بازدید 30030
محسن رضایی با تأکید بر شرایط خاص منطقه:

در این شرایط، دولت نباید به خاطر یک وزارتخانه از رهبری فاصله بگیرد

محسن رضايي با اشاره به اینکه امروز غرب همه تلاش خود را براي ناکام گذاردن اين تلاش و مبارزه اقتصادي ملت به کار گرفته، ادامه داد: در اوضاع کنونی، دست به دست هم دادن براي تحقق اين تدبير رهبري و جبران عقب ماندگي هاي اقتصادي کشور، یک ضرورت اصلي است.
کد خبر: ۱۶۳۰۴۳
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۲ 06 May 2011
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در مراسم رونمايي از کتاب «رويارويي سوم و جهاد اقتصادي» شرايط کشور را شرايط خاص خواند و خواستار پرهيز مسئولين از طرح مسايل حاشيه اي شد.

به گزارش «تابناک»، محسن رضايي در رونمایی از این كتاب كه چندين سند و مطلب منتشر نشده در خود دارد، در غرفه سراي اهل قلم بيست و چهارمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب در سخناني بر اهميت مسأله جهاد اقتصادي و نقش حرکتي که رهبر انقلاب آغاز کرده اند، تأکيد کرد و ادامه داد: ما در چنين شرايطي از دولت و مجلس انتظار داريم به مسايل حاشيه اي نپردازند و همه توان خود را صرف غلبه بر مشکلات اقتصادي کشور مانند تورم و بيکاري کنند، چرا که کشور ما دیگر تحمل اين حرکت‌هاي انحرافي را ندارد.



دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، با اشاره به این که علت زود فراهم شدن كتاب «رويارويي سوم و جهاد اقتصادي» مربوط به مطالعات چندين ساله گذشته است كه تصادفاً امسال اين دو با هم ديگر جور شده، يعني هم نامگذاري سال و هم آماده شدن كتاب «جهاد اقتصادي»، گفت: اين امر را به فال نيك می گیریم، زیرا امكان اينكه اين راه بتواند پس از راه‌هاي ديگر ما را در مسأله اقتصاد به موفقيت برساند، بسیار است.

رضایی ادامه داد: يكي از نامه‌هايي كه در اين اثر آمده براي سال 72 است كه شايد اگر كسي اين را مطالعه نماید، تعجب كند كه در اين بیست سال اين نامه را منتشر نكرده‌ام، چرا كه بنده قصد استفاده سياسي از اين نامه‌ها را نداشتم و تنها براي ضرورت طرح و اهميت مسأله به اين امر پرداختم.

 


وي با تأکید بر اینکه ملت ما امروز حتي يک ثانيه را نيز در حرکت رو به رشد خود نمي تواند از دست بدهد؛ چرا که امروز همه کشورها با سرعت به سمت جلو حرکت مي‌کنند، افزود: در مقايسه اي کوتاه با کره جنوبي مي بينيم که درآمد سرانه اين کشور در 40 سال پيش 2700 دلار يعني صد دلار کمتر از درآمد سرانه ايران بوده است اين در حالي است که در حال حاضر درآمد سرانه کره 33000 و درآمد سرانه ايران 11000 دلار مي باشد.

محسن رضايي با اشاره به اینکه امروز غرب همه تلاش خود را براي ناکام گذاردن اين تلاش و مبارزه اقتصادي ملت به کار گرفته ادامه داد: در اوضاع کنونی، دست به دست هم دادن براي تحقق اين تدبير رهبري و جبران عقب ماندگي هاي اقتصادي کشور یک ضرورت اصلي است.



فرمانده کل سپاه در دوران دفاع مقدس افزود: آیا اين درست است که در چنين شرايطي دولتمردان به خاطر يک وزارتخانه از رهبر انقلاب فاصله گرفته و اين فرصت تاريخي که در جهان اسلام براي ما فراهم شده است را ناديده بگيرند.

رضایی ادامه داد: در چهل سال گذشته، به طور متوسط نرخ رشد اقتصادي کشور 5 درصد بوده است که اين رقم براي غلبه بر عقب ماندگي هاي کشور کافي نيست و بايد به بالاي 8 درصد برسد.



محسن رضايي در پايان بر ضرورت تدوين و دنبال کردن راهي براي افزايش همزمان رشد اقتصادي و عدالت تأکيد کرد و آن را هدف اصلي در تحقق جهاد اقتصادي خواند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار