بازدید 59173

تحقیر 350 حاجی ایرانی تنها به خاطر یک آمریکایی؟!

بنا بر این گزارش، هرچند مراتب به مسئولان بعثه مقام معظم رهبری و مسئولان برگزاری مراسم حج عربستان گزارش داده شده است، تاکنون هیچ کاری برای جلوگیری از این رفتار تحقیرآمیز انجام نشده و مسئولان این هتل با این توجیه که ما بنا بر قانون رفتار می کنیم، همچنان به رفتار زشت خود ادامه می دهند.
کد خبر: ۱۳۳۹۹۲
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۸۹ - ۱۲:۵۲ 03 December 2010
در حالی که هنوز گروهی از حاجیان ایرانی مدینه بعد، همچنان در عربستان هستند، در رویدادی ناگوار و بر خلاف پروتکل های منعقد شده میان ایران و عربستان، مسافرین یک کاروان ایرانی حاضر در مدینه منوره، مورد هتک حرمت مسئولان امنیتی قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار «تابناک»، مسافرین این کاروان که در یکی از هتل های زنجیره ای «ماریوت» ـ که سهامداران عمده آن در سراسر جهان آمریکایی ها هستند ـ اقامت داشته اند، در دو شب گذشته، به دلیل حضور یک فرد آمریکایی ـ که ظاهرا از سهامداران این هتل است ـ به بهانه مسائل امنیتی، مورد بازرسی های بدنی غیر معمول قرار گرفته اند.

بنا بر این گزارش، مسئولان امنیتی این هتل، به بهانه اینکه جان این فرد آمریکایی در خطر است، برای هر بار ورود زوار ایرانی، آنها را از گیت های بازرسی عبور داده و با بی احترامی، به شدیدترین شکل ممکن، آنان را بازرسی بدنی کرده اند.

بنا بر اطلاعاتی که چند تن از مسافران این کاروان در اختیار «تابناک» گذارده اند، هرچند مراتب به مسئولان بعثه مقام معظم رهبری و مسئولان برگزاری مراسم حج عربستان گزارش داده شده است، تاکنون هیچ کاری برای جلوگیری از این رفتار تحقیرآمیز انجام نشده و مسئولان این هتل با این توجیه که ما بنا بر قانون رفتار می کنیم، همچنان به رفتار زشت خود ادامه می دهند.

گفتنی است، شب گذشته نیز شمار بسیاری از زوار ایرانی ساکن در آن هتل، در اعتراض به این رفتار غیر دیپلماتیک، جلوی ورودی هتل یاد شده تحصن کرده و به قرائت قرآن پرداختند.

به هر حال، بنا بر آنچه گفته شد، نخست این پرسش مطرح است که بنا بر گفته های مسئولین هتل ماریوت، اگر چنین قانونی در این هتل ساری و جاری بوده است، آیا مسئولان سازمان حج و این کاروان، آگاهانه اقدام به رزرو آن کرده بودند یا آگاهی از این موضوع نداشته اند؟ که البته در هر دو صورت، باید در قبال هتک حرمت زوار ایرانی پاسخگو باشند.

دوم آنکه چرا پس از گذشت 48 ساعت، همچنان این رفتار ادامه داشته و با وجود آگاهی مسئولان بعثه مقام معظم رهبری و مسئولان سازمان حج، هنوز هیچ کاری برای قطع این رفتار انجام نگرفته است؟

و در پایان اینکه سازمان حج و زیارت ـ که متولی حاجیان ایرانی است ـ در قبال این مسأله و تعهدشکنی های مداوم سعودی ها، به ویژه در امر پروازها، چه تمهیداتی اندیشیده است؟ آیا باید همچنان شاهد لکه دار شدن عزت و حیثیت زوار ایرانی خانه خدا و پیامبر اکرم(ص) باشیم؟
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۷۶
شوخي بود.... حتما دلايلي براي اين كار وجود دارد.. كه پاسخ لام را خواهند داد...
از اعرابی که به هو نژاد های خود در فلسطین و لبنان هم رحم نمیکنن و دائم در حالت خیانت به آنها هستتند توقع چی دارین ؟ باید از مسئولین ما پرسید که تا کی باید جلو گستاخی ها و دریدگی های مثلا برادران عرب کوتاه بیاییم اسمش رو هم بزاریم حفط وحدت !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۳ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۲
رابطه خودمان با افغانستان و تا جیکستان چگونه است؟
برای فارسی زبانان قرقیزستان و ازبکستان چه کرده ایم؟؟
مردی سانسور نکن
وای بر ما، حتما باید این موضوع پیگیری بشه.
گذر پوست به دباق خونه ميفته سعودي ها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۵ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۲
دوست عزیز باهت موافقم فعلا دور دست اوناست بذار بتازونن!
نوبت ما هم میرسه
مریم
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۹:۳۲ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۲
جسارتا چجوری ؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۸ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۳
دست ما کوتاه و خرما برنخیل با این وضع دیپلماسی بعید میدونم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۱ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۳
خدائيش كه بعد از انقلاب كفه ترازو همش به نفع اعراب يوده ! از طرف ما دست دوستي و شعار وخدت و از طرف آنها خيانت! مي پرسي كدام خيانت ؟؟؟1- خيانت جنگ تحميلي با خريت صدام! 2- نام جعلي و لجبازي با نام خليج هميشه پارس 3- همسويي و حمايت پنهان از نقشه شوم حمله آمريكا به ايران 4- توهين و تحقير ملت ايران در اماكن زيارتي عربستان از جمله كشتار سال 1366
لابد مي خواهيد بگوييد در زمان ظهور امام زمان (عج) نوبت ما مي شه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۳ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۳
با سیاست های انفعالی ما، هیچوقت اتفاق نمی افته.
من در حد و اندازه ای نیستم که نظر بدم اما سوالی دارم . ایا بهتر نیست 2 سال فقط رفتن به حج رو انجام ندهیم میدانید اینها چه سودی از اعزام ایرانیان نمیبرند ؟؟ البته باید فقها نظر دهند و این فقط یک سوال بود وشاید کمی گوش اینها پیچانده شوند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۱ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۲
وهابی های عربستان هم همین رو میخوان که ایرانی ها نرن اونجا
محسن
| United States of America |
۱۹:۳۹ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۲
ما نمیتونیم که منافع خودمون رو به خاطر اینکه مثلا با وهابی ها یا هر کس دیگه مخالفت کنیم به خطر بندازیم. آخه این شد منطق. منم میگی یه مدت تعطیل کنیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۵ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۲
حج را که باید رفت اما عمره را میشه نرفت . وحشتناک ایرانی میرن آنجا پول دور می ریزن و برمی گردن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۹ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۳
عزیز دل از کجا میدونی که اونا میخوان ایرانیها اونجا نرن.تابستان که ما رفتیم یادمه که کسبه مدینه میگفتن که این چند ماهی که حج عمره متوقف بود ما مگس میپروندیم.رو هوا حرف نزنید.اگه بخوان که به ما روادید نمیزان.نکنه از ما میترسن.دوست من فقط بخاطر پولهایی هست که اونجا خرج میکنیم ما رو میذارن
بیخیال. دیگه به این رفتارها و بی حرمتی ها عادت کردیم.راستی اخ جون بازم شنبه یک ساعت زود میایم خونه میخوابیم!!!!!
جناب آقای قاضی عسگر؛
سلام علیکم
اون خدایی را که شما میپرستید که به شما اجازه میدهد که هموطنان و زائران بیت الله را در مقابل این اعراب جیره خوار و کفار ملحد، خوار و خفیف کنند، من به آن خدا کافرم.
اگر اسلامی که تبلیغ میکنید و حجی که به شما گفته‌اند این است، باید بگذارید در کوزه و آبش را بخورید.
اسلامی که می‌گوید اگر تهیه آب وضو، باعث منت می‌شود، باید تیمم کنی و از تهیه آب منصرف شوی، هرگز اجازه نخواهد داد اینگونه شیعیان امیرالمؤمنین(ع) خوار شوند.
البته وقتی آنقدر سود وپول در جیب برخی واریز شود که گوششان کر و چشمشان کور شود، دیگر گفتن این حرفها فایده‌ای ندارد.
مطمئنا اگر به نوامیس این مردم هم در آنجا تجاوز شود، غمی بر گوشه فکر این آقایان نخواهد نشست.
مگر امام(رض) بخاطر جسارت سال 66 حج را تحریم نکرد؟شما را چه شده است؟؟؟!!!
امیدوارم خدا آنگونه که مستحقید با شما برخورد کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۷:۴۹ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۲
این را هم اضافه کنید که اگر عقد قرارداد با چنین هتلی در سال جاری به دلیل عدم شناخت جایز بوده برای سال آینده حتما توجیه ندارد. پس امسال را گذشته فرض کنیم اما از امروز تا موسم حج سال آینده سعی کنیم به خاطر داشته باشیم که آیا سال 1390 هم در هتل ماریوت زایر ایرانی خواهیم داشت یا خیر؟!
مازيار
| Sweden |
۱۸:۳۰ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۲
حقگوي گرامي الحق كه حق گفتي
عليرضا
| Spain |
۰۷:۴۶ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۳
آقاي حق گو
براستي حق گفتي
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۳ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۳
بهترین راه حل رو ناشناس از آلمان داده
باهاش قرارداد نبندید.
اینها فهمیدن که با به شهادت رساندن دکتر شهریاری چطور مردمو جریحه دارکردن . باید انتقام دکتر شهریاریهارو ازوش بگیریم.نظر تو چیه تابناک
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۵:۵۰ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۲
چه ربطی داره برادر من؟؟
ناشناس
| Canada |
۱۷:۲۹ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۲
ربطش اینه که پول این ترور ها از حج رفتن و خریدهای بیخود ماها تامین میشه
ناشناس
| Germany |
۱۷:۵۰ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۲
کاربر عزیز می شه لطف کنید ربطش رو بفرمایید ؟! به نظرم تو یک خبر دیگه مرتبط با شهادت دکتر شریعتی می خواستی کامنت بذاری ! خودت زودتر اصلاح کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۲ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۳
مغز فندقی رفتن به حج واجبه حتی زمانی که مکه در دست کفار بود پیامبر به حج میرفت و تروریستها هم مرده این چند ریال پول خرید حاجی ها نیستند .
ناشناس
| Japan |
۰۸:۳۱ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۳
هیچ ربطی نداشت! ماشالله ما از همه طرف برامون می باره....
مگر ورود غیر مسلمان به مدینه منوره ممنوع نیست ؟این امریکایی اونجا چی کار داره؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۵۲ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۲
مگه آمریکایی مسلمون نداریم عزیز جان؟؟!
محمد
| Saudi Arabia |
۲۰:۲۰ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۲
ورود غير مسلمان به مكه ممنوعه نه مدينه ،‌ چون براي ورود به مكه بايد محرم شد .
اين موضوع در مدينه تنها در مورد مسجد شجره صدق ميكنه كه حدود اون هم مشخص شده .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۵ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۲
اگه اون آمریکایی مسلمان بود که نمی گذاشت به خاطر خودش این رفتار و با زائرای خدا بکنن ...
بدون شک مسلمان نیست...
اگه مسلمان نیست تو مدینه چه میکرده ..؟
بدون شک خودمان بهتر میدانیم همه این ها بهای فهم و درایت گذشتگانه ماست که عقده ای شده در گلوی وهاب ها ... و چوبش رو مثل همیشه ما می خوریم....
ناشناس
| Australia |
۰۴:۳۷ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۳
ورود غیرمسلمان به منطقه حرم ( مکه و اطراف آن ) ممنوع است،در مدینه منوره منعی وجود ندارد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۳ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۳
سلام...ورود غیر مسلمان ها تنها به محدوده حرم مکی ممنوع هست و ظاهرا در مدینه مشکلی ندارند
هرچه سریعتر کاری انجام بدید........
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۰۱ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۳
باشه
این حرف ها همش شایعه است. اقتدار و عزت ایرانی خیلی بالاتر از این حرف هاست، به خصوص در این پنج سال اخیر.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۰ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۲
خوبی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۹ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۲
این پنج سال اخیر رو جهت مزاح فرمودید دیگه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۷ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۳
این نظر یه سبزکه که خواسته نقش هوادار این دولت رو بازی کنه!
سبزک! چیز خودتی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۰ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۳
چرا بي ربط ميگي
مازيار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۶ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۳
سبز يا هرچيزي عزيزم اينكه حجه ما هم نميتونيم نظر قطعي بديم علما دانند از ديد من نريم بهتره ولي شما كه انقدر از عزت ايراني حرف ميزني با پرواز الامارات نرو دوبي به سران سبز هم بفرمائيد سرمايه ها و پول ايران رو از اين پرواز كه به خليج پارس توهين ميكنن بكشن بيرون
چی؟؟؟؟؟ تابناک از این حرفا نزن. امروز ما در دنیا مردمی با فرهنگ با شعور شناخته می شیم که هرجا می ریم با عزت و احترام بامون رفتار می شه. دیگه نبینم از این حرفا بزنی؟؟ می دم برادر محسن گوشتو ببره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۱ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۳
حیف که وقت ندارم جوابتو بدم.
آن روزها توي کتابها مي خوانديم که در هند اماکني هست که در ورودي آن نوشته اند ورود سگ و هندي ممنوع. همچنين در آمريکا که ورود سگ و کاکا سياه ممنوع. مي خنديديم به بدبختي آنها و افتخار مي کرديم به خودمان که همه جا روي چشم مردمش هستيم. رسيديم بهجايي که دارند مي گويند ورود سگ و ايراني ممنوع. حالا هي مقامات سکوت کنند و بگويند ما با همسايگانمان دوست هستيم. هي باج بدهيم. از آب و خاک و ناموس و غيرت و پول باج مي دهيم ولي فايده ندارد. به جاي عربستان و کشورهاي عربي ما بايد اسناد ويکيليکس در مورد نقش اعراب در حمله به ايران را تکذيب کنيم. خوب اينهم دستمزدش. خود کرده را تدبير نيست
برو طواف دلی کن که کعبه مخفی است/که آن خلیل بنا کرد و آن خدا خود ساخت
سوال اصلی را نپرسیدید.آیا این فرد مسلمان است وبرای سفر حج امده یا غیر مسلمان است.اگر برای سفر حج آمده چگونه خود راضی به چنین رفتاری است واگر غیر مسلمان است چگونه به مدینه النبی راه داده شده است ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۷ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۳
برادار من، حالا این که این امریکاییه مسلمونه یا نه چه فرقی واسه ما میکنه؟ اصل مطلب اینه که هر گوشه دنیا یه جوراییی داره به ایرانی جماعت توهین میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۵ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۳
کی گفته این سوال اصلیه؟
با سلام مگر ورود غیر مسلمانان به دوشهر مکه و مدینه ممنوع نمیباشد
واقعا" جای تأسف هست. آخه تا کی؟
به چه دلیل؟ کی گفته عزت و شرف شیعه رو به پای اینجور حاجی شدن بدین؟
باب چند سال حج رو تحمیل کنین تا این وهابی های خدانشناس حالشون جا بیاد. یا اینکه یه بار درست و حسابی تکلیف رو مشخص کنین. اعتراض میکنن اونا هم مثل اینکه سر یه بچه رو کلاه میزارن میگن باشه دیگه تکرار نمیشه اما روز از نو روزی از نو
افسوس افسوس افسوس
انشاء الله که سکوت مصلحت نیست ،آخه پرواز ندادند مصلحت نکردیم 55 ساعت تو فردگاه جده ، تازه انگشتمون را هم تو چشمشون کردیم
بسوی کعبه راه بسیار است
من ز دریا روم تو ازخشکی
قاآنی
محمد از مشهد
ایران از نظر سیاست خارجی بسیار ضعیفه و نمیتونه حق شهروندانشو در خارج از کشور بگیره.
نمونه های زیادی وجود داره از خلیج فارس گرفته تا ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۹ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۲
عزیزانی که منفی دادید خودتون رو گول نزنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۶ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۳
برادر ناشناس از نظر چی قوی هست؟
برادر عزیز
بنده خودم مشاهده کردم که به طور مثال رییس جمهور محترم جناب آقای احمدی نژاد در هتل شانگری لا شهر شانگهای چین اقامت داشتند و به همین خاطر گیت های بازرسی در آنجا مستقر کردند ضمن اینکه همه را اعم از چینی و غیر چینی به دقت بازرسی میکردند.
وقتی هم اعتراض شد در پاسخ گفتند به دلیل حضور شخصی مهم این اقدامات امنیتی به منظور پیشگیری از بروز حادثه ای به عمل آمده است.
به این مظالب گیر ندید چون خود ما بیش از هر جامعه دیگری درگیرش هستیم. در کشور خودمان هنگامی که مدیر ارشدی به جایی سفر میکند و در محلی حضور می یابد اقدامات امنیتی تشدید شده و بعضا بازرسی بدنی نیز صورت میگیرد.
موفق باشید
یک هموطن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۲ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۲
کاملا درست هست..بارها شاهد بودم که خیابانی را بخاطر عبور یک شخصیت مهم کامل بستن آیا این ظلم هست یا یک بازرسی بدنی ؟ وقتی یک خیابان را می بندن شاید یک نفر مریض داره می خواد برسونه بیمارستان...
ناشناس
| Germany |
۱۷:۵۳ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۲
برادر عزیز !
خودت داری می گی ایشون رئیس جمهورند ! (بگذریم من شخصا دوسشون ندارم). در حالی که اون یارو امریکائیه فقط و فقط و فقط یک امریکائیه و دیگر هیچ ! البته شاید شما تو چین جوری دیگه ای به مسائل نگاه می کنید اما من که تو آلمانم هزار بار دیدم که اینها چقدر ذلیل امریکایی ها هستند. حتی به قول حضرت امام ذلیل یک سگ امریکایی !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۱ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۲
کاربر گرامی از آلمان تابناک خیلی آب توش میکنه
نذار با احساساتت بازی کنه
نيلو
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۸ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۲
از کجا می دانی آن فقط يک آمريکاييه؟ مگه می شناسيش؟ مگه می دانی چه کاره است؟ از اين خبرها هم نيست که خودشون را برای يک شهروند عادی به دردسر بيندارند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۲ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۳
دوست من این که میگویید این شخص فقط یک آمریکایی هست به نظرم اشتباه اگه این شخص صاحب مکان بوده میتونه برای تامین امنیت ملک خودش دست به اقدامات امنیتی بزنه اما سوال من از تابناک یا خبر نگارش اینه آیا فقط ایرانی ها رو گشتن ؟؟؟ اگه فقط ایرانی ها بودن خوب منطقی حرف شما اما اگر نه همه رو گشتن خوب این که گلگی نداره قانون مکان برای همه اجرا شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۴ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۳
اون آقا هم مالک هتل بوده یعنی برای هتل مهمترین شخصه پس اونا حق دارند نکات امنیتی را در نظر بگیرند.
عرب ها دوست و دشمنشان را گم کرده اند.
همان بهتر که که انگلیسی ها و آمریکایی ها دوستانشان باشند تا قدر عافیت را بفهمند
حتماشایه ای بیشنبوده چرا که ما با عربها رابطه خیلی خوبی داریم وهمچنین از احترام ویژه ای در نزدشان برخورداریم.این نیز مانند افشاگریهای ویکی لیکس برنامه از پیش برنامه ریزی شده از سوی مستکبرین بخوصوص امریکای جنایتکار وصهیونیسم جهانخوار برای ایجاداختلاف بین ما وبرادران خوب عرب است.بهتر است توجهی نکنیم تا خدای نکرده باعث کدورت بین ما وبرادران عرب نشود.خدا توفیق دهد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۵ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۳
احیاناً شما یه چند سالی با اصحاب کهف نبودی؟
آرش
| Canada |
۱۲:۵۵ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۳
بابا ایشون داره طعنه میزنه چرا منفی میدین!؟
پول ما به جیب هتل دار آمریکایی و بعد از آن دیوار کشی رژیم صهیونیستی و ساخت هواپیماهای جدید بی سرنشین و بمب فسفری و ضد موشک آرو و گنبد آهنین می رود.
من اگه تو این مملکت کاره ای بودم رفتن به بلاد اعراب رو قد غن می کردم. اینا لیاقت تولیت خانه خدا و اماکن متبرکه رو ندارن و به ما ایرانی ها به چشم هوو نگاه میکنن.
دولت مردای ما هم که ماشا ا... دم از وحدت می زنن و انگار نه انگار که همینا بودن صدام رو پول میدادن که مارو نابود کنه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۷ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۲
همون بهتر که کاره ای نیستی.
ناشناس
| Japan |
۰۸:۳۸ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۳
جانا سخن از زبان ما می گویی...
اصلا چرا باید پول ایرانی به جیب هتل ماریوت امریکایی ریخته شود من به سر پرست این کاروانها شک دارم نه اعمالی که عربستانیها انجام میدهند . امر عربستانیها سالیان سال است که بایرانیها رفتار بد داشته باشند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۲ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۳
ميشه يكي به من بگه اين كه الان پرچم آمريكا كنار اسم شماست يعني چه؟
احرام چه بندیم که آن خانه نه اینجاست
در سعی چه کوشیم که از مروه صفا رفت
از خاندان ابوسفیان چه توقعی دارید؟
منتظربمانید انشا... تقاص گرفته خواهد شد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۹ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۲
برو عمو !
سلام.من فکر می کردم سعودی ها بخاطر تقدس دو شهر مکه مکرمه و مدینه منوره اجازه نمی دهند غیر مسلمانها به این شهرها وارد شوند.چطور آمریکاییها در این دو شهر هتل می سازند و شرکای سعودی می شوند و برای احترام به کفار به مهمانان خدا اهانت می کنند.چقدر دروغ می گویند آنهایی که در تمام خیابانهای شهر مکه و مدینه ,روی تابلوهای رنگی می نویسند:خدمت به مهمانان خدا برای ما مایه افتخار است(خدمة الحجاج شرف لنا)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۷ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۳
عزیز من اولا از کجا مطمئنی طرف کافر بوده ؟؟؟ ثانیا به نظر من این خبر ناقصه ثالثا مدینه برای ورود همه انسان ها آزاده مسیحه میتونه بره یهودی هم میتونه بره چون این برکت معنوی فقط مال مانیست
روز به روز چیزی که در منطقه خاورمیانه شاهد هستیم رشد اختلاف های فارس ها با عرب ها هست...بجای دوستی و کنار گذاشتن اختلاف ها روز به روز داریم هر دو برای هم خط و نشان میکشیم...کسانی که این نقشه را دارن اجرا میکنند دقیقا خوب دارن عرب ها را با فارس ها و فارس ها را با عرب ها در میندازن ...باید دید سود چه کسانی هست این منطقه نا امن بشه ..سود چه کسانی هست که عربها و فارس ها با هم متحد نشوند ؟
ما با کشورهای عربی در خیلی چیزها مشترک هستیم..حتی اگر ما مسلمان هم نبودیم باید با کشورهای همسایه خود خوب باشیم و رابطه مثبت ایجاد کنیم...عراق وقتی به ایران حمله کرد هیچ کس جز کشورهای که صلاح های میفروختن سود نکرد.. 8 سال جنگ و عقب افتادگی این همه شهید و آخرش یک نفرت همیشگی بجا ماند..باید مردم اگاه باشند امروز همه دارن تلاش میکنند که از اتحاد مردم این منطقه جلو گیری کنن...خلیج جعلی ع ر ب ی هم جزو همین نقشه ها هست !!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
مازيار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۸ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۲
ببخشيد اولا" فارسها نه ايرانيها با اينكه من فارسم ايران مال همه ايرانيهاست در ضمن حتي تركهاي تركيه كردهاي غير ايراني و بعضي از اعراب هم از سعوديهاي نژادپرست متنفرند
ناشناس
| United States of America |
۰۰:۳۲ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۳
عزیز من سلاح رو با سین می نوسین نه با ص.
ناشناس
| Canada |
۰۱:۲۱ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۳
از منفی هایی که به این نظر دادند میشه عمق نفرت را پی برد
حالا من موندم این وحدتی که میگن واقعا به چه معنی هست
شیعیان و بخصوص تابناک از سنی ها متنفرن و همش دنبال خبرهایی برای تحریک کردن افکار بقیه میگردن
همه باید به اعتقادات هم احترام بگذاریم من اگه اعتقادات شما رو قبول ندارم به خودم مربوطه ولی به خودم هم اجازه توهین به اعتقادات شما رو نمیدم مطمئن باشید سنی ها هم اهل بیت پیغمبر رو بیشتر از هر چیزی دوست دارن و جان برایشان فدا میکنن
آخه شما چه خبرتونه که همه چیز رو قاطی میکنین چرا بعضی ها با خواندن این خبر (که مربوط به مسایل روابط خارجی میشه) را با نژاد پرستی و مسائل مذهبی قاطی میکنین
خدا همیشه آگاه و ناظر اعمال ماست
ناشناس
| Japan |
۰۸:۳۹ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۳
خوبه خودت گفتی: "نفرت همیشگی"
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۸ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۳
لازم نیست کسی نقشه بکشه...مگه برای حسادت نقشه لازمه...این اعراب حسودن...می بینن روز به روز ایران داره نقشش پر رنگ تر میشه و خودشون ذلیل تر میشن...چکار کنن؟...شکم خودشون رو پاره کنن؟...نه!...جاش میان اینجوری و با این حرکات خودشون رو خالی می کنن...وقتی هم اسناد ویکی لیکس علیهشون رو بشه قبل از اینکه خودشون تکذیب کنن ما تکذیب می کنیم چون فکر می کنیم باید وحدت باشه!...در حالی که اونا از وحدت گریزونن و خباثت و پلیدیشون آشکاره!...مخصوصا عربستان که ایران رو رقیب خودش می بینه...پیامبر به همین اعراب گفت امروز شما ایرانیان رو مسلمان کردید ولی روزی میاد که ایرانیان شما رو مسلمون می کنند...خب این حسادت نداره به نظرتون؟
شما تابناکی ها هم که یه جاییتون عروسیه ، هیچ وقت از تفرقه افکنی دست بر نمیدارین
آقایان محترم زیاد جدی نگیرید زیرا سعودیها بکمک همین بقول ما کفار دارند حکومت میکنند در مدینه که سهل است در مکه نیز هتل دارند .
بگویید بررمزارمان تاریخ نزنند تا آیندگان نفهمند ما بی عرضه گان این برهه از تاریخ بودیم
این همه مسایل ومشکلات توی این مملکت هست دنبال قال های چاق شده نروید
انها خود باید از این بی احترامی دفاع میکردند حالا ما از این جا دستور بدهیم قطع رابطه و غیره ..
دولت از بس یارانه به مردم میدهد مردم را پر رو کرده ومردم ایران الکی از اوضاع اقتصادی مینالند افرادی هستند که بیش از یک بار به حج تمتع یا عمره تشرف میشوند وبه یک عادت برای انها در امده است گویی رفتن به حج برای مردم بیش از یک بار، کلاس کار وپز دادن است من از اقای احمدی نژاد تقاضا میکنم سریعا قیمت بنزین وهمه حامل های انرژی را به قیمتهای واقعی خود دراورد واز پلکانی کردن قیمتها نیز خودداری کند وگرنه این مردمی که من میشناسم پولهای اضافه خود را صرف دوبار رفتن به حج واجب وغیر واجب ودوبی وترکیه وانتالیا واروپا میکنند حتی انها هم که مستطیع تشرف به حج نیستند به خاطر چشم وهم چشمی از بانکها قرض میگیرند وبه مکه میروند بعد هم دولت عربستان به انها انواع بی احترامی ها را میکند.
خوب طرف بخاطر امنیت این کارو کرده اینقدر سر وصدا نداره که ! همه جای دنیا چنین چیزی وجود داره بیخود شلوغش نکنید. تو تابناک خوب بلدی هر هفته با سوژه قرار دادن عربها یسری کامنت احساسی درپیت از یه مشت آدم ملی گرای نژادپرست واسه خودت ردیف کنی. اونقدر هم شعور ندارید که حرفهای آدم حسابی های مملکت رو پخش کنید. اصولا 70 در صد اخبار تابناک از ممالک دیگه دنیا فقط مربوط به نفرت از اونها میشه. شد یه بار یه چیز خوب از بقیه بگی؟ یا نه! همه بدن ما هم آدم خوبه داستان هستیم لابد؟!
خدا کند تصمیم غیر منطقی نگیرند که کلا دور هتلهای خوب را خط بکشند و بروند از این الفندق.... که یک ستاره هم به زور دارد!
پاسخ ها
مازيار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۳ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۳
واقعا" برات متاسفم با وجود امثال تو لياقت بيش از اين هم براي ايراني قائل نبايد شد(البته هر قومي آدم ناشايست بي لياقت داره)
شمائي كه عزت ايراني رو به هتل ستاره دار و حج در سرزمين وهابيها و احتمالا" حال و حول در دوبي ضد ايراني ميفروشيد
خب اگر حج واجب رو نمیشه کاری کرد حداقل حج عمره رو محدود کنن یا اینکه حاجیان محترم سوغاتی هاشون رو از همین ایران خودمون بخرن این حداقل کاری است که میتونن بکنن وقتی ما به جای خرید و گشتن تو بازارهای عربستان که فقط سود سرشاری رو نصیب اونها میکنه با خرید سوغاتی از کشور خودمون هم با فراغ بال بیشتری به اعمال معنوی حج برسیم هم یک درس خوب یه این عربها بدیم هم اینکه سود خرید هامون به هموطن های خودمون برسه! خدا میدونه هر سال این عربها چقدر از سوغاتی خریدن ما سود میکنن. از قدیم گفتن که از ماست که بر ماست وقتی خودمون به فکر ارزش خودمون نباشیم و به جای توجه به معنویات همش دنبال خرید و..باشیم از اون وهابی ها چه توقع؟!
سلام خدمت همه دوستان و دشمنان
من به عنوان يك پ‍ژوهشگر در بسياري از سرزمينها بودم و به جرات مي گويم هيچ مردماني مانند سعوديها و در كل اعراب منطقه از ايرانيها نفرت ندارند و اين هم ريشه در تاريخ دارد اين مسئله كه بحث اتحاد را مطرح مي كنيم تنها طنز تلخي بيش نيست و در پس پرده خود كه بهتر دانيد چه خبر است
یه سوال که هیچ ربطی به موضوع نداره!!!!
چرا بعضی از تیترها که خیلی هم بحث برانگیزه، هیچ نظری ثبت نمیشه؟؟؟؟
کسی نظر نمیده یا مثل همه چی فیلتره؟
خاک بر سر تابناک
خدا ازشون نگذره كه اينقدر بي فكرند
اباشما انتظاری غیر ازاین از دولت عربستان وبقیه کشورهای عرب حوزه خلیج همیشه فارس غلامان حلقه بگوشان امریکا دارید
تابناک، چه لذتی از این فتنه انگیزی دارید؟
دولت مردای ما هم که ماشا ا... دم از وحدت می زنن و انگار نه انگار که همینا بودن صدام رو پول میدادن که مارو نابود کنه
بابا آمریکایی هستن دیگه. مال خودشون.
ورود غیر مسلمان به مدینه و مکه ممنوع میباشد-در حالیکه اکثر مهندسین برج هایی که در بالای کعبه ساخته اند امریکائی هستند-در سفری که سال گذشته به مکه داشتم همین سوال را از بعضی از اعراب پرسیدم که در جواب بسیار مضحکی گفتند این مهندسین به وسیله دوربین از بیرون از مکه نظارت بر ساخت این برج ها مینمایند-عزیزان مسئولین عربستان تا دلتان بخواهد غیر مسلمان به داخل مکه و مدینه راه میدهند-نکنه شما باورتان شده حکومت عربستان به مبانی اسلامی پایبند میباشد-مگر کشتار حجاج ایرانی در حرم امن الهی یادتان رفته
خودتون رو خسته نکنید، هیچکس به فکر نیست!
به جاي گير دادن به اون هتل بهتره يك كم فكر كنيد! نترسيد نميگند چرا آكبند نگه نداشتيد.
شايد اون آمريكايي صاحب هتل بوده.
چهارديواري اختياري.
چرا هيچكي نميگه سازمان حج و اوقاف چرا هتل يه آمريكايي رو اجاره كرده كه اين بساط پيش نياد؟
لابد تابناك ميترسه به قباي آقايون بربخوره!
حتما این خبر تابناک هم مثل خبر برگزار نشدن مراسم احیا در مالزی دروغ است . اصلا این تابناک خیلی دوست داره دروغ بنویسه و مردم رو بی خودی ناراحت کنه . اگه راست میگی یه عکسی چیزی میگذاشتی برای این دروغت !!!!!
ترا به خدا ادای آدمهای با غیرت را در نیاورید.
هر روز از توهین به ایرانی ها در فلان جای دنیا مینالید.و فقط مینالید وباز مینالید.
ناله زیاد اگر تکرار شود و اساسی نباشد خودش یه جور ناز کردنه که طرف را بیشتر سر ذوق میاره. بس کن تابناک .شاید تو هم دلت یه چیزای میخاد. هر تحقیر کننده ای یک تحقیر پذیر میخواد.چرا آمریکاییها یا انگلیسیها در هیچ تحقیر نمیشن. لابد میخاید بگیید همه ازشون می ترسن وحساب میبرند.پس لابد کسی ایرانی را به حساب نمیاره دیگه ؟ آخه چرا ؟ چرا؟ فکر کنید . بیشتر فکر کنید. واگه تابناک سانسور نکرد بنویسید تا ما هم بدانیم.
عجب !!!
مسولان ایرانی باید دهن اونا رو سرویس کنن که دیگه از این غلطا نکنن
هتل ماريوت براي حجاج ايراني آن هم در موسم حج واجب خودش جاي سئوال دارد خوب حتما حجاج از نوع خواص بوده اند حالا چي شده از گيت رد شده اند اخيش خدا بكشدشان كه با از ما بهتران اينطوري رفتار مي كنند آخر اينجا كسي به ايشان از گل بالاتر نمي گويد صف هم ندارند آنجا احساس غربت كرده اند ضمنا من نفهميدم گيت بازرسي چطوري آدم را به شديد ترين وجه ممكن بازرسي مي كند؟؟؟؟؟
باز همتون باشنیدن یکخبر جوگیر شدید
حرف ازتلافی نزنید هموطنان عزیز ملت عزتمند
ایران آنقدر بزرگواراست که چنانچه درروزی
ملت دیگری سعودی یاهرکشوری که احانت کرده باشند درصورت دست نیاز به آن فقط تنها
چیزی که ازیادمیبردنامهربانیهای آن ملت است.
مثال: مهمانوازی ازملت کویت درجنگ باعراق
که قبل ازآن چقدرکمک به دشمن ایران کرد.
اينها شايعه است كه دولت را
بي اقتدار نشان دهند ......درود بر احمدي نژاد
چرا مديران گروه زائران آنها را به هتلي برده اند كه بازرسي بدني دارند آنهم به آن شكل؟
از مسئولین مربوطه عاجزانه درخواست میکنیم به شدت به این موضوع رسیدگی و برخورد کنند. اینقدر توهین به ایرانی ها در عربستان؟ تا کی؟
اگر شعور بود، الان ايران در مكه مكرمه و مدينه با سهام ايرانيان صاحب هتل هاي مجلل و در شان ايرانيان بود و اين مسائل هم نبود......
آقا واقعیت همینه دیگه
ما در نقطه ضعف در سیاست خارجی قرار داریم دقیقا برخلاف ادعای آقایان
خوب برادراني كه در هتل ماريوت اقامت دارند يا ميليادرند يا جزو مسوولين يه كم تحمل هم بد نيست. راستي چرا به بدرفتاري با مردم عادي كمتر اشاره مي شود
کامنت چهار : دباغخانه ، نه دباق خونه !!!
اونا که دشمنی دارن و این کارا غرض ورزیه . اما من یه سؤال دیگه دارم . این جمله یعنی چی ؟ ( و با بی احترامی، به شدیدترین شکل ممکن مورد بازرسی بدنی قرار قرار داده اند. ) یعنی چکارشون کردن ؟ اون هم با این شدت !
اینقدر این مسائل رو بزرگ نکنید. ورودی همه هتل های ماریوت تو دنیا گیت بازرسی دارند.
اوني كه رفته هتل ماريوت از آقازاده هاست براي همينه كه ناراحت شده شما هم براش ميسوزيد!!!!
با سلام
پدر من زائر همان کاروان بود/اینگونه که شما منعکس نموده اید نیست.بیشتر مدیر کاروان باعث این بی نظمی و نارضایتی شده است/لطفا اصلاح نمایید
حقمان است؟ چرا چونكه اگر دين نداريم آزاده باشيم مگر خودمان به هم رحم ميكنيم كه از دشمنان انتظار داشته باشيم خدا وكيلي ما رانندگان هوو هاي توقيف شده را از چنگ ليزينگ حرام خوار نجات دهيد ؟؟؟
تا شما باشيد ديگر هتل امريكائيها را براي اقامت ايرانيها اجاره نكنيد
خوب کاروان را ببرید یک هتل دیگر که اون سهام دار بین جاه طلبی و سود مجبور شود یکی را انتخاب کند !
سلام مسلمانان گرانقدر سوال بنده این است چراآنها باپول مسلمانان بواسطه مدینه منوره و مکه مکرمه گردن کلفت کنند اما سازمان حج رسیدگی نکند .
خوب برن تو هتل غیر آمریکایی
واقعا نمی توان نظری داد چون من که به نوبت خود حرف های یک طرف رو شنیدم وآن هم این بود که در هتل ماریوت زائران ایرانی را به خاطره یک امریکایی بازرسی میکردند ولی حرف های مسولان حج باقی مانده بگذارید انها هم دلایل خود را بگویند بعد به ریم سراغ انتقاد و چیز دیگه
ولی اگر این کاری که سعودی ها کردن فقط به خاطره یک امریکایی و سکوتی مسئولان حج کردنبه خاطره یه مصلحت باشد کاری اشتباهی است
کاری اشتباهی که عزت یک ایرانی فقط به خاطره اینکه یک شیعه است وبه خاطره این عزت خون ها داده است که شرافت خود را حفظ کند مورد بازی یک یا چند وهابی قرار گیرد جای دارد صحت این خبر پیگیری شود چون ایرانی عزتمند است وعزتمند میماند
ممنمون
بی توجهی به این همه توهین و حقارت تا کی و به چه قیمتی ؟ چرا این ر فتارها فقط با ایرانیان می شود ؟؟!!!
واقعا حرکت زشتی بود.بود که چه عرض کنم هست و ادامه خواهد داشت.تا وقتی 1 تصمیم قاطع گرفته نشه این رفتارا ادامه داره.من نمیفهمم.1نفر اینقدر مهم بوده که بخاطرش 350 نفر رو گشتن؟چی بگم والا....
با سلام
سازمان حج و زيارت يك فكري هم براي هتلهايي كه د ر عراق توسط شركت شمسايي براي زائرين رزرو ميكنند باشند به هيچ عنوان نمي شود گفت هتل چون در مقابل هزينه دريافت شده انتظار بيشتر از اين از سازمان حج و زيارت داريم تا در مكانهاي تميز تري اقدام به رزرو هتل نمايند.
دوستان عزيز نظرات شماها محترم .اما ميخوام بدونم تا حالا چندتا كشور رفتيد كه به اين صراحت نظر ميدين.چندتا كشور عربي و غير عربي رفتيد ومقايسه كرديد كه عربهارو اينگونه ميدونيد.همين كشور تركيه رو بريد با اينكه ميدونند 20الي30درد ايران يا تركن يا تركي بلدند اما اونقدر توهين آميز با ايرانيها رفتار ميكنند كه خدا ميدونه .اما برعكس كشورهاي عربي بسيار محترمانه برخورد ميكنن .شنيدن كي بود مانند ديدن .مثل بنده لبنان.دبي .كويت.عربستان بريد بعد ي سفرم تشريف ببريد تركيه اونوقت حرف بنده رو درك ميكنيد.البته اين نظر من بود ونميخوام نظرم رو به كسي تحميل كنم .
لیالی (رئیس سازمان حج و زیارت) در مورد خبر برخی رسانه ها درباره مشکل بعضی حجاج مستقر در هتل ماریوت گفت:‌ اینها حجاج زیر پوشش سازمان حج و زیارت نبودند، ولی این که احیانا زائران آزاد بودند چون این هتل در اجاره ما در ایام حج نبودند، البته دیروز از مدینه گزارشی دادند که متاسفانه برخی از گروههایی که به صورت آزاد آمده بودند، تمهیدات خوبی را برای زائران به کار نگرفتند و ما در ایام منا هم شاهد چنین بی برنامگی ها در مورد آژانس های بودیم که اقدام به اعزام زائران آزاد کرده بودند، بودیم.

http://hajj.ir/hadjwebui/news/wfShowOpinion.aspx?id=51940
قابل توجه احمدی نژاد که ببینه عزت و اعتبار ملی ما چقدر آسیب پذیر شده اون از عربستان اون از برخورد گامبیا اون یکی هم از اظهارات سفیر و معاون رئیس جمهور کومور در باره ایران . واقعا ایران اینقدر ذلیل شده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اين از امكاناتي است كه امريكا براي شهروندانش ميگذارد در واقع شهروندانش برايش مهم هستند اگر آن يك امريكايي معطل ميماند دنيا بهم ميريخت.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست