بازدید 8546

آقای ضرغامی لطفا پاسخ دهید!

جمعی از دانشجویان دانشگاه امام صادق(ع) در نامه ای سرگشاده به عزت الله ضرغامی مسئول سازمان صداوسیما خواستار پاسخ به برخی سوالات شدند.
کد خبر: ۱۴۰۷۳۳
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۹ 06 January 2011
جمعی از دانشجویان دانشگاه امام صادق(ع) در نامه ای سرگشاده به عزت الله ضرغامی مسئول سازمان صداوسیما خواستار پاسخ به برخی سوالات شدند.

به گزارش «تابناک» متن این نامه سرگشاده به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

ریاست محترم صدا و سیما

سلام علیکم

لطفا به این سوالات پاسخ دهید؛

آیا می شود به راستی می توان تنها با مد نظر قرار دادن محتوای برنامه های رادیو و تلوزیون عنوان کامل این مجموعه یعنی”سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران”را حدس زد؟

جمهوریت در کدام قسمت سیاست گذاری ها رخ می نماید؟

سهم مردم کوره دهات ها و مناطق محروم کشور چند دقیقه از برنامه های مجموعه شماست؟

این مستضعفین که صاحبان اصلی این انقلابند، چقدر صوت و تصویر خروجی این دستگاه را متعلق به خود می دانند؟

به نظر می رسد سهم آن ها نیز مثل خودشان پشت داربست هایی که کوچه های بالا شهر تهران را مسدود و خصوصی کرده است،متوقف می شود. در همان لحظاتی که گزارشگر فکر می کند،دارد حق محرومین را باز می ستاند…

نوع اسلامیت را چطور از طریق برنامه های مجموعه تشخیص دهیم؟چون روح خدا به ما آموخت دو نوع اسلام داریم دو نوع مسلمان!

آری شما اذان پخش می کنید،ولی در نشریه پنجره نوشته شده بود که فارسی وان هم اذان پخش می کند! آری شما قبل از اذان قرآن هم پخش می کنید،آیاتی از کتابی که برترین ذات پس از ذات خدای متعال است، زمان پر کن سنتی خوبی است، اما اگر در لحظات ملکوتی اذان فوتبال داشت، خصوصا فوتبال کشورهای اروپایی، از قرآن فاکتور می گیرید و اذان را زیر نویس می کنید! چون به احتمال قوی مخاطب جوانی که دست پرورده جعبه جادو باشد، می خواهد فوتبال ببیند!

ما که بیمار دلیم، وقتی که فوتبال می بینیم یاد خدا نمی افتیم و فکر می کنیم که خمر و میسری است برای شیطان.

إِنَّمَا یُرِیدُ الشَّیْطَانُ أَن یُوقِعَ بَیْنَکُمُ الْعَدَاوَةَ وَالْبَغْضَاء فِی الْخَمْرِ وَالْمَیْسِرِ وَیَصُدَّکُمْ عَن ذِکْرِ اللّهِ وَعَنِ الصَّلاَةِ فَهَلْ أَنتُم مُّنتَهُونَ .

همانا شیطان مى‏خواهد با شراب و قمار میان شما دشمنى و کینه ایجاد کند و شما را از یاد خدا و از نماز باز دارد پس آیا شما دست برمى‏دارید. ۹۱ مائده

ما شبکه قرآن نمی خواهیم می خواهیم روح قرانی بر همه شبکه ها حاکم باشد!

آگهی های بازرگانی سریالها وبرنامه هایی که به مصرف گرایی دامن می زند ،با اسلام ناب چه نسبتی دارد؟!

مصوبه مجلس برای کسب بودجه از طریق تبلیغات حکم لایتغیر الهی که نبود!

اگر اعتراض داشتید اعتراض می کردید وزیر بار نمی رفتید!اگر اعتراض کرده اید بگویید.

آقای ضرغامی اسلام ناب جاذبه دارد و دافعه! نمی توان همه را جذب کرد؛

وَلَن تَرْضَى عَنکَ الْیَهُودُ وَلاَ النَّصَارَى حَتَّى تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ قُلْ إِنَّ هُدَى اللّهِ هُوَ الْهُدَى وَلَئِنِ اتَّبَعْتَ أَهْوَاءهُم بَعْدَ الَّذِی جَاءکَ مِنَ الْعِلْمِ مَا لَکَ مِنَ اللّهِ مِن وَلِیٍّ وَلاَ نَصِیرٍ

و هرگز یهودیان و ترسایان از تو راضى نمى‏شوند مگر آنکه از کیش آنان پیروى کنى بگو در حقیقت تنها هدایت‏ خداست که هدایت [واقعى] است و چنانچه پس از آن علمى که تو را حاصل شد باز از هوسهاى آنان پیروى کنى در برابر خدا سرور و یاورى نخواهى داشت . ۱۲۰ بقره

در بخش خبری ساعت ۲۱، پانزدهم دیماه سال جاری، بعد از اینکه ۴۳ دقیقه از موضوعات مختلف سخن گفته می شود، حتی پس از اینکه از مزرعه پرورش کروکدیل که طبق نقل همان خبر از پوستش برای تهیه کیف های گران قیمت استفاده می شود، چند ثانیه ای هم بر سر فلسطین، مهمترین مسئله دنیای اسلام، سرزمین خط مقدم جهاد اسلامی در برابر جبهه استکبار، آن هم در سالگرد جنگ ۲۲روزه غزه، در حالی که اعضای کاروان آسیایی با اسماعیل هنیه دیدار داشته اند و در حالی که در مصر مانع تخلیه اقلام کشتی سلام شده، منت گذاشته می شود و از ناراحتی مسلمانانی در حاشیه دریای مدیترانه در اثر تخریب منازلشان به دست صهیونیست ها سخن گفته می شود!!

البته در مقایسه با زمانی که شهادت برادران و خواهران مسلمان در بخش های خبری مسکوت گذاشته می شود، خیلی منت بزرگی است! لابد برای دیده شدن مهم ترین مسئله اسلام از پس انبوه کف های باطل هیاهوهای دنیا باید خونی به وسعت جنگ ۲۲روزه ریخته شود!

چند روز پیش یکی از اساتید از دیدارش با چند فلسطینی که مدتی در زندان های رژیم صهیونیستی به سر برده اند، صحبت کرد و گفت لب انتظار آنها از ما برای کمک به حل بحران فلسطین، رساندن صدای مظلومیتشان به گوش ملت های دنیاست.

ما اگر جای این استاد بودم می گفتیم اگر می خواهید در صدا و سیمایی که در کشور ایران وجود دارد ـ و نه صدا وسیمای جمهوری اسلامی ایران ـ دیده شوید آنقدر عملیات استشهادی انجام دهید که تعداد شهدا ارزش این را داشته باشد که خبرتان بر خبر پوست سوسمار مقدم شود.

چگونه است که سیاست های صدا و سیما در شبکه های برون مرزی، به پخش اخبار کاروان آسیایی منجر می شود، اما تلویزیون داخلی در قبال این مسئله حساسیت چندانی ندارد؟ کاروانی که در واقع امتثال امر مولایمان خامنه ای (مد ظله العالی) است که فرمود کار نمادین و درخشان اعزام کاروان دریائی به غزه، باید در ده ها شکل و شیوه‌ی دیگر بارها و بارها تکرار شود.

باید گفت صدا وسیمایی که در داخل وجود دارد بیشتر از آنکه دانشگاهی عمومی باشد، شبیه مهد کودکی است که مزیت عمده اش سرگرم کردن افراد است.

به نظر شما این نحوه چینش اخبار با پخش سریال مختارنامه تناقض ماهوی ندارد؟

البته اخیراً در صدا وسیما شاهد برنامه هایی خوبی در تبیین فواید هدفمند سازی یارانه ها بوده ایم. ولی آیا به نظر شما اگر پایه های اعتقادی افراد جامعه با تمرکزی به همین میزان روی مسائل اصلی تر پرورش می یافت، شما باز هم مجبور بودید که برای شفاف سازی مصادیق آن این قدر انرژی صرف کنید؟

ما از "لو علم الناس معالم کلامنا لاتبعونا” می فهمیم که این معالم به مردم گفته نشده وخوش بینانه ترین فرض این است که ضعف سازمان دهی در مجموعه وجود دارد.

آقای ضرغامی، ما سازمان صدا وسیمای جمهوری اسلامی ایران را از چه کسی بخواهیم؟

ضمناً عرف نامه نگاری هایمان بر این بود که به نقاط قوت موضوع مورد بحث هم اشاره ای داشته باشیم، اما به نظر می رسد برای پرداختن به این جنبه های مثبت همان عنوان”بهترین رسانه” در جشنواره مطبوعات و خبر گزاری ها بیش از حد کافی باشد.

والسلام علی عباد الله الصالحین

جمعی از دانشجویان دانشگاه امام صادق (علیه السلام)
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی