بازدید 5860
۳

برزیل سفیر خود را از تل‌آویو خارج کرد

رییس جمهور برزیل سفیر خود را از تل‌آویو خارج کرد.
کد خبر: ۱۲۲۲۸۶۸
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۸ 20 February 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از اسپوتنیک دوشنبه شب گزارش داد که لولا دا سیلوا، رییس‌جمهور برزیل سفیر این کشور در تل‌آویو را به دلیل تنش در روابط برزیل و رژیم صهیونیستی فراخواند.

بر پایه این گزارش، در پی بالا گرفتن تنش‌های سیاسی میان برزیل و رژیم اسراییل درباره جنگ غزه، و اظهارات مقامات این رژیم علیه رییس جمهور برزیل که وی را «عنصری نامطلوب» خواندند، دولت این کشورسفیر خود را از تل آویو فراخواند.

این اقدام در پی آن انجام گرفته که یسراییل کاتس، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی در اعتراض به مقایسه جنگ این رژیم در غزه با اقدامات «آدولف هیتلر» توسط رییس جمهور برزیل، او را «عنصر نامطلوب» خواند.

مشاور رییس‌جمهور برزیل اقدام رژیم صهیونیستی علیه داسیلوا را مضحک توصیف کرده است.

لوییس ایناسیو لولا داسیلوا، رییس‌جمهور برزیل که در اجلاس اتحادیه آفریقا در آدیس آبابا در جمع خبرنگاران گفته بود آنچه در نوار غزه رخ می‌دهد جنگ نیست بلکه یک نسل‌کشی و یادآور اقدامات «آدولف هیتلر» رهبر آلمان نازی است.

رییس جمهور برزیل ضمن انتقاد از تعلیق کمک برخی کشورها به آژانس کار و امدادرسانی به آوارگان فلسطین (آنروا) گفته بود: کمک‌های انسانی را به مردمی که دهه‌هاست تلاش می‌کنند کشور خود را بسازند، تعلیق نکنید. جنگ میان سربازان با سربازان نیست. این جنگی میان ارتش بسیار آماده با زنان و کودکان است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۵
انتشار یافته: ۳
اف بر کشورهای عربی خائن کشور مسیحی از روی تعصب انسانی دلش به حال مردم غزه می سوزد دولت های عربی هم زبان و هم مذهب مردم غزه ( امارات و عربستان و اردن) به اسرائیل کمک می کنند و آذبایجان خائن سوخت هواپیما های اسرائیل را تامین می کند
لعنت بر یهودیان جنگ طلب و خونخوار نسل کش
عرب های بی غیرت یاد بگیرند. واقعا آدم به انسانیت همچون اشخاصی افتخار می کند. اگر چند کشور عربی همچون رهبری داشتند رژیم نژاد پرست می توانست همچون جسارتی بکند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی