بازدید 6931
مرور روزنامه‌های یکشنبه ۲۷ خرداد

تحلیل کیهان از انتخابات ریاست جمهوری سال ۷۶ و امروز/این دور باطل تا کی؟ /حکمرانی با تکیه بر اصل برائت

متن و حاشیه میزگرد‌های انتخاباتی، مشارکت اولویت اول، آمار‌ها را مخدوش نکنید، تشدید نظارت بر بنگاه‌ها در فصل جابه‌جایی مستأجران، انتخابات و تجربه مالزی، خسارت سنگین سیل در جاده چالوس، تاثیر انتخابات بر رویکرد غربی‌ها، آزادی حمید نوری بعد از ۱۶۸۰ روز، فساد چالش اصلی اقتصاد، بازنشستگان کارگری عصبی‌اند و سقف بودجه، فرمالیته و سرگرم‌کننده! از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.
کد خبر: ۱۲۴۲۸۶۹
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۱:۰۷ 16 June 2024

 


به گزارش «تابناک» روزنامه‌های امروز یکشنبه ۲۷ خردادماه در حالی چاپ و منتشر شد که تاکید رهبر انقلاب بر اولویت مشارکت در انتخابات در دیدار مدال‌آوران المپیاد‌های علمی، انتخابات، سیاست خارجی و سوالاتی از کاندیداها، اصلاح طلبان و آرا خاکستری و آزادی حمید نوری از زندان سوئد در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.


در ادامه تعدادی از یادداشت‌ها و سرمقاله‌های منتشره در روزنامه‌های امروز را مرور می‌کنیم: 

این دور باطل تا کی؟


حسین فصیحی طی یادداشتی در شماره امروز جوان با عنوان این دور باطل تا کی؟ نوشت: ریشه‌های سرقت روشن است، اما سال‌هاست ریشه‌های دزدی رها شده و با سارقان مبارزه می‌شود و تا زمانی که این رویه ادامه داشته باشد، چرخه سرقت با شدت بیشتری برقرار خواهد بود. 
شهروندانی که اموال خود را در جریان سرقت از دست می‌دهند، خصوصاً آن‌هایی که با تهدید سلاح گرم و سرد هدف سرقت قرار می‌گیرند به امید رسیدن به اموال خود راهی اداره پلیس می‌شوند. از دست رفتن مال و ترس از دست رفتن جان و برداشتن جراحت با دشنه سارقان موضوعی نیست که بتوان به آسانی از کنارش گذشت، اما حقیقت این است که به آسانی از کنار این آسیب‌ها عبور شده است. دلیل روشن آن هم وقوع جرائمی است که با شدت بیشتری اتفاق می‌افتد و منجر به نارضایتی‌های عمومی بیشتری می‌شود. 
تأمین پول موادمخدر، تأمین هزینه‌های زندگی، رسیدن به ثروت یک شبه، وقوع اختلاس‌های کلان و انگیزه‌هایی از این دست در کنار تبدیل آسان اموال سرقت شده به پول، میل به سرقت را بین گروه‌های درگیر سرقت تقویت می‌کند، خصوصاً اینکه با وخامت وضعیت اقتصادی کشور، گروه‌های بیشتری از جمعیت جوان کشور به سرقت گرایش پیدا می‌کنند. فرسایش پلیس و عدلیه در چرخه شکل‌گرفته هم موضوعی نیست که بشود آن را پنهان کرد. همه کسانی که برای مطرح کردن شکایت به پلیس یا طلب دادخواهی به عدلیه مراجعه می‌کنند، به خوبی متوجه این وضعیت هستند. وضعیتی که در آن شکایت پشت شکایت و دادخواهی پشت دادخواهی مطرح می‌شود و با وجود اینکه مجرمان بازداشت و مجازات می‌شوند، اما امنیت و احساس امنیت حاصل نمی‌شود. با اینکه سرقت‌ها همواره در وقوع خود با رویش‌های تازه‌ای مواجه می‌شوند، اما شیوه‌های برخورد همان شیوه‌هایی است که سال‌هاست مورد تمرین قرار گرفته است، یعنی اینکه با دستگیری و زندانی کردن نمی‌شود ریشه سرقت را خشک کرد و از طرفی هم نمی‌شود نسبت به این اتفاق بی‌تفاوت بود. در جهان، کشور‌های بسیاری در مبارزه با سرقت موفق عمل می‌کنند و به جای اینکه نیروی جوانشان در چرخه سرقت نابود شود، توان آن را برای پیشبرد کشور به کار می‌گیرند؛ بنابراین زمانی که به پیوست‌ها توجه شود امکان تأمین امنیت هم میسر می‌شود.

 

 


حکمرانی با تکیه بر اصل برائت


 روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله امروز خود نوشت: روح منشور حکومتی امیرالمومنین علیه‌السلام که نامه ۵۳ نهج‌البلاغه و فرمان حکومتی آن حضرت به مالک اشتر نخعی برای ولایت مصر است، مراعات همه‌جانبه مردم و گستردن بال‌های کارگزاران حکومتی زیر پای عامه برای هرچه راحت‌تر زیستن آنان است. سخن و سیره تمام معصومین نیز مبتنی بر رعایت حقوق عامه و تکریم مردم است و این منشور برگرفته از قرآن کریم است که با عبارت عرشی «لَقَدْ کَرَّمْنَا بَنِی آدَم» کرامت انسان را تا ابد مقرر کرده است.
حکمرانان در فرهنگ اسلامی، خادمان مردمند و رسم خادم بودن را باید با خدمت‌رسانی به آنان بجا آورند. بالانشینی و گنده‌گوئی برخلاف رسم خادم بودن است. فرهنگ اسلامی اقتضا دارد صدای مردم از صدای حکمرانان بلندتر باشد، آزادی‌های مردم بیشتر باشد و مردم هرگز محکوم حکمرانان نباشند. قرار بود نظام جمهوری اسلامی چنین شیوه‌ای را در ایران جاری کند و اینکه امام خمینی می‌گفتند به من بگوئید خادم و جوانان و نوجوانانی که جان خود را برای حفاظت از میهن و دین فدا می‌کنند رهبر ما هستند، به همین معنا بود. بعد از پیروزی انقلاب، پیمودن این راه را شروع کردیم، ولی ادامه ندادیم.
سخت‌گیری‌هائی که در زمینه‌های اجتماعی، معاشرت‌های مشروع و حقوق فردی افراد به بهانه‌های مختلف صورت گرفت به جای اینکه باعث نزدیک‌تر شدن مردم به حکمرانان و نظام حکمرانی شود، فاصله میان آن‌ها را بیشتر کرد. اشکال بزرگ‌تر این بود که این محدودیت‌ها به نام دین صورت می‌گرفت و به همین دلیل، علاوه بر نظام حکمرانی، دین هم متهم به سلب آزادی از مردم شد. در این قبیل مسائل، فاصله بتدریج به وجود می‌آید بطوری که برای متصدیان چندان محسوس نیست، ولی مردم در باطن وجود خود حتی لحظه به لحظه آن را احساس می‌کنند. این پدیده را مسئولان نظام باید بسیار مهم بدانند و از کنار آن بی‌تفاوت عبور نکنند.
کسانی که به اِعمال محدودیت و فشار و سخت‌گیری نسبت به مردم متوسل می‌شوند، تصورشان اینست که با این کار می‌توانند احکام دین خدا را به اجرا درآورند. در اینکه احکام دین خدا باید اجرا شود تردیدی نیست، ولی نکته بسیار مهم اینست که راه به اجرا درآمدن احکام باید درست شناخته شود. دین، از جنس باور قلبی است. باور قلبی را با فشار و سرنیزه و محدود کردن نمی‌توان به وجود آورد. تبلیغ دین خدا، با رساندن محتوای آن به مردم انجام می‌شود. اگر این ابلاغ با منطق انجام شود، بر دل خواهد نشست و مخاطبان با رغبت به انجام آن همت می‌گمارند و اگر از ابزار‌های غیرمرتبط با قلب استفاده شود، علاوه بر اینکه بر قلب نمی‌نشیند زمینه را برای گریز مردم فراهم خواهد کرد.
حکمرانان باید در درجه اول امکانات کشور را برای تامین رفاه مردم بکار بگیرند تا کسی برای معیشت در تنگنا نباشد. فقر و ناداری، بالاترین فشار را بر مردم وارد می‌کند و همانطور که در زبان معصوم آمده، زمینه را برای دور شدن از دین و نزدیک شدن به کفر فراهم می‌نماید.
بعد از تامین رفاه، تامین آزادی قرار دارد. جاری کردن اصل برائت در مراودات اجتماعی و زندگی آحاد جامعه، برای جلب اعتماد مردم به حکمرانی و به ویژه حکمرانی دینی بسیار مهم است. اگر رفاه، نیاز مادی انسان‌ها را تامین می‌کند، اصل برائت، عطش روحی و معنوی وجود انسان‌ها را سیراب می‌نماید و می‌دانیم این دو مکمل همدیگر هستند.
روش عملی پیشوایان معصوم که اسلام را در رفتارشان «دین سمحه و سهله» معرفی می‌کردند تجربه موفق حکمرانی است نه روش گروه‌های متحجری مثل طالبان که هم در عرصه سیاسی دچار شکست شد و هم میان مردم و دین فاصله انداخت. حکمرانان در ایران نباید کاری کنند که دشمن آن‌ها را با طالبان مقایسه کند. عملکرد کارگزاران نظام جمهوری اسلامی باید چهره واقعی اسلام محمدی و علوی که مظهر کرامت و عدالت است را به افکار عمومی جهان معرفی کند. این مهم، با جاری کردن اصل برائت در حکمرانی محقق می‌شود.

 

تحلیل کیهان از انتخابات ریاست جمهوری سال ۷۶ و امروز

سعدالله زارعی در بخشی از یادداشت روز روزنامه کیهان نوشت: انتخابات ریاست‌جمهوری در هر کشور صحنه رد و بدل شدن قدرت اجرائی کشور است و ماهیتی غیر از این ندارد و هر تعریف و تعبیر دیگری از ریاست‌جمهوری قاعدتاً «انحرافی» است. کاندیدا‌هایی که به صحنه می‌آیند هم برای «برداشتن بار» اجرائی مردم به صحنه می‌آیند و اگر غیر از این باشد، اشتباه است؛ بنابراین کاملاً واضح است که در بادی امر، رنگ عقیدتی و ایدئولوژیک زدن به انتخابات و به کاندیدا‌های آن نادرست است. شورای نگهبان هم بر اساس مأموریت‌هایی اجرائی مذکور در قانون اساسی، صلاحیت افراد را بررسی و اعلام کرده و لذا «تأیید قانونی» شورای نگهبان هم مبتنی بر صلاحیت‌های شخصی کاندیدا و نه دلبستگی او به یک ایدئولوژی خاص و یا انتساب به یک گروه مذهبی ـ سیاسی و یا یک تشکیلات حزبی صورت گرفته است. شورای نگهبان عده‌ای را بر اساس توان اجرائی در برداشتن بار مردم معرفی کرده است. پس در وضع طبیعی، انتخابات و منتخبین به این معنا ایدئولوژیک نیست. شورای نگهبان کاندیدا را برای اینکه کار سایر دستگاه‌های کشور را انجام دهد و نیز مردم برای اینکه منتخب به غیر از کار اجرائی به کار‌های دیگری بپردازد، وارد فرآیند انتخابات نشده‌اند. می‌دانیم که هر چند عقیده پاک دینی، مردم را به شرکت در انتخابات ترغیب کرده است، برای مدیریت یعنی واگذاری اختیار خود در امور عقیدتی به پای صندوق انتخابات نمی‌روند. 
با این وجود با نگاه به تجربه انتخابات ریاست‌جمهوری دوم خرداد ۱۳۷۶ ـ که به پیروزی سیدمحمد خاتمی منجر شد ـ و انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۳۸۸ ـ که به پیروزی محمود احمدی‌نژاد منتهی گردید ـ سیاست‌ها و دست‌هایی به کار افتادند تا خودساخته، رنگی ایدئولوژیک و تئوریک به رأی مردم بزنند. مثلاً یکی از افراد شاخص «مجمع روحانیون مبارز تهران»، در همان اوایل انتخاب شدن خاتمی، به وی گفته بود «برخلاف سخن شما که می‌گویید دولت باید وضع نابسامان اقتصادی کشور را سر و سامان دهد، شما اقتصاددان نیستید و مردم برای اقتصاد به شما رأی نداده‌اند، مردم از شما نان و دین نمی‌خواهند، آزادی می‌خواهند!» بعد هم اتاق‌های فکر در وزارت‌خانه‌ها و دانشگاه‌های مختلف کشور تشکیل شدند تا «توسعه سیاسی» را به گونه‌ای افراط‌گونه و در تضاد با اصول و ارزش‌های نظام به‌عنوان اولویت کشور به سرانجام برسانند. همین اتفاق نادرست در فاصله ۸۸ تا ۹۲ هم افتاد و یک حلقه که در اطراف رئیس‌جمهور وقت شکل گرفته بود، تلاش می‌کرد تا با ایدئولوژیک کردن سیاست‌های دولت، وضع جدیدی پدید آورد و حال آن‌که وظایف رئیس جمهور در قانون اساسی به وضوح آمده است و ایدئولوژیک کردن انتخابات به روال خاص این و آن بیرون از این دایره تعریف شده است. اما این هرگز به این معنا نیست که رئیس‌جمهور مسئولیتی در قبال امور دینی، مذهبی و سیاسی مردم ندارد، رئیس‌جمهور به اقتضای ریاست بر شورا‌هایی نظیر «شورای عالی امنیت ملی»، «شورای عالی انقلاب فرهنگی» و در اختیار داشتن نهاد‌های مختلف حتماً در امور فرهنگی و حتی دینی و مذهبی ایران مسئولیت داشته و باید نقش‌آفرینی کند. اما این‌ها همه در چارچوب نظام و اختیارات اجرائی است.
ـ انتخابات ۸ تیر ماه یک فرصت مهم برای جهش کشور می‌باشد و همه چیز حکایت از آن دارد که اکثریت مردم خود را برای حمایت از این جهش آماده کرده‌اند و البته انتخابات تنها یکی از این‌هاست. شرکت پرتعداد مردم در این انتخابات در حکم امضای سند حرکت شتابان به سمت قله است. در روز ۸ تیر، کار تازه آغاز می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۴۰
تنها پزشکیان می تواند کشور نجات دهد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
بنده به پزشکیان رای خواهم داد
ولی فرمایش شمارو در نجات کشور قبول ندارم
فقط وضع اقتصادی بدتر نخواهد شد
پزشکیان فقط میتواند مقداری جلوی تند روی ها را بگیرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
پزشکیان از خاتمی و روحانی بهتر است؟
هر چه آنان انجام دادند، پزشکیان هم خواهد داد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
مردم سالها است که از دو قطبی اصلاحطلب، اصولگرا گذشته اند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
پزشکیان مدیون است. و همانطور که خودش گفته برای گرم کردن تنور انتخابات آمده است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
از مردم عزیز خواهش میکنم در موضوعات داخلی دولت مثل انتخابات دخالت نکنن و با عدم حضور پرشور خودشون اجازه بدن مسئولین رئیس جمهور مناسبی انتخاب کنن
با تز دکتر سعید جلیلی جهش اتفاق می افتد
اما در کجا
درقیمت ها
قیمت همه چیز موشکی می رود بالا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
می خواد با 15 کشور همسایه کشور را متحول کند!! به کدامیک از اینها نفت می فروشی؟! از کدامیک کالای صنعتی وارد می کنی؟! از چین چطوری پول میگیری تا از اینها خرید کنی و ...؟!!!!
اسدالله شیواری
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
روزنامه جوان یک تیتر جعلی و دستکاری و شیطنت آمیز زده

رئیس جمهور انقلاب را انتخاب کنید !!!!؟

مگر در بین این ۶ نامزد ما ضد انقلاب هم داریم ؟؟؟
بعضی از کاندیدها وقت مردم را در برنامه ها و مناظرات می گیرند و کلی خرج و مخارج ستاد و برنامه ها می کنند ودو روز مانده به رای گیری به نفع یکی دیگر کنار می روند. این یعنی نه تنها برای خود بلکه برای هواداران خود هم احترام وارزشی قائل نیستند. شما اگر با کاندید دیگر تفاوت نداری پس مناظره با او برای چه منظوری است؟؟
مردم را دست انداختن درست نیست. اگر می خواهید ائتلاف کنید قبل از ورود به صحنه انتخابات تصمیم بگیرید.
پاسخ ها
بازنشسته حداقلی بگیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
اولا :اینکار دقیقا با برنامه ریزی تکرای و ناعادلانه قبلی و برای

داشتن شانس و وقت نابرابر رقابت پنج در برابر یک میباشد

و در ثانی ؛ با برنامه نامزدی و لابی کردن و اخذ تضمینی یک

مقام و منصب نان و آبدار: مثل شهرداری تهران و رئیس بنیاد

و حتی وزارت و حتی معاونت ریاست جمهوری، کنار میروند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
افرادی که انصراب میدهند یا به نفع کسی خارج میشوند را باید دادگاهی کرد چون فقط برای تبلیغات تلویزیونی یا مناظرات میلیارد ها تومن هزینه میشود شما حساب کنید هر ثانیه تبلیغ حدود ۸۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان هزینه دارد بعد به هر کدام از این کاندیداها حدود ۴ یا ۵ مرتبه آنهم حداقل ۴۵ دقیقه آنتن میدهند هزینه اش چقدر می شود
تجارب بین المللی می گوید
تحت تحریم و انسداد روابط خارجی
وعده پیشرفت و رشد اقتصادی
محال و غیر ممکن است
نظر روزنامه کیهان بسیار جالب است.هر زمان که کاندیدای مورد نظر جناح خاص رای می آورد نشانه رای مردم به آرمان ها و عقاید و اسلام است و کاملا ایدئولوژیک و هرگونه مخالفت با آن رای ضدیت با دین و امام و انقلاب، اما اگر کاندیدای مقابل انتخاب شود ربطی به افکار و عملکرد ایدئولوژیک طیف موافق آقایان ندارد و از دید ایشان می توان به هر طریقی به آن تاخت و ضربه زد!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
در تکمیل فرمایش آقای محمد : روزنامه کیهان همه چیز را با تفسیرهایی که بلد است به نفع خود و ایدئولوژی خود ضبط می کند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
تنها مواقعی و زمانهایی که از سمپاشی ها و تخریب شخصیت های رفیق شریعتمداری کیهان خوشحال میشم

دقیقا در زمان انتخابات است ! !! چون میدانم که مردم برخلاف خواسته و نظر ایشان اقدام کرده و بنفع مردم است
تا وقتی حسین شریعتمداری رهنمود بدهد جهشی در کار نخواهد بود. فاتحه
نیمه پر لیوان را ببینید در مورد نامزد ها تحقیق کنید و بر انتخاباتان پافشاری کنید اگر در انتخابات دارید باید بدانید فضای انتخابات پیچیده هست زیاد به وعده نامزد ها توجه نکنید کارآمدی مهم تر از وعده است
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۸:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
اتفاقا نیمه پر دیدیم بجز فقر بیشتر چیزی نبود
ناشناس
| Netherlands |
۱۰:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
وعده که باد هوا خب جنابعالی بفرما کارآمدیشونو چطور ارزیابی می کنی؟؟؟؟!!!!! کدومشون کارآمد هستند؟
سوال از سعدالله زارعی (نویسنده مطلب کیهان)
شورای نگهبان در بررسی و احراز صلاحیت نامزدهای نهایی، چه چیزی را برای مردم تضمین می کند؟ آیا رجل مذهبی سیاسی بودنِ نامزد نهایی، در نتیجه بررسی های شورای نگهبان قطعیست؟
در بند 1 و 2 از شرایط و معیارهای لازم در مصوبه شورای نگهبان آمده: "سوابق کافی و قابل ارزیابی از..." که یعنی حتی صِرف "عدم کفایت سوابق" منجر به رد صلاحیت می شود. آیا نامزدهای ریاست جمهوری آنگونه که در تعریف شورا در مصوبه آمده به تدین و تقیدشان در میان مردم مشهور است؟ (نکته: این مصوبه در سایت شورای نگهبان انتشار عمومی شده)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
مثلا آقای جلیلی جز حرف زدن چه سوابق کافی و در کجا دارد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
و آیا جلیلی و قاضی زاده و زاکانی از لاریجانی صلاحیت کاری
اجرایی و دینی و اعتقادی و تحصيلات ووو بیشتری دارند!؟
بجای تحلیل سیاست خارجی دولت قبل بیایید ببینید این سیاست چه نتایجی داشته: تحریمها همچنان پابرجاست، تنها کشوری هستیم که به طالبان سفارت داده ایم ولی حقابه را نمی توانیم بگیریم، اولین بار یک کشور خارجی غیر متخاصم روستای ما را موشک باران کرد،و ....!
وعده ساخت 4 میلیون مسکن داده شد ولی در اون موقعیت همه میدونستند این وعده و وعده های دیگر مصرف انتخاباتی دارند باید با مردم شفاف باشند و وعده ی کیلویی ندهند.
آش چقدر شور شده که روزنامه جوان هم از اختلاس‌های کلان میگه!
با نحوه تبلیغات کاندیداها و وعده های که دارند میدند نشون میده در داره رو همون پاشنه میچرخه و مردم اصلا دیده نمیشند
فقط انتخاب آقای دکتر جلیلی می تواند در نهایت منجر به آزادی و رفاه مردم ایران بشود
کیهان ممکنه حرف درستی زده باشه اما همفکرانش دقیقا عکس این عمل می کنند و نهایتا به طرفدارانشون می گویند وظیفه شرعی اینستکه به فلانی رای بدهید!!!!!
روزنامه کیهان سرتا پا ایدئولژیک است . حالا می گوید کاندید ها نباید از خط فکری مشخص حمایت کنند .
در هر صورت بنظر می رسد برخی دلواپس نتیجه متفاوت نتیجه انتخابات شده اند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
کیهان حتی از رقابت ناعادلانه پنج به یک هم راضی نشده ؟
موتور مشارکت خیلی وقته سوخته!
کسی که در عمرش یک واحد مسکونی نساخته تا بداند لوازم ساخت مسکن چیست چگونه وعده ساخت ۴ میلیون مسکن را می دهد.
کیهان خودت خنده ات نمیگیره ؟ ایدئولوژیک نیست این انتخابات؟ بعد این 6 نفر بین 80-90 میلیون ایرانی شایسته ترین مدیران اجرایی هستن لابد؟!؟
بعضی از جمله ها هرچند با هدف اعلام و تکرار میشه ولی حال آدم رو بد می کنه ؛
عبور از 2 قطبی اصلاح طلب و اصولگرا یکی از این جمله هاست.
البته جبهه اصلاح طلب هم چنان بدنش پابرجاست ولی جبهه اصولگرا به چند شاخه جدید تبدیل شده که پشت همون جمله (عبور از 2 قطبی اصلاح طلب و اصولگرا) به شکل های مختلف پا به صحنه گذاشته.
علت همه مشکلات در کشور ما تعارض و تناقض بین پست های انتصابی و انتخابی است شتر سواری دولا دولا نمی شه یا باید همه پست ها انتصابی باشه یا همه پست ها انتخابی و به همین دلیل هست که هیچ دولتی موفق نمی شه چون پست های انتصابی می خوان اراده خودشون را بر دولت های انتخابی تحمیل کنند دیگه ما هماهنگ تر از ابراهیم رییسی با بقیه نهادها داشتیم؟ آخرین سخنرانی های ایشان در هیئت دولت را گوش کنید به صراحت از اختلاف با نهادهای انتصابی حرف می زند و این وضعیت کشور را گرفتار بحران های بی شمار کرده است یکی از این دو پست باید حذف شوند و طبیعتا مردم خواستار حفظ پست های انتخابی هستند.
طبیعتا مردم خواستار حفظ پست های انتخابی هستند.???????
اگر کیهان توانست فقط یک هفته بدون دریافت بودجه از کشور منتشر بشه من دربست همه ادعاهش را قبول می کنم این روزنامه و چند روزنامه زنجیره ای دیگه بدون دریافت بودجه از کشور حتی یک روز هم نمی توانند منتشر بشن چون اصلا خریداری ندارند بعد جالبه برای ۸۵ میلیون ایرانی نسخه هم می پیچند اصلا چرا یک روزنامه باید از اموال عموم مردم برای خودش سهم داشته باشه؟؟؟؟؟
کاندیدایی که بیاد بگه من با امریکا و غرب مانند شرق صلح میکنم
1 میلیون رای از بزرگترین طایفه براش میارم
من شخصا به آقای پزشکیان تنها به یک دلیل رای میدم
اونم اینکه سه قوه از یک جناح نباشن
تجربه نشون داده وقتی سه قوه از یک طیف هستند حجم خرابکاری چند برابره چون هیچکس ترمز اون یکی و نمی کشه
زمان اقای روحانی طیب نیا وزیر اقتصاد و با وجود نفت 20 دلاری هر روز مجلس استیضاح و سوال و جواب می کرد
الان به خاندوزی هیچ کاری ندارند با نفت 100 دلاری و وضعیت ده برابر بدتر اقتصادی
چون خاندوزی پایداری چی هست
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری