بازدید 2223

بارش برف و وزش باد شدید در ارتفاعات کشور

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش برف، وزش باد شدید و کاهش دما در ارتفاعات کشور طی روزهای آتی خبر داد و گفت: طی این مدت انجام فعالیت‌های مرتبط با کوهستان اعم از کوهنوردی، دره‌نوردی، اسکی و … مخاطره‌آمیز است.
کد خبر: ۱۲۲۳۲۴۸
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸ 22 February 2024

به گزارش «تابناک»، صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا درباره وضعیت جوی ارتفاعات کشور اظهارکرد: پنجشنبه و جمعه (۳ و ۴ اسفندماه) ناپایداری‌های موقتی به شکل افزایش ابر و بارش‌های پراکنده  در ارتفاعات شمال غرب و ارتفاعات البرز پیش‌بینی می‌شود. استقرار جوی پایدار در سایر مناطق کشور همراه با وزش باد و طی ساعات شب و اوایل صبح وقوع مه دور از انتظار نیست.

وی با اشاره به وضعیت جوی کوهستان‌های کشور طی شنبه و یکشنبه (۵ و ۶ اسفندماه) گفت: فعالیت سامانه بارشی و سرد طی این مدت پیش‌بینی می‌شود. بارش برف و وزش باد شدید در ارتفاعات شمال غرب، ارتفاعات البرز، بتدریج ارتفاعات غرب، ارتفاعات زاگرس، ارتفاعات مرکزی و جنوب شرق کشور پیش‌بینی می‌شود. شدت بارش‌ها طی یکشنبه در البرز غربی و مرکزی و ارتفاعات کرمان در پایین دست منجر به جاری شدن سیلاب و در بالادست برف همراه با کولاک و احتمال وقوع بهمن خواهد بود.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تاکید کرد: طی شنبه و به ویژه یکشنبه با توجه به کاهش محسوس دما (مخاطره سرمازدگی)، بارش برف و کولاک و احتمال بهمن و ریزش سنگ، شرایط جوی برای انجام فعالیت‌های مرتبط با کوهستان اعم از کوهنوردی، دره نوردی، اسکی و … مخاطره آمیز است.

وی در ادامه درباره وضعیت جوی ارتفاعات شمال تهران گفت: آسمان این مناطق پنجشنبه و جمعه نیمه ابری و گاهی مه آلود همراه با بارش پراکنده و شنبه و یکشنبه ابری و مه آلود خواهد بود و بارش برف از ظهر شنبه همراه با وزش باد شدید آغاز می‌شود. یکشنبه نیز بارش شدید برف و کولاک پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهارکرد: طی بعدازظهر شنبه تا اواخر یکشنبه شرایط وقوع بهمن در مسیرهای مستعد وجود دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار