بازدید 2641
۸

تکلیف جدا شدن فیروزکوه و دماوند و ری از تهران مشخص شد

وزیر کشور وضعیت شهرستان ری را در تقسیم استان تهران مشخص و تاکید کرد که دماوند و فیروزکوه هم از استان تهران جدا نخواهند شد.
کد خبر: ۱۲۳۵۶۲۴
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۹ 05 May 2024


به گزارش تابناک، احمد وحیدی وزیر کشور در رابطه با تقسیمات استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تهران اظهار کرد: تشکیل استان‌های جدید در غرب و شرق تهران به عنوان یک برنامه کلی در دست بررسی است و پس از طی مراحل در دولت، باید توسط مجلس به تصویب برسد.

وی ادامه داد: الحاق برخی شهرستان‌ها به استان‌های تهران شرقی و تهران غربی مشخص شده است اما برخی شهرستان‌ها هنوز قطعی نشده و در دست بررسی است.

وزیر کشور در پاسخ به این سوال که آیا بخش‌هایی از شهرستان ری به استان‌های شرقی و غربی ملحق خواهد شد یا نه؟ گفت: چنین چیزی صحت ندارد.

وحیدی در خصوص تعیین تکلیف شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه نیز تصریح کرد: بر اساس طرح‌های کنونی، دماوند و فیروزکوه از استان تهران جدا نخواهند شد.

به گزارش فارس؛ موضوع تقسیم استان تهران به سه استان، مدتی است که مطرح شده که پس از تصویب این طرح توسط دولت و مجلس، در کنار استان تهران فعلی، استان تهران شرقی و استان تهران غربی جدید تشکیل خواهد شد.

در این خصوص نظرات مختلفی توسط برخی مسؤولان و نخبگان در خصوص تجزیه شهرستان ری و الحاق برخی از بخش‌های این شهرستان به استان‌های جدید شرقی و غربی مطرح شده بود.
مخاطبان فارس با ثبت‌پویشی با عنوان «مردم قیامدشت با الحالق این شهر به استان شرقی مخالف هستند» در سامانه فارس من، خواستار پیگیری این موضوع از مسؤولان شدند.

 منبع: فارس

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۸
بعله از تهران جداشن دیگه پول مالیات تهرانی ها بهشون‌نمی رسه
کرج هم وقتی کرج شد که با تهران بود وفتی شد البرز تموم شد
دماوند و فیروزکوه و....جزو استان تهران غربی هستند !!!!!!!!!!!!!!! خخخخخخخخخخخخخخ
فیروزکوه با اینکه شرقی ترین شهرستان استان تهران است در تقسیم بندی جدید جزو استان تهران مرکزی محسوب می شود !!!!!!!!!!!!!!!!! نه استان تهران شرقی خخخخخخخخخخخخخخخ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
البته تهران جنوب شرقی درست تره
فیروز کوه باید جز استان سمنان یا مازندران باشد. اکثریت مردم زبان مازنی یاسمنانی صحبت میکنند و رسم ورسوم و فرهنگ این دو استان را دارند .
اگه استان تهران غربی به مرکزیت شهریار درست بشه ، صدا و سیمای شهریار هم خواهیم داشت !!!!!!!!!
به جای کار های مفید به امور زاید بپردازید.
فیروزکوه رو بهشت نهران میدونن به هیچ عنوان از تهران جداش نمی کنن.
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی