دارد!!!)
همه این مشکلات به این خاطر است که وزارت بهداشت خود متولی اموزش پزشکی نیز می باشد ، موردی که در ان، کشور ما تقریبا یک استثنا است . این مسئله باعث شده است که وزارت بهداشت در کشور ما به اداره تحت امر یک سازمان صنفی به نام سازمان نظام پزشکی تبدیل شود. تمامی تصمیمات در زمینه تعرفه ، تعداد پذیرش دانشجو توسط سازمانی بررسی و تصمیم گیری می شود که اعضا اصلی ان خود از سازمان نظام پزشکی می باشند و بدیهی است که این وزارت خانه تصمیمی نمی گیرد که به ضرر منافع پزشکان باشد ، در حقیقت همواره در بحث منافع پزشک یا مردم ، طرف پزشکان را گرفته است
چرا در کشوری با این همه نیروی جوان مستعد ، وزارت بهداشت از تربیت نیروی بیشتر خودداری می نماید و برای جلب موافقت یک پزشک در یک شهر کوچکتر یا محروم بایستی این همه به او باج داده شود ؟ ایا رشته یا شغل پزشکی تافته جدا بافته از سایر رشته ها و شغل ها است ؟
چرا وزارت بهداشت با عرضه کم پزشک و متخصص ، همواره مردم را محتاج این صنف نگاه داشته است در حالیکه در کشورهای پیشرفته ، عرضه و تقاضا بصورتی است که پزشکان باید در جهت جلب رضایت مشتری یا مریض تلاش کنند. ایا به نظر شما عرضه و تقاضا در تربیت پزشک به نفع مردم است؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
همین نظرات کارشناسی! است که وضعیت مملکت را به اینجا رسانده است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
وقتی ادم اطلاع نداره نباید حرف بزنه... کدوم دانشجوی دانشگاه دولتی میره طرح و 2 تا 6 سال از جوونیش رو توی یه محل محروم میگذرونه... حتی خونواده ادم هم به خاطر طرحش اواره میشن... خدا از ادمای بی انصاف نگذره!!!!!
حامد
| United States of America |
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
احسنت به استدلال و گفته ی حق شما
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
متاسفانه اندکی از پزشکانی که بی انصافی کردن نام این رشته مقدس رو خراب کردن
انصافا شماها در اطراف و فامیلتون چند برابر پزشکان بی وجدان، پزشک با وجدان دیدین؟
این طور هم نیست که بگیم پزشکا دزدن و مردم رو میچاپن
واقعا متاسف شدم.
من مبتلا دیابت نوع 1 هستمبرای کنترل این بیماری باید حداقل روزی چهارمرتبه میزان قند خون اندازه گیری شود بجر قیمت دستگاه هر بار تست به نواری احتیاج دارد که قیمت هر عدد آن حدود 1000 تومان است و از آنجا که بدن من و بسیاری دیگر از بیماران به انواع معمولی انسولین حساسیت دارد از قلم های (دو نوع) انسولین استفاده می کنم که قلمی که قبلا 12500 تومان بود الان 27000 تومان شده و هر قلم برای دو هفته استفاده است یعنی ماهی 108 هزار تومان قلم و 120 هزار تومان نوار تست قند خون جالب اینکه یک ریال از این مبالغ را نه بیمه تامین اجتماعی پرداخت میکند و نه هیچ بیمه تکمیلی ای.
بیمه کشاورزان و عشایر هم که فقط اسم بیمه را دارد . کدام مرکز بهداشت و بیمارستان دولتی در شهرستانها امکانات برای جراحی و یا بستری مناسب را دارد ؟! کدام پزشک متخصص با بیمه روستایی و عشایری کارمیکند ؟! کدام یک از این مسئولین وزارت بهداشت راضی میشوند این نوع بیمه را برای خود وخانواده خود انجام دهند ؟!
به عبارتی این هم بیمه نیست فقط عوام فریبی و نمایش و تبلیغات است
دیروز تو خیابون یه سواری پورشه مدل 2012 دیدم جالبه ارز برای واردات دارو نیست برای پورشه هست
خانم وزير ماه قبل چسب دندان گرفته ام هفتاد هزارريال اين ماه گرفته ام يكصدو پنجاه هزار ريال .در عرض يكماه صد در صد افزايش قيمت اسمش را چه مي توان گذاشت .؟
حدود دو ماه پیش نیمه‌های شب، یکی از بستگانم مشکلی براش پیش آمد و رفت اورژانس. و متخصص قلب تجویز کرد: آنژیوگرافی.
نتیجه: 20 درصد گرفتگی قلبی. تجویز: درمان دارویی.

چند هفته گذشت و قرعه‌ی کار به نام پدر و مادر خودم افتاد.
تجویز: آنژیوگرافی.

تنها شانس ما این بود که پسرخاله‌ام از آمریکا آمده‌ بود ایران. نسخه ها رو دید و گفت «مشکل که دارد، ولی چرا آنژیوگرافی؟ توی ایران مگر سیتی‌آنژیو ندارید؟». این اصطلاح جدید ِنجات‌بخش را پی گرفتیم و رسیدیم به بیمارستان قلب و دی و بیمارستان ‌امام خمینی. آمار گرفتیم از این‌طرف و آن‌طرف که فرق‌اش را ببینیم با آنژیوگرافی، که پزشک‌های قلب همگی گفتند «به دقت آنژیوگرافی نیست، نکند گول بخورید ها!».
حالا حسن سیتی‌آنژیو این بود که تیغ نمی‌زدند رگ کشاله را پاره کنند و یک دوربین بفرستند توی رگ‌ها. یعنی خون نمی‌پاشید تا سقف اتاق آنژیوگرافی. بعد هم یک کیسه‌ی شن نمی‌گذاشتند روی پای آدم که خون نزند بیرون. یک ماده‌ی رادیواکتیو تزریق می‌شد و با یک دستگاه شبیه ام‌آر‌آی همان کار انجام می‌شد. بدون هیچ ترس و اضطرابی. بدون ریختن یک قطره خون.
فقط گیر کرده‌بودیم سر آن «به دقت آنژیوگرافی نیست، گول نخورید ها».

حالت واضح و مشترکی که توی چشم‌های همه‌ی آن متخصصین قلب دیدم «جاخوردن بود». نمی‌دانستند از کجا فهمیده‌ایم اسم سیتی‌آنژیو را. به پدرم گفتم بیشتر مشورت کند، که بوی پول دارم حس می‌کنم!! . تحقیق انجام شد و نتیجه جالب بود. «سیتی آنژیو» نه تنها دقت‌اش کم‌تر از آنژیو نبود، که مقایسه‌شان شبیه بود به مقایسه‌ی فلاپی‌دیسک و دی‌وی‌دی. تفاوت تکنولوژی‌ها بالای بیست‌سال بود.دل‌مان قرص شد و هردوشان جمعا با هزینه‌ای حدود هشتصدهزار تومان سیتی‌آنژیو را انجام دادند و شکر خدا مجموع گرفتگی هردوشان روی هم 20 درصد هم نبود. آن شرافت گم‌شده کجاست؟
عرض می‌کنم.

هزینه‌ی آنژیوگرافی (که تیغ دارد و ترس و خون) حدود یک تا یک‌ونیم میلیون تومان برای هر نفر است ، و هزینه‌ی سیتی‌آنژیو حدود چهارصدهزار تومان.
زمانی که صرف آنژیوگرافی می‌شود با احتساب یک تا دو شب بستری بودن بعد از آن (جدای از وقت‌های پذیرش و نوبت‌دهی و...) حدود دو روز است، و وقتی که صرف سیتی‌آنژیو می‌شود (باز هم جدای از پذیرش و نوبت‌دهی و...) حدود نیم‌ساعت. ترس و اضطراب‌شان را هم مقایسه نکنم که لابد می‌دانید.
پس گیر این پزشک‌های متخصص قلب کجاست؟

مشکل خیلی پیچیده نیست. آنژیوگرافی را فقط متخصص قلبی که دوره‌ی مخصوص آنژیوگرافی را دیده‌باشد می‌تواند انجام بدهد، ولی سیتی‌آنژیو را یک رادیولوژیست (که البته او هم باید دوره دیده‌باشد) می‌تواند انجام دهد. یعنی انحصار آنژیوگرافی دست صنف خودشان است و انحصار سیتی‌آنژیو دست دیگران. چون طبیعتا یک مرکز پزشکی ترجیح می‌دهد برای انجام کاری مشابه، حقوق خیلی کم‌تر یک رادیولوژیست را بدهد تا حقوق بالای یک متخصص قلب را.
خوب تجارت کثیف متخصصین قلب (که فرق می‌کند با جراح قلب) را که می‌بینید،
اما حالا عمق فاجعه کجاست؟

عمق فاجعه این‌جاست که این جماعت نخورده و ندار نیستند. هشت‌شان گرو نه‌شان نیست. خیلی راحت می‌توانند ماهی شش هفت میلیون تومان دربیاورند (وخیلی هم بیشتر از این‌ها). اما باز گداصفتانه چشم‌شان دنبال درصدی است که از هر آنژیوگرافی به‌جیب می‌زنند، بی‌این‌که به فکر سلامتی و راحتی بیمار باشند. حتی گستاخی و دزدی (که اتفاقا حقیقت معنای دزدی همین‌جاست) را به‌حدی می‌رسانند که تمام تلاش‌شان را به‌کار می‌گیرند برای پشیمان کردن بیمار از دست‌یابی به راه تشخیص جدیدتر و کم‌هزینه‌تر و آسان‌تر، تازه اگر بگذریم از هماهنگی‌های پلیدشان برای «ناشناخته ماندن» این تکنولوژی.

بعد از پدر و مادرم دایی‌م هم رفت سراغ چک‌آپ. ده سال پیش آنژیوگرافی کرده‌بود و حالا باید دوباره تست ورزش می‌داد. مشکل داشت تست‌اش.
تجویز:آنژیوگرافی.
پیش چهار-پنج‌تا از بهترین متخصصین قلب تهران رفت (که اگر هر شخصی فکر می‌کند صداش به جایی می‌رسد خواست اسامی را به‌اش می‌دهم) و همه گفتند آنژیوگرافی. آنقدر چرب‌زبانی و بازاریابی کرده‌ بودند برایش که ما هرچه می‌گفتیم بیا اول برو سیتی‌آنژیو، -با این‌که می‌ترسید از آنژیوگرافی- قبول نمی‌کرد و استدلال پزشک را پذیرفته‌بود به این توجیه که اگر رگ‌اش گرفته‌بود همان‌جا یک‌باره برایش بالن می‌زنند یا استنت می‌گذارند و چه و چه. تاکید هم کرده‌بودند «اورژانسی»‌ست و حتا از سفر با ماشین یا هواپیما یا هر وسیله‌ی دیگری منع‌اش کرده‌بودند و نوبت اضطراری هم بهش داده‌بودند «همین فردا صبح».
به هر زحمتی بود راضی‌ش کردیم برود سیتی‌آنژیو و رفت و نتیجه: گرفتگی جزیی.
درمان: یکی دوتا قرص فقط.

این فریاد را کجا باید زد؟ به کی باید گفت پزشک‌های مملکت تبدیل‌شده‌اند به حساب‌های بانکی ناطق؟ جالبی قضیه می‌دانید کجاست؟ کمی بیشتر تحقیق کردیم، قیمت دستگاه سیتی‌آنژیو کمتر از سه‌میلیون دلار است. پولی که یعنی هیچ! ولی فقط سه‌تا توی ایران داریم. چرا؟ چرا؟ چون آن‌ها که باید تایید کنند خودشان متخصص قلب‌اند و بازارشان به‌خطر می‌افتد.
.
«... سوگند یاد می‌كنم كه: از تضییع حقوق بیماران بپرهیزم و سلامت و بهبود آنان را بر منافع مادی و امیال نفسانی خود مقدم دارم...»

بگذارید این پیام در راه خود گره گشای مشکل مردم گردد.

حالا دیدید ایرانی چقدر بدبخت شده و هر بلایی سرش بیاید حقش است
پاسخ ها
اسماعیل پرتوی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
نمیخوام بگم مطلب شما صحیح نیست، ولی طرف دیگه قضیه رو هم ببین. سی تی آنژیو دقت آنژیوگرافی رو نداره در نتیجه در بسیاری از بیماران بعد از سی تی آنژیو انجام آنژیوگرافی هم لازم میشود (که خوشبختاته در مورد بیمار شما اینطور نبود). در آنصورت بسیاری بیماران فکر میکنند که سی تی آنژیو بیخودی و برای پول انجام شده!! من خودم دهها مورد دیدم که به انجام سی تی آنژیو اعتراض داشتند و معتقد بودند دکتر قلب با رادیولوژیست همدسته!
منکر کارهای خلاف برخی پزشکان نیستم ولی این رو هم در نظر داشته باشید که همه تستها به درد همه بیماران نمیخورند. برای خود شما اگر بعد از سی تی آنژیو، آنژیوگرافی هم لازم میشد نمیگفتی دکترها الکی سی تی آنژیو کردند که پول بگیرند؟؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
لطفا وقتی یک مقاله بدون سند در بخش نظرات کپی میکنید، منبعش رو بگید.
این مقاله خیلی قدیمی هست و ضمنا از نظر علمی هم اشکالاتی بر آن وارد است
لطفا تابناک در مورد انتشار مطالب بیشتر دقت کند
يه سوال
من بابت بيمه تكميلي براي3 نفر حدود 15000تومان ميدم و بابت بيمه خدمات درماني سه نفر 11 هزار تومان. ولي 80 درصد هزينه درمان من با بيمه تكميلي است. بيمه خدمات درماني چه ميكند؟؟؟؟ قطعا بيمه تكميلي از اين مبلغ سود هم ميكند كه همه جراحيهاي ما را بدون سقف قبول ميكند و حتي درصدي از زيرميزي پزشك را هم متقبل ميشود. ببينيد ناكارآمدي سازمان بيمه خدمات درماني تا چه حد واضح و روشن است
به نمایندگی از طرف تعدادی از بیماران ام اس این نامه را برایتان ارسال می کنم شاید دلتان به رحم آمد و مرحمی برای ما بیماران ام اس باشید شاید که دردهایمان کمی بهبود یابند.
چند ماهی است پزشکم هر دارویی را برایم نسخه می کند در داروخانه ها پیدا نمی شود و مجبور می شوم نسخه ای دیگر بگیریم. متاسفانه داروهای اصلی بیماری ام اس در بازار قحطی شده است . امروز خبری را دیدم درخصوص صرفه جویی ارزی در امور دارویی . آیا اطلاع دارید اگر در این زمینه صرفه جویی شود و داروهای اصلی ما بیماران ام اس به دستمان نرسد چه اتفاق خواهد افتاد :
• آیا می دانید اگر داروها به ما نرسد کنترل ادرار را از دست خواهیم داد
• آیا می دانید اگر داروها به مانرسد دستها و پاهایمان فلج خواهد شد
• آیا می دانید اگر داروها به ما نرسد کور خواهیم شد
• آیا می دانید اگر داروها به ما نرسد اندام داخلی بدنمان از کار خواهند افتاد
• آیا می دانید اگر داروها به ما نرسد کودکمان در حین شیر خوردن از دستمان به زمین خواهد افتاد
• آیا می دانید اگر داروها به ما نرسد درد تمام وجودمان را خواهد گرفت
• آیا می دانید داروی ایرانی تولید شده فاقد کیفیت مطلوب مواد اولیه می باشد
• آیا می دانید داروی تولید شده ایرانی فقط مختص برخی از بیماران ام اس می باشد نه برای همه
• آیا می دانید راههای دیگری هم برای صرفه جویی ارزی وجود دارد
پس قبل از آنکه دیر شود و همه بیماران را در تختهای بیمارستان ببینید کاری بکنید
نگذارید بیماران ام اس شما و خانواده هایتان را نفرین کنند که به این بیماری مبتلا شوید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
من به عنوان یک پزشک این صحبتها را تایید میکنم
ولی کو گوش شنوا؟؟؟؟
رحیم
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
حرف دل منو گفتی،ای خدا کمک، کمک.
خواهرم داره هر روز بدتر میشه ،
پزشکان هم جزو همین اجتماع هستند. چطور توقع دارید یک پزشک رفتاری متفروت از خود نشان دهد؟ وقتی قیمت خوراک و پوشاک و اجاره مطب و منزل یک پزشک در مدت 6 ماه 2 برابر میشود، چطور توقع دارید دستمزدها مثل قبل باقی بماند؟ تمام اقشار از مکانیک بگیر تا راننده تاکسی و وکیل و عاقد و .... دستمزدهایشان را از عید تا بحال 2 برابر کرده اند.
در ضمن این حقوق 9-5 میلیون پزشک خانواده فقط یه شعار تبلیغاتیه. در عمل 50 در صد این مبلغ رو به بهانه های مختلف کسر میکنند و تازه اون مبلغ باقیمانده را هم بعد از 1 سال پرداخت میکنند!
پزشکان تافته جدا بافته نیستند، ولی هیچکدوم از شما شده در سن بالای 35 سالگی بیشتر از 8 ماه زن و بچه و شغلتون رو رها کنید و روزی 14 ساعت درس بخونید تا از پس امتحان بورد بربیایید؟ یا تا بحال 36 ساعت بیدار و سرپا مشغول کار بودید؟
مشکل مردم اینه که فکر میکنند پزشکان از روز اول دانشگاه مشغول تفریح و پول درآوردن هستند. نه عزیز من، من 38 سالمه، تازه 4 ماه پیش درسم تموم شد. کل حقوق دریافتی من از بیمارستان هم به مدت 4 سال ماهیانه 650 هزار تومن بود!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
من هم با دکتر پرتوی موافقم
باید به وضعیت بیمه ها رسیدگی بشه و نکته اینجاست که تعداد کمی از پزشکان درآمدهای میلیاردی دارند. والله من پزشک هنوز خانه شخصی نتونستم بخرم و ماشین زیر پام رو بابام بهم داده
خانم دکتر هنوز کسی ارز 1226 تومان برای دارو نگرفته ولی برای داروهای سرطان که با ارزهای قبلی خریداری شده دیشب یک میلیون و چهارصدهزارتومان به داروخانه 13 آبان پرداخت کردم.قبلا این مبلغ 600هزارتومان بود(بیش از دوبرابر افزایش)
فکری به حال داروهای گران سرطان مخصوصا" داروهای بیولوژیک که بسیار در درمان موثر اما بسیار گران هستند بکنید چون هر کسی که ندارد باید سرش را بگذارد زمین و به معنای واقعی کلمه بمیرد.
در بیمارستان های دولتی و مراکز دانشگاهی از کاتتر های آنژیوگرافی چند باره استفاده میکنند و حال انکه تمام این کاتتر ها مستقیما در خون بیماران غوطه ور است.از انجائیکه همه پول رفتن به بیمارستان خصوصی ندارند لازم است در این مورد تحقیقی انجام شود. به دلیل مشکل هزینه از بیماران در بسیاری موارد چک هپاتیت یا بیماریهای متقله از خون انجام نمی پذیرد . کاش حداقل در این مورد به بیماران اطلاع رسانی شود تا خودشان کاتتر ها را از بیرون بخرند.
وقتی همیشه بیمه ها کارشکنی می کنند و بموقع طلب های پزشکان ،داروخانه ها و بیمارستان ها را پرداخت نمی کنند(مخصوصا بیمه نیروهای مثلا که با تعداد انگشت شمار ی پزشک قرارداد دارد) ،بیشتر از این هم نمی توان انتظار داشت!!!!!!!
سر کار خانم دکتر دستجردی نسبت انجام سزارین به زایمان طبیعی توسط خود شما جهار برابر نرمال است
رطب خورده منع رطب کی تواند
همه امان مثل همیم گله فایده ای ندارد
خانم وزير وزارت را خوب قبول كردي مزايايش را گرفتي حالا چه ميگوييد منتقد شدي ايا پايان وزارت نزديك است
دوصدگفته چونیم کردارنیست.
سلام بايدقبول كنيم كه دستهاي پنهاني در كار است كه نمي خواهند وضع بهداشت ودرمان سامان بگيرد من يك سوال از خانم وزير دارم چرا مصوبه مجلس كه اعضا هيئت علمي دانشگاهها بايد تمام وقت باشند وحق ندارند نيمه وقت باشند را اجرا نكرده ؟حاللا ديگر قديم نيست كه پزشك داراي بورد تخصصي كم داشته باشيم باعدم اجراي اين مصوبه باعث شده كه اعضاي هيئت علمي نيمه وقت رديف هاي استخدامي را اشغال نموده واز طرفي بيمارستانهاي دانشگاهي در شيفتهاي مختلف فاقدحضور اساتيد باشند در نتيجه بيماران براي درمانشان به بيمارستانهاي خصوصي هدايت مي شوند وهزينه آنها بالا مي رود حال بايدديد كه چه كساني به بهانه هاي واهي مقابل اجراي اين مصوبه شدند آيا غير از اين است كه اينها همان سهامداران بيمارستانهاي خصوصي تهران هستند ?
طرح پزشک خانواده راهکار ایشون برای حل مشکلات مردمه .خدا بهشون خیر بده .در استان ما فارس که اجرا میشه و ما نه تنها پول ویزیت نمیدیم حتی دارو هامون هم رایگانه.شاید باورتون نشه ولی واقعا داره انجام میشه و مردم هم راضی اند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
برادر عزیزم امیدوارم هیچوقت محتاج خرید داروهای کمیاب نشوید
ایران این روزها حال وهوای خوشی نداره (گرانی وتورم.فرافکنی مسئولین اجرایی) .بی نوا مردم ایران...
الودگی به بخش خصوصی مانع اصلی اصلاحات در نظام بیمه وسلامت است اگر افرادی پیدا شوند که هنوز الوده نشده باشند حل این مشکل اسان است
آقای عزیز مگر دکتر برق و مکانیک و.. . درس نمی خوانند اصلا مگر یک کارگر حق زندگی ندارد انصافا یک دندانپزشک غیر از آن است که یکسری کارهای روتین عملی را انجام می دهد که 99 درصد آن را کاردان هم انجام می دهد اینقدر دریافت می کند انصافا کشیدن یک دندان تخصص می خواهد که فقط یک دندان کشیدن ( حداکثر 5 دقیقه)برابر با دریافت حقوق یک استاد دانشگاه و یا درآمد 5 کارگر است. فکر کنم بهترین راه این است که فراخوان عمومی برای جذب پزشک تمام وقت انجام شود با حقوق مرسوم دولتی و قطعا هیچ استقبال نخواهد شد در آن صورت از متخصصین خارجی استفاده شود تا نظام سلامت استقرار یابد
پاسخ ها
مملی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
یه لیوان اب بخور خنک شی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
بله می خونن. فقط طرح و غیره و کشیک و شب بیداری و... برای اونا هیچ معنی نداره!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
دندانپزشک رو با پزشک یکی نکن که خیلی فرق دارن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
متاسفانه شما با زحمتها و مسئولیتهای پزشکان آشنایی ندارید که اینگونه صحبت میکنید
تمام مشکل گرانی و بدبختی مملکت از دلال بازی و رانت خواری است و همونها هم پول میلیاردی رو به دست میارن و شما فقط به ویزیت پزشکان چشم دوختین
ناشناس
| United States of America |
۰۱:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
نمیدونم دکترا چرا همش کشیکو بهونه میکنن؟ مگه یک دکترای برق و مکانیک شبا بیدار نمیمونه ، اونم با اعصاب خورد که چهارتا نمودار دربیاره. مگه یه دکترای برق شریف از یه پزشک کمتر زحمت کشیده که بیاد و تو بهترین حالت، ماهی 1.5 میلیون در بیاره. مگه پزشک متخصص با فلو شیپ داشتن هم بیشتر از یک دکترای مکانیک شریف وقت صرف تحصیل کرده؟
من با اینکه به رشتم علاقه داشتم، اما الان پشیمونم این همه درس خوندم. اما حاصل چیه، جز افسوس و این همه سال که گذشت و موهای سفید.
به نظر من اکثر مهندسا به معنای واقعی کلمه انسانن. چون زحمت کشیدن و پولی نگرفتن و شکایت از روزگار نکردن.
خانم دستجردی حالا که پایان ریاست جمهوری دولته داره خودشا کارامد جلوه می ده که بگه ما گفتیم کسی گوش نمی کنه . اگه 4 سال دیگه ام احمدی نژاد بود می گفت همه چی گل و بلبلبه.
این که بگوییم "دندانپزشک غیر از آن است که یکسری کارهای روتین عملی را انجام می دهد که 99 درصد آن را کاردان هم انجام می دهد" دقیقاً مثل این است که بگوییم 99% کارهای دکترای مهندسی برق را سیم کش منزل هم انجام میدهد! یا 99% کارهای مهندس مکانیک را اوستا مکانیک سرکوچه ما انجام میدهد! یا ادعا کنیم خانه را کارگرها میسازند و مهندس عمران فقط پولش را میگیرد!! خوب است قبل از اظهار نظر راجع به یک شغل حداقل یک اطلاعات جزیی از حیطه کاری آن داشته باشیم.
******************************************
خواستم دل نوشته ام را بنویسم شاید به گوش این اولین وزیر زن برسد ولی میدانم نه گوشی حوصله شنیدن دارد ونه چشمی حوصله خواندن ::::::

فقط همین را میگویم که فکر کنید آقایان و خانمها !!!!!!!!!
فکرکنید!!!!!!!!!

آیا تا بحال عزیزی از شما بی دارو در بیمارستان یا بی پول در داروخانه های شبانه روزی مقابل چشمانتان پر پر شده ؟؟؟؟؟؟/

تورو خدا آقایان و خانمها فکر کنید !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ايشان هم از اين تر فند ها براي حفظ منافع پزشكان مظلوم استفاده مي كند اخر كسي نيست بگويد خانم وزير در كدامين كشور دنيا يك متخصص در ماه بيست ميليون تومان در امد و متوسط حقوق كار كنان حدود يك ميليون تومان است در كجا اين بي عدالتي بنام عدالت تعريف ميشود در حاليكه حقوق كار مندان متوسط 15 در صد و در ماه حدود يك صد هزار تومان افزايش در سال جاري دارد متوسط ويزيت متخصص دو هزار و پانصد تومان حال اگر در ماه بيست و پنج روز كار و در روز چهل بيمار ويزيت شود در ماه دو و نيم ميليون يعني بيست و پنج برابر كار مند افزايش درامد دارد ايا متوجه و مي فهميد اختلاف چقدر هست در دنيا چنين كشوري سراغ داريد خانم وزير حناي تو ديگر پيش من رنگي ندارد رسانه و مطبوعات در اختيار شما ها است هر چه دل تنگت مي خواهد بنام عدالت تعريف و بخورد مردم دهيد والسلام خدايي هست
اون آقایی که احتمالا دکتر هستن و گفتن که دکتری مهندسی و علوم پایه چند بار تو عمرشون کشیک دادن،
دکترجان!! شما فکر کردی این همه پتروشیمی و پالایشگاهها و دم و دستگاه شب ها تعیطلین دیگه؟؟؟
پاسخ ها
اسماعیل پرتوی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
فکر نمیکنم هیچ مهندسی 12 الی 15 شب در ماه کشیک باشه و در طول اون مدت هر 10 دقیقه صداش کنند! تازه صبحش هم مجبور باشه تا 2 بعدازظهر سر کار باشه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
نه
ولی مهندس شیفت شب همونجاها ماهی 10 روز کار میکنه و حقوق 4 ماه یک کارمند عادی رو میگیره
پس خوبه بگیم اون مهندسا هم پول مفت میخورن؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
شما نخبه ها چرا بجان هم افتاده اید اولاً الان پزشکان عمومی بعد از نوزده سال تحصیل بیکارند و یا با مشقت و دادن کشیک های شبانه و شیفت شب فقط زندگی را بازی میکنند .دراین مملکت فقط دلالها و رانت خوارها مرفه اند و این معضل هم انگار چاره پذیر نیست پس شما ها یکدیکر را نکوبیند بلکه با همدیگر همدردی بکنید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
گل گفتي من مهندس عمرانم و كارمند راه و شهرسازي در فصل زمستان بارها پيش اومده كه بيش از سه شب نخوابيديم و در جاد‌هاي يخ‌زده و كولاك گير در حال بازگشايي جاده‌ها بوديم در آب و هوا و شرايطي كه حتي گرگ هم بيرون نمي‌آد و و يك قدمي خودت رو هم نمي‌توني ببيني
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
مگه مهندس جماعت کم زحمت می کشن؟
من ناظر مقیم هستم، روز که سهله، شب هم تو کارگاه پروژه می خوابم.
جالبه با تمام مشکلات و نابسامانیهای روز افزون نظام بهداشتی ودرمانی کشور در همین وزارت یهداشت تصمیم میگیرند جمعیت فقرا افزابش پیدا کند چند صباح دیگر که انواع و اقسام بیماریهای مقاربتی شیوع پیدا کرد کدام نهاد متولی هزینه های آن میشود آیا وزارت بهداشت با تعرفه های روبه افزایش پزشکان بیمه های بی کفایت وناتوان واقعا کدام نهاد شاید با آن نیم سکه اهدایی بعلاوه معجزه میخواهند نظام مرده بهداشت ودر مان را زنده کنند و انسانهایی سالم وتندرست به جامعه تحویل دهند مگر نه اینست عقل سالم در بدن سالم است با بدن وتن نحیف وبیمار چه اینده ای برای جامعه متصور است اما نکته دوم در وزارت بهداشت یا به عبارت دقیق تر وواقعی وزارت پزشکان متخصصین بالینی حرف اول وآخر را میزنند در واقع در این وزارت خانه همه و همه در حکم یاوران پزشکان میباشند یعنی اینکه بهیار پرستار کارشناس آزمایشگاه و... صبح تا شب میدوند که آقای دکتر ویا خانم دکتر علیرغم حد اکثر یک ساعت حضور در بیمارستان پایان ماه چند میلیون تومان کارانه بگیرند البته سوای آن هزینه های جراحی و... حالا با شرایط فوق این بیعدالتی را به کجا باید برد باز به وزارت بهداشت یا به کمیسیونی که اکثریت اعضای ان باز پزشکان میباشند خود بخوان ازاین مجمل حدیث مفصل
الان داروهای مراکز نرک اعنباد را کم کرده اند و مراکز مجبورند بیماران خود را به امان مواد مخدر بسپارند و وزارت بهداست هم پاسخگو نیست . این در حالی است که سیاست تاسیس مراکز ترک اعتیاد کاهش بار اسیب های اجتماعی بوده و با این سیاست جدید دست یافتنی نیست
خو د انتقا دي شهامت و شجا عت ميخو ا هد که وزير دارد شما ند ا ري بر و خو د ت ر ا شجا ع کن .
آیا می دانید فقیرترین وثروتمندترین کارمندان دولت دروزارت بهداشت کارمی کنند. همین قدربگم که یک متخصص ارتوپد یا یک چشم پزشک درشهری مثل اراک ماهانه مبلغی بین 30 تا 70 میلیون تومان کارانه به غیر ازحقوق و.... ازبیمارستان دریافت می کنند.درحالی که حداکثرکارانه ای که به سایرپرسنل بیمارستانها میدند دویست هزارتومانه(البته اگه بدن).
نرخ ويزيت و خدمات پزشكى در ايران از تمام كشورهاى ديگر پايين تر است ودولت براى فراراز وظايف خود در قبال تقويت بيمه ها با پايين نگه داشتن مصنوعى قيمت اين خدمات زمينه سازايجاد تنش در روابط بيماران وگروه پزشكى مى شود .فقط محض نمونه بايد بدانيم كه نرخ ويزيت پزشك متخصص در كشور همسايه تركيه ١٧٠دلار در پاكستان ١٥٠ دلار ودردبى ٢٠٠دلار ودر ايران حدود ١٠ دلار است.دستمزد اعمال جراحى در مراكز دولتى در حد توهين آميزى پايين وبراى مثال براى يك عمل جراحى كيسه صفرا به جراح بعد از يك سال حدود ٤٠هزار تومان! پرداخت مى كنند در حالى كه در صورت هرگونه قصور ثابت شده اى چند صد برابر آن را از وى طلب مى كنند.
بخاطر نامنطم بودن ضربان قلب مادرم باید براش باطری کار بزارن دکتر هم گفته وضع فعلی براش خطرناکه هزینش هم 3ماه پیش30میلیون تومان بوده که الان با این اوضاع احوال نمیدونم چند شده مادرم یه مستمری بگیره و450هزار تومان بیشترحقوق نمیگیره بیمه تکمیلی هم 2میلیون تومن بیشتر نمیده آخه آدم دردشو به کی بگه ؟خانم وزیر درک میکنید یعنی چه یعنی؟ آدم باید بره بمیره تو این اوضاع احوال/تموم بدبختیهامون از ندانم کاریها و نداشتن مدیریت درست بعضیهاست
پول داری بروزندگی کن یارو هشتاد سالشه با پول ازسلولهای بنیادی استفاده کرده انگاری یک آدم سی ساله است .پول نداری برو بمیر یاروسی سالشه چون پول دکتروبیمارستان را نداشت مرد .این واقعیته این کشور است .بقیه ی مطالب حرف وبرای سرگرمیه.!!!
بنده براي درمان از چهار طريق بيمه پرداخت ميكنم. بيمه تأميين اجتماعي خودم و خانمم. بيمه تكميلي خودم در بيمه ايران و بيمه تكميلي خانمم در بيمه كارافرين. سر زايمان خانمم در يكي از بيمارستانهاي خصوصي بدون زير ميزي دكتر كه به دليل همكار بودن از بنده زير ميزي نگرفت و در هزينه بيمارستان نيز هزينه‌اي از اين بابت جز 20 كاي وزارت بهداشت چيز ديگري ثبت نشده است ول يبنده يك ميليون پرداخت كردم. حال پس از چهار ماه بايد پرونده خانمم را از يك بيمه بگيرم به بيمه ديگر ببرم و اگر دلشان خواست بخشي از اين هزينه را پرداخت كنند سپس چهار ماه ديگر و همينطور تا.... شايد هزينه ها كاملا پرداخت شود البته آن موقع احتمالا فرزند بنده دوساله است. نكته جالب اينكه در بيمارستان مذكور در ليست هزينه ها سه بار ويزيت پزشك اطفال در اتاق عمل و 5 بار ويزيت يك پزشك اطفال ديگر در روز بعد براي ترخيص ايشان ثبت شده است. كه نميدان مچه چيزي را ويزيت كرده‌اند جلوي چشم خودم پزشك اطفال بيمارستان برگه ويزيت را پشت سر هم پنج بار مهر كرد در حاليكه كمتر از 5 دقيقه براي فرزند بنده وقت گذاشت. نكته اينجاست كه خانم وزير اينها را ميداند تقلبها را هم ميداند اما چو ن كلا بسياري از اين پزشكان محترم!!!!!!! جز پزشكان بسيار شريف و عزيزي كه تعدادشان كم نيست و بسياري از انها دوست نزديك بنده هستند اين پولهاي حلال را نوش جان ميكنند !!! خود را نزاد برتر ميدانند و اين مبالغ را حق خود دانسته و انسان را ابزار كسب و كار. به قول يكي از رؤساي بيمارستانهاي تهران خدا را شكر مي‌كنم كه خدا روز ما را در بيمارستانهاي خصوصي قرار نداد.
يا علي
پزشكها به صورت كاملاً ناعادلانه در اين مملكت درآمد دارند. وقتي كه حداقل 30 دقيقه بايد بيمار را كاملاً معاينه كنند 2 دقيقه‌اي سمبل مي‌كنند و او را به دفعات به مطب مي‌كشانند ديگر چه انتظاري بايد داشت؟
اين هم وضع سلامتي جامعه از قابليت و توانايي آنها. بهتر است بگويم پزشكان برج‌ساز تا طبيبان جامعه.
حالا يك سري پاسخ مي‌دهند كه اينجوري نيست. ولي انصافاً اكثريت قاطع آنها به همين گونه‌اند.
تو اين دولت تنها وزير متخصصي كه سر جاي خودش است و ميتواند نظر كارشناسي درست بدهند همين خانم دكتر دستجردي ميباشندديگران كه اصلا نظر نميدهند ..لااقل توجه كنيد......
خانم وزیر سری به بیمارستان کودکان حضرت علی اصغر (ع) بزن ببین چه خبره فوق تخصصی که خود باید کودک را معاینه کنداز رزدیدنت سال اولی میخواد ویزیت نماید و خودش مینشیند انگار که این کودک موش آزمایشگاهی او میباشد و برای مثلاً ارائه کردن مقاله پرونده ها را مطالعه میکند تا در سمینارهای خارجی اسمی در کند و حتی سری به مریضهای بخش هم نمیزند.و یکی از پزشکان زن این بیمارستان اینقدر پیر شده که دانشجوها اورا به زور میکشند و میبرند. ولی برای خودش کلاسی گذاشته اگر برای آموزش آمده پس چرا نوبت ویزیت بهش میدن و بیماری را که میبیند و یک آمپول گرانقیمت هورمونی تجویز مینماید باید برای فالو ان وقت تعیین نماید بعد منشیهاش میگن وقت نداریم .این است وضعیت بیمارستانهای ما ولی در خارج از این مرزها پزشکان تا 60 سال میتوانند طبابت نمایند ولی در ایران تا موقعی که غسال به طرف انها نیامده طبابت میکنند حتی با اینکه آلزایمر دارند.خانم وزیر فکری به حال این مشکلات بنما
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
با طرز فکر امثال شماست که پزشکان علاقه قلبی شان را به مردم جامعه از دست می دهند و مثل سایر مشاغل به سود مادی (کاملا مشروع) روی می آورند. اگر ریاضیات بلدی حساب کن یک رزیدنت سال اولی چند سال تحصیل کرده که کسی مثل جنابعالی (که احتمالا برای اسهال و استفراغ یا سرماخوردگی بچه ات را روز جمعه که بی کاری نیمه شب بعد از میهمانی به اورژانس برده ای) مدعی هستی نمی تواند یک عفونت گلو یا گوش یا ریه را معاینه کند و به فلوشیپ گزارش کند؟
ضمنا مطالعه پرونده مریض و شرکت در سمینار برای "اسم در کردن" نیست که اتفاقا اگر هم باشد مایه خرسندی است چون با اتکا به علم و دانش است. متاسفانه اسم در کردن در جامعه ما با زالو درمانی و طب علفی و حجامت بسی اسان تر (و موثرتر از سمینار خارجی!!) است.
در مورد غسال هم سعی کن درک کنی که سیستم بهداشتی ما 90 درصدش خصوصیه یعنی پزشک با پول خودش مطب میخره و هرکی دلش خواست میتونه پیش هر دکتری دوست داره بره بیمارستان های دولتی هم از همه نوع متخصص و فوق متخصص به وفور (و انواع سن ها!!) دارند.
دوست عزیز دود این نوع دشمنی ها با قشر پزشک در نهایت به دود کل جامعه از جمله خودتان خواهد رفت!
برای دارو پرداختی از جیب بیمه شده تامین اجتماعی 70 درصد است ولی برای آزمایشگاه 85 درصد است و این هزینه زیاد باعث میشود که مردم کمتر برای چکاب خود کاری انجام دهند و عواقب آن بعدها کریبان حوزه بهداشت کشور خواهد گرفت.
با سلام
چه اشکالی دارد مشکلی که در حوزه بهداشت کشور وجود دارد مطرح شود و مدام هم بر آن تکرار شود تا شاید همه کمی به خودشون بیان. جدای از هزینه های گزافی که باید برای دارو و بیمارستان و ... داد بحث زیر میزی گرفتن دکترها دیگه قوز بالا قوز است. پدر بزرگم آلزایمر داره و مغزش هم آب میاره جدای از هزینه های بیمارستان، دکترش گفته که تا 5 میلیون به من ندید عملش نمیکنم. آخه یکی نیست بگه کجای این کار انصافه، چه جوری این پول از گلوتون پایین میره؟ مگه شماها نبودید که روز فارغ التحصیلیتون سوگند خوردید به اینکه ...!!!
يه فكري هم به حال دكترايي كه تا با جسارت تمام مبلغي را در مطب نگيرن حاضر به جراحي در بيمارستان نيستن و اينقدر اين خواسته رو عادي بيان مي كنن كه انگار عرفه خانم دكتر ميگه بايد 1600 به حسابم بريزي بعد بري براي سزارين بيمارستان. هزينه در بيمارستان هم كه حدود 2500 ميشه.
اینجا شده محل دعوای دکترا و مهندسان. عزیزان واقعیت اینه که مهمتر از همه اینه که وضعیت درمانی فاجعه است. و این هم نه صرفا بدلیل عملکرد پزشکان هست بلکه دلیلش سیاستگزاریهای غلط و تخصیص بودجه نابجا در کلان هست.
خدامی داندخانم دکتردلسوزوزحمت کش هستندماملت ایران بخصوص روستائیان وعشایرازایشان رضایت داریم وخداهم راضی است
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی