بازدید 6618

روش عجیب کره‌جنوبی برای تشویق فرزندآوری

در کره جنوبی کارمندانی که صاحب فرزند شوند، پاداشی معادل ۴ میلیارد تومان دریافت می‌کنند.
کد خبر: ۱۲۲۱۷۸۵
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۲ 14 February 2024

به گزارش تابناک، کارمندانی که در کره جنوبی صاحب فرزند شود، بیش از چهار میلیارد تومان پاداش فرزندآوری دریافت خواهند کرد.

رسانه‌های عربی به نقل از سی‌ان‌ان خبر دادند، در راستای حمایت از تلاش‌های دولت سئول برای بالا بردن میانگین بسیار پایین رشد جمعیت، یک شرکت در کره جنوبی اعلام کرد به هر یک از کارمندانش که صاحب فرزند شوند ۷۵ هزار دلار (چهار میلیارد و ۱۲۵ میلیون تومان) پاداش اختصاص می‌دهد.

هولدینگ پویونگ که یک شرکت ساخت‌وساز فعال در سئول است اعلام کرد، ۱۰۰ میلیون ون (حدود ۷۵ هزار دلار) به عنوان پاداش فرزندآوری برای کارمندان خود در نظر گرفته و کارمند با تولد هر فرزند می‌تواند از این پاداش بهرمند شود. 

 

به گفته این شرکت، در چارچوب این طرح هفت میلیارد ون (۵.۲۵ میلیون دلار) برای ۷۰ کارمندانی که از سال ۲۰۲۱ صاحب فرزند شده‌اند، اختصاص یافته است.

شرکت همچنین تاکید کرد، کارمندان چه مرد و چه زن از این پاداش بهره‌مند خواهند شد، تا از بار مالی نگهداری فرزند آن‌ها کاسته شود.

این شرکت همچنین اعلام کرد کارمندانی که صاحب سه فرزند شوند نیز می‌توانند بین دریافت ۳۰۰ میلیون ون (۲۲۵ هزار دلار) یا صاحب خانه شدن یکی را انتخاب کنند، با این حال تحقق گزینه دوم منوط به تامین زمین از سوی دولت خواهد بود.

لازم به ذکر است کره جنوبی پایین‌ترین سطح باروری را در جهان داشته و بر اساس آمار سال ۲۰۲۲ هر زن در کره جنوبی در طول زندگی خود ۰.۷۸ فرزند به دنیا می‌آورد و پیش‌بینی می‌شود این نسبت در سال ۲۰۲۵ به کمتر از ۰.۶۵ برسد.

منبع: اعتماد آنلاین

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار