بازدید 2380

«داسیلوا» جنگ غزه را با جنایات هیتلر مقایسه کرد

رئیس جمهور برزیل روز یکشنبه رژیم صهیونیستی را به ارتکاب جنایت نسل کشی فلسطینیان در نوار غزه متهم کرد.
کد خبر: ۱۲۲۲۶۲۶
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۰ 19 February 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از صدا و سیما به نقل از خبرگزاری فرانسه، لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا رئیس جمهور برزیل که به اتیوپی سفر کرده است، گفت: آنچه در نوار غزه اتفاق می افتد یک جنگ نیست، یک نسل کشی است. این جنگ سربازان علیه سربازان نیست، این یک جنگ بین ارتش بسیار آماده و زنان و کودکان است.

وی افزود: آنچه در نوار غزه با مردم فلسطین در حال رخ دادن است، در هیچ زمان دیگری در تاریخ رخ نداده است. در واقع، این نسل کشی فقط پیشتر یک بار اتفاق افتاده است، زمانی که هیتلر تصمیم به کشتن یهودیان گرفت.

رئیس جمهور برزیل همچنین از تصمیمات اخیر کشور‌های کمک کننده بزرگ غربی برای تعلیق کمک‌های مالی آژانس سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی، آنروا، که رژیم صهیونیستی ۱۲ کارمند آن را به دست داشتن در حمله حماس متهم کرده است، انتقاد کرد.

لولا که روز شنبه در حاشیه اجلاس اتیوپی با محمد اشتیه نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار کرد و از سایر کشور‌ها خواست همین کار را انجام دهند، گفت که برزیل کمک خود به آژانس را افزایش خواهد داد.

وی به تمسخر خطاب به کشور‌های اروپایی گفت: وقتی می‌بینم کشور‌های ثروتمند اعلام می‌کنند که کمک‌های بشردوستانه به فلسطینی‌ها را متوقف می‌کنند، میزان آگاهی سیاسی آنها و روحیه همبستگی شان را تصور می‌کنم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست