بازدید 4172
۲

مجوز ۷ هزار پزشک معترض در کره‌جنوبی تعلیق شد

وزارت بهداشت کره‌جنوبی در بیانیه‌ای از تصمیم این وزارتخانه برای تعلیق هفت هزار مجوز پزشکان کارآموز معترض به اصلاحات دولتی خبر داد.
کد خبر: ۱۲۲۵۳۰۵
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۶ 04 March 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، پارک مین سو، معاون وزارت بهداشت کره‌جنوبی امروز (دوشنبه ۱۴ اسفند) در رابطه با اعتراض ۹ هزار پزشک کارآموز به طرح افزایش ۲ هزار نفری سهمیه دانشجوی پزشکی، اظهار داشت: دولت سئول، مجوز هفت هزار پزشک کارآموز که از دستور دولت برای بازگشت به کار سرپیچی کرده‌اند را به حالت تعلیق «غیر قابل برگشت» درآورد.

وی با بیان اینکه دولت نسبت به اقدام خود ثابت قدم است، افزود: اعتصاب کارورزان و دستیاران پزشکی که نقش حیاتی در بخش جراحی و خدمات اورژانسی بیمارستان‌های بزرگ ایفا می‌کنند، به لغو و تاخیر این خدمات در این دو بخش مهم منجر شد.

هشدار علنی به پزشکان آخرین نشانه از این است که دولت کره‌جنوبی بر روی موضع سخت خود نسبت به پزشکان کارآموزی که دست از کار کشیدند یا از طرح اصلاحات انتقاد می‌کنند، ایستاده است.

دولت سئول پنجشنبه گذشته را آخرین ضرب الاجل برای پزشکان بمنظور بازگشت به کار یا مواجهه با جریمه اعلام کرده بود، اما داده‌های وزارت بهداشت کره‌جنوبی نشان می‌دهد که بیش از دو سوم پزشکان کارآموز (۹ هزار نفر) این درخواست را نادیده گرفتند.

پارک در همین راستا، تاکید کرد که از ۹ هزار پزشک معترض تنها ۵۶۵ نفر به سر کار بازگشته اند.

پزشکان به دلیل رعایت نکردن دستورات دولتی مشمول تعلیق مجوز پزشکی خود تا یک سال هستند یا ممکن است با سه سال زندان یا جریمه ۳۰ میلیون وون (معادل ۲۲هزار و ۴۵۵ دلار آمریکا) روبرو شوند.

پیشتر، پلیس محلی در روز اول مارس (۱۱ اسفند) که تعطیل رسمی در کره‌جنوبی است به دفتر انجمن پزشکی یورش برده بود.

دولت بر افزایش تعداد پزشکان به عنوان راهی برای رفع کمبود پزشک در مناطق روستایی و زمینه‌های پزشکی ضروری مانند اطفال و جراحی مغز و اعصاب و همچنین با توجه به جمعیت فوق‌العاده سالخورده، پافشاری می‌کند.

انجمن‌های پزشکی به شدت به طرح افزایش ۲ هزار نفری ظرفیت پذیرش دانشکده‌های پزشکی اعتراض دارند و می‌گویند که این اقدام تنها کیفیت آموزش را بدون پرداختن به مسائل اساسی مانند کم بودن حقوق و مزایا و خطرات زیاد قصور پزشکی، کاهش می‌دهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۲
چرا از دستمزد صد برابری یک کارگر و یا کارمند کره ای نسبت به کشوری چیزی نمی گویید اخبار مثله شده را خورد مردم میدهید
آزادی غربگدایان
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار