بازدید 8948
در بيست و چهارمين نمايشگاه کتاب؛

رونمایی کتاب رضايي توسط فرزند شهید کاظمی

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در پايان گفت: در اين کتاب براي شرح برخي مسايل اقتصادي کشور نامه هاي منتشر نشده اي از من منتشر شده که شايد خواننده را از اين همه سال صبر و سکوت به تعجب وادارد.
کد خبر: ۱۶۳۰۲۴
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۵ 06 May 2011
کتاب «رويارويي سوم و جهاد اقتصادي» محسن رضايي صبح امروز در بيست و چهارمين نمايشگاه کتاب، با حضور دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام و توسط فرزند شهيد احمد کاظمي رونمايي شد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي اقتصاددان در اين مراسم که با سخنراني محسن رضايي آغاز شد شماري از شخصيت هاي فرهنگي و سياسي کشور نيز حضور داشتند.

محسن رضايي در رونمايي از اين کتاب خود گفت: جهاد اقتصادي مفهومي است که رهبر انقلاب قبلا نيز در پنج سال گذشته به آن اشاره داشته اند و به همين دليل در اين سالها مطالعاتي بر روي اين مفهوم داشتم که اين کتاب ماحصل آن است.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام همچنين افزود: امروز کشور در گير دو مساله مهم افتصادي است يکي حرکت بزرگي که توسط رهبر انقلاب و مسولين نظام در رشد و شکوفايي اقتصادي ايجاد شده و ديگري هجمه گسترده غرب در محاصره اقتصادي کشور و افزايش تحريم ها به منظور جلوگيري از اين رشد و پيشرفت کشور.

فرمانده اسبق سپاه ادامه داد: چيزي که در هر دوي اين عرصه ها مارا موفق مي کند جهاد اقتصادي است.

محسن رضايي افزود: در اين کتاب که محصول مطالعات چندساله است به دليل ضرورت شرح الزامات تحقق يک حرکت رو به جلو اقتصادي به نقد دولت هاي گذشته يعني دولت سازندگي، اصلاحات و دولت عدالت پرداخته ام اما به همين دليل اين نقد سياسي نيست و در فرصت هاي ديگر به آن مساله خواهيم پرداخت.

وي با بيان اينکه تلاش دشمنان ايران عليه حرکت رو به جلوي ملت، تلاشي بسيار سنگين است، اضافه کرد: پيشرفت ايران براي دشمنان از بمب اتم هم خطرناک‌تر است، همچنين آنها برنامه‌ريزي کرده و خواهند کرد که جلوي پيشرفت ايران را بگيرند؛ همانطور که زماني تلاش مي‌کردند که جلوي وقوع انقلاب اسلامي و  پيروزي سياسي مردم  را بگيرند و از استبداد و وابستگي ايران حمايت مي‌کردند و امروز از پيشرفت ايران جلوگيري مي‌کنند.

رضايي ادامه داد: دشمنان مي‌خواهند که عقب‌ماندگي در ايران ادامه پيدا کند و فقر، بيکاري و گراني در ايران ادامه يابد؛ در اينجا اين سوال مطرح است که براي مقابله با اين رويارويي بايد دست به چه اقدامي زد؟

وي افزود: اينجا اين سوال مطرح است که چگونه همانطور که استعمار و استبداد را در ايران شکستيم اين زنجيره عقب ماندگي، بيکاري و تورم را بشکنيم؟ چه راهي را بايد در پيش بگيريم؟ راه‌هايي که تاکنون در ايران و در دولت هاي گذشته در پيش گرفته شده چرا موفق نبوده؟ يا اگر کاملأ موفق نبوده دلايل اين کار چه بوده است؟ همه اينها مسائلي است که بايد مورد مطالعه نخبگان کشور قرار گيرد.

رضايي بيان کرد: انقلاب اقتصادي و يا تحول اقتصادي در ايران بيش از 5 سال است با ابلاغ سند چشم‌انداز ايران 1404 شروع شده و سياست‌هاي اصل 44، الگوي اسلامي ايراني پيشرفت و مقاومت هسته‌اي همه اينها از يک تحولي در ايران صحبت مي‌کند و يک پرونده انقلاب ديگري در ايران دوباره باز شده است.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در پايان گفت: در اين کتاب براي شرح برخي مسايل اقتصادي کشور نامه هاي منتشر نشده اي از من منتشر شده که شايد خواننده را از اين همه سال صبر و سکوت به تعجب وادارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم