بازدید 10649
رهبر انقلاب در اجتماع 110 هزار نفری بسیجیان در روز عید غدیر:

بسیج بر «اعتقادات، ایمان و عواطف» متكی است

هواهای نفسانی مهمترین موانع بصیرت است، چنانکه در فتنه سال 88 فتنه گرانی برای دست یافتن به قدرت، مصلحت كشور را نادیده گرفتند و به حقانیت روشن یك راه، پشت كردند.../ البته برخی هم با وجود اینكه این حقایق را درك و فهم می كنند؛ اما به علت ظلمت دل و هواهای نفسانی، حاضر نیستند به این فهم خود، ترتیب اثر دهند/ در سكولارترین حكومت های دنیا نیز دنیا و آخرت مردم، هر دو، در ید قدرت حاكمان است و جهت گیری های حكمرانان، عملاً، زندگی دنیوی و اخروی آن جامعه را شكل می دهد.
کد خبر: ۱۳۲۶۲۱
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۸۹ - ۱۵:۱۴ 25 November 2010
حضرت آیت الله خامنه ای، در خجسته عید سعید غدیر خم، عید ولایت و امامت، و در آستانه پنجم آذر سالروز تشكیل بسیج، در اجتماع 110 هزار نفری بسیجیان، مضمون حقیقی واقعه عظیم غدیر را، تجلی امامت و پیشوایی عادلانه و سعادت بخش همه جوامع بشری در طول تاریخ دانستند و با اشاره به درخشندگی بی نظیر بسیج افزودند: بسیجی ماندن و تقویت اخلاص و بصیرت و استقامت، رمز تحقق وعده تخلف ناپذیر الهی درباره پیروزی نهایی ملت مؤمن ایران است.

به گزارش «تابناک»، ایشان، با تبریك عید سعید غدیر خم به همه ملت ایران و دلدادگان عدالت و آزادگی افزودند: حقیقت و مضمون غدیر، متعلق به همه مسلمانان و همه كسانی است كه برای بهروزی انسان، دل می سوزانند.

رهبر انقلاب اسلامی، اعتقاد راسخ شیعیان به جانشینی امیرمؤمنان بعد از پیامبر را، متكی بر دلایل متقن و غیرقابل تردید دانستند و با اشاره به حدیث متواتر غدیر كه همه محدثین بزرگ اسلام نقل كرده اند افزودند: همان معنایی كه در ولایت پیامبر گرامی اسلام وجود دارد با معرفی و نصب الهی امیرمؤمنان با ابلاغ نبی مكرم، درباره امام علی (ع) نیز محقق است.

ایشان، امیرمؤمنان علی (ع) را در همه دوران زندگی از جمله جوانی، ستاره درخشان و بی نظیر «عرصه های مختلف تقوا، شجاعت، استقامت، بصیرت و دفاع از اسلام و پیامبر» خواندند و افزودند: همه مردم به ویژه جوانان در لحظه لحظه زندگی وجود پرعظمت مولای متقیان، نور هدایت و سعادت را دریابند.

حضرت آیت الله خامنه ای نصب الهی جانشین پیامبر و توجه دادن به مسأله امامت را دو جنبه اساسی واقعه غدیرخم دانستند و در تبیین اهمیت مفهوم امامت افزودند: امامت، یعنی فرد و یا گروهی، پیشوایی انسانها و جامعه را در دست گیرند و جهت حركت آنها را در امر دین و دنیا مشخص كنند و لذا «امامت» در این معنا، مسئله اصلی همه جوامع بشری در طول تاریخ بوده است.

ایشان با استناد به آیات قرآن كریم، امامت را به دو گونه كاملاً متفاوت تقسیم كردند و افزودند: در یك نوع پیشوایی و امامت كه انبیاء الهی مصداق كامل آن هستند، امامان عادل، به امر خداوند و در پرتو راهنمایی پروردگار، مردم را به سر منزل مطلوب حیات بشری هدایت می كنند و در نوع دیگری از پیشوایی كه فرعون مصداق آن است، مردم به فساد و آتش و هلاكت كشیده می شوند.

رهبر انقلاب اسلامی، در تبیین بیشتر عمومیت مفهوم امامت افزودند: در سكولارترین حكومتهای دنیا نیز، با وجود همه ادعاها درباره جدا بودن مراكز سیاست از مراكز دینی و معنوی، دنیا و آخرت مردم، هر دو، در ید قدرت حاكمان قرار دارد و جهت گیریهای حكمرانان، عملاً، زندگی دنیوی و اخروی آن جامعه را شكل می دهد.

ایشان در همین بحث، دستگاههای بزرگ فرهنگی غرب و زورگویان جهانی را از جمله امامان و پیشوایانی دانستند كه همچون فرعون، مردم را به سمت آتش فساد و تباهی و هلاكت می كشانند.

حضرت آیت الله خامنه ای، اقدام نبی مكرم اسلام را در تشكیل حكومت و ایجاد جامعه مدنی نبوی، اثبات این واقعیت خواندند كه اسلام در نصیحت و دعوت زبانی خلاصه نمی شود بلكه درصدد تحقق احكام الهی در جامعه است و این هدف نورانی، جز با تشكیل حكومت عادلانه، محقق نخواهد شد.

ایشان، نصب جانشین پیامبر به دستور و الهام الهی را در واقعه غدیر خم، ادامه همین مسیر برشمردند و افزودند: اگرچه تاریخ اسلام، مسیر دیگری رفت اما این خط شاخص و اندیشه سعادت بخش در تاریخ باقی ماند تا اینكه به بركت ایمان و استقامت امام خمینی و ملت ایران در این گوشه از جهان، تحقق یافت و به فضل الهی هرروز در دنیای اسلام، گسترش خواهد یافت.

رهبر انقلاب اسلامی و فرمانده معظم كل قوا در بخش دیگری از سخنانشان اجتماع عظیم 110 هزار نفری بسیجیان را نمادی از بوستان معطر و عظیم بسیج در سراسر كشور خواندند و خاطرنشان كردند: امام بزرگوار ما، با بصیرت و ژرف اندیشی خود، این بوستان را بوجود آورد و با كلام و منش خود آن را به گونه ای آبیاری كرد كه روز بروز بالنده تر و پرثمرتر می شود.



ایشان، بسیج را حقیقتی عظیم، درخشان و بی نظیر برشمردند و با اشاره به «حضور «زن و مرد» و «پیر» و جوان و نوجوانان در بسیج، افزودند: حضور همه اقوام و قومیتهای ایرانی و شركت دانشجویان – استادان، دانش آموزان، معلمان، روحانیان، كارگران، كشاورزان، بازاریان و دیگر «صنوف اجتماعی – علمی و اقتصادی» در بسیج، نشانه فراگیر بودن این مجموعه عظیم و بی نظیر است.

ایشان تلاش دشمنان ملت ایران و دنباله روهای داخلی آنان را برای تحقیر و اهانت به بسیج، ناكام و بی ثمر دانستند و خاطرنشان كردند: آنان با كلام خدا و نبی مكرم اسلام نیز همینگونه رفتار می كنند اما این رفتار محقرانه، از عظمت و درخشندگی ذاتی بسیج، چیزی نمی كاهد.

حضرت آیت الله خامنه ای، همچنین بسیج را مجموعه ای منضبط و سازمان یافته، برشمردند و با تأكید بر كیفیت ایمانی این مجموعه خاطرنشان كردند: از لحاظ كمی نیز هیچ مجموعه ای در جهان به پای بسیج نمی رسد اما مهم این است كه بسیج بر « اعتقادات و ایمان و عواطف» متكی است و همین واقعیت، در روزهای دشوار، گشاینده مشكلات و دشواریهای كشور و ملت است.

ایشان قدرشناسی بسیج را وظیفه ای همگانی دانستند و افزودند: در درجه اول، بسیجیان باید شكرگذار حضور در چنین مجموعه ای باشند و لازمه این قدرشناسی، تقویت روزافزون اركان بسیج، در ذهن و عمل بسیجیان است.

رهبر انقلاب اسلامی، حضور در عرصه های مختلف را یكی دیگر از دلایل اهمیت بسیج برشمردند و خاطرنشان كردند: بسیج اگرچه در میدانهای دشوار نظامی، در اوج هنرنمایی بوده است اما به بركت «اخلاص، ایمان، شجاعت و قدرت ابتكار خود» در هر میدانی وارد شود، پیشتاز و پیشرو خواهد بود همچنانكه جوانان و استادان بسیجی امروز در عرصه علم جزو موفق ترینها هستند و هنرمندان بسیجی نیز، موفقیتهای درخشانی داشته اند.



حضرت آیت الله خامنه ای، اخلاص و بصیرت را اركان اساسی بسیج دانستند و افزودند: این دو عنصر تعیین كننده، دارای هم افزایی متقابلند به گونه ای كه هر قدر، بصیرت فرد بیشتر شود اخلاص او افزونتر خواهد شد و هر اندازه، كسی مخلص تر باشد، خداوند نور بصیرت را در او بیشتر می كند.

رهبر انقلاب اسلامی، هواهای نفسانی را مهمترین موانع بصیرت دانستند و با اشاره به عملكرد برخی در فتنه طراحی شده و پیچیده سال 88 افزودند: در آن حوادث، فتنه گرانی برای دست یافتن به قدرت، مصلحت كشور را نادیده گرفتند و به حقانیت روشن یك راه، پشت كردند، به گونه ای كه دشمنان درجه یك ملت از اقدامات آنان به هیجان و شوق آمدند و از آنان حمایت كردند اما عده ای این حقایق روشن را ندیدند و نمی بینند، البته برخی هم با وجود اینكه این حقایق را درك و فهم می كنند اما به علت ظلمت دل و هواهای نفسانی، حاضر نیستند به این فهم خود، ترتیب اثر دهند.

فرمانده معظم كل قوا، در بخش دیگری از سخنانشان بسیجی بودن را امری مبارك خواندند اما تأكید كردند: بسیجی ماندن و ایستادگی در راه، مهمتر است و بسیجی ماندن نیز به مراقبت و مواظبت دائم نیاز دارد.



ایشان انقلاب بزرگ ملت پیشتاز و پیشرو ایران را، تلاشی برای تغییر «مسیر جهنمی دنیای غرق در مادیگری» دانستند و افزودند: جمعیت عظیمی از مردم جهان، حقیقت انقلاب سعادت بخش ملت ایران را درك كرده اند اما قدرتمندان جهانی نیز در مقابل فریاد بیدار كننده ملت ایران صف آرایی كرده اند.

رهبر انقلاب اسلامی، تحقق وعده تخلف ناپذیر الهی و پیروزی ملت ایران را نتیجه نهایی رویارویی جبهه استبداد و استكبار جهانی با انقلاب اسلامی خواندند و خاطرنشان كردند: تا رسیدن به آن آینده روشن، دشمنان چالش هایی بر سر راه این ملت ایجاد می كنند؛ بنابراین، باید آمادگی خود را حفظ و تقویت كرد.

حضرت آیت الله خامنه ای، به روز كردن آمادگی های ملی، تقویت اخلاص و بصیرت و بسیجی ماندن بنا بر نیازها و الزامات روز را، رمز موفقیت ملت ایران دانستند و ابراز امیدواری كردند جوانان امروز كشور، شاهد روزی باشند كه ملت ایران، بر فراز قله سعادت دنیوی و اخروی ایستاده است و ملتهای دیگر به سمت جایگاه پرافتخار ملت ایران حركت می كنند.

در این مراسم هنگام ورود فرمانده كل قوا به محل اجتماع صد و ده هزار نفری بسیجیان تعدادی از بسیجیان به نمایندگی از اقوام و قومیت های گوناگون به ایشان خیرمقدم گفتند.

همچنین در آغاز این دیدار سردار سرلشگر جعفری فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تبریك عید سعید غدیر، گفت: شجره طیبه بسیج كه از مؤلفه های اقتدار ملی كشور محسوب می شود در تلاش است با شفاف كردن شاخصهای اصلی حركت خود یعنی بصیرت، اخلاص و «عمل به موقع و به اندازه»، توان درونی خود را تقویت كند و در مسیر پاسداری از انقلاب، ابعاد معنوی و آمادگی های فردی و علمی بسیجیان را ارتقا دهد.

همچنین سردار سرتیپ نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین با گرامیداشت تقارن هفته بسیج با عید غدیر گفت: بسیجیان آمادگی خود در تمام عرصه های جهاد از جمله سازندگی، میدان علمی و جنگ نرم افزایش داده اند و امروز هم اجتماع همزمان و میلیونی بسیجیان در 400 شهر تجدید پیمانی است با آرمانهای ولایت و امامت.

همچنین در این دیدار مراسم میثاق نامه بسیج، به نمایندگی از كل بسیجیان قرائت شد.

منبع: khamenei.ir
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان