بازدید 2961

اعلام هشدار نارنجی هواشناسی در چهارمحال و بختیاری

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری از ورود یک سامانه بارشی به این استان از اواخر وقت یکشنبه خبر داد و گفت: برای شدت بارش‌های این سامانه هشدار سطح نارنجی صادر شده است.
کد خبر: ۱۲۲۳۳۸۸
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۹ 23 February 2024

به گزارش «تابناک»، معصومه نوروزی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این سامانه تا اواخر وقت یکشنبه منجر به بارش برف و باران در بسیاری از نقاط استان می‌شود.

وی ادامه داد: بیشترین اثرگذاری این سامانه بارشی در نیمه شمالی و شرقی و در شهرستان‌های بن، شهرکرد، فرخشهر، بروجن، سامان، فارسان، شلمزار، کوهرنگ و اردل است.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری نسبت به لغزندگی و یخبندان سطح جادها بر اثر فعالیت این سامانه بارشی هشدار داد و گفت: اختلال در تردد جاده‌ای به ویژه در مناطق کوهستانی، آبگرفتگی معابر، احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها و کاهش دید ناشی از کولاک برف و مه‌آلودگی از دیگر مخاطرات شکل گرفته در پی فعالیت این سامانه بارشی خواهد بود.

نوروزی با تاکید بر خودداری از سفرهای غیرضروری در روز یکشنبه، افزود: توصیه می‌شود تا در این مدت چنانچه نیاز به سفر ضروری باشد رانندگان زنجیرچرخ و وسایل گرمایشی به همراه داشته باشند، از صعود به ارتفاعات جلوگیری و آب ورودی به استخرهای پرورش ماهی تنظیم شود.

به گزارش ایرنا، هشدار سطح زرد هواشناسی به معنای آگاهی و اقدام در صورت نیاز است در این سطح از هشدار احتمال وجود خسارت وجود دارد.

در هشدار سطح نارنجی که به معنای اقدام ضروری است احتمال خسارت گسترده، زیاد است و در هشدار سطح قرمز باید اقدام فوری و همه‌جانبه در خصوص مهار و کنترل خسارت‌های گسترده انجام گیرد.

چهارمحال و بختیاری سرچشمه ۲ رودخانه زاینده‌رود و کارون و بخشی از رودخانه دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی