بازدید 18764
هفتصد و بیست و ششمین روز از حمله روسیه به اوکراین

آغاز بزرگترین رزمایش ناتو در مرزهای روسیه/پیشروی سریع ارتش روسیه در «آودیکا»

هفتصد و بیست و ششمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۲۲۵۳۱۲
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۱ 04 March 2024

آغاز بزرگترین رزمایش ناتو در مرزهای روسیه/پیشروی سریع ارتش روسیه در «آودیکا»

بین الملل تابناک: هفتصد و بیست و ششمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

آلمان موضوع ارسال موشک‌های "تاروس" به کی‌یف را منتفی اعلام کرد
۱۴۰۲/۱۲/۱۴ - ۲۳:۰۲

صدراعظم آلمان گفت که ارسال موشک‌های "تاروس" به کی‌یف در صورت نیاز به حضور کارکنان و نظامیان آلمانی در اوکراین، منتفی خواهد بود.

اولاف شولتس روز دوشنبه اظهار داشت: نمی‌توان یک سامانه موشکی که مسافت وسیعی را پوشش می‌دهد، تحویل داد ولی به این فکر نکرد که چگونه می توان این تسلیحات را کنترل کرد.

وی گفت: اگر قرار باشد نظامیان آلمانی برای کنترل و کار با این سامانه در اوکراین حضور داشته باشند، ارسال این سامانه ممکن نخواهد بود.

آلمان تاکنون در برابر ارسال موشک‌های تاروس به اوکراین مقاومت کرده است، زیرا نگران درگیری مستقیم با روسیه است.

کرملین: ارتش آلمان در حال بررسی حمله به روسیه است
۱۴۰۲/۱۲/۱۴ - ۲۱:۴۰
سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری روسیه گفت: فایل صوتی انتشار یافته از مکالمه چهار افسر ارتش آلمان نشان‌دهنده آن است که وزارت دفاع این کشور به صورت مشخص در حال بررسی طرح‌هایی برای حمله به خاک روسیه است.
 
 دیمیتری پسکوف روز دوشنبه ۱۴ اسفندماه ۱۴۰۲ در این باره به خبرنگاران گفت:‌ به این موضوع واکنش نشان دادیم و سفیر آلمان به وزارت امور خارجه روسیه احضار شد.
 
سخنگوی کرملین گفت: مکالمه افسران ارتش آلمان به نوبه خود نشان می‌دهد که در ارتش این کشور برنامه‌ریزی‌های بنیادین برای حمله به قلمرو فدراسیون روسیه در حال انجام است؛ این نیاز به تفسیر ندارد، همه چیز روشن و آشکار است.
 
پسکوف با اشاره به اظهارنظر صدراعظم آلمان مبنی بر اینکه یک بررسی سریع، کامل و مؤثر در این زمینه انجام خواهد شد، اظهار داشت: ما امیدواریم که به نحوی، یعنی حتی از طریق رسانه ها، متوجه شویم که این بررسی به چه نتیجه ای رسیده است.
 
پسکوف گفت:‌ مکالمه بین افسران ارتش آلمان این سوال را مطرح می‌کند که آیا طرح‌هایی که مورد بحث قرار گرفته‌اند بخشی از سیاست دولت آلمان است یا خیر.
 
سخنگوی کرملین گفت: اگر همه موضوعاتی که افسران آلمانی درباره آن صحبت کردند بخشی از سیاست دولت این کشور باشد، ناامید کننده خواهد بود و در غیر این صورت، این سوال مطرح می شود که تا چه حد ارتش توسط مقامات آلمان کنترل می شود.
 
وی خاطرنشان کرد: مکالمه بین افسران ارتش آلمان، دخالت مستقیم کشورهای غربی در درگیری اوکراین را ثابت می کند.
 
هشدار سخنگوی وزارت خارجه روسیه درباره پیامدهای رویکرد آلمان
 
در همین حال، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز دوشنبه در اظهارنظر جدیدی در این باره، لزوم مسئولیت‌پذیری دولت آلمان در پاسخ‌گویی درباره اقدامات افسران ارتش این کشور را یادآور شد و گفت: غرب موظف است پاسخگوی اقدامات مخربی باشد که برنامه ریزی کرده و تا حد زیادی نیز آن ها را اجرا کرده است. 
ماریا زاخارووا با بیان اینکه فرایند زدودن تفکر نازیسم در آلمان کامل نشده است؛ اظهار داشت: اگر آلمانی ها شرایط را تغییر ندهند عواقبش برای این کشور وحشتناک خواهد بود. 
 
ساعتی قبل از اظهارات سخنگوی کرملین، منابع خبری روس گزارش دادند که وزارت امور خارجه روسیه، الکساندر لامبسدورف سفیر آلمان در مسکو را به دلیل مکالمه افسران ارتش آلمان درباره حملات احتمالی به پل کریمه احضار کرده است.
 
احضار سفیر آلمان پس از آن صورت گرفت که یک فایل صوتی منتسب به افسران ارتش آلمان درباره کمک آنها به اوکراین برای حمله آتی به پل کریمه منتشر شد.
 
مارگاریتا سیمونیان سردبیر شبکه تلویزیونی راشاتودی جمعه ۱۱ اسفندماه با انتشار این فایل صوتی گفت: درست در روزی که اولاف شولتس صدراعظم آلمان اطمینان داد که ناتو مستقیماً در درگیری اوکراین دخالت نداشته و نخواهد داشت، افسران بلندپایه ارتش آلمان در حال بحث در مورد چگونگی اجرای عملیات حمله به پل کریمه بودند، به گونه‌ای که هیچ پیامدی برای برلین نداشته باشد. بنا بر متن انتشار یافته رسانه‌های روس از این فایل صوتی،‌ افسران نظامی ارتش آلمان در مورد توانایی موشک های تاروس برای تخریب پل کریمه و جزئیات آماده سازی برای چنین حمله ای در این فایل صوتی صحبت می‌کنند.
پیشروی سریع ارتش روسیه در «آودیکا»
۱۴۰۲/۱۲/۱۴ - ۲۱:۲۱

سی‌ان‌ان نوشت: گزارش‌ها از جبهه جنگ میان روسیه و اوکراین در شهر "آودیوکا" حاکی از سرعت زیاد پیشروی نیروهای روس و ضعف خطوط دفاعی اوکراین است که نگرانی مقامات کی‌یف را افزایش داده است.

به گزارش این رسانه، نیروهای اوکراینی پیش از اشغال این شهر مدعی بودند که خطوط دفاعی آنها آسیب‌ناپذیر است. اما فرماندهان در اظهارات جدید عملکرد ضعیف افسران اوکراینی را مسئول این پیشروی اعلام کرده اند.

اوکراین در ۱۷ فوریه به طور رسمی نیروهایش را از آودیوکا به سمت غرب خارج و در بیانیه‌ای اعلام کرد که مناطق اشغال شده توسط روسیه بخشی از تاکتیک‌های از پیش تعیین شده بوده است. مقام های نظامی اوکراین مدعی هستند که به زودی به خط دفاعی خود بازمی‌گردند.

پیشرفت‌های روسیه در حالی همچنان ادامه دارد که اوکراین با بحران کمبود مهمات روبروست و حتی مقام های نظامی کی‌یف به سربازان دستور جیره‌بندی مهمات را داده‌اند. در رسانه‌ها این سوال مطرح است که تا چه زمانی این نیروها می‌توانند مقابل فشار روسیه مقاومت کنند.

سرهنگ الکساندر سیرسکی فرمانده جدید ارتش اوکراین طی هفته گذشته دوبار افسران زیردست خود را به خاطر عملکرد ضعیف در خط مقدم توبیخ کرده است.

وی بر خلاف صحبت‌های گذشته‌اش که از کمبود نیروهای نظامی شکایت می‌کرد، حالا انتقادش متوجه عملکرد ضعیف افسران ارشد شده است.

سیرسکی سه هفته پیش، جانشین والری زالوژنی شد که ماه‌ها در رسانه‌ها در مقابل ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین وارد جنگ رسانه‌ای شده بود.

آغاز بزرگترین رزمایش ناتو در مرزهای روسیه

رزمایش ناتو امروز (دوشنبه) با هدف دفاع از «قلمروی گسترش یافته نوردیک» و با حضور بیش از ۲۰ هزار سرباز از ۱۳ کشور به مدت ۲ هفته در مناطق شمالی فنلاند، نروژ و سوئد برگزار می‌شود.

بیش از ۴۰۰۰ سرباز فنلاندی در این رزمایش با عنوان «واکنش نوردیک ۲۰۲۴» به رهبری نروژ حضور دارند که بیانگر حضور گسترده کشورهای تازه پیوسته به ناتو در یک مانور نظامی خارجی است.

این رزمایش بخشی از بزرگترین رزمایش ناتو از زمان جنگ سرد است که «مدافع استوار ۲۰۲۴» نام دارد.

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، نیروهای دفاعی فنلاند در بیانیه‌ای اعلام کردند: «برای نخستین بار، فنلاند به عنوان یکی از اعضای ناتو در رزمایش دفاع جمعی کشورهای عضو ائتلاف شرکت می‌کند».

فنلاند با ۱۳۴۰ کیلومتر مرز با روسیه در آوریل ۲۰۲۳ و در یک حرکت تاریخی در پی چندین دهه بی‌طرفی نظامی به ناتو ملحق شد. درخواست عضویت سوئد نیز اکنون مورد تایید تمامی کشورهای عضو این ائتلاف قرار گرفته و این کشور سی و دومین عضو ناتو می‌شود.

برای چندین سال، رزمایش‌های ۲سالانه ناتو که در شمالگان انجام می‌شد، «واکنش سرد» نام داشت.

انتشار فهرست تسلیحات اهدایی فرانسه به اوکراین

فرانسه فهرست تسلیحات و تجهیزات نظامی را که در طول سال‌های جنگ روسیه و اوکراین در اختیار کی‌یف قرار داده است، منتشر کرد.

 دولت فرانسه از زمان آغاز جنگ روسیه و اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ تاکنون تسلیحات متعددی را به کی‌یف اهدا کرده است که بر اساس فهرست جدید منتشر شده از سوی وزارت دفاع این کشور، بیش از ۵۰ آیتم مختلف در آن به چشم می‌خورد که تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۳ منتقل شده بودند.

طبق این فهرست موشک‌های SCALP ،Crotale ،Mistral و Aster در اختیار اوکراین قرار گرفته است.  

بنابر گزارش شبکه راشا تودی، سایر موارد قابل توجه در این فهرست عبارتند از:
- ۳۰ قبضه هویتزر سزار (موسوم به کامیون مجهز به سیستم توپخانه)
- ۱۰۰۲ نارنجک انداز ضد تانک AT۴
- ۳۸ تانک چرخ‌دار AMX ۱۰RC
- ۲۵۰ نفربر زرهی 
- ۳۰ هزار گلوله کالیبر ۱۵۵ میلی متر
- ۱۶۰ هواپیمای بدون سرنشین اطلاعاتی

بر اساس این فهرست، اوکراین همچنین ۱۰ دستگاه شناسایی پهپاد دریافت کرده است. این نقل و انتقالات به‌علاوه شامل ۳۰ قایق بادی، ۵۵ مسلسل ۷.۶۲ میلی متری، ۵۶۰ مسلسل ۱۲.۷ میلی متری، ۱۰۰۰ تفنگ فاماس و ۲۰ تفنگ دوربین‌دار بوده است.

زلنسکی: اگر غرب به ما سلاح ندهد، جهان با یکی از شرم آورترین صفحات تاریخ مواجه می شود

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین از غرب خواست تا کمک‌های تسلیحاتی لازم را در اختیار کی‌یف قرار دهند و در غیر این صورت، دنیا ممکن است با «یکی از شرم‌آورترین صفحات تاریخ» مواجه شود.

زلنسکی یکشنبه شب در پیامی ویدیویی اظهار کرد، دنیا باید «قاطعانه واکنش نشان داده» و ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه که «فقط خواهان جنگ و مرگ» است، ناکام و مایوس کند.

وی افزود: آنها (روسیه) باید با شدت تمام احساس کنند که نیرویی وجود دارد با کسانی که در پی نابودی زندگی هستند، مقابله خواهد کرد و شرکای ما می‌دانند که برای این کار چه چیزی لازم است.

زلنسکی گفت: مهمترین مساله برای تحقق این خواسته، اراده سیاسی است تا ارائه تسلیحات لازم تضمین شود. در غیر این صورت، این موضوع به یکی از شرم‌آورترین صفحات تاریخ تبدیل خواهد شد.

رئیس جمهوری اوکراین افزود: ما منتظر تامین تجهیزات حیاتی و ضروری و تصمیم آمریکا هستیم. ما به حمایت نیاز داریم.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۵۲
آی پی کانادا هم تو رزمایش ناتو حضور داره؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
آی پی کانادا تو رو خیلی سوزونده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
خشمزه!!!!!!!!!!!!
ماشالاه ناتو بزرگترین قدرت کره زمین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
خدا کند این بزرگترین قدرت بتواند از پس یمنی ها بر بیاید وگرنه دریای سرخ، برمودای کشتی های انگلیسی می شود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
فعلا که از ترس روسیه شبا خواب ندارن
این همه کشور از آمریکا گرفته تا همه اروپذ مقابل یک کشور
نظراباد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
دوست عزیز اگر ناتو مالی بود تا الان دهن روس را گل مالی کرده بود
ناتو فقط یه اسم همین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
۱۳۳۹
چرا ؟
مگر اوکراین عضو ناتو است که این کارو براش بکنن
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
آمریکا قدرتش از روس خیلی بیشتر است و اندازه روس تجاوز گر نیست. این تاریخ گذشته میگه. ولی روس دنبال تجاوز و زور است. ناتو بی هدف دنبال درگیری نیست سعی میکنه بیشتر قدرتمند بشه که کمتر آسیب ببینه بیشتر ضربه بزنه
سیاستمداران غربی به خوبی توانسته آند توان ذهنی و اجرایی ایران را بجای سازندگی معطوف به ستیزه جویی با غرب کنند .با این روش انرژی ایران خنثی شد و مردم ایران شاهد پیشرفت کشورهای همسایه های عربی باشند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
حالا چه مرضیه که این همه هزینه کنند تا ما را درگیر جنگ با خودشان بکنند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
بابا دشمن کجا بود همش میگن دشمن دشمن
حالا اتفاقی عراق ، افغانستان، سوریه ، لیبی، مصر ، یمن و... ویران شده به ما چه ربطی داره
کی قراره از جنگ و نظامی گری فاصله بگیریم؟
این کارا یعنی در شرف وقوع جنگ جهانی سوم هستیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
جنگ جهانی رو بعید میدونم چون روسیه ترس داره
اما اسم این جنگ سرد دومه که تازه دوساله شروع شده
ده درصدی ها چطورند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
خیلی سوختی از مشارکت ۴۱ درصدی؟ ۳۰ درصد مردم هم اصلا سیاسی نیستن با این حساب غربگداها ۱۰ درصد بیشتر نیستن
ناشناس
| Canada |
۰۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
نه اصلا. شما 120 درصد هستید. همین هست که کیف را چند بار فتح کردید!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
عقب موندگی تو در حدیه که اوکراین و روسیه رو به مردم ایران ربط میدی
افسوس برای ملت روسیه که نتوانست این کوتوله های سیاسی مانند پوتین و مدادوف و لاوروف را کنترل و نظارت کند و ملت روسیه بهای ان را برای دهها سال و تقریبا همیشه پرداخت خواهد کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
غرب تروریست باید گورشو گم کند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
شرمندم آی پی اشتباهی منفی دادم.
کاملا درست و گل گفتی داداش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
افسوس بزای مغز غربگدایان
به امید درگیری کامل روسیه با غرب
آرین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
افسوس برای مردم روسیه حالت خوبه یک چهارم اکراین حاصلخیز به کشورشون ضمیمه شده باید افسوس بخورن ای کاش کشور ما هم یه پوتین داشت و جمهوری جعلی آذربایجان رو به ایران برمیگردوند
ناشناس
| United States of America |
۰۹:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
افسوس برای تو و ناتو که نتونستید پوتینی که هیشکی باهاش نیست رو شکست بدید
حتی از حماس سنگ پران هم باختید
انتخابات ثابت کرد که شرق گراها و پوتینی ها با ارفاق حتی ده درصد جمعیت ایران هم نیستند. ولی تا زمانیکه این ده درصد با قدرت زور بتواند نظرات خود را به 90 درصد مردم دیگر تحمیل کند انتظار هیچ بهبود معیشت و اقتصاد و تغییری را نداشته باشید. بازار ارز را که می بینید؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
دو ساله هر روز میایی از شکست روسیه صحبت میکنی بعد با همون مغز میخایی انتخابات رو هم تحلیل بکنی؟
با فاصله اعجوبه ی قرن ۲۱ خودتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
درصد مشارکت ۴۱ درصد ۳۰ درصد مردم هم کلا سیاسی نیستن با این حساب غربگدا جماعت ۱۰ درصد هم نیست
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
احسنت درست گفتی دقیقا
ناشناس
| Canada |
۰۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
شما 24 درصد باشید یا 40 درصد باشید یا 10 درصد باشید همیشه پیروز هستید. صورت را سرخ نگه داشتن همه چی امکان داره
ناشناس
| United States of America |
۰۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
بایدنگی تو که ایرانی نیستی پس اصلا به تو چه ربطی داره که چند درصد غربگرا و چند درصد غیر غربگدا اینجا داریم
جنگ جهانی دوم المان ها تا دروازهای شوروی جلو رفتن که متفقین وارد عمل شدن و از شوروی حمایت کردن .المان باید کار تنام کند ایندفع
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
تو یه غرب زده بدبختی که نمیفهمی همون آلمانی ها از شوروی ها وحشی تر هستن
امریکا همیشه همسایگان را در سراسر جهان به جون هم میندازه تا تسلیحات بفروشه. مرگ بر امریکای استعمار گر
تلفات طرفین آنقدر زیاد شده که نیرو کم آوردن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
والا ارتش روسیه که 3 برابر اوکراینه و هیچ مشکلی هم بابت نیرو نداره شما شاید در دنیای موازی هستی
پاسخ به 1:00
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
خواهش میکنم ازت برو تلفات روزانه ارتش روسیه رو بخون
روزانه 980 نفر به صورت میانگین از ارتش روسیه دارن به درک واصل میشن
هم نیرو کم آوردن هم تسلیحات که دست به دامن ایران و کره شمالی شدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
کدوم منبع خبری همچین چرتی رو گفته؟
شرم بر روسیه . وحشی های قرن بیست و یک
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
مرگ بر آمریکا و غرب بیشرم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
در این صورت اسرائیلی ها زامبی های قرن ۲۱ هستن که بایستی با اتحاد با وحشی ها نابودشان کنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
اون زلنسکی دلقک باید بره کنار
این همه اروپایی ها اوکراین رو حمایت میکنن ولی هیچ غلطی نمیکنن آخرش هم اکراین به باد خواهد رفت
زلنسکی: اگر غرب به ما سلاح ندهد، جهان با یکی از شرم آورترین صفحات تاریخ مواجه می شود


غربگدای عقب افتاده ، فقط چشمش به غربه ! هیچی از خودش نداره ، شام و نهارشم غرب باید بده
زلنسکی: اگر غرب به ما سلاح ندهد، جهان با یکی از شرم آورترین صفحات تاریخ مواجه می شود


فعلا جهان با صفحات جدیدی از غربگدایی مواجه شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
وقتی دلقک با طناب شیطان تو چاه می‌ره ، نتیجه آیی بهتر از این نداره
شخصا از سایت تابناک برای انتشار کامنتیها بسیار تند پوتینی ها علبه کسانی که مانند انها ار پوتبن حمابت نمب کنند کمال تشکر را دارم. غیر از این بود خیلی بیشتر طول می کشدی که درصد اگاهی مردم ایران به این میزان برسه. خودشون را معرفی می کنند و زحمت ما را کم. ادامه دهید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
برگ چنار کمی به خودت استراحت بده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
آگاهی فقط آی پی کانادا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
درود به شرفت آی پی گانادا.
بذار اینا تویه توهمات خودشون حال کنن.زن و بچه دارن و دنباله دوهزار پول بی ارزش ایران!! چون غیر از کامنت گذاشتن هنری و کاری بلد نیستن.اینا اینطوری بزرگ شدن و همیشه همینن.باری به هر جهت!!
ناشناس
| United States of America |
۰۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
والا ما که هرچی نوشتیم حذف شد ولی تمام توهین های طرف مقابل منتشر شد پس فکر کنم قرصاتو پشت و رو خوردی بایدنی عزیز
زلنسکی اگر حداقل شعوری داشت برای حفظ منافع ملت اکراین روابط متعادلی رابین روسیه و غرب درپیش میگرفت
کارخدای خدامیخاد روسیه ازبین برده انشالااخرنفسهای پوتین است
سیرک زلنسکی مزدور دلقک تمامی ندارد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار