بازدید 4018

روسیه: آمریکا و ناتو عامل مشکلات افغانستان است

هیات روسیه در پنجاه و پنجمین اجلاس شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو گفت که حضور نظامی ۲۰ ساله آمریکا، انگلیس و سایر متحدان ناتو یکی از دلایل اصلی مشکلات کنونی افغانستان است.
کد خبر: ۱۲۲۴۷۶۱
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۶:۴۶ 02 March 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از تاس، روسلان استروگانوف عضو هیت روسی جمعه با بیان این مطلب اظهار کرد که غرب پس از خروج عجولانه خود از افغانستان در اوت ۲۰۲۱ (شهریور ۱۴۰۰ ) «ویرانی و فقر به جا گذاشت و اکنون با بی‌شرمی مقام‌های افغان را مسئول آن معرفی می‌کند و برای ارسال کمک‌های بشردوستانه خواستار دریافت امتیازات سیاسی از کابل است.»

وی افزود که ذخایر ارزی افغانستان «به ارزش چندین میلیارد دلار» همچنان مسدود است.

این دیپلمات تاکید کرد که مسکو به تماس با مقام‌های افغانستان ادامه می‌دهد و از آنها می‌خواهد «تعهد قبلی خود را برای تشکیل یک سیستم فراگیر مدیریت دولتی اجرا کنند.»

استروگانوف با تاکید بر اینکه اولویت روسیه ارتقای تلاش‌ها برای تقویت ثبات و امنیت در افغانستان است، گفت: تنها صلح پایدار در افغانستان، توسعه مطلوب کل منطقه را تسهیل می‌کند.

طالبان در بهار ۲۰۲۱ پس از اعلام برنامه واشنگتن برای خروج نیروها از افغانستان، عملیات گسترده‌ای را برای کنترل بر این کشور آغاز کرد.

جنگجویان طالبان در ۱۵ اوت ۲۰۲۱ (سوم شهریور ۱۴۰۰) بدون مواجهه با هیچ مقاومتی وارد کابل پایتخت افغانستان شدند و اشرف غنی رئیس جمهوری وقت افغانستان از کشور فرار کرد. نیروهای آمریکایی نیز تا اوایل سپتامبر ۲۰۲۱ افغانستان را ترک کردند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی