بازدید 6300
با تحولات منطقه و جهان

آغاز دوئل انتخاباتی ترامپ و بایدن/ تمدید وضعیت اضطراری ملی در ارتباط با ایران از سوی بایدن/ طرح جدید اتحادیه اروپا برای تحریم ایران/ هشدار پوتین درباره آغاز جنگ اتمی با آمریکا

آغاز دوئل انتخاباتی ترامپ و بایدن، تمدید وضعیت اضطراری ملی در ارتباط با ایران از سوی بایدن، طرح جدید اتحادیه اروپا برای تحریم ایران، هشدار پوتین درباره آغاز جنگ اتمی با آمریکا و تماس السیسی و بشار اسد به مناسبت فرارسیدن ماه رمضان، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۲۲۶۸۴۶
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۴ 13 March 2024

آغاز دوئل انتخاباتی ترامپ و بایدن/ تمدید وضعیت اضطراری ملی در ارتباط با ایران از سوی بایدن/ طرح جدید اتحادیه اروپا برای تحریم ایران/ هشدار پوتین درباره آغاز جنگ اتمی با آمریکا

بین الملل تابناک: آغاز دوئل انتخاباتی ترامپ و بایدن، تمدید وضعیت اضطراری ملی در ارتباط با ایران از سوی بایدن، طرح جدید اتحادیه اروپا برای تحریم ایران، هشدار پوتین درباره آغاز جنگ اتمی با آمریکا و تماس السیسی و بشار اسد به مناسبت فرارسیدن ماه رمضان، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

آغاز دوئل انتخاباتی ترامپ و بایدن

«جو بایدن»، رئیس‌جمهور کنونی آمریکا و «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور سابق این کشور، رسما نامزدهای حزب خودشان برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ ایالات متحده انتخاب شدند؛ انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا قرار است، پنجم نوامبر (۱۵ آبان) برگزار شود و امسال هم همانند سال ۲۰۲۰ بایدن و ترامپ وارد رقابت‌های اصلی انتخابات خواهند شد.

طبق گزارش رویترز، بایدن برای پیروزی نامزدی حزب دموکرات به رای ۱۹۶۸ هیات نمایندگی نیاز داشت و او روز سه‌شنبه پس از پیروزی در انتخابات مقدماتی در ایالت جورجیا از این تعداد گذشت.

هم‌چنین «دونالد ترامپ» که توانست رقیب خود «نیکی هیلی» سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل را در رقابت‌های انتخابات مقدماتی شکست دهد، رای ۱۲۱۵ هیات نمایندگی لازم را برای نامزدی حزب جمهوری‌خواهان کسب کرد و این اتفاق پس از پیروزی در ایالت‌ جورجیا رخ داد.

جو بایدن ۸۱ ساله ضمن تایید نامزدی خود در حزب دموکرات، کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ را هدف قرار داد و آن را «کارزار خشم، انتقام و مجازاتی که آمریکا را تهدید می‌کند»، خواند.

وی افزود: «رای‌دهندگان اکنون حق انتخاب در مورد آینده این کشور را دارند. آیا ما قرار است بایستیم و از دموکراسی خود دفاع کنیم یا اجازه دهیم، دیگران آن را از بین ببرند؟ آیا حق انتخاب و حفاظت از آزادی‌های خود را نگه خواهیم داشت یا اجازه می‌دهیم افراط گرایان آنها را از بین ببرند؟»

دونالد ترامپ هم با انتشار ویدویی در شبکه اجتماعی‌اش گفت: «اکنون زمان جشن گرفتن نیست، بلکه باید تمرکز را روی شکست بایدن، بدترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا قرار داد. ما مرزهای خود را خواهیم بست و کارهایی انجام خواهیم داد که هیچکس مشابه آن را تا به حال ندیده است و هم‌چنین اقتصاد کشور را بهترین در جهان خواهیم کرد.»

تمدید وضعیت اضطراری ملی در ارتباط با ایران از سوی بایدن

روز سه‌شنبه ۲۲ اسفند (به وقت محلی) جو بایدن رئیس جمهور آمریکا، وضعیت اضطراری ملی در ارتباط با ایران را ـ که در پی اشغال سفارت آمریکا در تهران اعلام شد ـ یک سال دیگر تمدید کرد.

بایدن گفت که وضعیت اضطراری ملی در خصوص ایران که در فرمان اجرایی ۱۲۹۵۷ اعلام شد، یک سال دیگر ادامه خواهد یافت.

پانزدهم مارس ۱۹۹۵ رئیس‌جمهور وقت آمریکا به موجب دستور اجرایی شماره ۱۲۹۷۵ اعلام کرد با هدف رسیدگی به تهدیدهای غیرمعمول و فوق‌العاده‌ای که اقدامات و سیاست‌های حکومت ایران علیه منافع ملی، سیاست خارجی و اقتصاد آمریکا ایجاد می‌کند، وضعیت اضطرار ملی درباره این کشور اعلام می‌شود. رئیس‌جمهور وقت آمریکا در روز ۶ می ۱۹۹۵ (۱۶ اردیبهشت ۱۳۷۴) با امضای یک دستور اجرایی دیگر به شماره ۱۲۹۵۹، تحریم‌های جامعی را علیه جمهوری اسلامی ایران اعمال کرد.

وضعیت اضطراری فعلی که به موجب فرمان اجرایی شماره ۱۲۹۵۷ اعمال می‌شود، با وضعیت اضطراری دیگری که ۱۴ نوامبر ۱۹۷۹ به موجب فرمان اجرایی ۱۲۱۷۰ اعلام شده، متفاوت است.

فرمان ۱۲۱۷۰ ریاست جمهوری آمریکا اولین بار ده روز پس از تسخیر سفارت آمریکا در تهران توسط رئیس جمهور وقت این کشور صادر شد.

جیمی کارتر، رئیس‌جمهور وقت آمریکا، فرمان اجرایی شماره ۱۲۱۷۰ را ۱۴ نوامبر ۱۹۷۹ یعنی ده روز بعد از تسخیر سفارت واشنگتن در تهران صادر کرد که خواستار توقیف دارایی‌های حکومت جمهوری اسلامی ایران در خاک ایالات متحده آمریکاست و از آن سال تا به امروز همه روسای جمهوری آمریکا آن را تمدید کرده‌اند.

طرح جدید اتحادیه اروپا برای تحریم ایران

اتحادیه اروپا قصد دارد با طرح این ادعای واهی و بی اساس که ایران موشک‌های خود را در اختیار روسیه قرار داده است، تصمیمات خصمانه‌ای علیه ایران بگیرد.

به گزارش رویترز، بر اساس پیش‌نویس قطعنامه‌ای که برای ارائه به اجلاس سران اتحادیه اروپا در هفته آینده تهیه شده است، رهبران این اتحادیه با طرح ادعای بی اساس در مورد همکاری میان تهران و مسکو، به دنبال تصمیمات جدید ضد ایرانی هستند.

انتشار گزارش‌هایی بی اساس در رابطه با ارسال موشک‌های بالستیک از سوی ایران به روسیه برای استفاده در جنگ علیه اوکراین، سبب در پیش گرفتن این رویکرد از سوی اتحادیه اروپا شده است.

به نوشته رویترز در متن پیش‌نویس قطعنامه سران اتحادیه اروپا آمده است: شورای اروپا از طرف‌های ثالث می‌خواهد که بدون درنگ به حمایت خود از مسکو در جنگ علیه اوکراین پایان دهند.

در این پیش‌نویس همچنین ادعا شده است: گزارش‌هایی دال بر اینکه احتمال دارد تهران موشک‌های بالستیک و فناوری مربوط به آن را به مسکو ارائه کرده تا از آن در جنگ علیه اوکراین استفاده کنند، بسیار نگران‌کننده است. به همین دلیل، اتحادیه اروپا آماده واکنش فوری و هماهنگ با شرکای بین‌المللی خود از جمله اقدامات جدید و مهم علیه ایران است.

در پیش‌نویس قطعنامه سران اتحادیه اروپا همچنین ادعا شده است که سران اتحادیه اروپا از جوسپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خواستار برنامه‌ریزی تحریم‌های شدیدتر علیه بلاروس، کره شمالی و ایران به بهانه همکاری با روسیه در جنگ علیه اوکراین شده‌اند.

هشدار پوتین درباره آغاز جنگ اتمی با آمریکا

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه با تاکید بر اینکه تاکنون نیازی به استفاده از تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی در جنگ اوکراین وجود نداشته، افزود: اگر آمریکا آغازگر چنین نبردی باشد، ما آماده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، پوتین در مصاحبه‌ با تلویزیون دولتی این کشور گفت که تاکنون هنوز هیچ نیازی به استفاده از تسلیحات اتمی تاکتیکی در جنگ اوکراین وجود نداشته است. چرا باید از سلاح های کشتار جمعی استفاده کنیم؟ هرگز چنین نیازی وجود نداشته است.

رئیس‌جمهوری روسیه در پاسخ به این که آیا هرگز ایده استفاده از این تسلیحات به ذهنش خطور کرده است، یا نه، تشریح کرد: «خیر، اما روسیه آماده استفاده از تسلیحات اتمی در صورت وجود هرگونه تهدید برای موجودیت کشور است.» پوتین همچنین اضافه کرد: «سه گانه هسته ای روسیه (یک ساختار قدرت نظامی شامل موشک‌های بالستیک قاره پیمای زمینی، موشک های بالستیک زیردریایی و بمب افکن های استراتژیک است) از هر کشور دیگری پیشرفته تر است.

رهبر کرملین در ادامه خاطرنشان کرد: البته که ما از نظر نظامی و فنی آماده هستیم.

تماس السیسی و بشار اسد به مناسبت فرارسیدن ماه رمضان

رؤسای جمهور مصر و سوریه در جریان گفت‌وگویی، تلفنی فرا رسیدن ماه مبارک رمضان را به یکدیگر تبریک گفتند.

 احمد فهمی، سخنگوی ریاست جمهوری مصر اعلام کرد که عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور این کشور در جریان تماس تلفنی با بشار اسد، همتای سوری خود حلول ماه مبارک رمضان را به او تبریک گفت.

براساس نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای رأی الیوم، رئیس جمهور مصر در جریان این تماس تلفنی برای مردم سوریه، آرزوی خیر، امنیت و ثبات کرد.

وی همچنین  آرزو کرد که خداوند متعال ملت‌های عربی و اسلامی را از همه آسیب‌ها حفظ کند.

در همین راستا، رئیس جمهور سوریه نیز آرزو کرد که ماه مبارک رمضان برای مصر و مردم آن سعادت، آرامش و شکوفایی به همراه داشته باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۴۱
مغز براندازان هم اکنون
تحریم تحریم تحریم. چرا در مورد فلسطین بیخیال نمیشین که اینقد ما تحریم نشیم. به ما چه که دارن چه بلایی سر مردم غزه میارن.

مغز براندازان پارسال
غرب با افزایش فشار تحریم ها و بهتر از اون با حمله نظامی به ایران، بیاد مردم رو نجات بده.

مغز براندازان همچنین
دین من انسانیت است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
به امثال شما ها باید چی گفت که مردم خودتون رو که در فقر و گرانی و تورم شدید دارن دست و پا میزنن رو داری مسخره میکنی ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
دوئل انتخاباتی یا نمایش ساختگی
رییس جمهور توی آمریکا یک مترسکه دموکراسیه فقط
همه کاره پشت پرده است که چه دموکرات و چه جمهوری حواه باشه فرقی براش نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
۱۲:۳۹
اینا تئوری توطئه است کمتر راعفی پور ببین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
تمام امید دولت های غربی به این است تحریم ها مردم را جری کند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
این همه شبکه ماهواره ای و مخالفان ساکن کشورهای غربی که علیه ایران فعالیت می کنند هزینه اش را کی می دهد؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
یک بچه گربه در ایران زخمی شود در صدر خبرهای تایمز، آلمان، و.. قرار می گیرد قاشقچی را در اسید ذوب کردن چی شد ایران کلید است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
احمد خاتمی امام جمعه منصوب تهران به محمد خاتمی رئیس جمهور منتخب حداکثری دو دوره انتقاد کرده بود
مردم ایران پاسخ احمد خاتمی رو دادن چرا منتشر نکردید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
ناشناس ۱۲ ۲۶
مردم سفارش تحریم نمیدن به غرب
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
۱۳:۲۴
یک بچه گنجشک در آمریکا زخمی شود در صدر اخبار صدا سیما قرار میگیرد !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
تو در کشوری زندگی میکنی که تمام روسای جمهور پیشین فاقد صلاحیت اعلام میشن
حق نظر راجع به کشورهای دیگه رو ندارین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
12:41
تئوری توطئه خوبه یه کلمه جدید یادگرفتین هرچی رو که نمیتونین توجیه کنین میشه تئوری توطئه کدام رئیس جمهور آمریکا تغییری توی روش آمریکا تونسته بده ؟ صد ساله یه خط مشی داره
تئوری توطئه که میگی یاد قضیه مضحک سفر به ماه میافتم خیلی آدم باید ساده باشه اون فیلم هالیودی رو باور کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
بی زحمت اگه امکانش هست راجع به پارلمان خودمون خرف بزنید که رئیسش با چهار درصد رای حوزه انتخابیه و نایب رئیسش رسایی باشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
۱۲:۴۱
یکم تحقیق کن خود فراماسون ها و صهیونیستا اینو میگن رائفی پور نمیگه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
متخصص با مغز؟؟!!من از محمود کبیر،هاله ی نور دیده،یادگرفتم که تحریم ها نعمت و قطعنامه های سازمان ملل،کاغذ پاره اند!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
برای هر سنت آمریکا باید شش هزار ریال بپردازی و برای


هر دلار آمریکا ششصد هزار ریال
بگرد ببین مدیریت کی این بلا رو سر مردم اورده
حالا از جملات خودت لذت ببر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
متخصص فکر کردمامار انتخاباا را دیدی و سکته مغزی کردی البته دین تو انسانیت نیست چون چون خون مردم غزه را از مردم اوکراین رنگین تر میبینی انسان کسی هست که بر ضد هر جنایتی در هر گوشه ای را فارغ از رنگ و نزاد فریاد بزنه نه بر اساس منافعش انسانیت را تعریف کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
متخصص مغز !! کشورها در این دنیا متکی و یا مسقل به لحاظ سیاسی هستند استقلال یک کشور مستقل هم تکیه به نیروها و مردم آن کشور دارد بفرمایید ما در کدام تعریف می گنجیم با توجه به انتخابات اخیر و تخصص شما انتظار پاسخ مستدل داریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
مثل دفعه قبل صندوق رای معجزه می کند و بایدن برنده می شود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
باج به آمریکا نمی دهیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
اره درست میگی ولی یه فکر به حال مردم کشور خودت بکن که طبق آمار خودتون 60 درصد در انتخابات شرکت نکردن و یعنی با شما و سیاست کلی شما مخالف بودن
امروز . روزمان را اصلاً نساختی.

بدو بدو آمدیم اینجا تا ببینیم امروز چند ناو آمریکایی به دست شیربچه‌های یمنی غرق شده‌اند اما دریغ از حتی یک لنج.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
همان ناوی که دیروز زدند حالا حالا ها بستان است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
???
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
یعنی یمن حریف امریکاست و امریکا حریف یمن
از وقتی که بایدن به قدرت رسید چندین جنگ در نقاط مختلف دنیا به وقوع پیوست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
کار دموکرات ها گند زدن در سیاست خارجی است ، تاریخ آمریکا را که بخوانید متوجه میشوید .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
رییس جمهورا کاره ای نیستن اصلا نمیدونن کجا جنگ شده
ادعا چیه
ما خودمان اعتراف کردیم پهباد به روسیه می فروشیم و افتخار هم کردیم
الان هم روسبه فیلم تولید تنبوه کارخانه ای را نشان داد که پهبادهای مشابه ایران را تولید می کنه
پس ادعا نیست
واقعیت است
و اتفاقا روسبه برای اینکه ایران تحریم بیشتر بشه این فیلم را هفته پیش منتشر کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
افتخار کردی که باعث فشار بیشتر به مردمت با تحریم ها شدی ؟
بایدن یا ترامپ چه فرقی به حال مادارد ؟ آمریکا به فکر منافع خودش و بلوک غرب است
ما هم که ن شرقی هستیم ن غربی ، هیچ خیری هم از روسیه و چین ندیدیم . آن ها حتی یک جنگنده هم به ما نمی فروشند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
هواپیمای مسافربری بدن جنگنده پیشکش
پوتین هم مثل سران شوروی وقتی جلوی غرب کم میاره شروع به تهدید اتمی میکنه .
مثل شوروی به زباله دان تاریخ خواهی پیوست .
همانطور که مذاکر و برقراری رابطه با آمریکا خط قرمز دولتها شده و جرأت نزدیک شدن به آن را ندارند در آمریکا هم رفع تحریمها و وضع اضطرار ملی علیه ایران خط قرمز دولتها شده.
پوتین از سرنوشت شوروی باید درس بگیرد دوران تهدید دیگر کشورها تمام شده
بازیچه دست سیاستهای روسیه شده ایم از پشت خنجر میخوریم
چه زود ترامپ امد
چه زود برگشت
کی بود میگفت رفت زباله دان هاهاهاهاها
رقابت انتخابانی ترامپ و بایدن بهیچوجه شبیه دوئل نیست چون از حالا مثل روز روشن است که ترامپ با رای بالا انتخاب میشود و بایدن بصورت مفتضحانه کاخ سفید را ترک خواهد کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
با امدن ترامپ اقتصاد و معیشت مردم امریکا رونق میگیرد و اقتصاد ایران به ...
آهای مسوولین مردم به شدت تحت فشارند از اون طرف ترامپ داره میاد، معلوم‌نبست چه بلایی سر ملت بیاد، هرچه سریعتر با دنیا صلح کنید تا مردم کمی در آسایش باشند
هشدار پوتین درباره آغاز جنگ اتمی با آمریکا
بخواب ببنیم بابا
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی